اپل از کاربرد اصلی ساعت هوشمندش بی اطلاع است
در جریان کنفرانس خبری اپل، تیم کوک همه کارهایی که می توان با ساعت هوشمند این شرکت انجام داد را اعلام نمود. می توانید با استفاده از آن، اطلاعات مربوط به ضربان قلب خود را ...
در جریان کنفرانس خبری اپل، تیم کوک همه کارهایی که می توان با ساعت هوشمند این شرکت انجام داد را اعلام نمود. می توانید با استفاده از آن، اطلاعات مربوط به ضربان قلب خود را برای دیگران ارسال نمایید، درب پارکینگ منزلتان را باز کنید، در اینستاگرام گشتی داشته باشید یا اینکه از اوبر در خواست تاکسی کنید.
در واقع امکان انجام بخش اعظمی از کارهایی که با استفاده از تلفن های همراه صورت می پذیرند، به لطف این ساعت ممکن خواهد شد که این نیز اتفاق بسیار خوبی محسوب می گردد اما باز هم این پرسش را پاسخ نمی دهد که چرا فردی باید صدها دلار (یا بیشتر) را صرف خرید دستگاهی کند که درست همان کارهای تلفن همراهش را انجام می دهد.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
چالش اپل این بود که کاربردی وسوسه برانگیز را برای ساعت هوشمند خود معرفی نماید و باید بگوییم که تقریبا موفق به انجام چنین کاری نشد و نیلای پاتل نیز پس از تست این ساعت آن را مجموعه ای از ایده های جالب اما فاقد یک تم منسجم و یکپارچه دانست.
نکته اینجاست که ساعت مورد بحث یک فایده اصلی دارد و متأسفانه تیم کوک نتوانست به خوبی آن را به حاضرین در سالن، رسانه و میلیون ها کاربری که به سخنانش گوش می دادند انتقال دهد.
متیو پانزارینو از سایت تک کرانچ، هفته گذشته در مطلبی نوشت که برپایه صحبت های کارکنان اپل، بهترین نکته در رابطه با ساعت هوشمند این کمپانی آن است که وابستگی افراد به تلفن های همراهشان را کم می کند.
به این ترتیب به جای آنکه فرد مجبور باشد هر دو دقیقه یکبار موبایل خود را از جیبش در آورد، قادر خواهد بود که اعلان های ورودی را روی ساعت خود مشاهده نموده و سپس تصمیم بگیرد که آیا به آنها پاسخ دهد یا خیر.
پانزارینو حتی در مقاله خود آینده ای را متصور شده که در آن، ساعت هوشمند به ما کمک می کند که اندکی از حواس پرتی خود کم کنیم و حضور ذهنی بیشتری داشته باشیم.
اما چطور می شود که شرکتی مانند اپل قدم به روی صحنه ای جهانی بگذارد و اظهار کند که بهترین نکته در رابطه گجت جدیدش این است که استفاده کاربر از تلفن همراهش را کم می کند؟
ناگفته نماند که کاربران اپل واچ هنوز هم برای استفاده از آن به آیفون نیاز خواهند داشت و به همین دلیل به نظر نمی آید که این ساعت تهدیدی برای تلفن هوشمند کوپرتینویی ها باشد.
بحث اندکی سنگین است. حتما می پذیرید که بشر امروزی، رابطه بسیار نزدیکی با تلفن هوشمند خود دارد و وابستگی شان به یکدیگر امری دو وجهی است.
بله، زمانی که فرد نگاهی به موبایل خود می اندازد، آسودگی خاطر می یابد و وقتی که باتری آن تمام می شود دچار دلهره و نگرانی می گردد.
اما این وسواس فکری، با آنچه اپل سعی دارد در ویدئوهای مربوط به ساعت هوشمند خود به مخاطب بقبولاند تفاوت دارد.
اعلام قطع وابستگی افراد به تلفن های همراهشان زمانی می تواند به عنوان بهترین مزیت این ساعت ها مطرح گردد که بپذیرم موبایل یک وسیله اضافی است، نه ابزاری برای توانمند سازی مان.
این مسأله همچنین یک موضوع پارادوکسیکال است. چطور می توان به افرادی که از تلفن های همراهشان خسته شده اند، قبولاند که راه نجات از این دستگاه ها، خرید ابزاری دیگر است که باید روی مچ بسته شود و از آن بدتر، هر زمان که پیامی جدید را دریافت می کنند، آنها را باخبر خواهد ساخت.
آیا حس تان این است که بیش از اندازه دستگاه به خود آویزان کرده اید؟ شاید بهتر باشد بر تعداد آنها بیافزایید! بیانیه تیم کوک در این رابطه که ساعت هوشمند اپل «نه تنها با شما بلکه به شما وابسته خواهد بود»، هم از جهاتی جالب توجه است (دیگر مجبور به چک کردن تلفن همراه خود نخواهیم بود) و هم ناراحت کننده و باید بگوییم که این حس نیز تا حدود زیادی به نگرش شما پیرامون تلفن همراهتان وابسته خواهد بود.
البته احتمال قوی تری هم وجود دارد و آن اینکه ساعت مورد بحث به هیچ وجه وابستگی شما را از دستگاه های دیگر کم نخواهد کرد و در عوض برعکس آن عمل می کند.
آیا واقعا پس از خرید این ساعت، از ترس آنکه چیزی را از دست نداده باشید، دیگر گجت خود را چک نخواهید کرد و آیا نگاه کردن به نمایشگر، آن هم در کوتاهترین زمان ممکن می تواند عاملی برای ترغیب فرد به خرید ساعت های یاد شده باشد؟
آیا می توانید در فاصله زمانی میان اعلان های دریافتی، اندکی تمدد اعصاب داشته باشید یا اینکه مرتبا در حالت پیش بینی (در مورد اعلان های آتی) و نیمه هوشیاری به سر خواهید برد؟ زمانی که حرف از تلفن همراه به میان می آید، در مواقعی که می خواهید از فضای بیرون بی خبر باشید، دست کم این امکان برای شما فراهم خواهد بود تا آن را در حالت سایلنت قرار داده و به پشت روی میز بگذارید تا حتی صفحه اش را هم نبینید.
در مقابل، یک ساعت همیشه روشن است و آنطور که تیم کوک گفته بود عملکردش کاملا به شما وابسته است. علاوه بر این، اگر ساعت های هوشمند به نوعی هنجار بدل شوند، هر کسی متوجه خواهد شد که پیامش را دریافت کرده اید و انتظارش این است که در کوتاه ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهید.
اما حالا، اگر با تأخیر به پیام یا تماسی پاسخ دهید، می توانید اینطور دلیل بیاورید که صدای زنگ موبایل خود را نشنیده اید، در مقابل، چنانچه از ساعت های هوشمند استفاده کنید، جواب ندادن به تماس ها یا پیام ها می تواند اینطور تعبیر شود که از آداب چیزی نمی دانید.
امید می رود که در آینده، دستگاه های پوشیدنی باعث کم شدن دلهره های تکنولوژیکی افراد شوند و شاید این مهم ترین رسالتی باشد که بر عهده آنهاست.
اما برخی بر این باورند که چنین دستگاه هایی عاقبت باعث بدتر شدن شرایط می شوند و از این رو شاید بهتر آن باشد که اپل خود را از این موضوع دور نگه دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بابا ویژه!
خوشم میاد یجوری با محصولات اپل برخورد میکنید انگار اسمون پاره شده اینا خوردن زمین:دی
البته سامسونگ نتونسته وابستگی شما رو کم کنه فقط اپل میتونه!
منطق جالبیه!
مورد داشتیم میگه اپل همه چیشو خودش میزنه! سامسونگ چی؟ میده گوشیاشو چینیا میزنن طراحیشم کپیه!
میگن انهو فی زلال مبین
یعنی همانا ان ها در گمراهی اشکارن
بنظرم فعلا ساعتهای هوشمند به پختگی لازم نرسیدن و نتونستن مردم رو واقعا توجیه کنن که چرا بهش نیاز دارن و در کل یه موجیه که تو همه تولید کننده ها افتاده و برای عقب نموندن از قافله همشون یه ساعت دادن بیرون.
مثلا برم ساعت بخرم که دلم بهش خوش باشه که در پارکینگ خونه رو باهاش باز کنم؟؟!!
اپل چگونه حقوق کارکاننش را میدهد؟
اپل چگونه جیش بوس لالا میکند؟
اپل چکونه غذا میخورد؟
اپل چگونه ...
اپل چگونه ...
عــــــــــه پل
کشتین ما رو، خدایی اگه میخواین نمایندگی اپل وا کنید بگید به ما ناراحت نمیشیما
من نمیدونم اونایی که نمیخوان بخرن چرا انقد جوش جوش میزنن خب نخر اقا کسی که به زور نیاورده بده بهت بگه پولشو بده
والا
دوستانی که خیلی با قیمت مشکل دارن میتونن نخرن ;) از طرفی هم هر کس از تکنولوژی تا یه حدی میتونه استفاده کنه دیگه ! مثلا قابلیت های اپل واچ واسه یه کاربر معمولی ممکنه زیاد باشه و از خیلی هاشون استفاده نکنه ...
مورد دیگه ای هم که وجود داره اینه که بهتر اگر فن سامسونگ یا ... هستید داخل مطالب مربوط به برند مورد نظرتونن بیشتر بحث کنید ...
اینکه خودتونو زورو نشون بدید و همیه کارشناسی کنید درست نیست ;)
ساعت هواوی قیمتش 350 یورو فکر کنم تو المان
حس خاصی داره نسبت به ساخت های دیگه !
یه چیز خاصی می بینم که نمی تونم بیان کنم!
------------------------------
درک نمی کنم اونایی که می گن فقط ساعت کلاسیک !
1,500 می خوای پول ساعت بدی ! که فقط ساعت رو ببینی !
چرا این پول رو ندی که زندگی ت راحت تر بشه !
شارژ ام فدای سرم شارژ می کنم هر شب !
شرمندم محترمانه تر نمیشه بیان کرد اما بسی خنده داره خوندن حرف طرفدار های اپل
تا پریروز بقیه رو میکوبیدین واسه دو سه روز شارژ
حالا فدا سرت هر شب شارژ میکنی؟
جریان سایز نمایشگر شد؟
اقا رک و واضح بگو خب بگو عشق برندم اونم اپله خوشم میاد پول بدم بهش
وسیله ای که یه ویژگی مفید و برجسته نداره رو انقدر بزرگ کردین و انقلاب انقلاب راه انداختین حالا به اینجا رسیده...خجالت نمیکشین؟
ino nagan chi mikhan began
این جناب این قابلیت رو فقط توی ساعت اپل دید؟ یعنی ساعت های دیگه چنین قابلیتی ندارن؟
بعدشم جالبه، برای این که همه وقت تان را درگیر گوشی تان نکنید بیاید یه ساعت (( حالا هر برندی)) بخرید و این وقت رو بین دو دیوایس تقسیم کنید، خب مگه بیکاریم رو همون یه دیوایس میمونیم، چرا هی به این نگاه کنیم بعد یه زمان هم رو اون بذاریم. بعد درگیر شارژ دو دیوایس بشیم و دلهره گفته شده دو برابر بشه.
حال این جناب خوبه؟
اگه از احوال ما میپرسی ما خوبیم ملالی نیست جز دوری شما؟ گاو مشت حسن چطوره؟
بسه بابا جمعش کنید.. از کاه کوه ساختید
اصلا اپل کولاک.. طوفان... واقعا که... نارنجی کجایییی؟؟؟؟؟
ساعت ها راه زیاد دارن تا تکامل . ساعت اپل با این قیمت ارزش خرید نداره . اونم تو ایران