ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر بازاریابی اچ تی سی: سامسونگ تنها به سود خود می اندیشد

سامسونگ و اچ تی سی هر آنچه در آستین داشتند را در کنگره جهانی موبایل امسال رو کردند و حالا همه ما خوب می دانیم که امکانات، طراحی و مشخصات پرچمداران رونمایی شده این دو ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۰ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سامسونگ و اچ تی سی هر آنچه در آستین داشتند را در کنگره جهانی موبایل امسال رو کردند و حالا همه ما خوب می دانیم که امکانات، طراحی و مشخصات پرچمداران رونمایی شده این دو کمپانی چه هستند.

مسأله ای که اکنون برای این دو شرکت صاحب نام باقی می ماند این است که فروش بیشتری در مقایسه با یکدیگر داشته باشند و در نبرد دشواری که پیش رو دارند، مغلوب یکدیگر نشوند.

زمان که حرف از هدف به میان می آید، استفاده از هر ابزاری برای موفقیت در جنگ قابل پذیرش است و باید بگوییم که یکی از نخستین تیرها در این میدان از سوی ادریس موتی مدیر جدید بازاریابی اچ تی سی شلیک شده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

وی در جریان جدیدترین مصاحبه اش اعلام داشته که سامسونگ «یک برند و شرکت بزرگ» است که «به هیچ چیز دیگری غیر از سود خود» نمی اندیشد.

دلیل این ادعاها باور آقای موتی است که براساس آن، رقیب کره ای اش هیچگاه موفق نشده رابطه ای احساسی میان مشتریان و تلفن های همراه تولیدی اش برقرار نماید.

سامسونگ به غیر از سود خود به چیز دیگری فکر نمی کند

وی در ادامه اظهار داشته که از آن طرف، اپل در این حوزه «بسیار موفق بوده» و اچ تی سی نیز با ارائه One M9 استراتژی مشابه به آن را اتخاذ خواهد کرد.

آقای موتی همچنین صحبت هایی هم در مورد شیائومی و الگوی بازاریابی آن داشت و مدعی شد که شک دارد اپل چین بتواند به بازار ایالات متحده آمریکا راه یابد.

علاوه بر این، وی اظهار داشت که استراتژی کسب و کار این شرکت چینی «عمر بسیار کوتاهی» خواهد داشت.

موتی گفت: بسیاری از مردم در مورد شیائومی صحبت می کنند. اما این کمپانی در واقع رقیبی برای ما محسوب نمی شود. و بنابر میلیون ها دلیلی که همه ما می دانیم فکر نمی کنم که آنها روزی بتوانند به بازارهای ایالات متحده آمریکا راه یابند و معتقدم که الگوی کاری شان عمر بسیار کوتاهی دارد.

علاوه بر اینها، روشن شد که در سال 2015 میلادی شاهد عرضه یک تلفن هوشمند اقتصادی از سوی این شرکت تایوانی نخواهیم بود چراکه آقای موتی گفته «این کاری نیست که مشغول انجامش هستیم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • mohsen winphone

    تا حالا تو پستهایی که این خانم نویسنده اش بودن دوبار نظر گذاشتن جفتش رو تایید نکردند... از این نویسنده انتظار سانسور کمتری می رفت... این ام باید بذاریم رو نقطه ضعف خانم ها که متاسفانه ضعیف اند واسه این بحث ها

    • mohsen winphone

      ممنون بابت تایید...

  • TROOL

    مطلب جالبی بود مرسی

  • ali

    الان اچ تی سی m8 دوروبر 1600000 هست و s5 تقریبا 1200000
    هست (حالا اپل جای خود) حالا با در نظر گرفتن کیفیت وامکانات کدوم بهتره و کدوم گرون تره؟

    • peyman

      داداش اس ۵ رو کجا ۱۲۰۰ میدن بگو ما هم بدونیم :|||||

  • SamanSJ

    باز این تایوانی حرف زد
    بابا بچسب به قالب ریزی فولادت تورو چه به نظر دادن توی دنیای الکترونیک؟
    اسپیکر عوض کن سیستم ببند رو گوشیات مردم واسه همینا میرن گوشی میخرن کی به امکانات و کیفیت و نواوری ها کار داره

    • peyman

      نکنه سامسونگ خوبه؟:)))

  • رامین

    میدونید مشکل کجاست؟ مشکل جاییه که شدت علاقه به یک برند یا یک سری از محصولات یک برند مثل موبایلهای سامسونگ بقدری زیاد میشه که طرفداراش و یا بهتر بگم علاقه مندهاش چشمشون رو روی ایرادات محصولات اون برند میبندند و یا برای خودشون اون ایرادات رو توجیه میکنند.
    این شامل حال همه انسانها و همه برند ها میشه.
    حالا در مورد دوربین ایفون 6 بطور مثال ماهها جنگ سر بیرون زدگی لنزش بود، این حالت الان برای اس6 پیش اومده ولی علاقه مندان به سامسونگ اصلا به روی مبارکشون نمیارن که قبلا راجع به ایفون چی میگفتن.
    ویا در مورد طراحی سری زد سونی، هیچ وقت طراحی و متریال یک گوشی اینقدر به سری زد نزدیک نبوده.
    و از همه جدید تر تغییرات بوجود امده در رابط کاربری سامسونگ، همه میگفت خیلی شلوغ و سنگین با کلی امکانات غیر ضروری و البته رنگارنگ کمتر کسی از علاقمندان سامسونگ قبول میکرد.
    حالا که خود سامسونگ داره یخورده سبک و مدرنش میکنه و تازه داره به سبک سونی نزدیک میشه دوستان چی میگن؟
    هرکی طرفدار هر برندی هست نظرش محترمه ولی اگر اون برند جایی خرابکاری کرد و یا در خدمات یا نحوه برخورد با مشتری یا سرویس یا اطلاع رسانی کم کاری کرد خودتون و توجیه نکنید.

  • mohsen winphone

    کاش یه نفر از این کسایی که نظر دادند یه نمه تامل میکردند و اولین چیزی که به نظرشون میرسید رو تایپ نمی کردند، مطمینا افراد زیادی این پست رو خوندند و نظر موافق داشتند ولی انقدر سطح نظرات پایین اومده که بهتر دیدند نظری ندند... آخه کجای پست گفته شده اچ تی سی رابطه احساسی با مشتریاش داره، بلکه سامسونگ رو با اپل مقایسه کرده و اذعان کرده که ما قصد داریم مسیر اپل رو ادامه بدیم، اینکه موفق میشه یا نه بحث جداییه... قبول کنید که اگر امسال سامسونگ پرچمدارشو پلاستیکی می زد مشتریاشو از دست میداد ولی واسه اپل این اتفاق نمی افته چون مشتریان وفادارتری داره در حالیکه آیفون ها نقائصی هم دارند... اصولا شرکتی که تا حالا صدها مدل گوشی تو رده های مختلف تولید کرده و پلتفرم مورد استفادش مال خودش نیست و به گوگل تعلق داره نمی خونه رابطه احساسی با مشتریاش به وجود بیاره... اچ تی سی هم همین مشکل رو داره ولی با تمرکز بیشتر روی پرچمدارانش و کاهش تنوع تولیدات و انتشار نرم افزارهای مخصوص به خود سعی داره یه پلتفرم مجازی بسازه و اصولا روشش با سامسونگ متفاوته... ال جی دقیقاً راه سامسونگ رو در پیش گرفته... مسیری که چینی ها هم دنبال میکنند... اینکه کدوم استراتژی پیروز بشه مستلزم گذشت زمانه...

  • saeed_mousavi_1

    واقعا این حرفا رو درک نمیکنم ، سامسونگ ، اپل و بقیه همه به فکر سود هستن ، ما هم اینجا تو سر و کله هم میزنیم.

    سامسونگ خوبه ؟ نوش جون کره ای ها، اپل هم خوبه ؟ نوش جون آمریکایی ها، اچ تی سی چطور ؟ دم تایوانی ها گرم...

    مصرف کننده ایرانی باید به فکر جیب خودش باشه و به ازای پولی که تو جیب این کاسب های بزرگ میریزه باید خروجی دریافت کنه .

    شما یه موبایل میخری تو این مملکتی که ارز از دهن شیر در میاد بعدشم چند تا محافظ و کیس و پاوربانک و ... کلی پول میریزی تو جیب اونها.

    کی میشه همین شماها جمع شید ، حداقل خود موبایل نمیتونید تولید کنید چهار تا لوازم جانبیشو همین جا بسازید.

  • arminet

    یعنی بگم آرزوم بود اس3 داشته باشم .. و بعدش اس4 .. که نتونستم لذت کار باهشون رو تو اون دوره زندگیم داشته باشم .. و این اذیتم می کنه .. چرا که اون موقع واقعا عاشقشون بودم و هستم .. از اس5 هم واقعا خوشم میومد و میاد .. از نوت4 هم همینطور .. اس6 هنوز باهاش کار نکردم .. اما از کلیپ ها میشه فهمید که فوق العاده است .. و نوت3 خودم هم خیلی خیلی دوست دارم .. فقط و فقط بخاطر رابط تاچ ویز و طراحی سامسونگ ( کلید هوم و خازنی ) .. من به عنوان کاربر سامسونگ واقعا راضیم ازش

    • mohammad

      آقایونی که میگن طرفدار دو آتیشه HTC رو ندیدن بیاین منو ببینین

      طرفدارش هستم شدید اما متعصب نیستم

      شما متعصبید نه طرفدار، سامسونگ هرچی بده بیرون شما میگید عالیه اما من که طرفدار HTC هستم دلیلی نداره که هر چیزی معرفی کنه بگم عالیه

  • ali

    چرت میگه.والا ما طرفدار دو آتیشه سامسونگ خیلی دیدیم ولی طرفدار اچ تی سی ندیدیم تا حالا.اتفاقا برعکس سامسونگ در وفاداری مشتری و میزان رضایت مندی مشتری همیشه یا اول و یا دوم که این نشون میده حرف این آقا فقط و فقط حسادته.انگار خودشون دنبال سود نیستن.نه عزیز من تو هم دنبال سوی ولی چون گیرت نمیاد یا سامی نمیذاره گیرت بیاد عقده ای شدی

    • ali

      ای کاش به جای اینکه یک سال بخورید و بخوابید یه خرده رو محصولتون کار میکردید تا مجبور نشید برا فروشش و خود نمایی از این چرت و پرتا بگید
      دم الجی گرم راستشو گفت و اعتراف کرد تحت تاثیر اس 6 قرار گرفته.همه بزرگا از سامسونگ و اس 6 تقدیر کردن بعد ایشون که یکسال خواب تشریف داشته اومده داره ایراد میگیره

  • ✯saeed✯ saye

    من که شخصا سری اس رو تاحالا پرچمدار حساب نمیکردم اگرم گوشی های سامی رو دوست داشتم بخاطر سری نوت بود که به نظرم تو این گوشیاش همه چیزی که آدم لازم داره هست اما اس6 نظرمو عوض کرد میخوام با نوت عوضش کنم!!اگر سامی با مشتریاش رابطه احساسی نداشت طرفداراش از اچ تی سی بیشتر نبود اینا همه حرفه...

    • msajad

      یعنی اگه بیشتر مردم علاقه داشته باشن بپرن تو چاه شما هم همراهشون میپری؟
      سامسونگ به دلیل تبلیغات و بازار یابی خوب و هم چنین تولید اسپم گجت باعث شد بزرگ ترین فروشنده بشه

      • ✯saeed✯ saye

        من گفتم چون مردم علاقه دارن منم علاقه دارم؟؟؟؟ گفتم به این دلیل نوت رو قبول دارم سری اس رو تا5 قبول نداشتم به کسی هم کاری ندارم دوست عزیز شما نوت4 رو بگیر دستت باهاش کار کن ببین چی کم داره؟یه سری قابلیت توپ که قلمش فقد یکی از اونا هست هم داره که تو هیچ گوشی پیدا نمیشه!

        • msajad

          منم فقط سری نوت سامسونگ قبول دارم من منظورم این جای جملتونه

          "اگر سامی با مشتریاش رابطه احساسی نداشت طرفداراش از اچ تی سی بیشتر نبود اینا همه حرفه…"

          • ✯saeed✯ saye

            الان اگه شما تو همه سایت های تکنولوژی بگردی چه داخلی چه خارجی میبینی بیشتر بحث ها رو اپل و سامسونگه اینم بخاطر اینه که دوتا برند رابطه دارن با مشتریاشون و طرفدار...البته خب قدرت بازاریابی و تبلیغات جفت شرکتم سرسام آوره...
            اچ تی سی هم واقعا عالیه اما خب خیلی کوچیک تر از سامی و اپل!!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی