ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی DJI اولین شرکت فعال در صنعت پهپادها با ارزش میلیارد دلاری خواهد بود

در طول دو سال گذشته و حداقل از نظر میزان کسب درآمد، DJI بدل به موفق ترین تولید کننده و فروشنده ی صنعت پهپادها گشته و حتی گفته می شود در حال مذاکره با برخی از کمپانی ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۱ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در طول دو سال گذشته و حداقل از نظر میزان کسب درآمد، DJI بدل به موفق ترین تولید کننده و فروشنده ی صنعت پهپادها گشته و حتی گفته می شود در حال مذاکره با برخی از کمپانی های مطرح دره ی سیلیکون بوده تا بتواند رقم قابل توجهی سرمایه ی تازه را جذب کسب و کار خود نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

منابعی که در جریان مذاکرات یاد شده هستند می گویند که درآمد DJI در سال ۲۰۱۴ نسبت به یک سال قبل از آن افزایشی حداقل ۴ برابری داشته و به رقم ۵۰۰ میلیون دلار رسیده، همین منابع می افزایند که عدد مورد بحث در سال جاری می تواند بدل به یک میلیارد دلار گردد و بر مبنای این گمانه زنی ها، حالا ارزش کمپانی مذکور باید برابر با چندین میلیارد دلار باشد.

DJI توانسته است  از طریق خط تولید Phantom خود که شامل پهپادهایی کوچک با چهار ملخ می شود به درآمد و سودی مطلوب دست یابد. از سوی دیگر این کمپانی ساکن شهر شنژن اولین شرکت چینی محسوب می شود که قادر گشته پیش از سایر رقبا در یک دسته بندی محصولات الکتریکی آنهم در سطح جهانی برتری پیدا کند.

پهپادهای سری Phantom به حدی ساده اند که کاربران مبتدی به آسانی می توانند از آنها بهره بگیرند و در مقابل آنقدر توانمند هستند که به یکی از گزینه های محبوب افراد حرفه ای در صنعت سینما و عکاسی بدل شده اند.

DJI همکنون با داشتن ۲۸۰۰ کارمند دفاتری را در شهرهای شنژن، هنگ کنگ، لس آنجلس، روتردام، توکیو و کوبه باز گشایی کرده است و علاوه بر ارائه ی انواع مختلفی از پهپادها، ابزار و ادواتی جانبی برای فعالان صنعت سینما و فیلمبرداری نیز تولید می نماید.

drone_funding.0

شرکت مورد بحث در سال ۲۰۰۶ توسط Frank Wang، یکی از دانشجویان دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ، تاسیس شد. هدف اولیه کمپانی تولید سیستم های کنترل پروازی برای هلی کوپترهای مدل بود؛ کاری که Wang از کودکی به آن عشق می ورزید. اما رفته رفته و با محبوب شدن پهپادها او نیز تصمیم گرفت تا در کسب و کارش تجدید نظر کرده و به این سمت گام بردارد.

قبل از عرضه شدن سری Phantom به بازار اکثر پهپادهایی که برای مشتریان معمول ارائه می شدند نیازمند عملیات مونتاژ و دانش اولیه قابل توجهی بودند. کمپانی فرانسوی Parrot پیش از DJI محصولاتی ساده و قابل استفاده برای عموم را در بازار به فروش می رساند ولی این پهپادها چندان توانمند نبودند.

در اصل خط تولید Phantom کمپانی DJI شامل اولین پرنده های هدایت پذیری می شد که از پیش مونتاژ گشته بودند، سیستم کنترل پرواز مطلوبی داشتند و قینتشان نیز مناسب بود.

البته ناگفته نماند که شرکت چینی یاد شده در میدان رقابت تنها نیست و کمپانی های بسیاری در حال عرضه ی محصولات مشابه هستند، برای مثال Parrot پس از قبول شکست از DJI اخیراً نسل جدید پهپاد هایش را که به مراتب نسبت به گذشته بهبود یافته اند وارد بازار کرده و به نظر می آید رقابت در این عرصه تازه آغاز گشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL

    خوب شد یه نفر سر صحبتو وا کرد منم بپرسم
    اگه 55 م تومن بیکار داشتین باهاش چیکار میکردین که بیشتر بشه؟

    • کارگردان

      هیچ ایده ای نداری؟ استارتاپ؟ برنامه نویسی بلدی؟ یک تیم درست درمون جمع کن...
      یک کار دیگه هم که من تازه دارم انجام میدم و بیربط و عجیب بنظر میرسه مکمل های بدنسازیه... فقط برای تامین بودجه برای انجام ایده های برنامه نویسی هست و هیچ ارزش معنوی ندارد...
      دیگه اینکه ببین دور و بریات کار خاصی انجام نمیدن که پولتو تزریق کنی یک گوشه اش... البته قابل اطمینان ها رو میگم...
      اگه دیگه هیچ کار تولیدی نتونستی انجام بدی بزن تو کار خرید و فروش مثلا ماشین یا همچین چیزایی... فعلا عقلمون همین قد کار میده!!!

      • TROOL

        اصلا چیزی به ذهنم نمیرسه کاری هم که میکنم دیگه بیشتر از اینی که هست قابل رشد دادن نیست {فروش و خدمات به سیستم های کامپیوتری و شرکتها} این کارو بخوام بزرگترش کنم دچار رکود میشم

    • Mr.M

      اگر فقط همينقدر داري همينكاري كه خودم انجام ميدم ! ميدم به يك بنده خدا ماهي ٣ ميليون بهم سود ميده كاملا مطمعن و امن
      اگر بيشتر داشتي باز كار من را انجام بده زمين ارزون بخر بقيش را كار بالا را انجام بده اگر هم آشنا نداري بگذار بانك ماهي يك ميليون تومان سود بگير

      • TROOL

        الان تو بانکه
        http://8pic.ir/images/rdmwc817n2dwdxwpeaab.jpg
        زمین هم الان یک سالو نیم هست که راکت شده استان مون خریدو فروشش جالب نیست
        اون ماهی 3 تومن تضمینی چیه؟

  • rodrigez

    اقا من یه سوالداشتم اگه دو تومن داشتید چی میخریدید 1.نوت4 2. جی فلکس2 3. اس 6 4 .چیز دیگه

    • TROOL

      نوت 4

    • sajjad

      ما نمیتونیم به شما بگیم که چی بخرید ولی سعی کن چیزی بخری که پشیمون نشی.

    • طــــــــــــــــــــــــــــوسي

      فی الواقع من ایپد ایر۲میخریدم

    • کارگردان

      یک کمان در حد سامیک- چند تا تیر- یک سیبل با پایه- و یک مشت لوازم جانبی دیگه...
      یعنی کمان سامیک دیگه مضخرف ترینشونه...
      ولی واسه گوشی قطعا اولین انتخاب میتونه لومیا 930 باشه-بعد نوت 4 اگه با سایزش مشکلی نداری-
      بعد هم سونی Z3

    • Siamak Gol

      من که اگه دو تومن داشتم یه پی سی با مینه جدید میخریدم اما خب اس 6 جدیدتره. مشتی تره. نوت4 بزرگه من دوس ندارم. یاااااا صب کن g4 ال جی بیاد. g3 محشر کبرا بود.
      یا برو همشو بده هارد اکسترنال بخر. بقیو هم بده یه اسپیکر مشتی . :D

  • Siamak Gol

    مگه نمیگن حقوق زن و مرد باید برابر باشه؟ چرا هر چی کاره خطیره خونه تکونی رو باید ما انجام بدیم؟؟ هر چی ارتفاع پستی و زور زدن و جون کندن و عرق ریختن و زخمو زیلی شدن و .... کار ماس اونا باید فقط کارای ریـــــــز انجام بدن که اونا رو هم اگه ببینن ما بیکاریم میندازن به ما.
    اه.
    .
    میخام همینجا بنیان گذاریه اولین سازمانه همایت از حقوق مردان رو اعلام کنم.

    • کارگردان

      سازمانی که حمایتش با ه دو چشم باشه از الان معلومه بدرد نمی خوره (:
      من به حدی اتقم داغونه که خانواده فقط التماس می کنن فقط اونو تمیز کنم...
      اگه کمک خواستی بگو با بچه ها بریزیم اونجا |:

      • Siamak Gol

        هم دردیم:D
        همه قفل کردن رو من که حداقل جوراباتو از تو اتاق وردار خخخخخخخ
        .
        پشت این چشما یه دنیاس

مطالب پیشنهادی