تیم کوک برای نجات جان استیو جابز، بخشی از کبد خود را به او پیشنهاد داده بود
تبدیل شدن به استیو جابز: سیر تکاملی یک تازه به دوران رسیده ی بی پروا به یک رهبر رویایی عنوان بالا نام کتابی است که در روزهای آینده قرار است به بازار عرضه شود. این ...
تبدیل شدن به استیو جابز: سیر تکاملی یک تازه به دوران رسیده ی بی پروا به یک رهبر رویایی
عنوان بالا نام کتابی است که در روزهای آینده قرار است به بازار عرضه شود. این کتاب، که احتمالا در طول ماه های آینده از آن بیشتر خواهید شنید، نکات جدیدی از زندگی جابز را در خود جای داده است.
در حالی که هنوز این کتاب در اختیار عموم قرار نگرفته، برخی از رسانه ها موفق شده اند به بخش هایی از آن دست پیدا کنند. بخش هایی که خبر از رابطه تنگاتنگ تیم کوک و جابز می دهند.
در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
در بخشی از کتاب یاد شده، چنین آمده است:
یک بعد از ظهر، کوک به حدی آشفته بود که تصمیم گرفت آزمایش خون بدهد. وی دریافت که او، همانند استیو، گروه خونی نادری دارد و حدس زد که ممکن است گروه خونی اش، دقیقا همانند جابز باشد. پس از انجام تحقیقات، متوجه شد که امکان انتقال بخشی از کبد یک فرد زنده، به بدن افراد نیازمند پیوند وجود دارد.
سالانه، حدود ۶۰۰۰ عمل پیوند کبد در ایالات متحده انجام می گیرد و نرخ موفقیت برای اهدا کننده و دریافت کننده، بالاست. کبد، عضوی زایشگر است؛ بخش پیوند داده شده، در بدن فرد تا حد مناسبی رشد کرده و بخش جدا شده از بدن اهدا کننده نیز دوباره باز خواهد گشت.
اما ایده کوک برای نجات جابز خیلی سریع به بن بست رسید. مدیر عامل کنونی اپل می گوید: «او حرف من را، حتی پیش از اینکه کلمات بر زبانم جاری شوند، قطع کرد و گفت: نه، هیچوقت اجازه چنین کاری را به تو نخواهم داد. من هیچ وقت چنین کاری نمی کنم.»
کوک ادامه می دهد: «یک فرد خودخواه، هیچ گاه چنین جوابی نمی دهد. فرض کنید فردی به علت مشکلات کبدی خود در چند قدمی مرگ قرار دارد، و فرد سالم دیگری وجود دارد که راه خروجی از این ماجرا به او نشان می دهد. من گفتم: استیو، من کاملا سالم هستم. مدارک پزشکی اش نیز همینجاست. من می توانم این کار را انجام دهم و مطمئن باش خودم را تحت خطر قرار نمی دهم. مشکلی پیش نمی آید.
او حتی به این موضوع فکر هم نکرد. می توانست بگوید "آیا از انجام این کار اطمینان داری؟" یا "درباره اش فکر می کنم" اما با آن حال مریضش از تخت بلند شد و فریاد زد: "نه! فراموش کن"
استیو در طول ۱۳ سال، تنها چهار یا پنج بار سر من داد کشیده بود و این یکی از آن دفعات بود.»
طبق بیوگرافی نوشته شده توسط والتر آیزاکسن، که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، استیو جابز برای پیوند کبد خود به Memphis سفر کرد. این جراحی، عمر او را دو سال و نیم افزایش داد.
کتاب مذکور در پایان ماه جاری میلادی به بازار می آید و انتظار می رود که حقایق بیشتری از زندگی جابز، در آن نمایان شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یعنی واسه خودم متاسفم تو جامعه ای (هرچند مجازی) هستم که امثال شما توش هستن
ببین جناب کاربر....
شما وقتی پیش دوستات هستی هم راجع به هر جمله سه ساعت فکر می کنی؟ این رفیقمون هم منظورش اینه که مخالف این قضیه بوده حالا با چاشنی طنز گفت و خیلی دوستانه گفت...
یخوردهه زا این شعار دادن ها بیاییم بیرون و سعی کنیم خودمون باشیم خیلی عالی میشه.... اینم نظر شخصی من
پس کتابش باید خیلی جالب باشه
مطلب خیلی جالبی بود از خود گذشتگی
کارش انسانی بوده
ولی نباید گندش کرد
تو کشورمون و شهرمون روزانه همچین فداکاریهایی میشه
اونا بولد میکنن .. ما اسمال سایز ...!!!
این اولین خبر از اپله امروز ، بازم یه سری گفتن همش شد اپل ، امروز دوتا گزارش اختصاصی بود اینهمه مقاله باحال اون نکاتی که از گوگل نمیدونستید هیچکس هیچی نگفت حتی یه تشکر تا اسم اپل اومد همه شدن نمیدونم چرا همش از اپله بخدا شما نوبرید دیگه الانم یکی میاد میگه تو جاپلوس سایتی و این داستان ادامه دارد :)
عامر جان عزیز دلم برادر گلم این
http://dgto.ir/1MxsMzp
--------------------------------------
و این
http://dgto.ir/1NRz12F
درسته دومیه برای اندروید هم هست اما تیتر مطلب جالبه!!
درسته ولی وقتی خیلی از کاربرا اعتراض کردند یک عده بودند که هیچی نمی گفتند ولی تا یکی اعتراضی کرد سریع جواب میدن!!!
از این دید هم میشه نگاه کرد!!!
میدونی وقتی خیلی از اعضا اعتراض میکردن من هیچی نگفتم چرا چون تو مراسم ختم بهترین رفیقم بودم چون با دستای خودم خاکش کردم و اصلا نظرات گهربار شما برام مهم نیست که دارید به دیجیاتو انتقاد میکنید یا هرچیز دیگه ، آقای رمضان پور نویسنده تحت تعلیمه فقط اینجور نریزید سرش که ایشون از قلم زدن پشیمون بشه بعدم مگه من مدافع سایتم که بیام رو به روی همه وایسم فقط میگم انصافم خوبه همین
یکی از بدی های شبکه های اجتماعی این که بازگشت به آرشیو گذشته رو آسون می کنه !!!
خداوند دوست شما رو رحمت کنه و بهشت رو نصیبش کنه....
تسلیت می گم آقا عامر، خدا صبر بده به شما و خوانواده ایشون
مهرداد داداش نیستی چند مدتیه...
خدایی هر بار می بینم کامنت میدی حال می کنم...
یعنی قشنگ درک بالا از کامنت هات میباره... دمت گرم (;
مث اینکه جابز کبد تیم رو دوس نداشته !
منم بودم نمیگرفتم ازش :))
یک فرد خودخواه، هیچ گاه چنین جوابی نمی دهد.
چشمام درست میبینه :)
اقای جابز هیچوقت خودخواه نبود..
جهت اطلاع بگم ایشون یکی از اغاز کنندگان جنگ پتنتی بود. فعالیت های خیرخواهانه ایشون بسیار کم بود و سر این مسئله به بیل گیتس طعنه زده بود. فرزند خودش رو قبول نکرد و نامزد باردارش رو از خونه انداخت بیرون. یک مرد زیرک که ایده های وزنیاک رو به اسم خودش تموم کرد کسی که ایده های زیراکس رو دزدید و به اسم اپل داد بیرون....
ببخشید نمیخاستم اینجا کامنت بدم. ویرایش کردم
سلام
حرفت درسته ولی شیوه ی گفتنش اشتباس اگه یخورده تفکر مثبت چاشنیش کنی بد نیس...
در ضمن شما ب این فکر کن ک چقد یه انسان چقدر میتونه خوش سلیقه و خوش فکر باشه ک بتونه شرکتی ک سرمایش از حساب بانکی من و تو کمتر بود رو ب شرکتی با چنین سرمایه ی عظیمی تبدیل کنه...البته بزرگ ترین عاملی ک آقای جابز رو تبدیل ب چنین فرد بزرگی ک قدرت رهبریش بود ک هر کسی این قابلیت رو نداره ! :)
موفق باشی
هیچکس جز خدا توان قضاوت کردن نداره
واقعا چطور میتونی با اطمینان بگی جایز کمک نمیکرده !
یا جزئیات مسائل خانوادگیش که هیچی ازش نمیدونیم رو معیار قرار میدی!!
قضاوت ...
به نظر منم کثیفترین کار دنیا زود قضاوت کردن حالا در مورد هرچی که میخواد باشه هست
همین آدم که میگن فلانه از هزاران تا مثل ما دستش به خیر و نیکی بیشتر رفته تا ماها ....
زود قضاوت نکنید :(
دست شما درد نکنه اما!!!!!!!!!!!
نمیدونم ما عربی مینویسیم یا شما اصلا کامنت ها رو نمیخونید
خدایی خسته شدم اینقد از اپل شنیدم این چندوقت!!!
اپل عالی فوق العاده نهایت چیزه دیگه ای مونده که ما ندونیم اگه مونده بگید اون ساعت ها نباشیم!!!!
خدایی یادته چند وقت پیش گفتی چرا اینقدر سخت می گیرید؟
نه وجدانا حالا خوبه منم بگم (:
شوخی کردم ....
حرف 20 روز پیش بوده!!!!
الان نه خبری نه همش شده اپل!!!!!!!!!!
جالب اینجاست کسی جواب نمیده!!!
خوب بابا 1 ساعتی رو بگید تا بدونیم
ولش کن..
میخ آهنی و سنگ
...
باس. بد شدم
یاد حرف استیو جابز افتادم که میگفت : سخت کار کنید تا دیگران به شما احترام بگذارند؛ سخت کارکردن اولین قدم برای رسیدن به اهدافی است که در نظر دارید
من تا الان فک میکردم تیم کوک ی گروهن :||||||
خدایی منم همین فکر رو میکردم :)))))))))))))
دقیقا منم همین فکرو میکردم :)
اون ها یک استیو دارن این همه کتاب نوشتن ، فیلم ساختن و ال و بل
ماها این همه دانشمند داریم هیچی
12 تا امام داریم که از لحاظ عملی و مذهبی صدتای استیو هستن و هیچ
یک بار هم نشده که زندگی نامه یکی از امامانمون رو بخونیم
افسوس
من تقریبا دو ماه پیش سر کلاسمون نزدیک 40 دقیقه راجب جابز صحبت کردم معلم هندسمون دقیقا همین حرف شما رو زد و مجبور شدم هفته بعد نیم ساعت راجب امام حسین صحبت کنم