این هفته، مرکز تحقیقاتی خیریه Wellcome Trust، از فینالیست های مسابقه سالانه عکاسی خود رونمایی کرد. تصاویر ارائه شده، همه مدل تکنیک های عکاسی را درگیر خود کرده اند. از تصویر یک مجسمه آناتومی بدن انسان گرفته تا تصویر سر یک پشه که توسط میکروسکوپ الکترونی ثبت شده است.
آدام رادرفورد، دانشمند و داور مسابقات در بیانیه خبری مربوط به Wellcom Image Awards گفت: "غنای نفس گیر تصاویری که علم تولید می کند، در بیان داستان هایی پیرامون پژوهش ها بسیار اهمیت دارد و به ما کمک می کند که مفاهیم انتزاعی را درک کنیم."
مسلما همه این المان ها در لیست امسال دیده می شود. از تصویر اسکلت حیوانات گرفته تا اجزای داخلی بدن آن ها، تنوع بالایی در این تصاویر وجود دارد. برنده این مسابقات در تاریخ 20 مارس رونمایی می شود.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا تصاویر منتخب را با یکدیگر مرور کنیم.



















دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
ما باید با تدبیر صحبت کنیم
و برای این تدبیر می تونیم از قرآن کتاب همیشگی که هیچ وقت قدیمی نمیشه حتی برای میلیارد ها سال دیگه کم بگیریم
برای خودمم درک این چیز ها سخته
اما ایمه ما هم به این سوالات گمراه کننده اشاره داشتن و داروین یک انسان بود مثل ما فکرش کامل نبود
sweet
سلام
خداوکیلی مردم بیکارن بجای اینکه بیان عکسارو ببینن و حال کنن 1هفتس دارن بخث میکنن
بسیار جالب و شگفت انگیز بودن ممنون
آقا بسه چرا دم عيدى به جا دوستي و خوشحالي داريد بحث ميكنيد؟
هركس نظر خودشو داره و واسش محترمه ديگه لازم نيس كه نظر خودمونو به بقيه تحميل كنيم.
اينجورى همه راحتن.
قرار نيس زوركي يكيو به عقيده خودمون دعوت كنيم كه.
اگه از نظر شما يه عقيده اي درسته، پس اونيكي بعد از مرگ متوجه ميشه كه اشتباه كرده.
ديگه مجبورش نكنيد كاري رو كه از نظر شما درسته انجام بده.
راستي عيد تك تكتون پيشاپيش مبارك 3> :*
دیجی جون واسه کی می نویسی؟!
کسی که به علم امار و احتمالات میگه مهمل عقل ش خیلی بیشتر از این حرفا پاره سنگ بر میداره که اینا رو واسه ش نوشت!
چقدر بی سوا دی توی این مملکت نهادینه است
اینا داشنجو هامونن و اینقدر بیسوا دن وای به حال بی سوا دا!
برای خیلی ازماها این سئوال پیش اومده که بابا آخه اون کرم ته اقیانوس لای صخره هادیگه چیه....اون سیارات بامیلیاردها سال نوری دورتر آخه چیه....180میلیارد مولکول توی یه ذره نمک یعنی چی...هزاران هزار ازاین سئوال ها که تهش به عظمت خالق پی میبریم...ولی وقتی میبینم بعضیهابازم دنبال خدا میگردن اینودیگه نمیفهمم آخه که چی..آمار استکان ونعلبکی وفرش وتلویزیون وموبایل و...رودرمیاریم کی ساخته وازکجا اومده وگوگل وکلافش میکنیم بسکه اطلاعات میخوایم ولی این همه عظمت رو خیلی راحت میکیم اتفاقیه...البته اینم ازعظمت خداست
چه مطلب جالبی
بسم الله الرحمن الرحیم
أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
سلام خیلی ممنون مطلب جالبی بود
واقعا به قدرت خدای عزیز و مهربان پی میبریم
و از دوستان Envy
آقای استیون “کاپیتان” جرارد
کارگردان
زاخار
A.R.T
تایسون
Siamak Gol و...
هم ممنونم که ایمان خودشون به خدا رو دارن و همین قرآن که نسخه 1400 ساله اون توی موزه پاریس نگهداری میشه کافیه که آدم ایمان بیاره و بدونه این سخنان و به عنوان نمونه مراحل تشکیل جنین و... که گفته شده رو یه انسان 1400 سال پیش نمیتونسته از خودش دربیاره و همچنین دوستان دیگه هم فکر نکنم بی ایمان باشن ولی باید به جای مطالعه فقط حرفهای دانشمندان خداناباور باید سخنان دانشمندان مسلمان و قرآن و نهج البلاغه و مثنوی معنوی و... رو هم یه نگاهی کنن که ایمانشون بیشتر بشه البته منظورم صحبتهای علمی نیست چون پیشرفت علم خوبه و باعث میشه بیشتر به شگفتی آفرینش و قدرت خدا پی ببریم و بیشتر بشه به مردم کمک کرد ولی اینکه فقط بریم ببینیم کدوم دانشمند از یک تفکر اشتباه نتیجه میگیره که خدا رو انکار کنه کار درست و خوبی نیست و دلیلش رو هم متوجه نمیشم درحالی که با همین علم که خدا داخل جهان قرار داده باید برای درمان بیماری و کمک به خلق خدا استفاده کرد, تنها کاری باید انجام بدیم ایمان به خدا و انجام کار خوب و انجام دستورات خداست که همشون باعث سعادت انسان چه در این دنیا و چه دنیای دیگه میشن.
انشاءالله سربلند باشید.
از قضا مثالی که زدین -مراحل رشد جنین در قرآن- نشون دهندهی در حد حجاز ِ آن روزگار بودن ِ علم پیامبر است جناب (تا چند وقت بعد حتی سنتیترین دینباوران هم برای رهایی از تناقضات ادیان با علوم، مجبورند روایت امثال عبدالکریم سروش را بپذیرند. اگرچه بنده معتقدم همین امثال سروش هم اگر عمری چند برابر داشتند، در نهایت به نتیجهای میرسیدند که دانشمندان واقعی رسیدهاند)
ممنون آقای مقدری
ولی ماوش یا موش!منظورم عکس ۳ هستش!
بازهم ممنون مطلب عالی بود