مدیرعامل مخابرات تهران: سال آینده مشکلات خطوط PCM در کشور حل خواهد شد
تلفن را بر می دارید و با شرکت ارائه دهنده اینترنت مورد نظر خودتان تماس می گیرید تا اشتراک ADSL بخرید. اپراتور تماس تان را پاسخ می دهد و متوجه می شوید که در منطقه ...
تلفن را بر می دارید و با شرکت ارائه دهنده اینترنت مورد نظر خودتان تماس می گیرید تا اشتراک ADSL بخرید. اپراتور تماس تان را پاسخ می دهد و متوجه می شوید که در منطقه مخابراتی شما اینترنت پرسرعت ارائه می گردد اما خط تان مشکلی با نام PCM دارد.
پشتیبانی به شما می گوید تنها کاری که می توانید انجام دهید مراجعه به مخابرات و رفع مسئله PCM است. به مرکز مخابرات مربوطه می روید و مشکل تان را برایشان توضیح می دهید اما مسئولان اینچنین پاسخ می دهند که: «برای رفع مسئله PCM شماره خود، باید از مخابرات اینترنت بگیرید.»
حال سوال اینجاست که این خطوط PCM چیست و چرا نمی توانند به اینترنت متصل شوند؟ به زبان ساده می توان گفت این خط های تلفن از کافوی (جعبه تقسیم محلی اشتراک تلفن) نوری استفاده می کنند که در اصطلاح به آن PCM می گویند و مانند دیگر کافوها توسط کابل های مسی به مرکز مخابراتی متصل نیستند. این اشتراک ها به خاطر قدیمی بودن فناوری و عدم تطابق با تکنولوژی ADSL نمی توانند خدمات مذکور را به کاربران ارائه نمایند.
در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.
برای حل مشکل موجود باید چه کار کرد؟ به منظور حل مسئله مشترکان متصل به PCM باید خطوط آنها توسط مخابرات با کابل های مسی جایگزین گردد.
برخی از کاربران تلفن ثابت در کشور با این مشکل روبرو هستند که یا به اجبار از شرکت مخابرات ADSL می گیرند یا به فناوری های دیگر اتصال به اینترنت روی آورده اند. صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران معتقد است تنها 4 درصد از مشترکان تهرانی و البرزی خطوط PCM دارند. وی در این باره می گوید: برای سال آینده مشکل خطوط PCM را در کشور حل خواهیم کرد.
مدیر عامل مخابرات تهران در مورد جمع آوری خطوط PCM توضیح می دهد: جمع آوری آنها به ازای هر خط، حدود ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان هزینه دربردارد و این درحالی است که درآمد مخابرات به ازای هر خط (آرپو) حدود ۸ تومان برآورد می شود. به همین دلیل جمع آوری موارد یاد شده و جایگزینی آن با خطوط مسی، هزینه بر بوده که باید طبق برنامه زمان بندی به مرور انجام شود.
اعلام این خبر و اجرایی شدن جایگزینی PCM با کابل مسی می تواند برای برخی مشترکین تلفن ثابت در کشور مسرت بخش باشد و موانع اتصال آنها به ADSL را برطرف نماید. البته باید منتظر بود و دید این هزینه 600 هزار تا یک میلیون تومانی جایگزینی از کاربران دریافت می شود یا مخابرات آن را تقبل می کند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
منم خط تلفنم pcm بود , مخابرات ج نمیداد کلی تحقیق کردم تو خراسان رضوی یه سایت بهم معرفی کردن واسه خرید اینترنت مخابرات و آسیاتک رفتم ثبت نام کردم بعدم به مدیرش زنگ زدم مشکلمو حل البته دو هفته طول کشید ولی رفع شد . اینم سایتش : http://2020am.ir
مخابرات خیلی سنگ میندازه جلو پای شرکت های خصوصی من خودم نماینده آسیاتکم همه ی سایت های در سراسر دنیا با سرعت باز میشه اما سایت خود مخابراتو اگر اینترنت از آسیاتک داشته باشی به زحمت باز میکنه و لیی اگر از مخابرات بگیری دقیقا بر عکسه یعنی سایت های خود مخابرات رو زود باز میکنه ولی تمام سایت های دنیا رو به زور و سختی
یعنی لعنتت کنن به این مخابرات از اون موقعی که اومدم تو خنه جدیدمون که این کابلای اشغال فیبر نوری هست مشکل دارم روزی هزار بار به این مخابرات فوش میدم خسته شدم هیچ شرکتی به جز این مخابرات ... .. اینتر نت فیبر نوری نمی ده سرعتشم خو خدایی پایین اشغال
یک سال از حرف های مدرعامل خیلی محترم مخابرات گذشت و هیچ اتفاقی نیوفتاد.جا داره ازشون نهایت قدر داری به عمل بیاد.
واقعا متاسفم.................................................................
دوستان من مشهدم نظراات دوستان دیگ رو خوندم,منم مجبور شدم از مخابرات اینتر نت بگیرم,اما قبلش رفع پی سی ام کردم ,همین امروز زنگ زدن,ولی اینتر نت ی ساله 60 گیگ,230هزارتومن زووره بخدا,اسیا تک با اون سرعت و قدرت نصف اینه قیمتش,پیگیر باشید پیش مسول مخابرات منطقه براتون رفع pcmمیکنن حتما,چون میتونن
با این تشکیلات مخابرات آدم یاد شوروی زمان استالین میوفته ههههه
همه کارمنداشم 24 ساعت مشغول خرید فروش سهامشونممممم
رییس مخابرات گفته تا 94 اما مخابرات در تهران می گوید تا سال 96 راه اندازی می شود. فروش خط PCM به مشترک نا آگاه= دزدی در روز روشن.
منطقه اي كه من اومدم هم همين مشكلو داره مخابراتم پول گرفته ميگه معلوم نيس كي حل بشه جالبه كه هيچ خط موبايلي ام اينترنتش كار نميكنه و مبين نت هم خوب انتن نميده اينترنت الان براي همه جز ضرورياته واقعا بايد چكار كرد.
تو دزد و کلاهبردار بودن مخابرات شکی نیست. الان 5 ساله در حال پیگیری خط ما هستن تا مشکل pcm حل بشه، آخرش هم گفتن تا از خودمون نخری درستش نمیکنیم. الان دو ساله وایمکس ایرانسل استفاده میکنم. تاحالا حدود 16 تومن پولمو خورده. هر گیگ رو با سرعت 128 میده 8 هزار تومن!
میخوام سرعتش رو بیشتر کنم میگن برو یه مدرک بیار که میخوای استفاده تحقیقاتی کنی!
من نمیدونم همسایه ما چه مدرکی ارائه داده که ای دی اس ال 512 داره و فقط باهاش آهنگ دانلود میکنه!!!!!!!!
تو این 5 سال پولمو جمع کرده بودم میرفتم هلند از اینترنت رایگان 200 کیلوبیت استفاده میکردم...
کارت دانشجویی میخواد...
ورداشتن به یه خط تلفن رو به هشت نفره دیگه میفروشن بعد میگن خطتون pcm واقعا که.......