ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوردرمانی حالا سلول های سرطانی عمقی را هم از بین می برد

نور درمانی شیوه ای امن و راحت برای مبارزه با بیماری ها و کشتن سلول های سرطانی است اما معمولا به سبب محدودیت نفوذ نور، به سلول های سطحی بدن محدود شده اند. محققین دانشگاه واشنگتن، ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۷ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

نور درمانی شیوه ای امن و راحت برای مبارزه با بیماری ها و کشتن سلول های سرطانی است اما معمولا به سبب محدودیت نفوذ نور، به سلول های سطحی بدن محدود شده اند. محققین دانشگاه واشنگتن، اخیرا شیوه ای را یافته اند که نور درمانی را موثر تر از گذشته می کند.

آن ها روشی از فوتوتراپی را توسعه داده اند که نور را مستقیما به داخل سلول های تومور می برد، حال اینکه آن ها در چه عمقی از بدن و زیر چند صد لایه سلولی دیگر نهفته باشند هیچ اهمیتی ندارد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در این تکنیک، ترکیبی قندی به فرد بیمار خورانده می شود که حاوی سنگ های رادیو اکتیو فلورین و نانو ذرات حساس به نور و مبارز سرطان است. وقتی بیمار تحت اسکن PET قرار می گیرد، ذرات قندی روشن می شوند و بی درنگ نانوذرات را فعال می کنند.

در حقیقت، این ترکیب حکم اسب تروجان را دارد، چرا که سلول های سرطانی و تومورها، با اشتیاق بالایی قند جذب می کنند اما این قند ابدا به سود آن ها عمل نمی کنند.

این شیوه احتمالا خطرات خاصی به همراه ندارد. محقیقن اشاره کرده اند که مواد و سنگ های ریز استفاده شده تنها به مقصد تومورها حرکت می کنند، بنابراین قرار نیست آن ها در بدن شما بچرخند و سبب بیماری های خونی شوند.

همچنین، در این شیوه از نور درمانی، مواد شیمیایی کمتری نسبت به شیمی درمانی استفاده شده. دانشگاه واشنگتن برنامه دارد تا این پروژه را در مقیاسی کوچک مورد آزمایش قرار دهد تا ببیند آیا آنچه در آزمایشگاه ها به دست آمده، در عمل هم کارایی دارد یا خیر.

اگر نتایج مثبت باشد، احتمالا مبارزه با سرطان از هر زمان دیگری ساده تر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • TROOL

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

  • عرفان

    مرک بر پلاستیک سازان که از سرطان هم بدترن

  • InFly

    پیشرفت تکنولوژی در شاخه پزشکی زیبا ترین ، خوشحال کننده ترین ، امیدوارکننده ترین و بهترین قسمت آن است .
    امیدوارم که دیگه سرطان وجود نداشته باشه چون عزیز های زیادی رو تو این راه همه مون از دست دادیم.......

  • [ahmad kaya[rodrigez

    امیدوارم هرچه زودتر توسعه داده بشه و به ایران هم برسه.

  • Gublin

    خبر بسیار خوشحال کننده بود. به امید ریشه کن شدن سرطان..

مطالب پیشنهادی