ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی اسپری رنگ بازتابی توسط ولوو برای ایمنی دوچرخه سواران

چندی است که توجه ولوو به ایمنی وسایل نقلیه دو چرخ معطوف شده و در همین راستا نیز این کمپانی خودروساز سوئدی طی همکاری اش با یک شرکت طراحی انگلیسی به نام Grey London و Albedo100 ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۰ فروردین ۱۳۹۴  |  ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چندی است که توجه ولوو به ایمنی وسایل نقلیه دو چرخ معطوف شده و در همین راستا نیز این کمپانی خودروساز سوئدی طی همکاری اش با یک شرکت طراحی انگلیسی به نام Grey London و Albedo100 نوعی اسپری رنگ بازتابی را ساخته که تنها در شب قابل رویت است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این اسپری که LifePaint نام دارد، از لحاظی فنی اصلا رنگ به حساب نمی آید و در عوض نوعی ماده قابل شستشو است که تا 10 روز پس از استفاده دوام می آورد و جالب است بدانید تا زمانی که در معرض نور چراغ های اتومبیل قرار نگیرد اصلا قابل رویت نیست و تنها در این صورت است که شروع به درخشش می کند.

به گفته نیک کانر مدیر عامل ولوو در انگلستان، همه ساله 19000 هزار دوچرخه سوار تنها در انگلستان دچار آسیب دیدگی می شوند و ساخت محصولی مانند این می تواند تاثیری شگرف در آمار مجروحان این وسیله داشته باشد.

وی در صحبت هایش افزود: ما در ولوو بر این باوریم که بهترین راه برای نجات یافتن از یک سانحه، تصادف نکردن است و متعهدیم که با کاهش شمار سوانح رانندگی جاده ها را به محیطی امن تر برای تردد بدل نماییم.

1-l5kM43vCabvI8QMiKPvjBA.0

ولوو اعلام کرده که کاربران می توانند با خیال آسوده از این اسپری که مواد درونی اش هم بر پایه آب ساخته شده روی لباس ها، کلاه ایمنی، کفش، کوله پشتی و بسیاری موارد دیگر استفاده نمایند.

گفتنی است که این اسپری هنوز هم در همه نقاط دنیا موجود نیست و در حال حاضر تنها شش فروشگاه دوچرخه در کنت و لندن آن را عرضه می کنند، با این حال چنان استقبال عمومی از آن خوب باشد، پای این محصول به آنسوی مرزهای انگلستان نیز کشیده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • TROOL

    بچه ها به نظرتون این سیستم مچ میشه
    http://8pic.ir/images/6kmb9s8scpirbuqpdpxc.png
    http://8pic.ir/images/w3kusfqtips3jw1b8538.png
    http://8pic.ir/images/okqm580r66djsg6sf85s.png
    http://8pic.ir/images/t1p1d68wun10dsr8zfuo.png
    http://8pic.ir/images/nfu6uk1p9gr5b95j7oev.png

    • TROOL

      قیمتا رو از این سایت گرفتم
      http://www.sakhtafzarmag.com/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA/%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1#kmt-form

  • سوتابایت

    جون می ده باسه تزینات اتومبیل!

  • Cerita

    خییییلییییی جالب بود، یه چیزایی میسازن آدم میگه چرا زودتر کسی به این فکر نبوده
    2:30

  • Parsi boy

    این بیاد ایران دیدن داره....
    گرافیتی... نوشتن یادگاری رو اماکن تاریخی و صد ها کاربرد دیگه که تنها در کشور عزیزمان قابل انجامه... :دی
    نه ولی از شوخی گذشته واقعا خیلی به دوچرخه سوارا میتونه کمک کنه...
    چقدر خوبه در کنار این همه تکنولوژی های گوناگون یکم به فکر امنیت و آرامش خودمونم باشیم...

  • CafeAndroid

    میگم کاشکی سایپا نیسان ها رو این رنگی کنه تا شاید مردم ببیننشون،ماشالله ماشین نیستن که،موشکن

  • steve

    خیلی باحاله و کاربردیه البته فکر نکنم به درد ما ایرانیا زیاذ بخوره.راستی جغد های عزیز تر از جانم اعلام حضور کنن 2:00tehran ilove you digiato

    • ahmad

      5:31 شیراز !!

      • iPooya

        5:53 تهران

        • Cerita

          جو جالبی دارید واسه نخوابیدن
          من از دیروز همین موقع بیدارم تا 12ساعت دیگه
          6

          • Chris

            اهواز ساعت 7:01
            دیگه صب شد

    • TROOL

      حالا این اسپری رو میشه با اب شست ولی الان برید یه قوطی رنگ فسفری زرد بگیرید بزنید گوشه لاستیک دوچرخه و بدنه ش و دورچرخه تو شب میدرخشه ولی خب با آب پاک نمیشه دیگه
      ساعت 4

      • steve

        4:18 tehranامشب ميخوام ركورد بزنم :)

        • mehrdad

          nokaram 5:00 esfahan

          • Chris

            6:2 دقیقه اهواز

          • steve

            منم نوكرم 5:4

        • ali

          4:31

          • steve

            4:40چه رقابتي بين جغدا به وجود امده :smile:

        • Chris

          اهواز 4:23...

    • Chris

      اهواز 3:50

    • steve

      3:17 tehran

      • iPooya

        تهران 3:18

  • Gublin

    چقدر خوب میشد که توی ایران هم مثل اروپا تردد با دوچرخه امری عادی به حساب میومد.. ولی با این وضعیت راه ها و آلودگی هوا و فرهنگ پایین رانندگی و گرمای هوا و مسیر های طولانی رفت و آمد و گرونی دوچرخه و.. اصلا بیخیال همینطوری بمونه بهتره :)

  • سجاد

    بسیار عالی و فوق العاده کاربردیه. فکر میکنم کاربردهای دیگه هم میشه براش پیدا کرد.

    واقعا خسته نباشین خانم موسوی. ماشالا پرکارین.

  • محسن

    خیلی عالیه ، امیدوارم بیشتر از اینجور چیزا بسازن .

    ممنون بابت خبر

مطالب پیشنهادی