ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایی از زیباترین پمپ بنزین ها در سراسر دنیا

کمتر می شود که پمپ بنزین ها را به دلیل زیبایی ظاهری شان به خاطر بسپاریم. در روزهای نخستین ورود ماشین ها به جاده های ایالات متحده آمریکا پمپ بنزین ها با در نظر گرفتن ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۲ فروردین ۱۳۹۴  |  ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمتر می شود که پمپ بنزین ها را به دلیل زیبایی ظاهری شان به خاطر بسپاریم. در روزهای نخستین ورود ماشین ها به جاده های ایالات متحده آمریکا پمپ بنزین ها با در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی طراحی شدند تا مشتریان را از بزرگراه ها به سمت خود بکشانند.

اما به تدریج که این ارابه های آهنین به بخشی جداناشدنی از زندگی بشر مبدل شدند، از حجم تلاش ها برای طراحی و منحصربفرد نمودن آنها نیز کاسته شد و تقریبا همه آنها با شکل و شمایلی یکسان ساخته شدند.

به همین دلیل یکی از معروف ترین معمارهای معاصر تصمیم گرفته که نگاهی به زیباترین پمپ بنزین های ساخته شده در سراسر دنیا از اواسط قرن کنونی تا به حال بیاندازد و زیباترین آنها را سوژه عکاسی خود کند.

مارک کاشر موسس شرکت Architizer در کتابی با عنوان آینده معماری در 100 ساختمان بخشی جداگانه را به معرفی زیباترین پمپ بنزین ها اختصاص داده که در ادامه توجه تان را به تماشای این تصاویر جلب می کنیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

این بنا که توسط شرکت معماری William L. Pereira & Associates در اواسط قرن 21 ساخته شده Union 76 نام دارد در منطقه بورلی هیلز قرار گرفته.
این بنا که توسط شرکت معماری William L. Pereira & Associates در اواسط قرن 21 ساخته شده Union 76 نام دارد و در منطقه بورلی هیلز قرار گرفته.
3043878-slide-s-3-9-gorgeous-gas-stations-02unocal-gas-station-night
این بنا در سال 1965 میلادی ساخته شده و لامپ های فلورسنت کار گذاشته روی سقف آن که به سمت آسمان کشیده شده اند نمایی فوق العاده به آن بخشیده اند.
3043878-slide-s-4-9-gorgeous-gas-stations-03altjp-station-005
در سال 1969 میلادی Jean Prouvé طراح و معمار فرانسوی به شیوه جدیدی برای ساخت پمپ بنزین ها دست پیدا کرد که یک طرح مفهومی دایره ای شکل از یک کیوسک پیش ساخته بود و به سفارش شرکت نفتی توتال تهیه شده بود.
وی همچنین یک کیوسک ماژولار برای Mobiloil Socony-Vacuum طراحی کرد که به تازگی یکی از آنها در گالری Gagosian پاریس نصب شده است.
وی همچنین یک کیوسک ماژولار برای Mobiloil Socony-Vacuum طراحی کرد که به تازگی یکی از آنها در گالری Gagosian پاریس نصب شده است.
3043878-slide-s-6-9-gorgeous-gas-stations-041024px-lastation
این بنای فلزی و شیشه ای در جزیره نانس مونترال قرار دارد و در سال 1969 میلادی ساخته شد و پس از بازسازی در سال 2011 به یک مرکز اجتماعات تغییر کاربری داد.
در سال 1997 میلادی، شرکت اسپانیایی رپسول starchitect Norman را به استخدام خود در آورد تا یک پمپ بنزین جدید را برای ساخت در 200 منطقه از اسپانیا طراحی کند. طرح ارائه شده حاوی رنگ های سازمانی رپسول بود و با هر نقطه ای اسپانیا هارمونی داشت. تعداد، ارتفاع و میزان تداخل این سازه های چتری با یکدیگر فرق دارند اما به راحتی از فاصله دور قابل تشخیص هستند.
در سال 1997 میلادی، شرکت اسپانیایی رپسول starchitect Norman را به استخدام خود در آورد تا یک پمپ بنزین جدید را برای ساخت در 200 منطقه از اسپانیا طراحی کند. طرح ارائه شده حاوی رنگ های سازمانی رپسول بود و با هر نقطه ای از اسپانیا هارمونی داشت. تعداد، ارتفاع و میزان تداخل این سازه های چتری با یکدیگر فرق دارند اما به راحتی از فاصله دور قابل تشخیص هستند.
Helios House نام پروژه ای است که در سال 2007 میلادی توسط شرکت Office dA در لس آنجلس طراحی شد. نام این بنا Johnston Marklee است و دارای یک سقف سبز، سیستم جمع آوری باران و پنل های خورشیدی است و برای آیندگان طراحی شده است.
Helios House نام پروژه ای است که در سال 2007 میلادی توسط شرکت Office dA در لس آنجلس کلید خورد. نام این بنا Johnston Marklee است و دارای یک سقف سبز، سیستم جمع آوری باران و پنل های خورشیدی است و برای آیندگان طراحی شده.
این پمپ بنزین در سال 2011 میلادی توسط  Atelier SAD در اسلواکی ساخته شد و شبیه به یک سفینه فضایی به نظر می رسد.
این پمپ بنزین در سال 2011 میلادی توسط Atelier SAD در اسلواکی ساخته شد و شبیه به یک سفینه فضایی به نظر می رسد.
این پمپ بنزین که توسط شرکت  DaMilano Studio طراحی شده در منطقه شمال غربی ایتالیا قرار دارد و بیشتر شبیه به یک قطار لوکس به نظر می آید.
این پمپ بنزین که توسط شرکت DaMilano Studio طراحی شده در منطقه شمال غربی ایتالیا قرار دارد و بیشتر شبیه به یک قطار لوکس به نظر می آید.
3043878-slide-s-11-9-gorgeous-gas-stations-09socarmcdonalds02
این پمپ بنزین توسط Giorgi Khmaladze در منطقه Batumi گرجستان طراحی شده است.
3043878-slide-s-1-9-gorgeous-gas-stations-01u-dropinn
این کافه و رستوران زیبا در سال 1936 میلادی توسط Joseph Barry در تگزاس ساخته شده و حالا به عنوان نوعی جاذبه توریستی در تملک مقامات این شهر قرار دارد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Emily

    Very cool design! I realy love it! You and archicgi.com are my favourites designers.

  • مجتبی

    یک پمپ بنزین تو میدون فکوری مشهد ساختن، اونم جالبه :دی

  • رضا

    اواسط قرن 21؟ اواسط قرن کنونی تا به حال؟

  • Neo

    من اشتباه میبینم یا واقعا پراید هم رفته اسپانیا ؟
    تو عکس پمپ بنزین اسپانیا یه پراید پارک شده

  • علی

    تو جاده قم - سلفچگان - اصفهان، اگه اشتباه نکنم ده کیلومتر نرسیده به دلیجان یه مجتمع بین راهی هست که یه پمپ بنزین خیلی بزرگ داره که میتونم بگم که تو ایران نمونه اش نیست. وسعت محیط پمپ بنزین بیشتر از ٢٠٠٠ متر هست و حدود سی تا نازل بنزین و گازوییل و سی ان جی داره. نازل ها با فاصله مناسب از هم قرار گرفتن و لازم نیست ماشین ها به هم بچسبند یا منتظر باشند که ماشین جلویی کارش رو انجام بده و حرکت کنه تا ماشین پشت سری بتونه تکون بخوره.
    سقف های چند تکه خیلی بلندی هم داره شاید ارتفاع کوتاه ترینش پانزده متر و ارتفاع بلند ترینش سی متر باشه. از نظر طراحی برای یک پمپ بنزین واقعا بی نظیر هست. میتونم بگم طراحیش چیزی شبیه به عکس های اول و ششم هست. یعنی عکس اول رو در نظر بگیرید که چند تکه مثل عکس ششم وجود داره، اما این تکه ها به جای اینکه کنار هم باشند روی همدیگه قرار گرفتن و یک سقف واحد رو تشکیل دادن و از کنار جاده که رد میشی منظره خیلی شکیل و زیبایی داره.

    تنها مشکل اینه که به نظر این مجتمع با این همه هزینه و زوق هنری طراحان و صاحبش، به علت مکان قرار گیری مشتری درخور توجهی نداره. شاید اگه بین قم و سلفچگان قرار گرفته بود، مثل دهها مجتمع دیگه ای که در این مسیر هستند، هم مشتری های بیشتری داشت و هم اینکه مردم بیشتری از این ذوق هنری لذت می بردند.

  • Chris

    کمتر می شود که پمپ بنزین ها را به دلیل زیبایی ظاهری شان به خاطر بسپاریم. در روزهای نخستین ورود ماشین ها به جاده های ایالات متحده آمریکا پمپ بنزین ها با در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی طراحی شدند تا مشتریان را از بزرگراه ها به سمت خود بکشانند.

    اما به تدریج که این ارابه های آهنین به بخشی جداناشدنی از زندگی بشر مبدل شدند، از حجم تلاش ها برای طراحی و منحصربفرد نمودن آنها نیز کاسته شد و تقریبا همه آنها با شکل و شمایلی یکسان ساخته شدند.

    به همین دلیل یکی از معروف ترین معمارهای معاصر تصمیم گرفته که نگاهی به زیباترین پمپ بنزین های ساخته شده در سراسر دنیا از اواسط قرن کنونی تا به حال بیاندازد و زیباترین آنها را سوژه عکاسی خود کند. ت

    مارک کاشر موسس شرکت Architizer در کتابی با عنوان آینده معماری در ۱۰۰ ساختمان بخشی جداگانه را به معرفی زیباترین پمپ بنزین ها اختصاص داده که در ادامه توجه تان را به تماشای این تصاویر جلب می کنیم.

    .

    .

    .
    بعد بنزینخونه های اهواز آب قاطیشونه:|

  • sajjad

    واقعا به این میگن پمپ بنزین نه پمپای ایران.

  • بهداد

    آهان ن ن ن .... خانوم موسوی داری میری تو جاده ای که بودی .... مرسی از این جور مطالب بذار چی بود اون جونورا بهشون گیر داده بودی

  • TROOL

    تو این پمپ بنزین ها خستگی راه از تن آدم در میره
    چیه این پمپ بنزینهای ایران حیف که الان ماشین دم دستم نیست میرفتم از این پمپ بنزین سر خیابونمون عکس میگرفتم میزاشتم ببینین
    پمپ نیست اسطبل بوده تغییر کاربری داده والا بنزینشم همش آب قاطی داره

    • steve

      اينجا تهران ساعت4 صبحه جغدا اعلام حضور كنن-----شرمنده از اونايي كه از جغد بازي خوششون نمياد يه چن روز ديگه تحملم كنن هفته بعد همين موقع از شرم خلاص ميشين:)

      • Chris

        ahvaz 6:24

      • steve

        5:36 tehran

    • maket_bivatan

      امیدوارم اتفاق امشب نبودن تاییدگر ودانای کل مثل یه رویای صادق باشه که تو آینده تعبیر بشه ودر آینده وقتی از نبود تایید گر غرق در خوشی هستیم ناگهان یادمون بیاد این خوشیو قبلن جایی تجربه کردیم ولی اونجا رو یادمون نمیاد دژاوو

    • maket_bivatan

      میخوام حستو از نبود ادمین بیان کنی محض کنجکاوی میخوام بدونم شادیای من کوچیک و مسخره س؟

      • TROOL

        نه
        حالا تو کامنتات طولانی بشه تایید میخواد !
        من اگر نقطه بزارم تایید ادمین رو میخواد!
        حالا فکر کن
        چقدر خوشحالم که خودم کامنتمو تایید میکنم :-D

        • maket_bivatan

          تایید کامنت هر کس به دست خود شخص مثل اختیار تواین جهان پراز اجباره فهمیدم چرا خوشحالم چون مجبور نیستم چند ساعت واسه تایید منتظر بمونم به قول شاعر تاختن در آزادی است آنچه میدهد تسکین روح بی قرارت را ممنون که تونستم این لحظه ها رو با تو به اشتراک بذارم ترول عزیز
          پی نوشت تا حالا به هیچ ترولی عزیز نگفته بودم

          • TROOL

            مخلصیم این TROOL با اون TROLL فرق میکنه
            {جغدایی که الان خوابیدن ساعت 7:35
            اعلام حضور کن استیو جون}

          • Chris

            قضیه چیه؟

  • bahram

    خیلی زیبا هستن
    مرسی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی