قاچاق موبایل تحت تاثیر توافق هسته ای قرار می گیرد
با گذشت کمتر از 48 ساعت از بیانه وزرای خارجه ایران و 1+5 در مورد توافق هسته ای، اصناف و اتحادیه های فعال در بازارهای مختلف کشور، زمزمه هایی از تاثیر این توافق بر کسب و ...
با گذشت کمتر از 48 ساعت از بیانه وزرای خارجه ایران و 1+5 در مورد توافق هسته ای، اصناف و اتحادیه های فعال در بازارهای مختلف کشور، زمزمه هایی از تاثیر این توافق بر کسب و کار خود را بر سر زبان ها انداخته اند.
در این میان رئیس انجمن فروشندگان سیمکارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی، معتقد است که با برداشته شدن تحریم های هسته ای در صورت رسیدن به توافق نهایی، علاوه بر کنترل واردات گوشی قاچاق، قیمت موبایل نیز به احتمال زیاد کاهش خواهد یافت.
در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.
افشار فروتن اظهار کرد: توافق صورت گرفته بر بازار موبایل کشور از دو جنبه تاثیرگذار خواهد بود که موضوع اول آن به بحث تحریمها بر می گردد و در بخش دوم، تثبیت و کاهش احتمالی نرخ ارز، قیمت های بازار موبایل و تبلت را با تغییر مواجه می کند.
وی افزود: از سوی دیگر با این شیوه میتوان امید داشت که بازار واردات قاچاق تا حد زیادی کنترل شود، زیرا که اگر برندهای جهانی نمایندگی های خود در ایران را راه اندازی نمایند، کالاها بدون واسطه و از طریق مبادی قانونی وارد کشور خواهند شد که البته این موضوع نیاز به شرایط مناسب در بحث تعیین تعرفه های گمرکی نیز دارد.
رئیس انجمن فروشندگان سیمکارت، گوشی و تجهیزات جانبی اضافه کرد: فراهم شدن شرایط برای کسب و کار فعالان قانونی، در نهایت منجر به کمرنگ شدن بازار واردات قاچاق می گردد و این موضوع شرایط سالم تری را در بازار موبایل کشور رقم میزند که بهبود روند کلی بازار را در بر خواهد داشت.
فروتن گفت: نکته دیگر آن است که اگر تعرفه های فعلی هم کاهش پیدا نکند با ورود نمایندگی برندهای جهانی به داخل کشور، واردات موبایل به مبادی رسمی و گمرک های قانونی هدایت میشوند و دیگر بحث کالاهای تقلبی و قاچاق وجود نخواهد داشت.
وی توضیح داد: زمانی که کالاها از طریق نمایندگی های رسمی وارد کشور شوند قطعا بحث حمایت از حقوق مصرف کننده نیز بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و علاوه بر اصالت کالا، قطعا خدمات پس از فروش نیز شرایط مناسب تری خواهند داشت که هزینه ثانویه خریدار را کاهش می دهد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
دوستان گوشی بادلار وارد بازار میشه اگه دلاربیاد پایین قیمت گوشیم میاد پایین اگه بره بالا گوشیم میره بالا . قیمت گوشی تمام دنیا یکسانه. ربطی به گمرگ نداره خودتونم گول نزنید .
خدا رو شکر ما با قرض و قوله ی نوت 4 خریدیم گوشی ارزون شد اگه بدونم انقدر تاثیر گذارم میرم با وام ی ایفون 6 پلاس میگیرم ی عمر دعلی خیر مردم پشت سرم میاد !!!!!!!!!!!!!!!
حال میکنم کلا ملت امیدواری هستیم یعنی کمر تحریمای 30 ساله رو با این حرفا شکستید
ماشالله این همه کارشناس سطح اول اقتصاد بین الملل داشتیم در دیجیاتو .... ؟
اولا قیمت دلار پایین نمیاد فروش نفت کم شد اگه دلار پایین باشه بودجشون کمتر میشه
نمایندگی هایی که فعلا وجود دارن قیمتایی که ارائه دادن اکثرا از مدل قاچاق بیشتره
شرکت های گارانتی کننده هم ایرانی هستن و متاسفانه فکر میکنن اگه مشتریو بپیچونن گوشی خراب نگیرن به نفع نمایندگی خودشون هستن
ارزش پول ما زياد ميشه و قيمت دلار هم تاجايي پايين مياد.
سلام دوستان به عنوان يه كسي كه مدتهاست تو اين كاره حرفهاي ايشون رو بجز در مورد نمايندكيها قبول دارم.
به دلايل مختلف:1
ما الان نمايندكي ال جي رو به صورت رسمي و تحت نظارت خود شركت ال جي داريم ولي شما يه نكاه به قيمتها بكنيد :
Lg g3:1560000 با كارانتي درصورتي كه با اطلاعاتي كه موجوده دوستان خريد خودشون زير 1100000 تومنه ولي ما همينو با شش ما ضمانت خودمون دارم ميفروشيم 1310000 تومن در صورتي كه خريد ما 1270000 تومنه حالا قضاوت كنيد اكر واردات قانوني بشه به نفع مشتريان ميشه فقط كمرك خوب نفع ميكنه آخه دروغ تا كي؟؟؟؟
با عرض معزرتاز دوستان كوشيم فارسي نداره غلط املاييها رو ببخشيد
توجه توجه
طبق گفته ی یکی از مقام های ایرانسل که خواسته شده اسمش فاش نشه قراره اسمارتفون های سامسونگ و اپل طبق قرارداد دو ساله ارائه بشه و همچنین اضافه کرد قیمت انها از ۳۰۰ هزار تا حداکثر ۶۰۰ هزار تومان برای بهترین مدل خواهد بود و سایر کمپانی ها بزودی با ایرانسل همکاری را آغاز خواهند کرد . حاجی دمت گرم اگه تا اخر خوندی شوخی بود جدی نگیر منفی یادتون نره
دوست عزیز ارزش افزوده نه درصد شده نه ده درصد
به شخصه دوست دارم برندهای meizu , oneplus , jolla , oppo به بازار ایران هستم!!! بعد هرچی زودتر ارزون بشه!!! فعلا که دلار تا الان که من دارم مینویسم 31 تومن پایین اومده!!! نمیفهمم چرا؟؟؟
به اميد ورود اپل استورها و البته استورهاي شركتهاي ديگه....
خدمات پس از فروش اينطوري واقعا عالي ميشه!