مدیر عامل سابق مخابرات: احتمال کاهش قیمت موبایل وجود دارد
تفاهم سوئیس که میان وزرای امور خارجه ایران و 1+5 صورت پذیرفت، سبب شکل گیری بررسی های متفاوت درباره آینده بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شده است و کارشناسان زیادی درباره این موضوع به اعلام ...
تفاهم سوئیس که میان وزرای امور خارجه ایران و 1+5 صورت پذیرفت، سبب شکل گیری بررسی های متفاوت درباره آینده بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شده است و کارشناسان زیادی درباره این موضوع به اعلام نظر پرداختند.
آخرین نظرات پیرامون این تفاهم نامه و توافق احتمالی در تیرماه 94، توسط صابر فیضی، مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران بیان شده که به قیمت ابزارهای الکترونیکی سمت مشتری و اپراتورها پس از برداشتن تحریم ها باز می گردد.
در ادامه همراه دیجیاتو باشید.
وی که چندین سال اداره و رهبری شرکت بزرگی چون مخابرات را بر عهده داشته است درباره تاثیر اتفاقات رخ داده در لوزان بر بازار ICT گفت: اگر آنچه که در تفاهم نامه ذکر شده در توافق نیز آورده شود، تجهیزات سمت مشتری (از قبیل موبایل و تبلت) به شدت دچار کاهش قیمت می گردند، اما برای اپراتورها تفاوت چندانی ایجاد نخواهد شد.
فیضی در مورد تغییراتی که ممکن است شرایط واردات را بهبود ببخشد، اظهار کرد: اپراتورها تاکنون هرچه برای سرویس دهی نیاز داشتند، وارد کردهاند و احتمالا تنها تفاوتی که ایجاد می گردد، تغییر تجهیزات از چینی به اروپایی خواهد بود که این تغییر نیز به دلیل افزایش قیمت تجهیزات، تاثیر مثبتی بر اپراتورهای نخواهد داشت.
مدیرعامل سابق مخابرات درباره نقش برقراری مجدد مبادلات مستقیم سوئیفتی در عملکرد اپراتورها اظهار کرد: اتفاق مهمی نخواهد افتاد، زیرا میزان کمی (حدود 5 تا 6 درصد) از درآمد این شرکت ها ارزی است و مشکلات ارزی بهانه ای شده بود که سخت پول را خارج می کردند و بیشتر برای خود نگه می داشتند.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا توافق هسته ای می تواند مشکلات مربوط به خرید تجهیزات دست چندم را از میان بردارد؟» پاسخ داد: گاهی تحریم ها توجیه و پوششی برای عملکردهای برخی از افراد می شود. کسانی هستند که از آب گلآلود تحریمها ماهی میگرفتند و پس از برداشتن این تحریم ها نیز باز این افراد هستند و عملکردهای اشتباه خود را ادامه خواهند داد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
موبایل های ارزان شده چینی بنجلی هستند
مثلا ارزون بشه
دیگه گوشی 2 تومنی ، 500 هزار تومن نمیشه که
آخرش یکو خورده ای
آقا ما كه تو اين كاريم فعلا هيج تغيير عمده اي نديديم مساله اصلي قيمت ارزه وقتي درهم از 913 تومن به زور به 905/10 رسيده نبايدم انتظار افت قيمت داشت بعد يه مساله ديكه كه من تو قيمتها ميبينم تفاوت فاحش قيمتها بين شهرهايي مثل تهران و اصفهان با جايي كه ما كار ميكنيم(بوشهر) مثلا ما فقط تو مورد مثل p7 تو تهران و اصفهان حدود 60/70 بالاتر ميفروشن يا محصولات apple كه ديكه قيمتها اونجا فاجعه ست!!! فردا يه ليست قيمت براتون ميزارم مقايسه كنيد كه اونجا دارن جه بلايي سر ملت ميارن....
ازکی تا حالا این یارو کارشناس موبایل و قیمت اینا شده؟!!
تقریبا بعد از اینکه از وزارت کنار رفته.....
آقا بیاد پایین
هرچی میخواد بشه
مردیم از بس 2 3 برابر پول دادیم
زمانی میشه انتظار بهبود شرایط رو داشت که واقعا هدف بهبود باشه، اما در ایران اینجور نیست و شرکت هایی امثال مخابرات صرفا به سود خودشون فکر میکنن اونم سود خالص، یعنی حاضر نیستن زیرساخت خودشون رو هم تعمیر یا نوسازی کنن
اوج ارتقا در چند سال اخیر 3جی بود اونم با سرعت 128
خدا از دهنت بشنوه .... به خدا زوره که که لومیایه 320 دلاری یک ملیونو چهارصد باشه
فعلاً بايد تا تابستون صبر كرد تا ببينيم چي ميشه
ینی منتظر کاهش قیمتا توسال94 نباشیم
یکی از فانتزیام رفتم بازار موبایل هیچ گوشی ای بیش از یک ونیم قیمت نخورده!
توروزنامه نمی خونی نهنگا خودکشی کردن
البته احتمال پرواز گراز هم وجود دارد
به نظر من تا دلار ارزون نشه موبایل ارزون نمیشه،البته اگه دلالان محترم اجازه بدن