الگوهای طبیعت: اسپیرال طلایی و فرکتال های شاخه دار
سال های سال است که مهندسین، معماران و حتی زیست شناسان با استفاده از اصل فیبوناچی یا اسپیرال طلایی، دنیا را به گونه ای دیگر در آورده اند. همه چیز در این دنیا نظمی ستودنی ...
سال های سال است که مهندسین، معماران و حتی زیست شناسان با استفاده از اصل فیبوناچی یا اسپیرال طلایی، دنیا را به گونه ای دیگر در آورده اند. همه چیز در این دنیا نظمی ستودنی دارد و طبیعت به گونه ای وصف نشدنی این انتظام را درک می کند.
به محض اینکه با اسپیرال طلایی یا فرکتال ها آشنا شوید، دنیای اطراف تان را به گونه ای دیگر خواهید دید. پدیده ها در برابر چشم تان به جنبش در می آیند و تکامل را در خدمت نظامی مهندسی شده می بینید.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا مروری بر چند تصویر و پدیده داشته باشیم.












دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یادی کنیم از 1.618 برنامه ی اسبق شبکه چار
وقتی با دید فراکتالی به دنیا نگاه میکنم ابعاد بزرگتری رو تو کوچکترین میبینم یا به عبارت بهتر
شکل منظم بزرگترین ابعاد هستی در کوچکترین اجزای آن نهفته است
من گه گاهی برای خودم فراکتال طراحی میکنم این هم چنت تا از نمونه کارام
http://khazan.aminus3.com/portfolio/9.html
http://khazan.aminus3.com/portfolio/7.html
http://khazan.aminus3.com/portfolio/8.html
نسبت ها مخلوق ذهن انسان در جهت انتزاعى كردن مفاهيم حقيقى جهان خارج هستند براى محصور كردن و قابل فهم كردن عالم...
اينكه عقل آدمى چطور ميخواهد اين حصار را بسازد كار دانشمندان فلسفه و دانندگان هرمنوتيكه اما...
اين نظم مستقل از ذهن انسان وجود دارد و انعكاسش در ذهن آدمى اينگونه است و بايد گفت اگر همه اينها تصادف است عجب تصادف هوشمندى...اين تصادف قابل تعظيم و تكريم است...
قوانينى كه در بطن عالم به شكل عجيبى تخلف ناپذير و بدون دگرگونى وجود دارند...يعنى نه خلافشان امكان پذير است و نه ممكن است تغيير كنند
خداوند متعال در آیه ی ۴۳ سوره ی فاطر می فرماید:
و فلن تجد لسنت الله تبديل و ن تجد لسنت الله تحويلا
" پس هرگز در سنت خدا تبدیلی نمی یابی و هرگز در سنت خدا تغییری نمی یابی"
:)
برای منم واقعا عجیبه که بعضیا متاسفانه تمام این نظم و قوانین طبیعت و کائنات رو حاصل شانس و احتمالات میدونن! حتی بعضیاشون متاسفانه خود انسان رو هم حاصل همین شانس و تکامل از ذرات بیجان و بیشعور عالم میدانند و روحی برای خودشون قائل نیستن! بعضیاشون حتی منکر خودآگاهی و اختیار انسان هستن و انسان رو مثل یک ماشین پیچیده که از قبل کوک شده میدونن (جبر!) و اجداد خودشون رو ذرات منفجر شده از لحظه بیگ بنگ میدونن!!! جل الخالق
تصویر دومی منو یاد ریاضی دبیرستان انداخت!
:O
هندسه فراکتالها جزو زیباترین و در عین حال عالیترین مباحث ریاضیه
واقعا تفکر برانگیزن این فراکتالها
تکرار الگوی بسیار زیبایی دارن در خودشون
http://www.digikala.com/SkyBlueSmile/ref/9ec05b8f-cd71-45bc-adfa-ad90328c5e17
فراکتال
اعداد فیگوناتچی
۱/۶۱۸
..
.
هیچوقت درکشون نکردم
البته اعداد فیبوناچی هستند.
نسبت هایتان را با ما طلایی کنید
علاوه بر این که درک نمی کنیم هیچ جا هم ولمون نمی کنن
از مهندسی تا عکاسی !!! همه جا هستن