ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار نتایج بنچمارک پردازنده گرافیکی موبایل های Xperia Z4 و LG G4

هنوز دو پرچمدار مهم امسال یعنی G4 الجی و Xperia Z4 سونی معرفی نشده اند و بسیاری بی صبرانه انتظار رونمایی آنها را می کشند. در ماه های اخیر نیز اطلاعات و بعضا تصاویر متعددی از هر دوی ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۲ فروردین ۱۳۹۴  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هنوز دو پرچمدار مهم امسال یعنی G4 الجی و Xperia Z4 سونی معرفی نشده اند و بسیاری بی صبرانه انتظار رونمایی آنها را می کشند. در ماه های اخیر نیز اطلاعات و بعضا تصاویر متعددی از هر دوی این تلفن های هوشمند در فضای مجازی منتشر شد و کمپانی الجی نیز همانطور که در جریانید اخیرا دعوت نامه های مربوط به مراسم رونمایی پرچمدار تازه اش را ارسال نموده.

حالا لیستی متشکل از 20 تلفن هوشمند برتر منتشر شده که براساس نتایج بنچمارک GFXBench Manhattan 3.1 تهیه گردیده و اسامی این دو محصول نیز در آن مشاهده می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این تست به گونه ای طراحی شده که نشان می دهد پردازنده گرافیکی دستگاه مورد آزمایش در یک بازه زمانی مشخص چه تعداد فریم را می تواند پردازش کند. براین اساس، موبایل (Xperia Z4 (E6553 از پردازنده گرافیکی Adreno 430 بهره می برد و موفق شد که 1115 فریم را با نرخ 18 فریم بر ثانیه پردازش کند.

همچنین تلفن هوشمند G4 (با شماره مدل F500x, H815) نیز که از پردازنده Adreno 418 بهره می برد توانست 348 فریم را با نرخ 5.6 فریم بر ثانیه پردازش کند.

اطلاعات به دست آمده از بنچمارک مذکور همچنین نشان می دهد که تلفن هوشمند Xperia Z4 مجهز به یک چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 810 است، در حالی که محصول الجی از یک چیپست شش هسته ای اسنپدراگون 808 بهره می برد.

nyc

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Payam

    اين بنچمارك تو بازياي گرافيكي شديد ممكنه خودشو نشون بده در حاليكه در لحظه لحظه استفاده از يك گوشي رزولوشن اسكرين هست كه به كار مياد...جاييكه همه دارن از صفحه QHD استفاده ميكنن يكي full HD استفاده ميكنه همين ميشه كه همه ميان اينجا مينويسن اووووففف سوني داره همرو ميخوره...

  • علی

    اقایون داداشام
    یکم فکر کنید آخه میشه g3 قویتر از g4 باشه؟
    خودم شخصا تست رو مردود اعلام میکنم(مثلا من کی ام ). :))

    • MaKenZi

      درود

      اگر بر حسب چیپ گرافیکی نوشته شده در تصویر، نتیجه گیری کنیم
      ممکن میشه


      ولی هنوز دقیقا چیپست G4 مشخص نیست

  • Big_Boss

    انتخاب رزولوشن فول اچ دی از سونی بسیار بجاست.

  • ★Saeed ★saye

    خب اگه این پنجمارک رو بخواین ملاک واسه قدرت گوشی بگیرین که مفت هم نمی ارزه الان نوت 4 از همه پایین تره و اس5 داغون اون بالاست و اس6 از اس 5 ضعیف تره جی4 هم از جی3 ضعیف تره!!!

    حالا پس نتیجه میگیریم اس5 از نوت4!!!!قوی تره
    خیلی مضحک هستش
    من نمیگم پنجمارک دروغه اما تو عملکرد تاثیر آنچنانی ندارد...

    • erfaan

      اره درسته همینطوره ..فقط مدل جیپیوها قابل استناده تو این عکس

    • Big_Boss

      دوست عزیز پردازنده شون قوی تر نیست. اما چون رزولوشن پایین تری داره می تونه فریم بیشتری در هر ثانیه رو با همون پردازنده ضعیف تر ایجاد کنه. الان پردازنده گرافیکی آیپد به لحاظ قدرت با آیفون قابل مقایسه نیست. اما آیفون همیشه ۶۰ فریم هست و آیپد ۳۰ فریم بر ثانیه. همیشه قوی بودن پردازنده مطرح نیست. هرچی کیفیت نمایشگر بالا تر میره پردازنده گرافیکی قوی تری هم نیاز داره که بتونه واسه تک تک اون پیکسل ها پردازش تصویر رو انجام بده و در عمل شاید یه دستگاه با صفحه نمایش ضعیف تر و پردازنده ضعیف تر از یه دستگاه با صفحه نمایش بی نظیر و پردازنده قوی در اجرای کارهای گرافیکی مثل بازی بهتر عمل کنه. ولی خوب لذت نمایشگر با رزولوشن بالا گاهی به این ضعف در اجرا می چربه

      • ★Saeed ★saye

        دوست عزیز حرفاتو قبول دارم منظور من هم این بود که ملاکی برای قوی تر بودن گوشی نیست چون بعضیا اومدن گفتن z4 فلانه و بهمانه و خیلی بهتره بخاطر این پنجمارک!

  • VV

    اقا پرچمو ببین ام9 کجاست اس6 بیچاره کجاست خخخخخخ :D

    سونی هم که ماشاالله خوب عمل کرده یواش یواش داره نظرمو جلب میکنه البته به شرط استفاده از گوریلا گلس 4 ... :)

  • abolfazl_younesi

    رزولوشن s6 تاثیر مستقیم در فریم داشته. اما از اون طرف z4 رزولوشن کمتر و فریم بیشتر

    • erfaan

      دوستان دقت کنید واسه رزولوشن سونی۱۷۹۴*۱۰۸۰ رو داریم که اصلا یه رزولوشن استاندارد نیست ... واسه بقیه هم یه تعدادی درسته یه تعدادی غلط

  • Saeid hm

    فک کنم سونی داره ب رقابت برمیگرده...

  • alireza_asol

    دوستان هرچی بیشتر باشه بهتره!

  • Cerita

    من یه بار تصادفا کامنتا gsmarena رو میخوندم انگار دونفر برنامه نویس بودن بحث میکردن
    کلا تعداد هسته بالا رو رد میکردن و میگفتن ساخت یه نرم افزار که بتونه از هسته ها استفاده کنه هزینه بسیار بالا میخواد (مثل بازی شرکتای بزرگ) و نظرشون این بود یک هسته قوی بسیار بهتر عمل میکنه در کارای روزمره به نسبت چهار هسته ضعیفتر، تازه خود سیستم عامل اول باید هسته ها رو پشتیبانی کنه بعدش نرم افزار، واسه اینه یه گوشی امتیاز بالا میگیره تو بنچمارک اما ممکنه لگ بزنه

    • bahador.gh

      کاملا درست میگفتن.توی خرید میان رده هم حواستون باشه که چیپ های 8 هسته ای A7 از مدیاتک توی گوشی هست.سعی کنید قید خرید این گوشی ها رو بزنید!مدلای 4 هسته ای A9 خیلی مناسب تر هستن

  • Siamak Gol

    O-o
    لامصب.......
    .
    آیا جی4 اس6 رو میخورد؟

    : فعلا تو گرافیک دارد میخورد..
    .
    .
    نوت 4 تعداد فریما 273 تاس.. تو 4.4 ثانیه... اما جی4ذ348 تاس تو 5.6......
    چرا شرایط مساوی نیست؟ چرا تعداد فریم رو برابر نمیزارن؟ الان درسته نوت تو 4 ثانیه بوده اما خب تعداد کمتری فریم پردازش کرده.. چرا امتیازش بیشتره؟

    • reza

      عزیز من اون 4,4 مدت زمان آزمایش نیست بلکه تعداد فریم های پردازش شده در هر ثانیه هست که برای نوت چهار 4,4 فریم بر ثانیه و برای چی سه 5,6 فریم بر ثانیه هست .زی چهار هم.که ترکونده 18 فریم برثانیه!! انصافا پردازنده کوالکام توی پردازش گرافیکی حداقل یه نسل از سامسونگ جلوتره تو این لینکی که پایین گذاشتم میتونی ببینی که آدرینو 430 به طور متوسط 350 گیگافلاپس توان پردازشی داره درحالی که گلکسی اس شیش 190 گیگافلاپس قدرت داره نوت چهار هم 142 گیگا فلاپس
      http://kyokojap.myweb.hinet.net/gpu_gflops/

    • Siamak Gol

      ینی میگین ظایع شدم؟
      بیشتر بهتره یا کمتر بهتره؟
      آقا اگه ضایع شدم دیجی خودت کامنتمو پاک کن..
      .
      قول میدم نصفتون قاطی کردین :D

      • Siamak Gol

        ایولا.... از گمراهی درم آوردی ...
        اینا رو باس دیجی میگفت....
        .
        خب الان ال جی چرا این کار رو کرده؟ جی 3 رو نیگا... چرا؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی