معرفی بازی های سرگرم کننده قدیمی در قالب تکنولوژی امروز
شاید یادتان نباشد، یا شاید اصلا تجربه نکرده باشید، اما در دهه های پیشین، با بازی هایی سرگرم می شدیم که نه نشانی از نمایشگر لمسی در آن ها هویدا بود و نه کنترل سختی ...
شاید یادتان نباشد، یا شاید اصلا تجربه نکرده باشید، اما در دهه های پیشین، با بازی هایی سرگرم می شدیم که نه نشانی از نمایشگر لمسی در آن ها هویدا بود و نه کنترل سختی داشت. بازی ها بسیار ساده بودند و در همه موبایل ها می شد پیدایشان کرد.
بازگشت به گذشته همیشه دلنشین بوده و به ما یادآور کرده که چه دورانی را پشت سر گذاشتیم و حالا به کجا رسیده ایم. این بار می خواهیم چند بازی پرطرفدار قدیمی را برای پلتفرم های اندروید و iOS به شما معرفی کنیم.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
Snake '97: retro phone classic
شاید مشهورترین و محبوب ترین مار دنیا باشد. به طور قطع هیچ ماری تا امروز، به اندازه او نتوانسته دیگران را سرگرم کند و با این حساب، وی واقعی نیست و یک موجود دیجیتالی است. بازی Snake یکی از بهترین بازی های موبایلی بود که در دوران پیش از روی کار آمدن اسمارت فون ها می توانستید در همه جا بازی کنید. حالا چه خوب خواهد شد اگر بتوانیم روی آیفون یا تلفن اندرویدی خودمان هم این بازی را داشته باشیم و مروری بر گذشته کنیم.
Snake '97: retro phone classic
| سازنده: dsd 164 | قیمت: 0 | دسته بندی: — |
| سیستم عامل: اندروید و iOS | حجم: 33 مگابایت | زبان: — |
Papi Jump
حتما Doodle Jump را بازی کرده اید. این بازی هم تقریبا نمونه ای متفاوت از آن است با تفاوت هایی در گرافیک و البته گیم پلی. بازی با سبک گرافیکی خاصش، شمایلی کهنه به خود گرفته و گیم پلی آن نیز نسبت به عنوان نام برده تا حدودی متفاوت است. البته مبنا بر آن قرار دارد که با حرکت دادن تلفن همراه خود توپ (که Papi نام دارد) را به این طرف و آن طرف پرت کنید اما مراحل مختلف در بازی شیوه های جدیدی از بازی کردن را به شما معرفی می کند.
PapiJump
| سازنده: Yohei Iwasaki | قیمت: 0 | دسته بندی: — |
| سیستم عامل: اندروید و iOS | حجم: 2.6 مگابایت | زبان: — |
Break the Bricks
شاید منشا این سبک بازی ها به دوران ابتدایی ساخته شدن کنسول ها و اولین بازی های ویدیویی بازگردد. زمانی که هنوز همه چیز در کامپیوتر سیاه و سفید بود و پیکسل های رنگی غیر ممکن بودند. Break the Bricks نمونه ای بسیار جذاب و سرگرم کننده است که کنترل یک واحد متحرک را به عهده دارید و باید از توپی که به موانع بالای سر شما برخورد می کند مراقبت کنید. هدف این است که تمام خانه های رنگی را از بین ببرید، به همین سادگی.
Break the Bricks
| سازنده: Candy Mobile | قیمت: 0 | دسته بندی: — |
| سیستم عامل: اندروید | حجم: - مگابایت | زبان: — |
TETRIS
چه اسم های جالبی که برای این بازی به کار نبردیم اما حقیقت این است که این بازی یک نام بیشتر ندارد و آن هم Tetris است و هر چه از آن مشتق شده هم ماهیت اصلی را حفظ کرده. در زمانی که نه بازی های جنگی بود و نه علمی-تخیلی با این گرافیک های پر زرق و برق، مردم با چیدن ساختمان هایی با اشکال مختلف سرگرم می شدند. گاهی اوقات هم بازی انقدر سخت می شد که اعصاب برای تان باقی نمی گذاشت.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.




هعی، تتریس با این آتاری دستیها...
Try this on windows phone MS-DOS:
http://8pic.ir/images/qfckavgkb102adgipzrt.png
آقای وفا نژاد اینا که همش برای وین فون بود. خب چرا پوشش ندادید؟
این چیزا مهم نیست. مهم فروش لومیاست که داره میترکونه.
وقتی یه نفر داره حاشیه میره بقیه همش نزنن لطفاً!
اون که بله ، مهم اینه که رشدش خیلی بیشتر از مک 3۱ ساله است ، محض اطلاعت ویندوز فون یه پلتفرم 5 ساله است
البته مقایسه رشد این دوتا درست نیست. مثل مقایسه رشد فروش BMW و نخ دندون اوربیت هست! خب رشد وین فون رو باید با اندروید و ios بسنجن. رشد مک رو با ویندوز
جالبی اینجاست که فروش مک رو فقط با فروش خودش می سنجن نه با بقیه چیز ها / اگر قراره اینجوری باشه فروش بقیه سیستم عامل ها رو هم اینطوری حساب کنن ، 3 ماهه قبل 10 میلیون ویندوز فون فروش داشته که رکورد فروش بوده از موقعی که معرفی شده
خب مقایسه اونا هم اشتباه هست .مثلا فروش کل مک بوک ها رو با فروش لب تاپ های ایسوس و لنوو باید مقایسه کرد نه با خودش.چون اگر اینطور مقایسه کنیم یونی سه ماهه گذشته ۱۲ملیون گوشی فروخت که یه رکورد برای خودش بود. اما نسبت به بقیه کمتر بود.
برنا جان میدونیم که رشد یه چیز نسبیه. مثلا رشد در فروش در مقایسه با فروش قبل هست. وقتی نه فروش قبلی و نه فروش جدید هیچکدوم عددی نیستن که آدم بخواد درشون تامل کنه رشد دیگه چه فایده داره؟! حالا رشد کنه چه۲ درصد چه ۲۰۰ درصد! وقتی با همون رشد زیاد هم باز در حدی نیست که آدم بخواد نگاش کنه دیگه بحث رشد فقط عدد بازیه!
حالا جالبیش اینجاست مثلا فروش محصولاتی مثله آیپدو آی او اس و ... که عدد بسیار بسیار بالا ودست نیافتنی برای وینفونه مهم نیست و مهم اون رشد وینفونه! هه! آخه مگه میشه تا ابد نرخ فروش رشد کنه؟ بقول دوستی رشد وینفون یه چیز تو مایه های کله پاچه مورچست !
اینکه یک لپ تاپ بتونه اندازه یه موبایل بفروشه نشون دهنده آمار خوب لپ تاپ یا آمار بد گوشی هست نه چیز دیگه.
---
پلتفرم کنونی اپل سنش ۳۱ سال نمیتونه باشه. مک او اس هم با او اس تن فرق میکنه هر چند زیاد دیدم دوستان با هم اشتباه میگیردنشون. مایکروسافت خوب تو خواب خرگوشی بوده تازه یاد پلتفرم موبایل افتاده.
اینم بازی مشابه سومی برای ویندوز فون
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/bricks-breaker-king/3703c270-1c4b-476e-b4e5-643f3432d582
Tetris ولی هیچکدوم مثل Bounce نوکیا نبودن!!!
اینم بازی دوم (مشابهش)
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/papijump/0d50cbda-3a94-4d97-9df4-b766249b164a
یعنی دست مریزاد به اقای وفا نژاد / اینم بازی اول برای ویندوز فون
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/snake-97/a9efa10f-fb0e-4437-9aa2-088db7e04a47
و باز هم هیچکدوم برای وین فون نیست. :(
.....................
Xbox one تو UK دوباره قیمتش اومد پایین و به 300 یورو رسید. امیدوارم ویندوز 10 و هیلو زودتر بیان ارزون تر نشه یه وقت.
خوب استاد مگه قیمت ps4 داخل UK چقدره ؟؟؟ 350 اگر کسی قیمت رو اول اورده باشه پایین شرکت محبوب شماست ، راستی یه سوال با این وضع مالی سونی چطوری این همه تبلیغ کنار ورزشگاه های فوتبال می کنید ؟؟ کلن فوتبالی نیست که تبلیغ ps4 داخلش نباشه ، داخل WWE که کلن همیشه یه تبلیغ از ps4 هست ، چه باندل هایی هم می دید اونم فقط مقابل یه باندل ایکس باکس ، بازی مونده که باندلش نکرده باشید ؟؟؟
کامنت قبلی که هنوز تو تایید هست. شما هم یه لینک بده ک بگه قیمت ps4 زود تر از xbox کم شد. نمیدونم چرا تبلیغات ربطی به این موضوع داشت. خب همون پول کمی که داره رو توی بخش درست سرمایه گزاری کنه جرمه؟
اینم اسکرین شاتش
https://onedrive.live.com/redir?resid=32B56DF57204AFA4!353959&authkey=!AJE5hxTCPz1gHMw&v=3&ithint=photo%2cpng
یعنی الان ناراحت شدی ، واسه ویندوز فون نیست ؟؟ بابا از این اداها در نیار ما که می دونیم جنابعالی کشته مرده سونی / بازی های بالا برای ویندوز فون هست فقط یه نویسنده بی طرف می خواد برای انتشارشون اینم Tetris برای ویندوز فون
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/tetris-blitz/806c88c7-528c-4563-9c0a-09ef31f14d61
طرفدار اره اما کشته مرده نه. من برای خودم ناراحت نشدم برای وین فون دارا ناراحت شدم که از این همه بازی معرفی شده فقط یه دونشو دارن. اون قسمت دوم هم فقط برای نقض کردن اون حرفت در مورد دستنی که گفته بودی چون ارزون شده پس موفق نبوده شدم. همین.
خوب عزیزم کاهش قیمت ایکس باکس الان خبرش اومد ، الان توی سایت UK داره می زنه ps4 قیمتش 350 یوروست ، سونی قیمت رو کم کرده مایکروسافت هم رندش کرده به 300 تا ، فکر نمی کنم این پست هم ربطی به ایکس باکس یا ps4 داشته بود ، مشابه های بازی های دیگه رو هم می تونی داخل کامنت های دیگم ببینی ، استدوی ها هم که مهم نیستن داخل موبایل حالا بازی سومی رو یکی دیگه ساخته برای ویندوز فون مهم امتیاز بالاش و تجربه خوبشه
به نقل از گیمفا:"آخرین قیمت رسمی این کنسول در انگستان با وجود تخفیف ماه سپتامبر، ۳۲۹ پوند بود." این در واقع دومین تخیف بودش قبلا هم ارزون تر بود. البته بهتره فعلا این بحثو اینجا ادامه ندیم چون جاش اینجا نیست. در مورد بازی ها هم غیر از اولی که نسخه وین فونش پوی هست بقیشون رو داشت و امتیاز های خوبی هم پرفته بودن. البته اشتباه از من بود چون تو متن گفته بودن :"این بار می خواهیم چند بازی پرطرفدار قدیمی را برای پلتفرم های اندروید و iOS به شما معرفی کنیم."