ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی های سرگرم کننده قدیمی در قالب تکنولوژی امروز

شاید یادتان نباشد، یا شاید اصلا تجربه نکرده باشید، اما در دهه های پیشین، با بازی هایی سرگرم می شدیم که نه نشانی از نمایشگر لمسی در آن ها هویدا بود و نه کنترل سختی ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۴ فروردین ۱۳۹۴  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شاید یادتان نباشد، یا شاید اصلا تجربه نکرده باشید، اما در دهه های پیشین، با بازی هایی سرگرم می شدیم که نه نشانی از نمایشگر لمسی در آن ها هویدا بود و نه کنترل سختی داشت. بازی ها بسیار ساده بودند و در همه موبایل ها می شد پیدایشان کرد.

بازگشت به گذشته همیشه دلنشین بوده و به ما یادآور کرده که چه دورانی را پشت سر گذاشتیم و حالا به کجا رسیده ایم. این بار می خواهیم چند بازی پرطرفدار قدیمی را برای پلتفرم های اندروید و iOS به شما معرفی کنیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Snake '97: retro phone classic

Untitled

شاید مشهورترین و محبوب ترین مار دنیا باشد. به طور قطع هیچ ماری تا امروز، به اندازه او نتوانسته دیگران را سرگرم کند و با این حساب، وی واقعی نیست و یک موجود دیجیتالی است. بازی Snake یکی از بهترین بازی های موبایلی بود که در دوران پیش از روی کار آمدن اسمارت فون ها می توانستید در همه جا بازی کنید. حالا چه خوب خواهد شد اگر بتوانیم روی آیفون یا تلفن اندرویدی خودمان هم این بازی را داشته باشیم و مروری بر گذشته کنیم.

Snake '97: retro phone classic

Snake '97: retro phone classic

سازنده: dsd 164 قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 33 مگابایت زبان:

Papi Jump

1

حتما Doodle Jump را بازی کرده اید. این بازی هم تقریبا نمونه ای متفاوت از آن است با تفاوت هایی در گرافیک و البته گیم پلی. بازی با سبک گرافیکی خاصش، شمایلی کهنه به خود گرفته و گیم پلی آن نیز نسبت به عنوان نام برده تا حدودی متفاوت است. البته مبنا بر آن قرار دارد که با حرکت دادن تلفن همراه خود توپ (که Papi نام دارد) را به این طرف و آن طرف پرت کنید اما مراحل مختلف در بازی شیوه های جدیدی از بازی کردن را به شما معرفی می کند.

PapiJump

PapiJump

سازنده: Yohei Iwasaki قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2.6 مگابایت زبان:

Break the Bricks

2

شاید منشا این سبک بازی ها به دوران ابتدایی ساخته شدن کنسول ها و اولین بازی های ویدیویی بازگردد. زمانی که هنوز همه چیز در کامپیوتر سیاه و سفید بود و پیکسل های رنگی غیر ممکن بودند. Break the Bricks نمونه ای بسیار جذاب و سرگرم کننده است که کنترل یک واحد متحرک را به عهده دارید و باید از توپی که به موانع بالای سر شما برخورد می کند مراقبت کنید. هدف این است که تمام خانه های رنگی را از بین ببرید، به همین سادگی.

Break the Bricks

Break the Bricks

سازنده: Candy Mobile قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: - مگابایت زبان:

TETRIS

3

چه اسم های جالبی که برای این بازی به کار نبردیم اما حقیقت این است که این بازی یک نام بیشتر ندارد و آن هم Tetris است و هر چه از آن مشتق شده هم ماهیت اصلی را حفظ کرده. در زمانی که نه بازی های جنگی بود و نه علمی-تخیلی با این گرافیک های پر زرق و برق، مردم با چیدن ساختمان هایی با اشکال مختلف سرگرم می شدند. گاهی اوقات هم بازی انقدر سخت می شد که اعصاب برای تان باقی نمی گذاشت.

Tetris® Blitz

Tetris® Blitz

سازنده: Electronic Arts قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 80.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour

    هعی، تتریس با این آتاری دستی‌ها...

  • امیرحسین

    Try this on windows phone MS-DOS:
    http://8pic.ir/images/qfckavgkb102adgipzrt.png

  • borna_talebi

    آقای وفا نژاد اینا که همش برای وین فون بود. خب چرا پوشش ندادید؟

  • رضا

    این چیزا مهم نیست. مهم فروش لومیاست که داره میترکونه.

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

      وقتی یه نفر داره حاشیه میره بقیه همش نزنن لطفاً!

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      اون که بله ، مهم اینه که رشدش خیلی بیشتر از مک 3۱ ساله است ، محض اطلاعت ویندوز فون یه پلتفرم 5 ساله است

      • borna_talebi

        البته مقایسه رشد این دوتا درست نیست. مثل مقایسه رشد فروش BMW و نخ دندون اوربیت هست! خب رشد وین فون رو باید با اندروید و ios بسنجن. رشد مک رو با ویندوز

        • Divan Greedy (thankyouaj)

          جالبی اینجاست که فروش مک رو فقط با فروش خودش می سنجن نه با بقیه چیز ها / اگر قراره اینجوری باشه فروش بقیه سیستم عامل ها رو هم اینطوری حساب کنن ، 3 ماهه قبل 10 میلیون ویندوز فون فروش داشته که رکورد فروش بوده از موقعی که معرفی شده

          • borna_talebi

            خب مقایسه اونا هم اشتباه هست .مثلا فروش کل مک بوک ها رو با فروش لب تاپ های ایسوس و لنوو باید مقایسه کرد نه با خودش.چون اگر اینطور مقایسه کنیم یونی سه ماهه گذشته ۱۲ملیون گوشی فروخت که یه رکورد برای خودش بود. اما نسبت به بقیه کمتر بود.

        • A.R.T

          برنا جان میدونیم که رشد یه چیز نسبیه. مثلا رشد در فروش در مقایسه با فروش قبل هست. وقتی نه فروش قبلی و نه فروش جدید هیچکدوم عددی نیستن که آدم بخواد درشون تامل کنه رشد دیگه چه فایده داره؟! حالا رشد کنه چه۲ درصد چه ۲۰۰ درصد! وقتی با همون رشد زیاد هم باز در حدی نیست که آدم بخواد نگاش کنه دیگه بحث رشد فقط عدد بازیه!

          • A.R.T

            حالا جالبیش اینجاست مثلا فروش محصولاتی مثله آیپدو آی او اس و ... که عدد بسیار بسیار بالا و‌دست نیافتنی برای وینفونه مهم نیست و مهم اون رشد وینفونه! هه! آخه مگه میشه تا ابد نرخ فروش رشد کنه؟ بقول دوستی رشد وینفون یه چیز تو مایه های کله پاچه مورچست !

        • رضا

          اینکه یک لپ تاپ بتونه اندازه یه موبایل بفروشه نشون دهنده آمار خوب لپ تاپ یا آمار بد گوشی هست نه چیز دیگه.
          ---
          پلتفرم کنونی اپل سنش ۳۱ سال نمیتونه باشه. مک او اس هم با او اس تن فرق میکنه هر چند زیاد دیدم دوستان با هم اشتباه میگیردنشون. مایکروسافت خوب تو خواب خرگوشی بوده تازه یاد پلتفرم موبایل افتاده.

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    اینم بازی مشابه سومی برای ویندوز فون
    http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/bricks-breaker-king/3703c270-1c4b-476e-b4e5-643f3432d582

  • Sohfalp560

    Tetris ولی هیچکدوم مثل Bounce نوکیا نبودن!!!

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    اینم بازی دوم (مشابهش)
    http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/papijump/0d50cbda-3a94-4d97-9df4-b766249b164a

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    یعنی دست مریزاد به اقای وفا نژاد / اینم بازی اول برای ویندوز فون
    http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/snake-97/a9efa10f-fb0e-4437-9aa2-088db7e04a47

  • borna_talebi

    و باز هم هیچکدوم برای وین فون نیست. :(
    .....................
    Xbox one تو UK دوباره قیمتش اومد پایین و به 300 یورو رسید. امیدوارم ویندوز 10 و هیلو زودتر بیان ارزون تر نشه یه وقت.

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      خوب استاد مگه قیمت ps4 داخل UK چقدره ؟؟؟ 350 اگر کسی قیمت رو اول اورده باشه پایین شرکت محبوب شماست ، راستی یه سوال با این وضع مالی سونی چطوری این همه تبلیغ کنار ورزشگاه های فوتبال می کنید ؟؟ کلن فوتبالی نیست که تبلیغ ps4 داخلش نباشه ، داخل WWE که کلن همیشه یه تبلیغ از ps4 هست ، چه باندل هایی هم می دید اونم فقط مقابل یه باندل ایکس باکس ، بازی مونده که باندلش نکرده باشید ؟؟؟

      • borna_talebi

        کامنت قبلی که هنوز تو تایید هست. شما هم یه لینک بده ک بگه قیمت ps4 زود تر از xbox کم شد. نمیدونم چرا تبلیغات ربطی به این موضوع داشت. خب همون پول کمی که داره رو توی بخش درست سرمایه گزاری کنه جرمه؟

      • Divan Greedy (thankyouaj)

        اینم اسکرین شاتش
        https://onedrive.live.com/redir?resid=32B56DF57204AFA4!353959&authkey=!AJE5hxTCPz1gHMw&v=3&ithint=photo%2cpng

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      یعنی الان ناراحت شدی ، واسه ویندوز فون نیست ؟؟ بابا از این اداها در نیار ما که می دونیم جنابعالی کشته مرده سونی / بازی های بالا برای ویندوز فون هست فقط یه نویسنده بی طرف می خواد برای انتشارشون اینم Tetris برای ویندوز فون
      http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/tetris-blitz/806c88c7-528c-4563-9c0a-09ef31f14d61

      • borna_talebi

        طرفدار اره اما کشته مرده نه. من برای خودم ناراحت نشدم برای وین فون دارا ناراحت شدم که از این همه بازی معرفی شده فقط یه دونشو دارن. اون قسمت دوم هم فقط برای نقض کردن اون حرفت در مورد دستنی که گفته بودی چون ارزون شده پس موفق نبوده شدم. همین.

        • Divan Greedy (thankyouaj)

          خوب عزیزم کاهش قیمت ایکس باکس الان خبرش اومد ، الان توی سایت UK داره می زنه ps4 قیمتش 350 یوروست ، سونی قیمت رو کم کرده مایکروسافت هم رندش کرده به 300 تا ، فکر نمی کنم این پست هم ربطی به ایکس باکس یا ps4 داشته بود ، مشابه های بازی های دیگه رو هم می تونی داخل کامنت های دیگم ببینی ، استدوی ها هم که مهم نیستن داخل موبایل حالا بازی سومی رو یکی دیگه ساخته برای ویندوز فون مهم امتیاز بالاش و تجربه خوبشه

          • borna_talebi

            به نقل از گیمفا:"آخرین قیمت رسمی این کنسول در انگستان با وجود تخفیف ماه سپتامبر، ۳۲۹ پوند بود." این در واقع دومین تخیف بودش قبلا هم ارزون تر بود. البته بهتره فعلا این بحثو اینجا ادامه ندیم چون جاش اینجا نیست. در مورد بازی ها هم غیر از اولی که نسخه وین فونش پوی هست بقیشون رو داشت و امتیاز های خوبی هم پرفته بودن. البته اشتباه از من بود چون تو متن گفته بودن :"این بار می خواهیم چند بازی پرطرفدار قدیمی را برای پلتفرم های اندروید و iOS به شما معرفی کنیم."

مطالب پیشنهادی