چرا اپل برای ساعت هوشمند خود از عنوان iWatch استفاده نکرد؟
وقتی اولین شایعات در مورد ساعت هوشمند اپل مطرح شد همگان تصور می کردند کمپانی مذکور همانند آیپاد، آیفون و آپید از عنوان iWatch برای آن استفاده خواهد کرد و حتی در واپسین روزهای پیش از ...
وقتی اولین شایعات در مورد ساعت هوشمند اپل مطرح شد همگان تصور می کردند کمپانی مذکور همانند آیپاد، آیفون و آپید از عنوان iWatch برای آن استفاده خواهد کرد و حتی در واپسین روزهای پیش از معارفه و زمانی که اطمینان حاصل گشته بود محصول مورد بحث در راه است نیز کسی انتظار برگزیده شدن نام "اپل واچ" را از جانب شرکت ساکن کوپرتینو نداشت.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
در اواخر ماه سپتامبر و پس از پرده بردای از "اپل واچ" نام انتخابی برای آن تقریباً اصحاب رسانه و حتی کاربران را شگفت زده کرد. حدس و گمان هایی صورت گرفت که چرا اپل از اسم یاد شده استفاده نموده ولی کسی عملاً دلیل واقعی آن را نمی دانست.
نکته در اینجاست که ظاهراً اهالی کوپرتینو مجاز به استفاده از نام iWatch نبوده اند و حق مالکیت تجاری این عنوان توسط OMG الکترونیکس در سپتامبر ۲۰۱۲ به ثبت رسمی رسیده بوده است.
کمپانی مذکور تلاش داشته در همان بازه ی زمانی و از طریق جمع آوری سرمایه های عمومی به کمک وب سایت Indiegogo به تولید ساعت هوشمندی با نام مدنظر اپل بپردازد. OMG الکترونیکس برای اینکه محصول خود را ساخته و به دست کاربران برساند نیاز به سرمایه ای یکصد هزار دلاری داشته ولی پروژه ی آنها تنها ۱۴۳۴ دلار از سوی اعضای Indiegogo دریافت می نماید و لذا ناکام باقی می ماند.
در ژوئن ۲۰۰۷ هم یک شرکت ساکن نیویورک با نام M.Z. Berger & Co تلاش کرده بود عنوان تجاری iWatch را به مالکیت خود دربیاورد ولی این کمپانی اندکی بعد و توسط برند معتبر ساعت سازی سوئیسی یعنی سواچ، از گردونه ی رقابت خارج شد.
Probendi دیگر شرکتی است که در منطقه ی مرتبط به اتحادیه اروپا فعالیت داشته و از سال ۲۰۰۸ حق استفاده از عنوان تجاری آی واچ را برای خود به ثبت رسانده؛ کمپانی مذکور نیز در وب سایت اش با صراحت اعلام کرده هر کس که در منطقه یاد شده بخواهد از عنوان تجاری مورد بحث استفاده نماید مورد پیگرد قانونی واقع خواهد گشت.
البته مشخص نیست اپل هرگز تلاشی را برای بازپس گیری نام آی واچ از کمپانی های فوق الذکر صورت داده یا خیر، ولی به یقین موانع قانونی اصلی ترین دلیلی بوده اند که این شرکت از فرمول نامگذاری محصولاتش خروج کرده و برای ساعت هوشمند اش نام اپل واچ را انتخاب نموده است.
ساکنین کوپرتینو قبلاً برای استفاده از نام آیفون مجبور شده بودند با شرکت سیسکو وارد رایزنی گردند و همچنین برای بهره گیری از عنوان آیپد نیز مذاکراتی را با یک کمپانی تایوانی صورت داده و مبلغی را به آنها پرداخته بودند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
محصول جدید اپل رو نمایی شد. ویدئو رو حتما ببینید.
http://www.aparat.com/v/E2WvC
جالب بود.نمیدونستم
مرسی
و البته این روند برای اپل مشکل ساز! در آینده محصولاتی مثل TV,ماشین داریم و اپل تو نام گذاری به مشکل می خوره!
مهم نیت که توش هست! پولشم حس می کنم داره جمع می شه!
موافقم (پیاپیش مبارکت باشه)((من که فعلا پولشو ندارم ولی داشتم یه سری اولویت های دیگه ای بودند در هر صورت باید به سه چهار نسل بعد فکر کنم))
اولویت ها دیگه که هستن ولی دور از دست رسن! سرفیس پرو یا مک بوک پرو! فعلا به این پایین تر ها برسم!
مهم هدفه یه زندگی دیجیتالی که داره محقق می شه! :D
چرا میخوای اپل واچ بگیری؟؟شرح دهید(۲نمره)
خیلی ممنون مطلب خوبی بود البته من قبلا یه جا یه چیز سطحی خونده بودم اما این کاملش کرد اما به نظرم اسم محصول زیاد مهم نیس مهم کیفیت خود محصول
اون دوستی که خودشم میدون کیه لطفا از اسپم سازی تو هر پست جلوگیری کنن روزی نیم ساعت میام دیجی بخونم به جای این که از بخش کامنت ها بشه استفاده مثبت کرد جای یه سری بحث های حاشیه ای شده(من به کامنت پاسخ شما جواب نخواهم داد لطفا پاسخ ندید)
چیز عجیبی نیست ، خیلی از کمپانی ها مجبور به این کار شدن ، نمونش مایکروسافت که یه شرکتی قبلن اسم sky drive رو ثبت کرده بود بعد اومد اسمش رو تغییر داد به one drive یا حتی اسم مترو که باز یه شرکت دیگه ثبتش کرده بود
ممنون آقای مقدری از مطلبتون، برام سئوال بود که چرا اپل روند نام گذاری که ازش انتظار می رفت رو تغییر داده.
,واقعا ساعت بی مصرفی میشه