ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راز موفقیت مایکروسافت: توسعه محصولات با هدف بهره وری و انجام امور مهم

رشد صنعت سخت افزارهای مبتنی بر موبایل، مایکروسافت را در موضعی دفاعی قرار داد؛ ارباب دنیای کامپیوترهای شخصی، تنها پلتفرمی که در دهه ی ۹۰ و همینطور ابتدای قرن جاری حائز اهمیت بود، به یکباره ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۵ فروردین ۱۳۹۴  |  ۲۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

رشد صنعت سخت افزارهای مبتنی بر موبایل، مایکروسافت را در موضعی دفاعی قرار داد؛ ارباب دنیای کامپیوترهای شخصی، تنها پلتفرمی که در دهه ی ۹۰ و همینطور ابتدای قرن جاری حائز اهمیت بود، به یکباره متوجه گشت که از بازاری جدید جا مانده و نفوذ چندانی بر آن ندارد.

وقتی مهندسین در ردموند تلاش های مختلفی را صورت می دادند تا مشکلات پلتفرم جدید توسعه یافته یعنی ویندوز فون را برطرف و عقب ماندگی از سایر رقبا را جبران نمایند، دپارتمان بازاریابی مایکروسافت هم به شدت مشغول انجام امور محوله ای بود که گمان می رفت با به سرانجام رسیدن آنها اوضاع قدری بهبود یابد. اما این امور چه بودند؟

دپارتمان مذکور کوشش داشت تولید کنندگان را با مایکروسافت هم سو نموده و به مصرف کنندگان بقبولاند عدم پذیرش نسخه های جدید از نرم افزارهایی همانند ویندوز، آفیس و... توسط آنها، در اصل ناشی از این است که قشر یاد شده نمی خواهند با تغییرات صورت پذیرفته کنار بیایند.

این سیاست گلایه های بسیاری از کاربران را به دنبال داشت و حتی کمپانی های همکار مایکروسافت نیز رفته رفته نسبت به آن معترض می شدند، اما نکته در اینجاست که چه در آن دوران و چه در حال حاضر کمپانی ساکن ردموند و سیستم عاملش یعنی ویندوز، در زمینه ی بهره وری و کارایی نسبت به رقبا پیشتاز بوده و هستند. این موضوعی است که سبب گشته مایکروسافت تا به امروز بر نوار موفقیت سوار بوده و حتی با وجود مرتکب شدن اشتباهات گوناگون بازهم فرصت جبران برایش موجود باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هیچ پنجره ای همانند پنجره های گشوده شده در ویندوز نیست

ویندوز در آخرین نسخه اش آن جذابیت و شاید بتوان گفت سادگی پیشن اش را تا حدی از دست داده و کاربران کمی نسبت به ورژن هشتم ابراز محبت نموده اند. نسخه ی مذکور حاصل ایده ای مبهم و به کمال نرسیده بود که می خواست انقلاب کامپیوترهای شخصی مجهز به نمایشگرهای تاچ را رقم بزند، اما برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها در موردش آنقدر سر سری صورت پذیرفته بودند که حتی وفادار ترین هواداران مایکروسافت هم از طراحی ها و راهکارهای تازه ارائه شده حمایت نکردند.

skydrivenew

ویندوز ۸ گامی بزرگ و مهم برای مایکروسافت محسوب می شد و ویندوز ۱۰ نیز ادامه دهنده و تکامل بخش همان مسیر خواهد بود.

با همه ی این تفاسیر ویندوز ۸ گامی بزرگ و مهم برای مایکروسافت محسوب می شد و ویندوز ۱۰ نیز ادامه دهنده و تکامل بخش همان مسیر خواهد بود. برای مثال OneDrive را در نظر بگیرید؛ پلتفرم فضای ذخیره سازی ابری مایکروسافت اندک اندک و طی سال های گذشته از یک سرویس بسیار پیچیده و غیر مفید، بدل به جایگزینی فوق العاده و کاربردی برای بسیاری از سرویس های مشابه اش گشته و در نسل بعدی سیستم عامل ردموندی ها یا همان ویندوز ۱۰ شاهد حضور بسیار پر رنگ ترش خواهیم بود.

ویندوز بعدی کاربردهای مختلفی را برای OneDrive ارائه کرده و تیم توسعه دهنده، آن را در لایه های مختلف سیستم عامل به شکلی مطلوب پیاده سازی کرده اند. اپل در مورد iCloud تلاشی مشابه را صورت داده اما عدم ارائه ی فضای ذخیره سازی رایگان کافی و معقول سبب گشته که این سرویس نتواند جایگاه مناسبی پیدا نماید.

تکامل OneDrive خود به تنهایی نشان می دهد مایکروسافت چطور آهسته و پیوسته آینده پیش رو و نیازهای مرتبط را درک کرده و خدمات و محصولاتش را با آنها مطابقت می دهد، هر چند که اهالی این کمپانی در مسیر شان لغزش هایی را نیز داشته اند.

بسیاری معتقدند ویندوز در سال های گذشته آنطور که باید پیشرفت نکرده و قادر نبوده قابلیت های کلیدی جدیدی را عرضه کند. سیستم عامل ساخته و پرداخته شده در ردموند حالا می تواند تنظیمات خودش را بر روی ابزارهای مختلف یک کاربر همسان سازی نماید، به صورت پیش فرض از ابزاری برای محافظت در مقابل بد افزارها برخوردار گشته، امکانات جستجوی آنلاین و آفلاین در آن به کمال رسیده اند و سرعت بوت شدن اش نیز در صورت استفاده از سخت افزار مناسب بسیار بالا رفته است.

در ویندوز ۱۰ اوضاع بهتر نیز خواهد شد، نسخه ی پیش رو دستیار دیجیتالی کورتانا را با خود به همراه خواهد داشت، در آن بهینه سازی های جهت پشتیبانی از مانیتورهای با رزلوشن بالا انجام گرفته، ترکیب منوی استارت و تسکبار جدید راه حل های کاربردی تازه ای را ارائه می کنند که روزگاری کاربران ویندوز با حسرت آنها را در سیستم عامل هایی مانند اوبونتو و Mac OS X‌ مشاهده می نمودند.

با تفاسیری که در بالا صورت گرفت شاید قدری کم لطفی باشد که بگوییم مایکروسافت در افزودن قابلیت های کلیدی و کاربردی به نسخه های اخیر ویندوز کوتاهی نموده است.

onedrive-4-640x640

نسخه ی یوسمیتی از OS X اپل دارای جلوه های بصری بسیار جذاب و دلپذیری است و به احتمال زیاد استفاده از آن پس از سال های متمادی کاربر ویندوز بودن باعث شود تا به هر فردی احساسی خوشایند دست دهد.

ولی نکته در اینجاست بسیاری از کمپانی های و توسعه دهندگان شخص ثالث هنوز حاضر نشده اند نرم افزارها و دستاوردهای شان را برای پلتفرمی به غیر از ویندوز ارائه نمایند؛ دقیقاً این مسئله باعث شده برای اقشار گوناگون، مثلاً مهندسین شاخه های مختلف، OS X به تنهایی کفایت نکند و آنها مجبور شوند بر روی کامپیوترهای مک شان از ابزارهای مجازی سازی استفاده کرده و سیستم عامل ویندوز را به کمک نرم افزارهای مذکور اجرا نمایند.

آفیس مجموعه نرم افزاری توانمند با بالاترین میزان بهره وری

microsoft-office-2016-preview

همانطور که قبلاً اشاره نمودیم مایکروسافت با ویندوز بهره وری و راندمان کاری کاربرانش را تا حد زیادی بالا می برد و در این زمینه هیچ شرکت دیگری به پای غول نرم افزاری ساکن ردموند نمی رسد.

اما ویندوز تنها سلاح مایکروسافت نیست و مجموعه ی نرم افزاری آفیس بازوی دیگر کمپانی مذکور محسوب می گردد که اتفاقاً بسیار قدرتمند نیز هست و حتی از نظر اهمیت می توان آن را هم رده ی سیستم عامل ردموندی ها دانست.

آفیس بدل به استانداردی جهانی برای اسناد متنی و همینطور صفحات گسترده شده است.

اگر از قیمت آفیس چشم بپوشیم، به واقع این مجموعه ی نرم افزاری بدل به استانداردی جهانی برای اسناد متنی و همینطور صفحات گسترده شده است؛ در مجموعه ی مذکور یک کلاینت ایمیل قدرتمند نیز حضور دارد و OneNote هم یکی از بهترین ابزارها برای یادداشت برداری به حساب می آید.

تا به امروز برای آفیس جایگزین های بسیاری عرضه شده اند که از برجسته ترین نمونه های اوپن سورسی آنها می توان به  LibreOffice اشاره کرد. اپل هم به تنهایی iWork را توسعه داده ولی به واقع هیچ یک از این آلترناتیو ها نتوانسته اند قابلیت هایی حتی نزدیک به آفیس مایکروسافت را در اختیار کاربران بگذارند.

مجموعه ی نرم افزاری مایکروسافتی ها از گستره ی متنوعی از فرمت ها پشتیبانی به عمل می آورد و از آنجایی که بدل به یک استاندارد شده و در هر خانه و دفتر کاری حضور دارد این اطمینان را به کاربرانش می دهد که وقتی یک سند را با ظاهری خاص توسط آن تهیه نمایند این سند بر روی یک کامپیوتر دیگر در آنسوی دنیا، دقیقاً با همان ظاهر خاص به نمایش درخواهد آمد.

اینها مواردی هستند که باعث می شوند قیمت نجومی آفیس نادیده گرفته شود، هر چند مایکروسافت با آفیس ۳۶۵ و خدمات ابری مرتبط، قصد دارد بحث هزینه را نیز برای کاربرانش حل و فصل نماید.

officeword-640x640

در به ثبات رسیدن و برتری مجموعه نرم افزاری مورد بحث عوامل دیگری هم اثر گذار بوده اند. مثلاً در طول دهه گذشته شرکت توسعه دهنده رابط کاربری را به صورت منظم بهبود بخشیده و ارتقا داده، هر چند این تغییرات در ابتدا برای بسیاری از کاربران ناخوشایند بودند اما گذشت زمان مشخص نمود که انجام شان ضرورت داشته و همگی مواردی موثر به حساب آمدند.

نسخه ی آنلاین آفیس وزنه ی دیگریست که سبب شده دستاورد ردموندی ها از رقبایش پیشی بگیرد؛ آفیس آنلاین به افراد مختلف اجازه می دهد تا با در اختیار داشتن تنها یک کانکشن اینترنت بتوانند از کلیه ی قابلیت های مجموعه نرم افزاری یاد شده استفاده نمایند.

آخرین عامل موثر نیز ادغام OneDrive در ابزارهای مختلف آفیس بوده تا کاربران بتوانند به آسانی از فایل ها و اسناد خود بر روی این سرویس فضای ذخیره سازی ابری نسخه ی پشتیبان تهیه کنند.

ناگفته نماند که سرویس هایی مانند دراپ باکس و گوگل درایو هم کار خودشان را به خوبی انجام می دهند، اما اگر کاربر ویندوز هستید و می خواهید به آسانی اسناد آفیس شما در کامپیوترهای مختلف سینک و به روز رسانی گردند به یقین OneDrive بهترین گزینه ی ممکن است.

ردموند دورازه هایش را به روی همه می گشاید

microsoft-apple-android

وقتی مایکروسافت متوجه شد که در بازار موبایل اثرگذاری مشابه اندروید و iOS را ندارد واکنش اولیه اش این بود که با اتخاذ مواضعی دفاعی از محصولات اصلی خود محافظت به عمل آورد. در ابتدا حتی برخی ایده ی ارائه شدن نرم افزار Word به صورت رایگان و آنلاین را مسخره می دانستند، اما مایکروسافت رفته رفته آن را عملی نمود و بازخوردها نیز تغییر کرده و کاملاً مثبت شدند.

خوشبختانه همین مسئله سرآغازی بود بر تغییر طرز فکر ردموندی ها؛ آنها چند سال گذشته را صرف توسعه و ارائه نرم افزارها و سرویس های آنلاین رایگان کرده اند و حاصل این موضوع نیز مواردی مانند اسکایپ، وان درایو و... بوده اند. اکنون شاهد گستردگی حضور اپلیکیشن های مایکروسافت در پلتفرم های اندروید و iOS هستیم و بخش جالب تر قضیه نیز در اینجاست که این اپ ها به خوبی امور محوله را به سرانجام رسانده و کاربران از آنها رضایت تمام و کمال دارند.

این تغییر رویه از جانب مایکروسافت عاملی بوده تا کسانی که به سراغ iOS و اندروید می روند با کمک اپ های آفیس و سرویس وان درایو، جذب مجموعه ی دیگری به غیر از مجموعه نرم افزارهای آفیس نشوند. ضمناً فراموش نکنید که آفیس به پیش نیازی با اسم ویندوز نیاز دارد، لذا می توانید حالا به خوبی درک نمایید که غول نرم افزاری ردموند چگونه از مهم ترین محصولاتش با گشودن دروازه های خود به روی کاربران سایر پلتفرم ها محافظت کرده و اجازه نداده به بازارشان خدشه ای وارد گردد.

برخی اوقات ویندوز تنها راه حل است

Windows_Product_Family_9-30-Event

OS X برای بسیاری از کاربران متوسط خانگی بهترین گزینه ی ممکن محسوب می شود. تعدادی از قابلیت ها مانند ابزار اسپات لایت عملکرد بهتری از آنچه در ویندوز به عنوان راه حل مشابه عرضه شده ارائه می نمایند. ضمناً اگر یکی از گجت های موبایلی مانند آیپد و یا آیفون را ابتیاع کرده باشید سیستم عامل اپل یکی از بهترین همسان سازی ها و سازگاری های ممکن نرم افزاری را با آنها به نمایش می گذارد.

اما زمانی که نوبت به کارهای جدی می رسد، مثلاً ترسیم نقشه های مهندسی، ساخت مدل های سه بعدی، استفاده از برخی سخت افزارهای خاص و... ویندوز هنوز برتری دارد و گزینه ی ارجح تر است. این گفته بدان معنا نیست که OS X و یا حتی لینوکس در موارد مذکور توانایی عرض اندام را ندارند، مسئله اینجاست که امور پیش تر ذکر شده با توجه به ابزارهای موجود برای ویندوز در این سیستم عامل بسیار ساده تر و راحت تر پیش می روند.

در ویندوز نباید نگران عدم خوانده شدن فرمت ها باشید چون با توجه به حجم انبوه کاربران حتماً کسی برای فرمت ناشناخته مد نظر شما ابزاری مناسب را تولید کرده. همچنین ضرورتی ندارد از نسخه های قدیمی تر آفیس یا نمونه های مشابه اوپن سورس که کارایی کافی را ندارند استفاده نمایید، فراموش نکنید که وان درایو در همه ی لایه های سیستم عامل حاضر است و از همه مهم تر برای تعدادی از نرم افزارهای کلید و مهم نباید دست به دامن ابزارهای مجازی سازی یا همان ویرچوال ماشین ها بشوید.

مایکروسافت ویندوز را با هدف بالا بردن بهره وری کاربرانش توسعه داده و بهینه سازی می نماید، از همین جهت شاید جلوه های بصری و افکت ها به پای سایر محصولات مشابه نرسند. هدف اصلی در سیستم عامل ساخته و پرداخته شده توسط ردموندی ها انجام امور مهم و کلیدی است و لذا چنین نرم افزار عظیمی که افراد زیادی به آن تکیه کرده اند به این سادگی از دور رقابت خارج نخواهد شد.

شاید در مورد ویندوز اشتباهاتی رخ داده باشد ولی مایکروسافت و مدیران کنونی اش آنقدر درایت دارند که حتی در اشتباهات شان هم نکاتی را پیدا کرده و با انجام اصلاحات آنها را بدل به کارت هایی برنده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • shiva

    مرسی از این مقالتون

  • nima

    امروز مایکروسافت Datazen رو خریداری کرد

  • Cerita

    شما ممکنه از اندروید به ios برید یا بلعکس اما اگه یکم جدی با کامپیوتر (نه فقط مالتی مدیا) کار داشته باشی هیچ وقت نمیتونی از ویندوز دست بکشی
    اگه هم کاربری خاصی نداشته باشی که همه چیز جوابگو و شاید تنها مزیت اپل زیباییش باشه که خوبم پول میگیره بابتش
    اما حداقل تو کشور ما همه چیز وابستگی به ویندوز داره که خداروشکر کلی از بار مالی رو کاهش داده واسه کاربرا

  • Mr.M

    جديدا براي وصل شدن به سرور بازيها مشكل دارم قضيه چيه ؟! چيز پي ان خوب براي آيپد هم معرفي كنيد! مثل اينكه چيز پي ان هم بايد بخرم
    ١٠ هزارتومان پولي نيست براي يك ماه ولي گشتن و پيدا كردن و ... برام سخته!

  • JimLi

    قبلا گفتم بازم میگم مایکروسافتو میشه از رفتار و حتی چهره ی بیل گیتس شناخت
    نه دنبال دزدی از کسیه نه دنبال خراب کردن کسی، کار خودشو میکنه و خوبم اونکارو میکنه
    اون زمان که اپل یوزر اینترفیس گرافیکیو از ویندوز مایکروسافت دزدید این جان بر کفان که زیر همین وستم هستن کجا بودن؟

  • امیر پارسا

    اوضاع تعداد برنامه های بهینه شده برای رابط لمسی توی استور خیلی خرابه
    شما تبلت میخری اما اگر بخوای واقعا باهاش درست کار کنی احتیاج یه موس داره!
    خیلی ا حمقانهاست!
    واقعا تعداد برنامه های لمسی استور برای ویندوز دسکتاپ چندتاست؟!!!!
    کسی میدونه؟!
    از اون 300هزار برنامه چندتاش ماله ویندوزه؟!

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      300 هزار تا ویندوز ، نزدیک به 400 هزارتا ویندوز فون ، چون بلد نیستی با ویندوز 8 کار کنی ، گردن بقیه ننداز ، تا حالا چیزی به اسم محیط مترو به گوشت خورده ؟؟ در ضمن اسمشون tablet PC یعنی فراتر از یه تبلت که فقط برای وبگردی و بازی می خری ، کمترین قیمت یه تبلت ویندوزی از مک بوک 12 اینچی بیشتر پورت داره

  • Siamak Gol

    ویندوز و وینفون باید ساده و خوشکل و عامه پسند و خاص! بشن..
    خاص بودن مهمه.. اپل واقعا اگه چیزی کم یا زیاد داشته یا نداشته اما خاص بودن رو داره..
    گرون بودن و کم بودن و ارزون نبودن و ساده بودن جز صفات بارزشه...

  • Mr.M

    هيچوقت اپل با سيستم عامل انحصاري مك نخواهد توانست بيشتر از ويندوزي باشه كه از كامپيوتر ٢٠٠ دلاري روش ويندوز وصل هست
    خوب ولي سيستم عامل "مك" داره هر روز فروش بيشترب پداي ميكند با اينكه متوسط قيمت خريدش بالاي ١٠٠٠ دلار به ازاي فروش هر مك هستش
    يعني اگر فقط ميزان پولي كه اپل براي فروش كامپيوترهاي اختصاصي خودش ميگيرد را با بزرگترين سازنده كامپيوترهاي ويندوزي مقايسه كنيم ميبينيم اختلاف زيادي ندارند
    اگر آيپد را هم جزو كامپيوتر حساب كنيم اپل از هر نظر بزرگترين توليد كننده كامپيوتر در دنيا هست واقعيتي كه انكارش فقط از متعصبها بر مياد

  • امیر پارسا

    مشکل ویندوز 8 به بعد واقعا برنامه است
    رابط لمسی شده اما برنامه واسش نیست
    من چند روزه دارم دنباله یه دانلودمنیجر بدردبخور میگردم و اینجا پرسیدم انگار نیست
    با idm هم روی تبلت پیر و کور میشی
    باید بجای این همه اسمای الکی ساختن مایکی یه فکری بکنه
    فقط یه سیستم عامل لمسی لخت اما خوشکل ساخته!

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      idm به خوبی با محیط لمسی کار می کنه ، هم با سرفیس پرو 3 هم لنوو یوگا ، برنامه های لمسی هم به اندازه کافی داخل استور هست

      • امیر پارسا

        idm رو خودم بلد بودن?!
        دقیقا ادم رو کور میکنه!
        دیگه چی؟!
        پس دانلود منیجر بدرد بخور لمسی نداره هنوز ویندوز؟!
        وا ویلا!

        • Divan Greedy (thankyouaj)

          وقتی idm به خوبی و عالی کار می کنه چه نیازی به چیزهای دیگه هست ؟؟ به شخصه از دانلود منیجر استفاده نمی کنم اما چشمات خیلی ضعیفن که نمی تونی با idm کار کنی یا کلن دستگاهت 7 اینچه اما بگردی توی اسنور پیدا می کنی فقط قبلش عینکتو بزن

          • Yaya

            حال آدم به هم میخوره میای کامنت ها رو بخونی .... این وضع تو هر سایتی رفتم بوده..

          • امیر پارسا

            من قانع شدم!
            اینم نمونه یه حلقه به گوش سسنه زنه مایکی
            چون از دانلودمنیجر استفاده نمیکنه پس idm واسه رابط لمسی بهینه است!
            خخخخ

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    والا اون ویندوز 8 که نوشتید فلانه و .... هم درصد بالایی رو الان داره هم باعث بوجود اومدن دستگاه های جدید و لپتاپ ها و اولترابوک ها و all in one های جدیدی شد ، این خودش یه انقلابه، کمتر چیزی که بهش پرداخته می شه متاسفانه و اینکه مردم از جلوه های بصری و ... مک بیشتر خوششون می یاد بیشتر یه جور نظر شخصی تا عمومی و اینکه one drive رو قبلن فکر می کنید غیر مفید و پیچیده بوده بازم واقعن کم لطفی ، خوب اون موقع مثل الان ویژیگی های پیشرفتش وجود نداشته

    • امیر پارسا

      هیچکی مک رو واسه خوشگلی نخریده
      مک رو میخریم برای پایداری
      واسه اطمینانش
      واسه اینکه من یادم نیست کی خاموشش کردم
      واسه اینکه شتر گاو پلنگ اما هیچکاره نیست
      بخاطر اینکه روزی صدتا اپدیت انتی ویروس نمی خواد و تازه بعدش هم با ترس بهش فلاش وصل کنی
      حالا الکی 2تا امار از روی شکم میگی اما توی واقعیت مک دار ها خیلیییی اسوده اند!
      چیزی که توی ویندوز نیست
      اسودگی!

      • Mr.M

        آخ گفتي آسودگي ... اصولا انسان براي آسودگي بيشتر پيشرفت ميكنه و معني پيشرفت يعني آسودگي بيشتر
        اينكه من براي آسودگي بيشتر ٢ تا تبلت ميني و اير ميخرم
        برا همينه كه با اينكه از ios 7 به بعد از ios متنفر شدم و از باتري اير٢ به شدت شاكيم ولي باز سمت اپل ميرم چون بيشترين رفاه و آسودگي را براي شخص به همراه دارد
        با اينكه كامپيوتر عادي داشتم ولي رفتم مك هم خريدم
        حالا قراره آيمك 4K بخرم و منتظر نسل جديدشم چون به نظرم دير شد خريدش بهتره منتظر نسل بعد باشم!

      • Divan Greedy (thankyouaj)

        حالت خوبه ؟؟؟ بخدا مشکل داری ، کامنت تو چه ربطی به ماله من داره ، د خو لامصب برو ببین پر اسیب ترین سیستم عامل پارسال کدوم بوده که کاسپراسکای منتشر کرده ؟؟ مک با اقتدار صدر جدول نه خوبه همین دیروز یه مشکل امنیتی دیگه واسش اومد که گفت برای ماوریکس و ... نمی ده ، د یه خرده ادم شو ، دیگه کار تو از این صحبت ها گذشته کلن نمی خوای بفهمی راست می گی مک رو برای خوشگلی نمی خرن فقط نمی دونم چرا 60 درصد کاربراش خانم ها هستن

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      در ضمن به شخصه فکر نمی کنم ویندوز 8 شکست یا اشتباه و ... بوده باشه ویندوز 8 ساختار یا مقدمه چینی برای ویندوز 10 بوده ، اگر شکست یا اشتباه بود داخل ویندوز 10 ادامش قرار نمی گرفت ، ویندوز 8 باعث بوجود اومدن دستگاه هایی مثل سرفیس ، لنوو یوگا ، all in one های 20 اینچ قابل حمل و ... شد مطمئنن بدون ویندوز 8 هیچ کدوم از اینا امکان پذیر نبود ، شما نمی تونید بگید مثلن اندرویید 4 شکست اندرویید 5 پیروزی چون اندرویید 5 ادامه اندرویید 4 چون اومده کاملترش کنه دقیقن مثل ویندوز

      • مرتضی توسلی

        دیوان جان یکم ریلکس تر باش،الآن این کامنتت خیلی به دل میشینه،الآن اگه کسی با شما بحث کرد ، با آرامش بهتر به نتیجه می رسید مگر در شرایط خاصی...
        ...با حرفت موافقم.
        ویندوز ۸ مقدمه بود تا به قول معروف دست و چشم آدم با رابط جدید گرم بشه.مطمئنا اگه قرار دادن تمام امکانات هیجان انگیز داخل ویندوز ۸بسیار هیجان انگیز و عالی می بود ولی در آینده که هم اکنون هست دست ماکروسافت را در مقابل رقبا تنگ تر و تهی تر می کرد،پس آیا قرار دادن امکانات جدید و نو آوری جدید به صورت تدریجی بهتر نیست و موجب تکامل درست و صحیح نیست.
        اگر نگاهی به سهم بیشتر وین ۸.۱ نسبت به ۸ داشته باشیم متوجه این عمر میشیم.
        ...

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی