ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند اندرویدی همراه با اپلیکیشن های مایکروسافت عرضه خواهند شد

بسیاری از شنیدن نام اپلیکیشن هایی که قرار است برای تلفن های هوشمند Galaxy S6 edge و Galaxy S6 در نظر گرفته شود متعجب شدند و این سوال در ذهنشان شکل گرفت که چرا سامسونگ ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۶ فروردین ۱۳۹۴  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بسیاری از شنیدن نام اپلیکیشن هایی که قرار است برای تلفن های هوشمند Galaxy S6 edge و Galaxy S6 در نظر گرفته شود متعجب شدند و این سوال در ذهنشان شکل گرفت که چرا سامسونگ باید One Drive، OneNote و Skype را روی پرچمداران خود نصب نماید.

یک ماه بعد آن شایعات تایید شدند و حالا با اطمینان می دانیم که سامسونگ قصد دارد نرم افزارهای Word، Excel، Powerpoint، OneNote، OneDrive و Skype را روی تبلت های سال 2015 خود نصب کند و متعجب نخواهیم شد اگر این موارد را روی برخی از مدل های امسال سری نوت ببینیم.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اگر دعواهای حقوقی سامسونگ و مایکروسافت را بر سر پرداخت حق امتیاز پتنت به خاطر داشته باشید در خواهید یافت که توافق یکباره این دو شرکت در پرونده های یاد شده احتمالا به این موضوع ارتباط دارد و سامسونگ هم بی دلیل نمی خواهد این برنامه ها را روی محصولات خود نصب کند.

شرکت های تامین کننده سخت افزار گزارش داده اند که خالق ویندوز به هر شرکت تولید کننده محصولات اندرویدی که اپلیکیشن های آن را روی دستگاه هایش نصب کند تخفیفی را برای استفاده از پتنت آنها می دهد.

اما احتمالا از خود سوال می کنید که مگر اندورید به گوگل مربوط نمی شود؟ بله این سیستم عامل به گوگل تعلق دارد با این همه، برخی از کارکردهای آن (نظیر بارگذاری سریع صفحات وب یا فایل سیستم FAT که امکان برقراری ارتباط سیستم عامل با کارت حافظه دستگاه را فراهم می کند) نخستین بار توسط مایکروسافت اختراع شد و پتنتش به ثبت رسید، از این رو هرکسی که بخواهد وارد بازی اندروید شود و از آن استفاده کند باید خود را تا حدودی مدیون مایکروسافت بداند.

و البته اگر ردموندی ها تخفیف قابل توجهی را برای شرکت هایی که قصد استفاده از اپلیکیشن هایشان روی محصولات اندرویدی خود را دارند، در نظر بگیرند، بسیاری از این پیشنهاد استقبال خواهند کرد.

براساس گزارشات، مایکروسافت چنین توافقی را با 11 شرکت سازنده دستگاه های الکترونیکی به عمل آورده که در این میان می توان به سامسونگ و دل اشاره نمود.

نمی توان با اطمینان گفت که 9 شرکت دیگر کدامند اما تردیدی نخواهد بود که به تدریج شاهد ورود دستگاه های اندرویدی با اپلیکیشن های مایکروسافت به بازار خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • mostafa

    این که هر کسی از سرویسهای چه شرکتی استفاده میکنه یه چیز شخصیه و سلیقه طرف بستگی داره مثلا من کلا از گوگل خوشم میاد و راحترم باهاش و مشکلی هم ندارم و از همه سرویس های این شرکت استفاده میکنم نمیگم بقیه بده من با گوگل راحترم و حتی اگه مثلا گوشی وین فونی هم بخرم بازم سرویس های گوگل را روش نصب میکنم بعضی ها هم با مثلا مایکروسافت حال میکنن که این به خودشون بستگی داره ما باید این تعصب را بزاریم کنار و کاری به بقیه نداشته باشیم.

  • Sohrab_Asaseh

    http://www.digikala.com/BlueSmile/default.aspx?refId=c57e6bb8-916f-4a6a-8981-6e3f44d22c69

  • abolfazl_eslami

    @ کیومرث شیدی جان داداش من مشکلی ندارم برادر فقط خیلی ناراحت میشم می بینم ماها چقدر داریم خودمون رو برای این شرکت های امریکایی که اگه پاش بیاد حاظرن سهامشون رو بفروشن بمب کنن بریزن رو سرمون اینو جدی میگم
    چی میشد بجای اینکارها یکم تو کامنتامون اموزش میزاشتیم بیخیال خودمون رو عشقه

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      بحث منم احترام گذاشتن فکر کنم همون از شی تا صبح داریم از ساخته های این شرکت ها استفاده می کنیم پس شرکت ها و افرادی که بهمون احترام می زارن و کمکمون کردن ما هم باید همین کارو مقابلشون انجام بدیم ، شما نمی ری اسم مادربزرگ و ... به مخفف بگی چرا ؟؟ چون براش احترام قائلی چون برات زحمت کشیده اینم همونه فرقی نداره

      • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

        عه جالبه درمورد میزان علاقه من به تکنولوژی اظهار نظرم میشه خخخ
        اصن شما گیک ما ....!خیالت راحت شد؟!نه انگار ما بوقیم اینجا!اصن شما تکنولوژیک ترین فرد حاضر در دیجیاتو!ماهم مشکلی نداریم همه چی اروم اصن تکنولوژی چیه منکه حالیم نمیشه!هیچی ام از دست ندادم!الکی مثلا!قضاوت زود هنگام نوچ نوچ نوچ!

      • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

        اتفاقا تو اطرافیان من هرکی باهام صمیمی تره اسم منو مخفف تر صدا میکنه!منم بارها گفتم هرکس منو کیو صدا کنه دوستمه!حالا نمیدونم ولی کلا این برندای پول پرست امریکایی بعید میدونم دلشون به حال منو شما بسوزه!به هر حال خود دانی!

    • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

      نظر دادم رفت برا تایید!

    • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

      ای قربون دهنت همه ارزوهات ایشالله براورده شه!برادر من باور کن من همین مفهومو میخوام برسونم به دیوان عزیز!به خدا از منتقدای اپل خودمم هستم بااینکه اپلی هم هستم!من از همه چیزو همه جا ایراد میگیرم چون هیچ کدوم از این برندای امریکایی چینی کره ای و ژاپنی بدون ایراد نیستن!همشون یه جاشون یه چیزشون ایراد داره منتهی بعضی دوستان....
      شما بیا گروه دیجیاتو توی تلگرام ببین منو چجور ادمی میشناسن :)
      مطالب اموزشی هم چشم من چیزی ببینم حتما میزارم برای بچه ها اینجا!البته این بحثا موجب خنده هم میشه من خودم روحیم شاد میشه حالا اگه دیوان جانم میخندن که عالیه!
      خودمونو عشقه :)

  • Siamak Gol

    مایکروسافت دوباره داره یه شرکت نرم افزاری میشه...

  • عیسی

    دم نادلا گرم.............. :)

  • عـــامـروفـسـکی

    خب خب الان داره جالب میشه هرکس برای زخم چشم گرفتن از گوگل داره یه شریک پیدا میکنه اینجور که بوش میاد خیلیا از سلطه گوگل به گوشی که خودشون میسازن خوششون نمیاد و میشه گفت این یه دهن کجی به گوگل هستش در کنارش برای مایکروسافت هم عالیه

  • abolfazl_eslami

    به نظر من این توافقات هم برای مایکروسافت خوبه هم برای شرکت مقابل فقط باید منتظر واکنش گوگل باشیم چرا که فکر نکنم خوشحال بشه
    .............................................................
    پ.ن : https://onedrive.live.com/redir?resid=4e4eac1ab00f04ea%21128785

    https://onedrive.live.com/redir?resid=4e4eac1ab00f04ea%21128784

    https://onedrive.live.com/redir?resid=4e4eac1ab00f04ea%21128783

  • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

    احساس میکنم این موضوع برای رقیب مایکی یعنی گوگل خطرناکه!
    گوگل یعنی واقعا تو این زمینه دست رو دست گذاشته؟!

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    لیست کامل شرکت هایی که از اپلیکشن های مایکروسافت به صورت پیشفرض استفاده می کنن چند وقت پیش اعلام شد و البته سونی هم جزوشون حساب می شه ، نمونه اخرین تبلتش / اگر امازون و شیامی هم اضافه بشن عالی می شه

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      اخ چی می شد اگر بعضی ها یاد می گرفتن احترام گذاشتن رو اگر می تونستن این کار رو انجام بدن این کشور اباد می شد ، شرکت پسر خالته یا دختر عموت ؟؟ مایکی ؟؟؟ نه عزیزم مایکروسافت

      • borna_talebi

        واقعا سر یه اسم چه دعوایی میکنن! من خودم به سامسونگ میگم سامی و مایکروسافت هم میگم مایکی . قصد توهین یا چیز دیگه ای نیست فقط خلاصه کردنه . حتی سایت های خبری هم اینکارو میکنند. نمونش تیتر این خبر فون آرنا: http://www.phonearena.com/news/Another-day-another-Samsung-patent-meet-Sammys-conceptual-unlocking-method_id53607

      • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

        شما شرکت خانوادگیتونه یا سهامش به نام شماس که انقدر رو اسمش حساسی؟ادم واسه طریقه تایپشم باید به مردم جواب پس بده!به قول معروف هرکسی رو تو گور خودش میزارن

        • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

          بیا شما به اپل بگو ابل!بگو اپی!بگو اپ اصن!!اگه من اعتراض کردم اقا مانی منو پاک کنه از رو دیجیاتو!والله!شرکت بابام نیس که!تعصب چیز خوبی نیس!!

          • Divan Greedy (thankyouaj)

            من نمی خوام مثل جنابعالی بشم ، فقط یاد بگیر احترام گذاشتن رو مثلن بری مادربزرگت رو با اسم کوچیک نه با اسم مخفف شده یا مادر و ... صدا بزنی بعد بهشون بگی مادرم ، پدرم ، مادربزرگ و ... متعصب نباشید دوست دارم اسمتون رو اینجوری بگم ممکنه تکنولوژی برای جنابعالی همین 4 تا خبر و ... باشه و کلن برات سرگرمی باشه اما عزیز برای شخصی مثل من تمام زندگیمه کلی از چیزهای زندگی رو از دست دادم به خاطرش پس حفظ احترامش هم خیلی برام مهمه

          • Divan Greedy (thankyouaj)

            من کجا به اپل توهین کردم ؟؟؟ کجا به استیو جابز و تیم کوک توهین کردم ؟؟ تنها کسی که راجب به gay بودن تیم کوک حرفی نزد من بودم / کلن یه چیز یاد گرفتی اونم معنی شو نمی دونی ، هی تعصب تعصب می کنی ؟؟ از نظر تو و همفکرات من روی همه چیز تعصب دارم، معنی تعصب از نظر من توهین کردن به چین ، شیامی و سامسونگ و ... است راستی که تو یدونه از محصولات مایکروسافت رو استفاده نمی کنی چرا استیو بالمر رو مسخره می کنی ؟؟ به تو چه ربطی داره مدیر عامل مایکروسافت چی کار کرده و نکرده

        • Divan Greedy (thankyouaj)

          نه شرکت خانوادگیم نیست ، شرکتی که عاشقشم ، شرکتی که کلی خدمات و کارای بزرگ برای خود من و دنیا انجام داده ، می دونی کار جنابعالی مثل چی می مونه مثلن نمی دونم به کسایی که بهت کمک می کنن بری بهشون فحش بدی ، من نگران قبر تو و ... نیستم نگران شخصیت و احترام هستم که روز به روز دارید بیشتر خرابش می کنید، نگران اینم که بقیه کشورها وقتی بگم ایرانی چه فکری راجبم می کنن ،ماشالله به هر کی هر چی بتونید می گید از چین و شیامی گرفته تا ...

          • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

            اصن من متعصب شما غیر متعصب!بچه هام تایید کنن!درسته از محصولات مایکی استفاده نکردم!ولی بالمرو دوس دارم!یعنی واسه دوس داشتن کسی هم باید جواب پس بدم؟!من اهنگای جاستین تیمبرلیک رو گوش نمیدم ولی دوسش دارم!اهنگای بیگی رو گوش نمیدم ولی دوسش دارم!اهنگای تیلور رو گوش نمیدم ولی دوسش دارم!(اون دوس داشتن نه اون دوس داشتن!!!)قرار نیس که ادم کسی رو دوس داره دلیل داشته باشه بعضی وقتا خود ظاهر ادم و شکل و مدلش و فازش برام جذابه!بالمرم همینطوره!درضمن ما تا ازشما کامنت دیدیم به باد تمسخر گرفتن اپل و اپلیا و لینوکس و.. لینوکسیا بوده!

          • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

            دوست عزیزم ابولفضل جان شمام یه نگاه به کامنت اخرم بکن :)

          • abolfazl_eslami

            دیوان جان اینجا یک کشور جهان سومیه
            به قول یکی از دوستام متاسفانه از زمانی که دیدیم پیشرفت نمی خواهیم بکنیم ( نه اینکه پیشرفت نمی کنیم ) بقیرو مسخره و خواستیم بکشونیمشون پایین
            بله اینجا جهان سوم هست
            :cry:

          • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

            عه ببخشید یعنی تو فرهنگ توهین کردن به یه شرکتی مثل اپل ازاده؟!به شما داره خدمات میده مایکی وگرنه منکه حتی از یه سرویسشم استفاده نمیکنم!تازه استفاده هم بکنم بازم انقد روش حساسیت ندارم!اونقدری که شما مایکی رو جدی گرفتی خود نادلا و بالمر و گیتس و صنایع همبرگر سازی و پیتزا فروشی مک دونالد نگرفتن!شما پاشو بیا گروه تلگرام ببین چقدر من خودم به اپل و محصولاتش ایراد میگیرم!حالا کی متعصب تره؟!

مطالب پیشنهادی