ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست های جدید و ۶۴ بیت مدیاتک برای تبلت های میان رده معرفی شدند

مدیاتک امروز دو چیپست مجتمع جدید برای تبلت های میان رده با نام های MT8163 و MT8736 معرفی کرد که هر دو نیز از معماری ۶۴ بیت بهره می گیرند اما تفاوت های بسیاری در کارکرد آنها ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۶ فروردین ۱۳۹۴  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیاتک امروز دو چیپست مجتمع جدید برای تبلت های میان رده با نام های MT8163 و MT8736 معرفی کرد که هر دو نیز از معماری ۶۴ بیت بهره می گیرند اما تفاوت های بسیاری در کارکرد آنها وجود دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چیپست MT8163 طراحی شده تا در تبلت هایی قرار گیرد که صرفا از اتصال وای-فای به اینترنت بهره می گیرند؛ امتیاز بنچمارک AnTuTu نیز در حد ۳۰.۰۰۰ بوده که برای محصولات میان رده رقمی قابل قبول است. سیستم-بر-چیپ مورد بحث از چهار هسته با طراحی کوتکس A53 بهره گرفته و از اندروید ۵.۱، باندهای وای-فای دوگانه، جی پی اس و بلوتوث ۵ و همینطور فرمت ویدیوهای H.265 پشتیبانی به عمل می آورد.

محصول فوق همچنین قادر است خروجی رزولوشن تصویر Full HD را به کاربران تحویل دهد؛ لازم به ذکر است که هر چیپست MT8163 با قیمت ۵ دلار در اختیار سازندگان تبلت ها قرار خواهد گرفت.

چیپست MT8736 اما آنگونه که مدیاتک می گوید، ۲۰ درصد سریع تر از نمونه معرفی شده ی دیگر بوده و ۱۰ درصد هم مصرفی انرژی کمتری دارد و می تواند از ویژگی های خاص عکس برداری نظیر تصویر در تصویر نیز پشتیبانی کند. این چیپست بر خلاف برادر خود قادر است تا در تبلت هایی که از اتصال سیم کارت برخوردار هستند نیز قرار گرفته و تمام باندهای مخابراتی، از جمله 4G را پوشش دهد.

چیپست های مدیاتک اما در بحث گرافیکی آمار خوبی از خود بر جای نگذاشتند؛ لازم به ذکر است که پردازنده های گرافیکی در این چیپست های مجتمع از سوی AMD تامین شده اند. همانگونه که پیشتر نیز ذکر کردیم، هر دو چیپست برای تبلت های اقتصادی تا میان رده ساخته شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Siamak Gol

    حالا احتمالا شنبه امتحان میدم.. آیین نامه.. خبرشو میزارم..

    • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

      ایشالله هم تو قبول شی هم من
      که جفتمون راحت شیم خسته شدم من یکی

  • عـــامـروفـسـکی

    برای تبلتای میانرده میتونه عالی اما خب فکر نکنم کسی بخواد ازش استفاده کنه جز شرکت های چینی

    • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

      دقیقا عامر خان هدفش همین بوده!به خصوص که یه چیپه به شدت گنگه هیچ اطلاعات خاصی هم ازش اعلام نشده

  • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

    فقط بنچمارک انتوتو گفتید یکم بنچمارکای تخصصی تر رو مشخص نکردن؟!مثل امتیاز سی پی یو تو حالتای تک هسته و چند هسته یا بنچای گرافیکیش!درکل ماکه نمیدونیم چطوره ولی واسه تبلت چینیا خوبه دونه ای پنج اودلار.امروز چقد خلوته!دیجیاتو جایی دعوت کرده کاربرا رفتن من خبر ندارم؟ :/

    • Siamak Gol

      نه جایی نرفتن..

      الان سر کلاسن یا سر کارن..
      نمیتونن بیان..

      • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

        اهان فکر کردم منو پیچوندن!گفتم یه سر رفتم جلسه رانندگی اومدم همه رفتن :/

        • Siamak Gol

          هه هه من رو آیین نامه موندم.. ووژدانن حال ندارم بدمش...
          آسونه ها اما لامصب حال ندارم..
          آخرین بار با 10 غلط یه مملکت رو سرافراز کردم..
          .
          باید پارسال میگرفتمش.. یک سال گواهینامم طول کشید..
          الان با ماشین میرم در آموزشگا برا گواهینامه :|

          • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

            خخخ اره منم بار اول 8 تا غلط داشتم قبل عید افتادم!
            بعد عیدش رو رفتم با3 تا قبول شدم به زور!
            من بهمن میتونستم برم الان تازه رسیدم افسر :/

        • Siamak Gol

          امتحان آیین نامه یا شهر؟
          چنت غلط؟

          • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

            ایین نامه نه افسر!افسرو یکشنبه دارم!

          • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)

            آیین نامه یکشنبه دارم!با 3 تا غلط خانواده خودرا سرافراز کردم :D

مطالب پیشنهادی