ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این کپسول های کوچک، دی اکسید کربن هوا را می مکند

شبیه آبنبات یا شکلات های ریز و خوشمزه هستند اما در واقع میکرو کپسول هایی آبی-بنفش رنگ اند که بیشتر از خوردنی های خوشمزه درون ظرف شکلات خوری ارزش دارند. سطح براق و درخشنده آن ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۸ فروردین ۱۳۹۴  |  ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شبیه آبنبات یا شکلات های ریز و خوشمزه هستند اما در واقع میکرو کپسول هایی آبی-بنفش رنگ اند که بیشتر از خوردنی های خوشمزه درون ظرف شکلات خوری ارزش دارند. سطح براق و درخشنده آن ها به دی اکسید کربن یا CO2 اجازه عبور را می دهد اما...

وقتی که گاز مورد نیز وارد محفظه می شود دیگر توان بیرون آمدن را نخواهد داشت، در واقع مایعی که درون کپسول ها قرار گرفته، دی اکسید کربن را درگیر پیوندهای خودش کرده و ترکیبی جدید به وجود می آورد. نتیجه اینکه CO2 گازی از هوا حذف می شود.

کپسول ها غشایی نفوذ پذیر دارند و درون خود محلولی از سدیم کربنات گنجانده اند. در مناطقی که CO2 بسیار زیادی در هوا وجود دارد و سبب ایجاد آلودگی می شود، گازها از غشای کپسول گذشته و با سدیم کربنات وارد واکنش می شوند.

برای جدا کردن دوباره CO2 از کپسول، فقط گرما لازم است و محیطی که آلودگی در آن کم باشد. در نظر بگیرید که کپسول ها در مناطق شهری مورد استفاده قرار بگیرند و به این ترتیب سبب آلودگی هوا شوند. البته پژوهشگران در رابطه با میزان تاثیر گذاری و مقداری که کپسول ها باید مورد استفاده قرار بگیرند صحبتی به میان نیاورده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • BuBo

    خب این CO2 جذب شده که از بین نمیره فقط جذب میشه، بهتر از هیچیه، اگه میتونست مثل درخت ها تبدیلشون کنه واقعا محشر بود ولی فقط یه سطل زباله هدفمند برای CO2 هستش.

    ولی میتونن برن دقیقا جایی رهاسازیش کنن که درخت باشه و CO2 بازیافت کنه.

    در ناتوانی بشر امروزی همین بس که هنوز نتونسته یه خنک کننده بسازه که فقط خنک کنه و تولید گرما نکنه، که ما در طبیعت اینو داریم. این کار رو انجام بده واقعا من بهش احسنت میگم.

  • آقـآی / ســیـــن . وآو /

    اگه اینو تو تهران بزارن ...
    همون 10 ثانیه اول ...
    دی اکسید کربن کپسول های کوچک را می مکد !!
    والا :))

  • Mehdi

    به جای این یه گیاه میکاری . هم زیبا تره هم اکسیژن تولید میکنه و کلی سود دیگه ...

    • bahram

      بله خیلی هم عالی

  • javad.H

    خب شاید نشه در کلان شهرها ازش استفاده کرد اما در خونه ها که خوبه باشه مثلا در اتاق خواب ،البته به شرط قیمت مناسب

  • bahram

    ینی یه جور خاصیت چسبندگی دارن؟!
    این خیلی تو ایران به درد میخوره.مخصوصا تهران!

  • حامد حامدی

    استرس و تلاش در سرعت ترجمه و تایپ مطلب کاملا مشهوده D:
    (البته تا این لحظه که این نظر رو نگارش میکنم!)

    این هم مربوط میشه به شاخه ی نانو تکنولوژی دیگه؟

    حس میکنم ما در جهانی در میانه دو محیط نامحدود ، محدود شدیم ، یکی محیط کیهانی ، یکی محیط درون اتمی ، که از نظر مقیاس با هم برابری میکنن !
    و تلاش برای فتح هرچه بیشتر این دو محیط بشریت رو به سطوح جدیدی از علم هدایت میکنه ...

    • BuBo

      دقیقا منم همین رو میگم، دو سر نا محدود، خدایی نا محدود دو سری نا محدود رو ساخته که بشر هر چی داخلش میشه باز جا داره.
      اول میگفتن مولکول، بعد اتم ، حالا تارها، خب حتما یه چیز هم تارها رو تشکیل دادن و باز اون اجزا تشکیل دهنده تاره هم از چیز دیگه تشکیل شدن و این قصه ادامه داره تا یه 8 افقی. ∞
      .....
      البته 8 ـتم انگلیسی بود سایت فارسیش کرد

    • Mohamad Ir@nI

      جان من چیزی که نوشتی رو یه بار بخون.از جایی برداشتی؟اگه خودت نوشتی باید یه تبریک ویژه بگم

      • حامد حامدی

        ممنون از نظر لطفت محمد جان
        نظری که نوشتم تفکری بود که بعد از خوندن مطلب به ذهنم رسید
        البته ما در میان شما و عزیزان دیجیاتوییه دیگه کوچیکترینیم :)

مطالب پیشنهادی