ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جستجوی 100 هزار کهکشان نشان از عدم وجود بیگانگان دارد

به نظر شما کدامیک ترسناک تر است. اینکه بشر در تمام این فضای بیکران تنها باشد یا اینکه بیگانگان فوق العاده هوشمندی وجود داشته باشند که یک روزی به زمین حمله کنند و ما را ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۸ فروردین ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به نظر شما کدامیک ترسناک تر است. اینکه بشر در تمام این فضای بیکران تنها باشد یا اینکه بیگانگان فوق العاده هوشمندی وجود داشته باشند که یک روزی به زمین حمله کنند و ما را به بردگی خود بگیرند یا به طور کل قلع و قمع مان کنند.

پژوهش جدید دانشمندان دانشگاه Penn State نشان از بررسی 100 هزار کهکشان را دارد و در این مقیاس عظیم و غیر قابل تصور، حتی یک تمدن هم پیدا نشده! کاملا تنهاییم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

محققین برای ثبت نتایج خود از تلسکوپ فضایی WISE ناسا استفاده کرده اند. جیسون تی. رایت، پروفسور نجوم و فیزیک نجوم دانشگاه Penn State می گوید یک تمدن پیشرفته فضایی حجم عظیمی از انرژی را به بیرون انتقال می دهد که نشان از وجود کامپیوترها، سفینه های فضایی و ارتباطات در ابعادی است که ما هنوز چیزی از آن ها نمی دانیم. اما بررسی 100 هزار کهکشان هیچ نتیجه ای در برنداشته و هیچ گرمای غیر طبیعی در این میان دیده نشده.

از میان 100 هزار کهکشان، تنها 50 کاندید وجود داشت که میزان بالایی از امواج را ساطع می کردند اما هیچ یک در حدی نبود که بخواهد نشانگر تمدنی پیشرفته باشد. تحقیقات پیشرفته روی این 50 مورد در آینده احتمالا حقایق بیشتری را برای ما آشکار خواهد کرد، شاید موجودات زنده وجود داشته باشند اما در حدی که ما انتظار داریم پیشرفته نیستند.

فراموش نکنید که 100 هزار کهکشان اندازه سر سوزن در این کهکشان کوچک است. محققین پیشتر تخمین زده بودند که حداقل یکصد میلیارد کهکشان اطراف ما وجود دارد. بنابراین تا پی بردن به اینکه آیا تنها هستیم یا نه زمان زیادی باقی مانده.

این خبر را می توان هم خوشحال کننده و هم ناراحت کننده در نظر گرفت. خوشحالی از این سبب که می دانیم اطراف مان هیچ تمدن غارتگری وجود ندارد که بخواهد ما را از بین ببرد و خبر بد اینکه ما تنهاییم.

IOP
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • وحيد

    هيچ وقت يادتون نره انسان احسن الخالقينه

  • مهدی

    موضوع خوبی بود لطفا کمی هم درمورد سفر در زمان مطلب بگذارید

  • سیدجابرجباری

    پ ن میخاستی کسی پیدا بشه
    واقعا ترسناکتر از خود ما انسان های دوپا کجا پیدا میشه
    بیگانگانی هم اگه وجود داشته باشه از ترس ما خودشون رو کشتن تا به دست ما کشته نشن

  • شهیار

    این جمله مشکل داره
    فراموش نکنید که ۱۰۰ هزار کهکشان اندازه سر سوزن در این ""کهکشان کوچک"" است.

    "در این جهان هستی" باید ترجمه میشد
    دوم اینکه نوری که از این کهکشان ها مشاهده میشه مربوط به صدها هزار سال یا میلیون ها یا شایدم میلیارد ها سال پیش باشه
    شاید همین الان موجوداتی وجود داشته باشند ولی تصویرشون بدست ما نرسیده باشه

    سوم شاید اونها تونستن موفق بشن از انرژِی هایی استفاده کنند ک تولید حرارت و گرما نکنه پس باید این تحقیق ها نمیشه چیز زیادی فهمید

  • s 47 27

    هنوز خیلی مونده که خودتونو و زمینی هارو بشناسین رفتین دنبال فضایی ها؟

  • سمانه معیری

    نمیشه خوشحال بود که نمیتونن غارت کنن . اگه آدم فضایی وجود داشته باشه حتما اونقدر پیشرفته هستند که بتونن با سیاه چاله مسیری که شاید 1000 ملیارد سال نوری طول بکشه رو توی چند ثانیه طی کنن

    • Parsa_P

      منظورت از سیاه پاله . کرم چاله بود؟
      چون سیاه چاله که ربطی به طی کردن مسافت نداره

  • شادی

    برادر تایید کن دیگه..!

  • شادی

    سلام

    بذارید یک نکاتی بگم به شما دوستان:

    منبع خبر رو دیدم، برام جالب بود کشور های توسعه یافته هم چنین چرندیاتی رو تو وبسایت به اصطلاح علمیشون نشر میدن.باور کنید با این همه پیشرفت زدن این حرف ها عمق جهالت رو نشون میده و اینکه قبل از ارسال خبر اصلا ببینن اصالت و ارزش خبری داره این لاطلیات.(منظورم مترجم خبر و تیم مدیریت نیست.)

    .بیشتر توضیح می دم:

    1.کهکشان خودمون طبق تخمین هایی که زدند، میزبان 400 میلیارد ستاره هست و البته همونطور که میدونید تعداد سیاره هایی که یک منظومه با یک سیستم خورسید واحد در نظر بگیریم، با یک ضرب تعداد سیاره هایی که به دور خورشید منظموه خودشون میگردن به دست میاد..حالا کهکشان ها بیضوی رو نگفتم که بنابر تخمین 100 تریلیون ستاره دارن..

    2.با کدوم سنجشی، با کدوم وسیله ای به این نتیجه رسیدن خودش عمق فاجعه و خنده دار بودن بحث رو باز میکنه.تنها چیزی که از این مطلب استنباط میشه اینه که، یک سری اعداد رو بذاری کنار هم و دانشش رو نداشته باشی که کیهان رو درست ببینی همین.

    3.نور..طیف مرئی که از یک سیاره یا ستاره ساطع میشه نشون میده که از چه موادی و تشکیل شده.چرا چون که، وقتی یک ذره باردار حرکت شتابدار انجام می‌ده بخشی از انرژی خودش رو به شکل امواج الکترومغناطیسی (طیف مرئی یک بخش کوچیکی از طیف امواج الکترومغناطیسی هستش) تابش می­ده (قوانین ترمودینامیک..) و اینجاست که طیف نشری هم معنا پیدا میکنه و خودشو نشون میده و می فهمیم که بله یک سیاره سنگی هست یا نه گازی هست.چطوری این همه رو گشتند مضحکه.

    4.امکان وجود تمدن هوشمند و پیشرفته:

    شاید حیات به شکل دیگه ای تو نقاط کهکشان وجود داشته باشه و ما از ابزار درست استفاده نمی کنیم.اما 3 تا احتمال هست برای همین بودن یا نبودن تمدن:

    1:اون تمدن ها از لحاظ پیشرفت پایین تر از ما هستند و امکان ایجاد ارتباط رو نمی تونند داشته باشن.

    2:هم سطح هوش ما هستند ولی هنوز دانش دو طرف به اون حدی نرسیده که بخواهیم با وجود تمدن های دیگه باهاشون در ارتباط باشیم.و باید به همون ارتباط رادیویی دل خوش کنیم. منظورم اینکه وسایل ارتباطی بسیار پیشرفته و قوی طلب میکنه که سیگنال های ارتباطی حداقل 100 تا کهکشان اون ورتر برن و زود برگردن هنوز به این مرحله نرسیدیم.البته وویجر 1 هست که 17 ساعت طول میکشه دیتاهاش به زمین برسه..و شاید

    3:اونا از ما هوشمند ترن و ما وسیله ای برای دریافت پیام هاشون فعلا اختراع نکردیم، به همین سادگی چون اونا از وسایل ارتباطی مثلا رادیویی هزاران ساله که استفاده نمی کنن و به تکنولوژی های ابر پیشرفته مسلح هستن.مثلا یک فوق دکتری 100 ساله در زمینه مهندسی با یک نوزاد اونم با یک زبان دیگه اونم نه روی هر مسائلی، روی بحث تخصصی رشتش به مناظره بشینه..خنده دار مگه نه..؟

    5:می دونید نوری که از مهبانگ به ما میرسه ۱۳.۷۹۸±۰.۰۳۷ میلیارد سال نوری هست، و با اینکه پهنای جهان واقعی رو دست کم ۹۳ میلیارد سال نوری تخمین زدند این حرف ها درسته که بگیم ما تنهاییم..؟
    ماده معمولی که ما می شناسیم فقط 4 درصد عالمه.!!!اینم یک توجیه دیگه که شاید حیات به شکل دیگه ای باشه.

    6.اینجا نقشه عالم هستی رو ببینید..http://iopscience.iop.org/0004-637X/624/2/463
    بازم میشه گفت ما تنهاییم..؟

    7.کسی که این مسائل رو نوشته کوچکترین دانشی در مورد ریاضی نداره رو معادله فرانک دريک(N = R* . fp . ne . fl . fi . fc . L)رو حتی ندیده و الا ترویج شبه علم و باورش خیلی راحتره متاسفانه.

    http://8pic.ir/images/5ae9uff0t8te8i5inssj.jpg

    N : تعداد تمدن‌های فرازمینی که می‌توانیم با آنها تماس برقرار کنیم.
    R* : سرعت متوسط تشکیل ستاره ها در کهکشان ما.
    fp :کسری از این ستاره هاست که دارای سیاره می باشند.
    ne :تعداد متوسط سیاراتی است در ستاره هایی دارای سیاره، که پتانسیل شکل گیری حیات در آنها وجود دارد.
    fl :کسری از سیارات دارای پتانسیل حیات که زندگی تشکیل شده بر روی آنها می تواند ادامه پیدا کند.
    fi : کسری از سیارات دارای زندگی که قابلیت توسعه هوش و تمدن را دارا هستند.
    fc :کسری از سیارات دارای تمدن که به تکنولوژی ارتباط رادیویی یا علائم الکترومغناطیسی مجهز شده اند.
    L : مدت زمانی که این تمدنها، علایم الکترومغناطیسی قابل ردیابی ارسال می کنند.


    با این اوصاف میشه گفت هوش فرازمینی وجود نداره..؟

    • رونين

      اين معادله احمقانه است!

  • شایان

    دیجیاتو یادته یه مطلب نوشته بودی در مورد برترین هکر ها؟؟

    توی اون یکی از هکر ها که تونسته بود سایت ناسا رو هک کنه به صراحت گفته بود تصاویر از بیگانه ها با کیفیت عالی تو سایت ناسا موجود بوده

    بعد الان به این نتیجه رسیدن که ما تنهاییم ؟؟؟


    میشه بیشتر توضیح بدی؟؟؟

  • محمد

    چطور پژوهشگرا يك درصد هم احتمال نميدن
    كه تمدن هاى پيشرفته مثل مانباشن و گوشى و اينچيزارو نداشته باشن تا امواج به ما برسه !!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی