ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با عرضه ویندوز ۱۰ دو موبایل پرچمدار را نیز معرفی خواهد کرد

طبق آنچه وب سایت Nokia Power User در یکی از مطالب خود آورده، تقریباً یکسال و اندی پس از تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت کمپانی ردموندی رفته رفته آماده می شود تا خانواده ی جدید تلفن های هوشمند ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۸ فروردین ۱۳۹۴  |  ۱۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طبق آنچه وب سایت Nokia Power User در یکی از مطالب خود آورده، تقریباً یکسال و اندی پس از تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت کمپانی ردموندی رفته رفته آماده می شود تا خانواده ی جدید تلفن های هوشمند لومیا که شامل دو پرچمدار تازه نفس می شوند را معرفی و عرضه نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ارائه موبایل های جدید مصادف خواهد بود با زمان انتشار عمومی نسخه نهایی ویندوز ۱۰ که قرار است بر روی گستره وسیعی از ابزارهای مختلف از کامپیوترهای شخصی گرفته تا کنسول بازی اکس باکس به اجرا در بیاید.

دو تلفن هوشمند لومیا ۹۴۰ و ۹۴۰ XL نقش پرچمداران پلتفرم ویندوز را عهده دار خواهند شد؛ ظاهراً لومیا ۹۴۰ اسمارت فونی با نمایشگر ۵ اینچی خواهد بود و این در حالیست که XL ۹۴۰ با سایزی مشابه فبلت ها و صفحه نمایش ۵.۷ اینچی همراه شده است.

ضمناً هر دو محصول مورد بحث از دوربین هایی ۲۴ الی ۲۵ مگاپیکسلی تحت برند PureView بهره خواهند برد و دوربین جلویی شان نیز قرار نیست رزلوشنی کمتر از ۵ مگاپیکسل داشته باشد.

شایعات می افزایند پرچمدارن آتی پلتفرم ویندوز برای تلفن های هوشمند، به اسکنر چشمی، تاچ سه بعدی و پشتیبانی پیش فرض از استایلوس تجهیز گشته اند. البته اینکه قابلیت های مذکور به درستی پیاده سازی شده باشند هم بسیار حائز اهمیت است و در بازخورد کاربران نسبت به محصولات مورد بحث تاثیری قابل توجه خواهد داشت.

هر چند که مایکروسافت با تلاش های پیشین خود در رابطه با هولوگرام ها و علاقه مندی اش در بکارگیری تکنولوژی های امنیتی جدید مانند اسکنرهای چشمی، نشان داده که می تواند امکانات مذکور را به بهترین شکل ممکن در پرچمدارن آتی اش پیاده سازی نماید.

علاوه بر آنچه که در بالا اشاره شد ردموندی ها در پی تولید میان رده هایی جدید برای جانشینی لومیا ۸۳۰ و ۷۳۰ نیز هستند. میان رده های تازه احتمالاً لومیا  ۸۴۰ و ۷۴۰ نامگذاری خواهند شد که مدل اول دوربین PureView سیزده یا چهارده مگاپیکسلی به همراه نمایشگر ۵ اینچی خواهد داشت و صفحه نمایش مدل ۷۴۰ نیز ۵.۵ یا شاید ۵.۷ اینچی باشد.

باید منتظر ماند و دید کدامیک از این شایعات در زمان عرضه ی ویندوز ۱۰ به بازار حقیقت خواهند یافت و آیا پرچمدارن جدید مبتنی بر پلتفرم ردموندی ها تاب رقابت با سایر بزرگان پلتفرم های دیگر را خواهند داشت یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • captain

    سلام دوستان دوتا سوال داشتم
    1-ویندوزفون از زبان فرسی پشتیبانی میکند؟
    2-ویندوز فون استور مثل گوگل پلی ازش نیشه استفاده کرد یا مثل اپ استور آزاده؟

  • saeed_ebrahimi

    مرسی دیجیاتو.

    کاشکی نوکیا هم با پلتفرم ویندوز برگرده.

  • محراب

    یاد مرحوم نوکیا بخیر
    گوشیای محکم و شیک و کارکن
    رنگ دور لنز اس 6 میره http://doorbin.info/smartphone-camera/galaxy-s6-edge-lens-issue
    جای اینکه بفکر طراحی کامل و بی نقص باشن فکر رقابت سر نازکی و وزن و چیزای پیش پا افتاده هستن.
    باتری رو نسبت به قبل ضعیف تر انتخاب میکنن که یوقت ضخامت گوشی از نیم سانت بیشتر نشه
    مسخره س واقعا
    امیدوارم لومیاهای جدید اینجوری نباشن

  • HazelNut

    مایکروسافت قشنگ جای سامسونگ رو گرفته. هر روز یه گوشیه جدید.

  • امیرحسین

    با توجه به شایعاتی که دربارش خوندم خیلی جذاب به نظر میاد،پردازنده ی اینتل،لمس سه بعدی،اسکنر چشمی اینتل واو! :)

  • Amirhossein

    دوستان عزیزی که به نسخه ی Preview ویندوز 10 از طریق اکانت دولوپر لومیاهاشونو آپ کردن میدونن ویندوز 10 توی این بیلد افتضاح بود...
    من سعی کردم گوشیمو دانگرید کنم به 8.1 گوشیم بریک شد
    خیلی دقت کنید .. اگه آپ کردین بدونین هیچ راهی برای برگشت نیست باید صبر کنین بیلد بعدی بیاد
    IN MEMORY OF MY DEAD NOKIA LUMIA 520
    REST IN PEACE

    • میم

      با ورژن جدید لومیا ریکاوری تول (lumia recovery tool) مشکل حل میشه و میتونی دانگرید کنی. دیروز منتشر شده.
      دانلود: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=525569

    • amir_nazeriyeh

      برنامه ویندوزفون ریکاوری تولز آپدیت شده با اون مشکلت حل میشه

    • Sajad_alipour

      بله واسه 520 و 525 این مورد پیش میاد.ضمنا تسلیت واسه گوشیتون.معلوم نیست چرا روند بیلد های ویندوز 10 موبایل نسبت به ویندوز 10 این همه ضعیفه.فکر کنم یه گروه 5 نفره مشغول ساخت وین 10 موبایلن که بعد از این همه مدت که از بیلد قبلی گذشته این همه ضعیف کار کردن و به دور از انتظار.

      • mohsen winphone

        Lumia 920 رو به ویندوز۱۰ آپديت کردم حالا تو مود airplane مونده و هیچ رقمه سیم کارت رو نمی شناسه... حالا تبدیل به به تبلت کوچیک وای فای شده... منتظر بيلد بعدی می مونم... البته این گوشی دومه و اهمیتی واسم نداره

        • Ebrahim

          hard reset

        • عـــامـروفـسـکی

          منم همین مشکلو داشتم با هارد ریست درست شد اصلا با هارد ریست گوشیت جون میگیره دوست عزیز

        • Sajad_alipour

          با سافت reset اگه درست نشد با hard reset این مشکل رفع میشه!

    • Amirhossein

      درموردش توی اینترنت جستجو هم کردم اما هیچی جز عوض کردن بورد گوشی نبود،یعنی 50$ تقریبی
      ظاهرا اپدیتارو برای لومیا به این بیلد متوقف کردن...

      • Behnam_Fani

        داداش شما Windows Phone Recovery Tool جدید رو دانلود و نصب کن . مایکروسافت گفته با آپدیت جدیدش میتونید لومیا 520 بریک شدرو برگردونید (دانگرید کنید) .

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

    این عکسا رو دیدم دلم ویندوزفون 8 خواست!
    باور کنید فقط همون اپلیکیشن people و photos وینفون 8 می ارزید به کل این نوتیفیکیشن سنتر و فولدر زنده وینفون 8.1.
    لذت وصف ناپذیری داشت کار کردن همزمان با چند شبکه اجتماعی بواسطه اپلیکیشن people

    • splicer

      نمیدونم چرا شرکت ها این کارو میکنن نمونش همون تغییرات گالری اندروید 2.3.4 و اندروید 4..... یا همین تغییر photos توی وینفون 8 و 8.1....
      موافقم گالری 8 خیلی جذاب و زیبا هست.
      بعضی وقتا شرکتا یه کارایی میکنن آدم انگشت به دهن میمونه والا

  • محسن

    چه طراحی قشنگی داره .

    ولی ای کاش یه سیستم عامل بهتر و همه پسند تر براش

    میساختن.

    • splicer

      یکی از بهترین ویژگی هاش سیستم عاملشه حاجی

  • BuBo

    خیلی خیلی خیلی دوست دارم وین فون رو یا با ۹۳۰ یا این پرچم دارهای جدید به شرط زیبایی مثل ۹۳۰ تجربه کنم، ولی ... ولی ...
    میخوام فحش و دری وری بدم به این توسعه دهنده ها که واسه وین فون مثل آدم App ـها رو توسعه نمیدن.
    مثلا همین اینستا که خودش نیست، مشابه ش هست انگار یا اپ های اسلامی خوب و زیبا، یا بازی های زیبایی که تو دو پلتفرم دیگه هست. ای خدااا

    • Sajad_alipour

      اره واقعا این قضیه اپ ها واقعا رو اعصابه.اوضاع وقتی وخیم تر میشه که بیای اپ های مشابه رو با نسخه اندرویدی اونا مقایسه کنی.اپ هایی که وجود ندارن تو ویندوزفون هیچ.اپ های موجود هم کارایی و امکانات کمتری نسبت به پلتفرم های دیگه دارن.کلا مثل اینکه هیچ جذابیتی واسه توسعه دهنده ها نداره.

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

      از نظر اپ ها واقعا جز وایبر که فرسنگ ها عقبه از ورژن اندروید و آی او اسش من مشکل دیگه ای احساس نکردم(اگه کلش آف کلنش رو اپ به حساب نیاریم)، مشابه اینستا (6tag) به نظر خیلی ها حتی از اینستا اصلی بهتر عمل میکنه.
      ولی خب مشکل تاخیر تو آپدیت عین حقیقته، مثلا فکر کن الان حدود 4 ماهه که لاین تازه قابلیت تماس تصویری داره، تایم لاین هم 2 ماه پیش اضافه شد.

      • BuBo

        این ۶tag مثل filmstrip هست که از حساب اینستا استفاده میکنه یا نه، کلا جدا از اینستا هست؟ یعنی فالور هاتو از دست میدی؟
        من اهل بازیم، کلاش هم که ... ولی اپ هایی کاربردی مثل iQuran مفاتیح خوب بعضی اپل های و سرویس های خوب گوگل، بازی هایی مثل گروه ketchapp و اینجور چیزها ...
        لاین که چرت محضه، ولی app کاربردی زیادی هست مثل snapseed
        باید یه تحقیق اصولی بکنم

        • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

          نه از حساب اینستا استفاده میکنه، در واقع یجور واسطه است که بتونی از اینستاگرام با امکانات ماشبهش تو پلتفرم های دیگه( با بعضی امکانات اضافه تر حتی) استفاده کنی.
          کلش وجود نداره به احتمال قوی هم واسه وینفون نخواهد اومد چون انگار داستان لج و لجازیه، فکر کن توسعه دهنده هاش بازی رو واسه وینفون 7 دادن ولی واسه 8 نه! البته وین موبایل 10 ممکنه مجبورشون کنه که بازی رو واسه ویندوز هم بدن.

          • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

            اپ های مذهبی موجودن ولی باز باید خودت یه سرچ بزنی، اون بازی رو که اسم بردی حقیقتش باهاش آشنا نیستم.
            در کل همیشه خودت بررسی کن با حرف دیگران سراغ یه محصول نرو که بعدا خودت حرص میخوری و اون معرّف بنده خدا فحش!

      • Divan Greedy (thankyouaj)

        وایبر دیگه به اندازه کافی خوب عمل می کنه ، کلن برنامه رو فقط برنامه های اجتماعی می شناسی ، عزیزم برنامه های اجتماعی یکی از بخش های برنامه ها هستن نه همش ، در ضمن فکر کنم داشتن برنامه هایی غیر رسمی یوتیوب و اینستاگرم که عملکرد های بیشتری دارن مثلن توی ضبط عکس ها و ویدیو ها از برنامه اصلی بدرد بخور تر باشن

        • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

          نه وایبر اصلا به اندازه کافی خوب نیست، خیلی خیلی هم عقبه، یه نمونش فقط اینه که هنوز قابلیت ویدئو کال تو وایبر وینفون وجود نداره که خب خیلی بده.
          منم که گفتم جز وایبر کمبود دیگه ای به دهنم نرسید.
          جایگزین ها هم تو بعضی موارد از اپ اصلی حتی بهتر عمل میکنن (مثل 6tag یا youtube HD+)

  • Mr. Android

    من منتظرش هستم امیدوارم شاهد خلاقیت های ماکروسافت باشیم

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی