قطار مغناطیسی ژاپن رکورد سرعت جهانی خود را شکست
شرکت راه آهن مرکزی ژاپن (Central Japan Railway) گزارش داده که قطار مغناطیسی آن، روز پنجشنه گذشته رکورد سرعت 366 مایل بر ساعت را در جریان سفر آزمایشی اش در منطقه یاماناشی شکست. گفتنی است ...
شرکت راه آهن مرکزی ژاپن (Central Japan Railway) گزارش داده که قطار مغناطیسی آن، روز پنجشنه گذشته رکورد سرعت 366 مایل بر ساعت را در جریان سفر آزمایشی اش در منطقه یاماناشی شکست.
گفتنی است که ژاپن از سال 2003 میلادی تا کنون نام خود را به عنوان دارنده پرسرعت ترین قطار دنیا به ثبت رسانده و با ثبت این رکورد موفق شد که جایگاهش را همچنان حفظ نماید.
در جریان این حرکت آزمایشی 29 مهندس در داخل قطار حضور داشتند و پیش بینی شده که این قطار تا سه شنبه همین هفته رکورد سرعت 372 مایل بر ساعت (معادل 600 کیلومتر در ساعت) را به ثبت می رساند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
متاسفانه طبق اعلام شرکت راه آهن مرکزی ژاپن مسافران عادی هیچگاه این سرعت را تجربه نخواهند کرد مگر آنکه مشکلی در سیستم کنترلی قطار به وجود آید. این شرکت در نظر دارد که برای سفرهای معمولی سرعت قطار را در محدوده 313 مایل بر ساعت نگه دارد که این امر نیز تا سال 2027 میلادی محقق نخواهد شد.
اما حتی با همین سرعت هم، مسافران این قطار قادر خواهند بود در بازه زمانی تنها 40 دقیقه مسافت میان توکیو و ناگویا را بپیماند که کمتر از نصف مدت زمانی است که با قطارهای سریع السیر امروزی امکان پذیر خواهد بود.
این شرکت حتی در نظر دارد که تکنولوژی خود را به آمریکا صادر نماید و سریع ترین راه آهن این کشور را بین نیویورک و واشنگتن دی سی راه اندازی کند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بجای اظهار نظر سعی کنید به اینکه چطوری کار میکنه فکر کنید
هیچ میدونستید این قطار روی هوا حرکت میکنه و روی هوا بودنش بخاطر مغناطیس های الکترونیکیه ??? ایرانیا !!!! بجنبید !!! داریم جا میمونیم
نمیشه از این مشکلات برای ما هم پیش بیاد؟ مسئولان رسیدگی کنند.
تا حالا فکر می کردم سیستم های حمل و نقل مون چقدر مشکلات دارند. نگو چون درست دارند کار می کنند این قدر سرعت شون پایینه!!!
دیجیاتو درسته ما اپلیکیشن تبدیل واحد داریم ولی حسش نیست تبدیل کنیم حالا که یه مطلب رو ترجمه کنی یه زحمت میکشیدی توی پرانتز کیلومتر بر ساعتشو هم مینوشتی!
نوشته که !
600 کیلومتر در ساعت
تازه نوشت! وگرنه موقعی که خوندم نبود!!!
طبق اعلام شرکت راه آهن مرکزی ژاپن مسافران عادی هیچگاه این سرعت را تجربه نخواهند کرد مگر آنکه مشکلی در سیستم کنترلی قطار به وجود آید
ما میمیریم ما میمیریم!!!!!
من فقط موندم تو کف صنعت قدرتشون.
یه پیشنهاد
بهترین سفر زندگی من توی ایران این بوده
تیرماه
خرمشهر
بلیط قطار درجه دو برای تهران
چون توی همه ایستگاه ها می ایسته و میتونید پیاده بشید و روز بعد سوار شید
طبیعت بکر چهارمحال و کهکیلویه
جاهایی که تنها راه رفت و امدشون قطاره!
جنگل بلوط
جاهایی که تصور نمیکنید وجود داشته باشه
یه گروه خوب و یه دوربین عالی
صفا و زندگی در بهشت!
من توی خاور میانه دو جا بهشت دیدم
جز جنگل های گیلان که البته دیگه شلوغه خیلی
همین مسیری که گفتم و سواحل لبنان
(اون که دیگه خوده بهشته! )
البته سرعین هم فوق العاده است تیر و مرداد
قطارهای مغناطیسی هنگام حرکت چند سانت از ریل فاصله میگیرن. میشه گفت پرواز میکنن!!
بله اما يه شكل خاصى داره كه به ريل قفله و فاصله قطار با ريل هم خيلى خيلى كمه!ولى خب راس ميگى مدل پروازه!
اگه قطارای MagLev ژاپن منظورتون هست، فاصله ی قطار با ریل در زمان حرکت در سرعت های بالا، در حدّ چند سانتیمتر هست، اونی که شما فرمودین خیلی خیلی کمه، مربوط به تکنولوژی قطارهای MagLev آلمان میشه که در حد چند میلیمتر هستش. و این دو تکنولوژی، متفاوت هستن با هم. اما اساس کار بر استفاده از موتورهای خطی هستش در جفتشون.
خب واقعا عاليه خيلى زياده رو زمين همچين سرعتى!هرچند سر كلكله وگرنه همچين سرعتايو مسافرا تجربه نميكنن
اقا اپلیکیشن فیسپوکم بدپن قیلتر شکن کار میکنه!!
باو 600 کیلو متر در ساعت میدونی ثانیه ای چقد میشه؟ من نمیدونم. حال ندارم حساب کنم. خودت حساب کن کف کن...
اصا آدم روحش در میاد!!
سرعتش به سرعت مونوریل قم نمیرسه!
ما رکورد زدیم!!!