ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا: هیچ کس بدون کمک ما به مریخ نخواهد رفت

اولویت اصلی ناسا همچنان بردن انسان ها به مریخ است و کمپانی های خصوصی که می خواهند این کار را انجام دهند، بدون کمک ناسا از پس کار برنخواهند آمد. چارلز بولدن، مدیر کل ناسا ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۹ فروردین ۱۳۹۴  |  ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اولویت اصلی ناسا همچنان بردن انسان ها به مریخ است و کمپانی های خصوصی که می خواهند این کار را انجام دهند، بدون کمک ناسا از پس کار برنخواهند آمد. چارلز بولدن، مدیر کل ناسا امروز به کمیته بودجه آمریکا گفت: "هدف نهایی ما سفر به مریخ است و هر چیزی که به آن مرتبط شود."

این آژانس قصد داره در فاصله سال های 2030 تا 2040 بالاخره پای انسان را به این سیاره باز کند. سفر انسان به مریخ می تواند واقعا تاثیر گذار باشد، چرا که گویا این سیاره زمانی قابل سکونت بوده و دانشمندان می توانند پی ببرند باید جلوی چه اتفاقاتی را بگیرند تا اتفاق مشابهی برای زمین رخ ندهد.

بولدن می گوید انسان باید زمین را رها کرده و مریخ بیشترین شباهت را به زمین دارد. وی معتقد است قدم اول در رسیدن به این هدف، ماموریت ARM است که طبق زمان بندی در سال 2020 انجام می شود.

طی ماموریت آرم، فضانوردان حتی می توانند یک بار روی کره ماه فرود آیند و از آنجا به عنوان ایستگاهی موقتی جهت رسیدن به مریخ استفاده کنند. بولدن می گوید در هر صورت، نه کمپانی Mars One و نه SpaceX بدون کمک ناسا قادر نخواهند بود که به مریخ سفر کنند: "هیچ شرکت تجاری بدون پشتیبانی ناسا و دولت قرار نیست به مریخ برود."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • omid3963

    اگر دانشمندان ایرانی نبودند ناسا هیچ غلطی نمیتونست بکنه...

  • بابک

    هیچ کس بدون آمریکا هیچ کاری نمیتونه بکنه....

  • عـــامـروفـسـکی

    دوس دارم اگر شده برا 1 ساعتم برم مریخ

  • arabian men

    الناسا الکجایی ک الببینی ک الداریم ت ایران جاتو المیگیریم.

  • Cerita

    میگم یه وقت زشت نباشه همه کارارو اونا میکنن
    خوبه ایرانم داره یه کارایی میکنه، اما اصرار به اینکه همه چیزو از صفر شروع کنیم عجیبه، به جا اینکه ما هم یکم پیشرفت ایجاد کنیم کاری کردیم خاطرات اونا بشه آرزوی ما

  • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

    ناسا حتما يه چيزاى بيشترى ميدونه كه اون شركت هاى تجارى نميدونن!بالاخره در زمينه تحقيق و توسعه هيچكدوم به خبرگى ناسا نيستن!واو عاليه يه روز بريم مريخ زندگى كنيم!البته اخرين كشورايى كه رو زمين بمونن فك كنم ايران باشه :(
    اون موقع ميريم فتح دنيا :D

  • iPooya

    هر كي بيداره يه مثبت بده !

    • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

      نميشه دوتا مثبت بدم؟!اخه من خيلى بيدارم!

  • حامد حامدی

    اگر اینگونه بود ، خود ناسا نیز الان ناسا نبود...

    کاری که یک انسان(گروهی از انسان ها) قبلا تونسه انجام بده ، قطعا توسط انسان دیگه ای هم قابل انجامه!

    این حرف ها نشون گر چیزی جز تکبر نیست

  • javad.H

    o-O عجب؟؟؟؟؟ پس مریخ رفتن من منتفی شد :(

    • Moh7n

      نع داداش شما رو با BRT میفرستیم ^_~

  • Moh7n

    زندگی اگر در ثریا هم باشن مردمی از پارس ب انجا خواهند رفت خخخ اینکه مریخه :))
    عاخر نفهمیدم این ثریا کیه و کجاس!!!

    • Moh7n

      اول ازمایشی مموت ببخشید میمون رو میفرستیم بعد یه مونو ریل میکشیم مث قم علما رو میفرستیم برای هدایت مریخی ها
      :D

      • bahram

        ایول.اصل حرفو زدی.خیلی خوشم اومد :)
        __________________________
        قسمت پاسخ دادن خیلی جالب شده.مرسی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی