ناسا: هیچ کس بدون کمک ما به مریخ نخواهد رفت
اولویت اصلی ناسا همچنان بردن انسان ها به مریخ است و کمپانی های خصوصی که می خواهند این کار را انجام دهند، بدون کمک ناسا از پس کار برنخواهند آمد. چارلز بولدن، مدیر کل ناسا ...
اولویت اصلی ناسا همچنان بردن انسان ها به مریخ است و کمپانی های خصوصی که می خواهند این کار را انجام دهند، بدون کمک ناسا از پس کار برنخواهند آمد. چارلز بولدن، مدیر کل ناسا امروز به کمیته بودجه آمریکا گفت: "هدف نهایی ما سفر به مریخ است و هر چیزی که به آن مرتبط شود."
این آژانس قصد داره در فاصله سال های 2030 تا 2040 بالاخره پای انسان را به این سیاره باز کند. سفر انسان به مریخ می تواند واقعا تاثیر گذار باشد، چرا که گویا این سیاره زمانی قابل سکونت بوده و دانشمندان می توانند پی ببرند باید جلوی چه اتفاقاتی را بگیرند تا اتفاق مشابهی برای زمین رخ ندهد.
بولدن می گوید انسان باید زمین را رها کرده و مریخ بیشترین شباهت را به زمین دارد. وی معتقد است قدم اول در رسیدن به این هدف، ماموریت ARM است که طبق زمان بندی در سال 2020 انجام می شود.
طی ماموریت آرم، فضانوردان حتی می توانند یک بار روی کره ماه فرود آیند و از آنجا به عنوان ایستگاهی موقتی جهت رسیدن به مریخ استفاده کنند. بولدن می گوید در هر صورت، نه کمپانی Mars One و نه SpaceX بدون کمک ناسا قادر نخواهند بود که به مریخ سفر کنند: "هیچ شرکت تجاری بدون پشتیبانی ناسا و دولت قرار نیست به مریخ برود."
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اگر دانشمندان ایرانی نبودند ناسا هیچ غلطی نمیتونست بکنه...
هیچ کس بدون آمریکا هیچ کاری نمیتونه بکنه....
دوس دارم اگر شده برا 1 ساعتم برم مریخ
الناسا الکجایی ک الببینی ک الداریم ت ایران جاتو المیگیریم.
میگم یه وقت زشت نباشه همه کارارو اونا میکنن
خوبه ایرانم داره یه کارایی میکنه، اما اصرار به اینکه همه چیزو از صفر شروع کنیم عجیبه، به جا اینکه ما هم یکم پیشرفت ایجاد کنیم کاری کردیم خاطرات اونا بشه آرزوی ما
ناسا حتما يه چيزاى بيشترى ميدونه كه اون شركت هاى تجارى نميدونن!بالاخره در زمينه تحقيق و توسعه هيچكدوم به خبرگى ناسا نيستن!واو عاليه يه روز بريم مريخ زندگى كنيم!البته اخرين كشورايى كه رو زمين بمونن فك كنم ايران باشه :(
اون موقع ميريم فتح دنيا :D
هر كي بيداره يه مثبت بده !
نميشه دوتا مثبت بدم؟!اخه من خيلى بيدارم!
اگر اینگونه بود ، خود ناسا نیز الان ناسا نبود...
کاری که یک انسان(گروهی از انسان ها) قبلا تونسه انجام بده ، قطعا توسط انسان دیگه ای هم قابل انجامه!
این حرف ها نشون گر چیزی جز تکبر نیست
o-O عجب؟؟؟؟؟ پس مریخ رفتن من منتفی شد :(
نع داداش شما رو با BRT میفرستیم ^_~
زندگی اگر در ثریا هم باشن مردمی از پارس ب انجا خواهند رفت خخخ اینکه مریخه :))
عاخر نفهمیدم این ثریا کیه و کجاس!!!
اول ازمایشی مموت ببخشید میمون رو میفرستیم بعد یه مونو ریل میکشیم مث قم علما رو میفرستیم برای هدایت مریخی ها
:D
ایول.اصل حرفو زدی.خیلی خوشم اومد :)
__________________________
قسمت پاسخ دادن خیلی جالب شده.مرسی