ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرچمدار LG با چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ از راه خواهد رسید [شایعه]

تصویر جدیدی که امروز در فضای مجازی منتشر گشته، خبر از استفاده ی پرچمدار امسال LG به نام G4 از چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ می دهد. این تصویر بر روی یک موبایل اندرویدی، نرم افزار CPU-Z را ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۹ فروردین ۱۳۹۴  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تصویر جدیدی که امروز در فضای مجازی منتشر گشته، خبر از استفاده ی پرچمدار امسال LG به نام G4 از چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ می دهد.

این تصویر بر روی یک موبایل اندرویدی، نرم افزار CPU-Z را نشان می دهد و وب سایت های مختلف ادعا نموده اند که این موبایل، همان G4 از ال جی است. اگر چه نمی توان صحت این موضوع را به شکل دقیقی اعلام کرد اما در هر صورت چنین مشخصات پردازنده ای، با برخی از شایعات پیشین همخوانی دارند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت کره ای ال جی در هشتم اردیبهشت ماه از G4 به شکل رسمی پرده برداری خواهد نمود. در روزهای گذشته اما مجموعه ای کامل از تصاویر این موبایل به فضای مجازی راه یافت و همینطور بیشتر مشخصات آن نیز فاش شد؛ اما نکته ای که همچنان ذهن بسیاری از علاقه مندان به این برند را درگیر خود نموده بود، استفاده شرکت کره ای از نوع چیپست در این موبایل به شمار می رفت.

lg-g4-snapdragon-808-specs-

بر اساس برخی از شایعات، جی۴ از چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۰۸ استفاده می کند و حال این تصویر نیز گویای همین مطلب بوده و صحت آن تایید می کند.

اسنپدراگون ۸۱۰ که برای انجام وظایف سنگین از ۴ هسته ی کورتکس A57 استفاده می کند، بیش از هر سیستم-بر-چیپ دیگری باعث بدنامی شرکت کوالکام شد؛ این پردازنده پر سرعت با مشکل داغ شدن بیش از اندازه مواجه بود و برخی از شرکت های بزرگ نظیر سامسونگ ترجیح دادند به طور کلی از آن بهره نگیرند.

از طرف دیگر اسنپدراگون ۸۰۸ صرفا از دو هسته ی A57 استفاده کرده و برای اینجام وظایف سبک نیز از ۴ هسته ی A53 بهره می گیرد؛ به معنی آنکه ۸۰۸ یک چیپست ۶ هسته ایست. ضمنا در چیپست ۸۱۰ اگر چه پردازنده گرافیکی Adreno 420 استفاده می شود که این مورد نیز در خصوص ۸۰۸ تقلیل یافته و از پردازنده گرافیکی Adreno 418 استفاده شده است.

یکی دیگر از مشخصه هایی که CPU-Z در تصویر فوق نشان می دهد، استفاده از معماری Krait است که آخرین بار در ساخت اسنپدراگون ۸۰۵ به کار رفته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • احمدM2

    کریت 450 براش استفاده شده که 32 بیتی هست پس ربطی به کورتکس 57 نداره

  • مهمان

    اقا اگه درب پشت این گوشی طرح چرم بود و پلاستیکی بود که هیچ ولی اگه چرم طبیعی یا مصنویی بود و اونوقت اب بهش خورد و باد کرد و اگه باد نکرد و شوره یا سفیدک زد چکار باید بکنیم، میشه بهش واکس زد و اگه بزنیم بو میگیره اونوقت چجوری دست بگیریم و رطوبتو قارچو اینا رو چه کنیم؟

  • ★Saeed ★saye

    طرح چرم اول کار سامسونگ بود حالا اگه سامسونگ بعد از الجی اینکارو میکرد بعضیا میگفتن تقلید!
    البته به هیچ وجه تقلید نیست همین الان گوشی خوشگلیه انحنای صفحه نمایشم بهترش کرده فقد میمونه عملکرد سی پی یو که امیدوارم خوب کار کنه به هرحال که انتخاب من اس6 اج هست ولی اگه یه موقع بخوام گوشی دیگه ای بخرم احتمالا انتخابم همین باشه مبارکه طرفدارای الجی!

    • عـــامـروفـسـکی

      داداش اون پلاستیک بود ،پلاستیک میفهمید که اما این چرم واقعیههههه

      • احمدM2

        اصلا متوجه هستید چی میگید؟؟؟
        میدونید برای ساخت این تعداد گوشی به چقدر چرم نیاز هست؟؟؟
        اصلا میدونید باعث افزایش نامعقول قیمت گوشی میشه و به شدت اسیب پذیره؟؟؟
        اشتباهش اینه که از چرم واقعی استفاده کنه از مصنوعی هم استفاده کنه که طرفدارای سامی باید حسابی گوششو بپیچونن

  • samsungmobile

    همین سامسونگ زده بود شاهد مقاله هایی طولانی درباره ی ورشکستگی سامسونگ و نظرات به ظاهر اهل فن اینجا بودیم. سر نوت 3 و اس 5 و نوت 4 چرم مصنوعی بدرد نمیخورد حاشیه دوختش مسخره میکردند حالا شده سی پی یو کافی و چرم زیبا.
    فکر نمیکنم این جی 4 اصلی باشه احتمالا نسخه لایتش باشه. توقعم از ال جی خیلی بیشتر چون خلاقیت و توانایی ال جی هم خیلی بیشتر از این حرفاست!

    • امیرپارسا

      بـــــــــــی خیــــــال!

    • samsungmobile

      اسنپ 808 ، 20 نانومتری ولی تو عکس زده 28 نانومتری
      https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/808
      snap 808 رم های DDR4 ساپورت نمیکنه!
      ال جی زودتر از همه 810 استفاده کرد و بنظر ناراضی نمیومد!
      اگه خبر صحت داشته باشه فلگشیپ امسال ال جی ، جی فلکس 2 !

    • طgeek man ـوسی

      من موندم چرا فن های سامسونگ نمیخوان بفهمن نوت ۳ پلاستیک بود ...یه پلاستیک با طرح چرم ،فقط همین
      اما این جی ۴ چرم طبیعیه !

      • samsungmobile

        شما نگران درک و فهم ما نباش :) به نفرتت از سامسونگ ادامه بده :)
        اگه معرفی شد و چرم واقعی نبود توجیه های شما مثله همیشه دیدن داره :) مثل الانکه اسنپ 808 کافی شد و نبود فریم فلزی واسه پرچمدار کم اهمیت :)
        به شخصه ال جی دوست دارم و این در شان پرچمدارش نمیدونم!

  • erfaan

    اسنپ ۸۰۱ هم واسه g3 کم بود چون اون رزولوشنش زیاد بود . ضعیفترین پرچمدار سال قبل بود .. حتی موقع استفاده هم معلومه .. حالا که ۸۱۰ کم اورده در مقابل سامسونگ که تو بقیه پرچمدارها هستن چه بزسه به ۸۰۸ .. ضعیفترین پرچمدار امسال هم مال الجی ..

    • MaKenZi

      درود

      در بخش گرافیک که Exynos حرفی در برابر اسنپ 810 نداره
      فقط میمونه بخش پردازش

      نباید یک بخش رو به کل تعمیم داد

      ضمن اینکه این گوشی به نظر نمیرسه G4 باشه
      G4 یا با اسنپ 810 یا با پردازنده‌ی اختصاصی ال‌جی معرفی میشه از نظر من

    • طgeek man ـوسی

      اکثر منابع g3 رو بهترین اندرویدی انتخاب کردن بعد میگی ضعیف ترین !! :)) خیلی جالبه

      • ★Saeed ★saye

        اکثر منابع از کجا درومد؟؟؟

        • MaKenZi

          درود

          در گوگل جستجو کنید :)

          • ★Saeed ★saye

            تا جایی که ما میدونیم بهترین اندرویدی نوت 4 هستش

  • طــــــــــــــــــــــــــــوسی

    کافیه ۸۰۸ ...امیدوارم g4 از g3 پخته تر باشه فقط

  • SoMe0nE

    اول اينكه اميدوارم اين نباشه ؛
    دوم هم اينكه بعيد ميدونم اين عكس مال G4 باشه چون اولا حاشيه پايينش از جي٣ هم بيشتر به نظر مياد دوم هم اينكه روي همين حاشيه پايينيش ارم LG رو نميبينم!

    • MaKenZi

      درود

      این گوشی یا G4 S هست یا G4 Stylus
      G4 یا با اسنپ 810 عرضه میشه یا با پردازنده‌ی اختصاصی ال‌جی

      این نظر من هست

    • Siamak Gol

      حاشیش معلوم نیست.. نمیدونم..
      اما..:..
      آرمش براقه..
      سیاهی بیوفته توش اصا معلوم نیست..
      زیادم تو چش نیست اما اگه پشت بود قشنگ تر میشد....

      • ★Saeed ★saye

        موافقم آرم الجی پشت بود خیلی بهتر میشد جلو زیاد قشنگ نیست!

  • Siamak Gol

    عه!
    ولی بازم به نظرم الجی مشتریاش امسال بیشتر میشنن.
    نه به اندازه گلگسی خب معلومه.!.... اما از پارساله خودش بیشتر میشه.
    الجی خیلی خوب داره تبلیغات میکنه.. بدنه ی چرم هم خیلی کمک میکنه به فروش. و دوربینش.. مردم زیاد تو کفه سی پی یو نیستن. دوربینو خشکلیه بیرون و داخل براشون مهمه....
    .
    ولی کاش فلز داشت که یکم خوشکل تر تر تر میشد.
    فلز و چرم وحشتناکه!!!×

  • سعید

    هم خوبه...
    همین که تو بازی و کارهای روز مره کم نیاره خیلی خوبه

  • عـــامـروفـسـکی

    امسال فکر کنم اس6 بهترین گوشی آندرویدی بازار باشه جی4 هم اینجور که از شواهد و قراین برمیاد فکر نکنم خیلیییی شاخ باشه
    ------------------------
    زد3 با اندروید 5.0.2 عالی شده

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی