ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نحوه فرود و افتادن موشک فالکون ۹ از SpaceX

در روزهای گذشته، خبر تلاش دوم SpaceX برای فرود آوردن موشک فالکون ۹ بر روی عرشه یک سطح شانور در دریا را به اطلاعتان رساندیم. تصاویر و ویدیو هایی که در آن روز منتشر شدند ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۳۱ فروردین ۱۳۹۴  |  ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در روزهای گذشته، خبر تلاش دوم SpaceX برای فرود آوردن موشک فالکون ۹ بر روی عرشه یک سطح شانور در دریا را به اطلاعتان رساندیم.

تصاویر و ویدیو هایی که در آن روز منتشر شدند یا قسمت نهایی یعنی افتادن موشک را به نمایش نمی گذاشتند و یا به طور کلی از کیفیت بسیار پایینی بهره می گرفتند. حال اما با دو ویدیو از زوایای مختلف، می خواهیم فرود آمدنی که می رفت تا تاریخ ساز شود را برایتان به نمایش بگذاریم. با دیجیاتو همراه باشید.

ایلان ماسک البته در توییتر رسمی خود گفته بود که پس از انتقال این سطح شناور به ساحل و در روزهای آینده، تصاویر با کیفیت از فرود این موشک از فاصله ی نزدیک منتشر خواهند شد. آقای ماسک البته در روزهای گذشته یک ویدیو را منتشر کرد که از فاصله ای دور نحوه فرود امدن فالکون را به نمایش می گذاشت؛ اما پس از نزدیک شدن موشک به سطح شناور، می توان گفت به دلیل وجود دود بسیار زیاد، دیگری نمی توان خود موشک را دید. گویا همچنان باید منتظر تصاویری بمانیم که آقای ماسک قولش را داده؛ ویدیوی رسمی ایلان ماسک را از فاصله ی دور می توانید در این قسمت مشاهده کنید.

Screen Shot 1394-01-30 at 11.13.56 AM

اما در روز گذشته شاهد فاش شدن یک کلیپ کوتاه بودیم که به خوبی نمایانگر نحوه نشستن و افتادن موشک بر روی سطح شناور است. این کلیپ کوتاه از روی خود عرشه فیلم برداری شده و نحوه فرود آمدن فالکون ۹ را از فاصله ی چند متری به شما نمایش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Navid as

    اینوتو یه استوانه فرود بیار خوووو چه کاریه این کار خطرناکه و ریسکش بالاست اگه منطقی و اصولی بود بایست یه بار هم که شده موفق میشد درصد خطاش خیلی زیاده عجب گیری دادنا بابا یه جور دیگه اینوفرود بیارین !!!من که از سفر به مریخ منصرف شدم

  • omid3963

    من عاشق اینجور انفجارا هستم!

  • BuBo

    فرود برای این جسم باریک اونم به صورت عمودی کار خیلی سخیه، تعادل بالا میخوادیا همون حالت پاندولی انسان که جز والین قوانین ربات سازی هست.
    به نظر من بتونه موقع فرود از بنده پره های بازشونده بسازه تا مثل هایکوپر فرود بیاد بهتر تعادل حفظ میکنه، البت قطر پره ها میتونه کم متعدد باشه تا بتونه تو منافص باریک هم فرود بیاد.
    این به عقل ناقص من ریبد.

    • BuBo

      دوستان بخش ویرایش کامنت مشکل داره انگار، خودتون اون غلط دیکته های منو اصلاح کنید :D
      نمره هم نمیخواد بدید آبروم میره

  • Hh

    نگفتن چقدر خسارت ديدن ؟

  • Shm

    من حاضرم سوار هواپیما های بی در و پیکر خودمون بشم ، اما سوار این بمب انفجاری نشم !!!
    حداقل تو سقوط هواپیما شاید احتمال 1 درصد زنده موندن باشه ، اما تو این جور نشستن محاله بتونن آثاری ازت پیدا کنن تحویل خانواده ات بدن !!!

  • محمد جواد

    با سلام
    اسپیس ایکس سال بدی رو شروع کرده اول که شاتل فضاییش سقوط کرد و حالا این شکست سنگین دوم اینجوری که پیش می ره خیلی زود سرمایه گذاراشو از دست میده و این برای همچین مراکز تحقیقاتی که درآمد آنچنانی ندارن یعنی مرگ آنی :)

    • آریا

      دادا. اون فضا پیما که سقوط کرد مال space x نبود. مال ویرجین گلکتیک بود.
      اسپیس ایکس تا به حال تمام ماموریتهاش موفق بوده

  • alireza_asol

    نمیشه پایه های موشکه یکم بزرگتر و بلند تر باشه؟

  • سالار

    بی نظیر نشست،من باورم نمی شد حتی یک لحظه هم بتونه خودشو صاف نگه داره ولی چند ثانیه ای این کار رو کرد. وقتی که بتونه درست و امن بنشینه دیگه چی میشه. خیلی خیلی کار پیچیده ایه

  • کارگردان

    یا الله ... سلام به دوستان قدیم و جدید...
    خیلی وقته نظر ندادم... گفتم بیام یک عرض ادبی کنم و برم...
    موفق باشید

    • Siamak Gol

      بع!
      آقای کارگردان... آقا بیا کارای ما رو بگردان...
      یه مدت نبودی اصا کارام نمیگشتن.. همون جور ایستاده بودن...میگفتم باو بیا وسط.. بیا یه قر بده میگفتن نه نمیام.... مارا بی گرداننده ی کار هیچ‌است...
      .
      راستی قسمت نظرات کلا چیز شده! ینی کلا چیز شده ها از او حالت مذخرف قبلی درومده :D

    • Envy

      داداش خوشحالمون کردی ولی در کل بیشتر باش :)

      تا الان که اسپیس ایکس خیلی متحمل ضرر شده ولی اگر بتونه موفق بشه ناسا چنان قرارداد میلیاردی باهاش میبنده که همه این سختی فراموش میشه ، اصولا ادمهای سخت کوش مثل ماسک رو دوست دارم .

  • Amin-NarHeyl

    به نظر من راه حل های بهتری هم برای این کار هست!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی