ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از کابین لوکس ولوو در نمایشگاه اتومبیل شانگهای

خودروساز معروف سوئدی، ولوو، به تازگی نوعی کابین مفهومی را با فضای اضافی برای قرار گرفتن پای مسافران طراحی کرده است که امکانات آن شباهت زیادی به صندلی هواپیماهای درجه یک دارد. این خودروساز برای ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۲۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

خودروساز معروف سوئدی، ولوو، به تازگی نوعی کابین مفهومی را با فضای اضافی برای قرار گرفتن پای مسافران طراحی کرده است که امکانات آن شباهت زیادی به صندلی هواپیماهای درجه یک دارد.

این خودروساز برای آنکه فضای داخلی خودروی جدید XC90 خود را جادارتر کند صندلی مسافر جلو را حذف کرده و در عوض کنسولی به نام Lounge را در آن قرار داده که بخشی از بدنه است و پس از باز شدن به یک میز، نمایشگر و فضای اضافی برای قرار دادن وسایل تبدیل می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Thomas Ingenlath نایب رئیس بخش طراحی ولوو در این رابطه می گوید: «ما این طرح را با اقتباس از سبک زندگی مدیران ارائه کرده ایم.»

وی در ادامه گفت: «ما رویکردی پیش رونده را برای طراحی محصولات خود و بالا بردن کارایی آنها در پیش گرفته ایم و در این راستا نیز از نظرات و دیدگاه های مدیران بهره گرفته ایم تا طراحی ماشین های تولیدی خود را با در نظر داشتن خواسته های این افراد بسازیم.»

Volvo-Lounge-Control_dezeen_468_3

او ادامه داد: «برای این منظور به این فکر کردیم که چگونه فضای داخلی موجود را به گونه ای طراحی کنیم که برای سرنشینان بهترین حالت ممکن را داشته و در کنار آن ظاهر لوکسی هم داشته باشد.»

مسافران می توانند در حین حرکت پای خود را دراز کنند و حتی کفش هایشان را درآورده و در قسمتی که برای این منظور در نظر گرفته شده قرار دهند. علاوه بر این یک جعبه دارای قفل نیز برای قرار دادن جواهرات و دیگر لوازم جانبی برای آن در نظر گرفته شده.

Volvo-Lounge-Control_dezeen_468_12

تیشا جانسون طراح ارشد ولوو می گوید: بسیاری از افراد دوست دارند که در جریان سفر مرتبا ساعت، انگشتر و دیگر لوازم جانبی خود را عوض کنند یا اینکه کفش های دیگری را به پا کنند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که کنسول Lounge را برای فضای داخلی ماشین در نظر بگیریم تا فضای کافی برای شخصی سازی، در کابین خودرو ایجاد شود.

Volvo-Lounge-Control_dezeen_468_8

میزی که در مقابل مسافران صندلی عقب قرار گرفته قابلیت چرخش نود درجه دارد و پس از انتخاب سیستم سرگرمی ماشین (infotainment system) میز به سمت مسافر می آید و نمایشگر 17 اینچی آن مقابل دیدگان فرد قرار می گیرد.

Ingenlath می گوید: نیاز کاربران به سیستم های سرگرمی ما را بر آن داشت تا یک نمایشگر چند رسانه ای را برای راحتی بیشتر کاربرانمان در فضای داخلی کابین در نظر بگیریم. برخی از افراد دوست دارند در زمان حضورشان در خودرو ارتباطی با فضای مجازی نداشته باشند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند از وقت اضافه ای که در زمان سفر در اختیارشان قرار می گیرد برای حضور در فضای مجازی استفاده نمایند.

کنسول مفهومی Ingenlath امروز در نمایشگاه ماشین شانگهای در معرض دید عموم قرار گرفت که درب های آن از روز 22 الی 29 آوریل 2015 به روی عموم باز خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • HO3EIN-1

    یا ابرفض!!

  • Armando

    مرسدس بنز S600 Maybach لوکس تر و بهتره :D این ماشین واسه رانندش ساخته نشده!

  • SAEED DASTMARD

    کابین ولوو جذاب ولی هیچ وقت به گرد کابین سری 7 بی ام دبلیو نمیرسه.

  • WOLF

    میدونی از چی ناراحتم
    هر ساله این همه سمینار و هزینه بی خودی دارن میکنن که به هیچ جا هم نمیرسن ...
    چرا از بقیه کشور ها نمیان هر ساله اخرین خودرو هاشون رو رونمایی کنن اخرین تغییرات کارخونه و ...
    اینها همه به نفع کشورمون هست
    نمیدونم چرا اینکارو نمیکنن :@
    منافع یک نفر واجب هست یا منافع یک کشور تا کی باید پسرفت کنیم از بقیه کشورها عقب باشیم

    • SAEED DASTMARD

      تا وقتی که افراد بالا از فروش پراید میلیارد میلیارد سود میبرن چرخ پراید میچرخه که بچرخه توی عراق بودم یه دوستم اونجا کار می کرد یه پراید خریده بود در صورتی که جمس کانیون در اونجا 19 هزار دلار بود ازش دلیلش رو پرسیدم گفت پراید رو بخای وارد ایران کنی 25 هزار تومن ازت می گیرن جمس 25 میلیون.

  • دونباله رو

    خروج

  • javad.H

    ولوو یکی از ایمن ترین خودروهای جهان هست! اما چیزی که ذهن من و درگیر کرده نبود ایربگ برای شخص عقب و در صورت تصادف پرت شدن به سمت جلو و برخورد باشیشه هست!!چطوری این مشکل حل کرده؟؟

    • میلاد

      کمربندش رو میبنده

  • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

    واو چه باحال ولى خوبيش اينه ديگه دعوا براى جلو نشستن نداره :D
    -----------
    Now playing:love story yellawolf

  • سوتابایت(ورژن جدید)

    خوب کی میفرستینش پارکینگ رو خالی کنم؟!

    • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

      درو بزن پايين منتظريم يخ زديم از سرما ماشين جلو دره!

      • سوتابایت(ورژن جدید)

        خونه نیستم ! بپر سر کوچه یه پیتزا بگیر منم رسیدم بریم بالا بزنیم!

        • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

          من همبرگر دوس دارم واس خودم همبرگر ميخرم!واسه توام پيتزا ميخرم!ماشينو خط نميندازن كه نه؟!

مطالب پیشنهادی