ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی کوالکام به چیپست های اسنپدراگون 820 سامسونگ ایمان می آورد

سامسونگ موفق شد با ارائه تکنولوژی 14 نانومتری FinFET اعتماد اپل را به خود جلب نماید و حالا ظاهرا کوالکام نیز تصمیم گرفته که شرکت تایوانی TSMC را کنار گذاشته و به جرگه مشتریان سامسونگ بپیوندد. ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سامسونگ موفق شد با ارائه تکنولوژی 14 نانومتری FinFET اعتماد اپل را به خود جلب نماید و حالا ظاهرا کوالکام نیز تصمیم گرفته که شرکت تایوانی TSMC را کنار گذاشته و به جرگه مشتریان سامسونگ بپیوندد.

این خبر در حالی منتشر می گردد که تولید ویفرهای 16 نانومتری TSMC مجددا به تاخیر افتاده و به سه ماهه دوم و سوم امسال موکول شده، در حالی که سامسونگ به صورت آهسته و آرام در حال افزایش دادن ظرفیت تولید خود است و تلاش دارد که قیمت ها را از این طریق پایین آورده و فروشی نجومی را برای فرایند 14 نانومتری FinFET خود رقم بزند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس اظهار نظر مطلعان صنعت، همه این موارد کوالکام را بر آن داشته تا دیگر TSMC را کنار گذاشته و در عوض به چیپست های اسنپدراگون 820 سامسونگ روی بیاورد و درست همان کاری را انجام دهد که اپل با چیپست A9 برای آیفون 7 انجام خواهد داد.

ناگفته نماند که کوالکام چندان هم دل خوشی از TSMC ندارد چرکه اگر خاطرتان باشد نخستین سری از چیپست های اسنپدراگون 810 این شرکت که با هسته های ARM ارائه گردید با مشکل داغ شدن بیش از اندازه روبرو بود و همین مساله ضربه سختی را بر پیکره این شرکت وارد آورد.

حالا با تصمیمی که کوالکام به تازگی اتخاذ کرده انتظار می رود که این شرکت روح و جان مهندسان سامسونگ را به تسخیر خود در آورد، کما اینکه در نظر دارد نوت 5 را با چیپست های اسنپدراگون 820 ارائه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • HO3EIN-1

    عجب...

  • sam

    بر اساس خبر gsmarena شرکت tsmc هم واکنش نشون داده وگفته سال آینده سراق معماری ۱۰ نانومتری میریم

  • ali

    راستی چرا عکس اژدها؟ اسنپ دراگون یعنی گل میمونی.

  • Javad

    البته به نظر نمیاد مشکل اسنب دراگون 810 مربوط به TSMC باشه. چون بقیه شرکتا هم از تکنولوژی 20 نانومتری این شرکت استفاده میکنن ولی مشکل گرمایی ندارن. این مشکل بیشتر به خاطر بی تجربگی کوالکام تو ساخت پردازنده هایی با معماری big.Little هستش.
    بعید هم میدونم سامسونگ تو نوت 5 از اسنپ دراگون 820 استفاده کنه. چون عملا این پردازنده تا اوایل 2016 اماده نمیشه.

  • kamyab98

    میگن TSMC یه گوشه نشسته یه سیگار دستشه کسی هم جرات نداره بهش نزدیک بشه :D

    • erfaan

      خبررر خببببببرررر خببببببببیییرررررر tsmc برا سال اینده خط تولید چیپستها با فناوری 10 نانومتری رو راه میندازه برا سامسونگ دس تکون میده

    • maket_bivatan

      آقا عکسه میگه که سامسونگ چگونه کوالکام خود را تربیت میکند؟
      شبیه انیمشین چگونه اژدهای خود را تربیت کنید

      • kamyab98

        این کوالکامه تربیت شده است فقط سامسونگ حضانتشو قبول میکنه :D

        • maket_bivatan

          آره چشای دراگونه میگه من مواظب خودم هستم گریه نمیکنم خودمو خیس نمیکنم
          فقط بابا میخوام میفهمی؟

    • SAEED DASTMARD

      میگن نمیزاره سیگارش خاموش بشه سیگار میکشه پشت سیگار که شاید فرجی بشه.

      • maket_bivatan

        آره شاید از صندوق معجزه ای درآد!

  • SAEED DASTMARD

    ولی سامسونگ اگه بتونه یه پردازنده گرافیکی مثل سری آدرنو کوالکام تولید کنه خیلی عالی میشه.

  • ★Saeed ★saye

    سامسونگ اینجوری که داره پیش میره تو صنعتای دیگه هم دست میبره و موفق میشه!

    فقط امید وارم تو پرچمدارای سامسونگ دیگه شاهده اسنپ دراگون نباشیم!!!

  • محمدحسین

    سامسونگ
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    بدون شرح!!!

  • mohammadmj

    سیاست از کوالکام میباره ...................

    • احمدM2

      قدرت و پول هم از سامسونگ

      • maket_bivatan

        کاسه ی داغ تر از آش شدن هم از ما

  • امید

    فک نکنم این طوری بشه

مطالب پیشنهادی