ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا عرضه کهکشانی ها فروش آیفون را تحت تاثیر قرار داده است؟

براساس اطلاعاتی که از سوی موسسه تحقیقاتی و مشاوره اطلس منتشر شده، همزمان با عرضه دو تلفن هوشمند گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge از هفته دوم این ماه، افتی اندک در فروش آیفون 6 ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

براساس اطلاعاتی که از سوی موسسه تحقیقاتی و مشاوره اطلس منتشر شده، همزمان با عرضه دو تلفن هوشمند گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge از هفته دوم این ماه، افتی اندک در فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در کره جنوبی رخ داد.

جنگ جونگ نایب رئیس این شرکت تحقیقاتی اظهار داشت: «افت فروش آیفون امری کاملا طبیعی است چراکه از زمان عرضه آن حدودا 6 ماه می گذرد اما با در نظر داشتن کاهش اندکی که اطلس از آن سخن می گوید، مطمئن هستیم که مدیران عالی رتبه کوپرتینو حتی زحمت این را هم به خود نمی دهند که برای بار دوم به این اطلاعات نگاه کنند.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

افتی که پس از عرضه دو پرچمدار سامسونگ در میزان فروش آیفون مشاهده شد برابر با 4.7 درصد بود و اگر این رقم بیشترین کاهش هفته به هفته در میزان فروش این تلفن هوشمند به شمار می رفت، قطعا باعث نگرانی مدیران اپل می شد.

اما داده هایی که به تازگی توسط این موسسه تحقیقاتی منتشر شده، کاهشی بیشتر از 24 درصد را در فروش دو مدل جدید آیفون از آخرین هفته در ماه مارس تا هفته نخست ماه آوریل نشان می دهد.

در آخرین هفته منتهی به ماه آوریل فروش آیفون افتی 15 درصدی را تجربه کرد و در هر صورت کاهش کمتری در زمان عرضه پرچمداران سامسونگ در میزان فروش این تلفن هوشمند مشاهده شد.

در نظر داشته باشید که این اطلاعات در برگیرنده فروش آفلاین اپل در فروشگاه ها هم می شود و از دقت بالایی برخوردار نیست و می توان گفت که بیشتر جنبه برآورد را دارد.

بله احتمال می رود که برخی از خریداران کره ای تصمیم گرفته باشند به جای آیفون 6 یا مدل پلاس یکی از پرچمداران جدید سامسونگ را خریداری نمایند، اما اینکه بگوییم افت فروش محصولات اپل صرفا به خاطر عرضه کهکشانی ها بوده، به هیچ وجه درست نیست.

numb

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • erfaan

  • امیر پارسا

    بایدم کم بشه
    این دقیقا یه ساخت و پاخته بین اپل و سامی
    جوری محصول معرفی میکنند که فروششون تضادی باهم نداشته باشه
    بازار رو دو قسمت 6 ماهه کردن
    اگر توجه کنید از روز اومدن بازار اس6 دیگه تبلیغات اپل رو نمی بینید
    .
    کلا همشه توی اقتصاد میگن بهتره یه رقیب داشته باشی تا صدتا
    چون با یه نفر میشه توافق کرد اما صدتا نه!

  • سیب کوچولو

    اسم این یارو نایب رئیس من رو کشته
    جنگ جونگ!!!

  • Hamed_Sepas

    واقعا مقایسه شم خنده داره اون موقع که اس 6 و اج عکس بود من خودم خیلی دوسشون داشتم اما الان که تو فروشگاه ها استفاده می کنم می بینم گوشی خوبی نیستن حس فلز رو به آدم نمی دن اج ام که مشکل تو دست گرفتن داره، الان میفهمم سامی چرا پارسال هردوطرفشو منحنی نکرده بود امسال بدلیل استقبال و حرف مشتری تبعیت کرد اما به قول استیو باید کار درست رو انجام داد نه حرف اکثریت، اج شکست خواهد خورد اس 6 ام که روح نداره اصلا نمیشه باهاش رابطه برقرار کرد یجور مریضه شکل دوربینشم دلو میزنه بیش ازینکه عکس بگیریم دوربینشو میبینم،
    شالوده مطلب سامی بدبخت تعادل بلد نیست بیش از حد شیرینه نمیشه استفاده کرد دلو میزنه

  • erfaan

    مم یه دوس دختر دارم انقدر خره دو ساله داره واسه ایفون پنج اس پول پس انداز میکنه .. پولش دو‌میلیون شده

    • امیر پارسا

      در صفتی که بهش دادی شکی نیست
      چون اگه ادم بود عمرشو حروم رفاقت با یکی مثله تو نمیکرد!

      • erfaan

        والا درد و بلاش ده برابر بشه و بخوره تو سر تو .. اون پیشش بودم واسه شوخی جلو خودش اینو نوشتم ... چیکار دارید اخه حرف خودتون رو بزنید

      • BOZORG#

        looooooooooooooooooooooooooooooooooool
        :D

        • erfaan

          داری بچه به دنیا میاری ؟

      • se7en

        تکبیر !!!
        کوبنده بود

      • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

        :D
        Loooooool:)))))))))))

    • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

      بهتره درست صحبت كنين شما مستقيما به همه كسايى كه ايفون ميخرن توهين كردين!درخواست پيگيرى دارم از ادمين هاى سايت

      • erfaan

        نخیر داداش من در جواب اون دوستی گفتم که گفت هرکی ایفون شیش خواسته تا حالا گرفته ..

        • saeed-nz

          دوست عزیز حواست باشه گوشیه 5s دیگه تولید نمیشه هرچی به اسم نو تو بازار هست رفرشه،حتی باید حواست رو جمع کنی 6 رو هم رفرش بهت نندازن،بدونی از کجا میگیری، هر چند این دوره زمونه به اشنا هم نباید اعتماد کنی
          اوندفعه یکی از عمده فروشها که خیلیم بهش اعتماد دارم میگفت یه حجم زیادی الان گوشیه سامسونگ رفرش وارد بازار شده که خودشونم کسی بودن که گوشیه رفرشو بجای نو بهشون انداخته بودن

          • erfaan

            مرسی اتفاقا بهترین دلیل که بتونم راضیش کنم شیش بگیره همینه چون من خودم زد وان سونی رفرش داشتم اب رفت توش مرد! مثلا ضد اب بود ولی چون رفرش بود

  • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

    اين همه مدت از عرضه ايفون گذشته فروشش تا الان بيش از حد انتظار و فوق العاده بوده!حالا نوبته اس٦ و اس٦ اجه!باز دوباره نوبت ساميه!
    -------
    برادر ديوان اره گوش دادم،كلا البوم يلاولف رو گرفتم خيلى خوبه يلا قول ميدم امينم دومه،البومشو نگرفتى گوش كن كار قوى هستش!اهنگ جديد امينم و تكناين هم گوش بده البته هنوز تو استور ها نيس تو شيدى٤٥ پخش شده ولى تو يوتيوب بگردى هست:speedom

  • iPooya

    اگه كاهش نداشت تعجب ميكردم! چون ٧ ماهه داره ميفروشه! هر كي ميخواسته خريده ديگه

    • ali

      داداش من نگفته که باید افزایش پیدا میکرده حالا داره کاهش پیدا میکنه
      متن میگه فروش آیفون 6 داشت به طور نرمال و طبیعی و به علت اینکه 6 ماه از فروشش میگذره کم میشد ولی با اومدن اس 6 شیب این کاهش خیلی نزولی تر شد و غیر طبیعی کاهش پیدا کرده که این دقیقا به خاطر اس 6 سامسونگه

      • mohsen winphone

        هیچ جای متن این رو نگفته حتی این مقاله میگه کاهش های بیشتری رو قبلا داشته... خریدار اپل کمتر سمت محصولات اندرويدي مخصوصا سامسونگ ميره... عکس این مطلب هم تا حدودی درسته... جدیدا پول گرفتن از سامسونگ و آسمون ریسمون بافتن واسه فروش گلکسي ها رو به افزایش است... به ديجياتو هم اگه پول خوبی بدند یه شبه سامسونگي میشه... انتظار که ندارید به خاطر من و شمای کاربر از پول بگذرند

      • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

        طبيعيه مدل جديد اومده!همين بلارو هم هميشه ايفون سر سامى مياره!اين اتفاقا تكراريه!

        • ali

          طبیعی بودنش که بله طبیعیه چون شش ماه اول برا سامیه و شش ماهه دوم برا اپل.من حرفم چیز دیگه ایه
          بعضیا میگن این افت فروش به خاطر اینه که شیش ماه از عرضه آیفون گذشته و من توضیح دادم که متن میگه فروش آیفون 6 بعد از عرضه اس 6 از روند معمول کاهش دراومده و افت شدیدتری رو داره تجربه میکنه که این به خاطر عرضه اس 6 هست

  • اَلِــــــــکــــــس

    دوستان امتحانا شروع شد بعدش هم کنکور انشالا.
    خیلی سخته ترک کردن دیجیاتو :(
    ولی خب بالاخره اجباره.

    خدانگهدار

  • عـــامـروفـسـکی

    خب کلی گوشی جدید وارد بازار شده و کره جنوبی هم وطن سامسونگه نمیشه گفت تاثیر نداره ک و یه چیزی ک هست نباید انتظار داشت آیفون اندازه روزای اولش بفروشه

  • TURK Oglan

    خب اونایی که میخاستن خریدن آیفون رو خب طبیعی هست که فروشش کم بشه این اس6 هم چون تازه اومده بازار برا همون زیاد فروش داره چون ارسال میشه واسه مناطق

    • ali

      داداش من این متن میگه با اومدن اس 6 روند کاهش فروش آیفون 6 خیلی سریع تر شد و مقدار کاهش بیشتر شد و از حالت نرمال دراومده.یعنی میخوای بگی این برای عرضه شدن اس 6 نیس؟

      • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

        به علاوه باچه دقتى فروش افلاينشو اندازه گرفتن؟!افت ١٥ درصدى جنبه حدس و گمانه،كم شده يكى از دلايلش هم اس٦ هستش ولى همين اتفاقا برعكس هم افتاده!

مطالب پیشنهادی