ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از یک سوم کودکان زیر یک سال استفاده از اسمارت فون یا تبلت را تجربه کرده اند

تعجبی ندارد اگر پدر و مادرها قبل از هر جای دیگری نوزادانشان را به فروشگاه موبایل ببرند. بر اساس گزارشی که مجله تایم منتشر کرده، بیش از 33% کودکان زیر یک سال از تلفن هوشمند یا ...

سلما رضوان جو
سلما رضوان جو منتشر شده در ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تعجبی ندارد اگر پدر و مادرها قبل از هر جای دیگری نوزادانشان را به فروشگاه موبایل ببرند. بر اساس گزارشی که مجله تایم منتشر کرده، بیش از 33% کودکان زیر یک سال از تلفن هوشمند یا تبلت استفاده می کنند.

کسی چه میداند، شاید نوزادان امروزی وقتی زبان باز کنند به جای مامان و بابا گفتن، اولین کلمه شان «پرچمدار» یا حتی RAM باشد.

در ادامه این مطلب با ما در دیجیاتو همراه باشید.

در این آمارگیری 370 نفر از والدینی که فرزند 6 ماهه تا 4 ساله داشتند مورد بررسی قرار گرفتند. 97 درصد از کل افراد این جمعیت آماری صاحب تلویزیون هستند، 83 درصدشان تبلت و 77 درصد تلفن هوشمند دارند.

آمارها نشان دادند که 36 درصد از این کودکان زیر یک سال با صفحه نمایشگر لمسی آشنا هستند، 24% تماس های تلفنی از طریق موبایل را دیده و تجربه کرده اند، 15 درصد از اپ ها استفاده می کنند و 52 درصدشان با تبلت یا اسمارت فون برنامه های تلویزیونی می بینند.

واضح است که صنعت تولید موبایل آینده درخشانی دارد زیرا با بزرگتر شدن این بچه ها، روز به روز توقعشان برای داشتن اسمارت فون و تبلت شخصی هم بیشتر می شود.

وقتی آن ها به یک سالگی برسند، 33 درصدشان با صفحه لمسی کار کرده اند، 35 درصد از طریق گجت های مذکور تماس تلفنی گرفته اند و 25 درصد از اپ های آن ها استفاده کرده اند.

شاید جالب ترین نکته این نظرسنجی همین باشد که چرا والدین برای فرزندشان موبایل یا تبلت خریده اند. 60 درصد از این پدر و مادرها گفته اند که کودکشان را به کمک این گجت ها سرگرم می کنند تا بتوانند به کارهای خودشان بیرون از خانه برسند. 73 درصد برای انجام امور خانه و 65 درصد برای آرام کردن کودک این دیوایس ها را در اختیارشان می گذارند.

29 درصد از این بچه ها به کمک اسمارت فون به خواب می روند و جالب اینجاست که فقط 30 درصد از کل این والدین گفته اند که درباره میزان استفاده فرزندشان از این گجت ها با پزشک اطفال مشورت کرده اند.

اگرچه همه پدر و مادرها با دادن تبلت و تلفن هوشمند به کودک زیر یک سال موافق نیستند اما حقیقت این است که اگر او از همان ابتدای کار با این گجت ها کار نکند، از بچه های دیگری که در اولین سال زندگیشان به این ابزارها دسترسی دارند عقب می ماند.

برای مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید
برای مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • ali

    باید از این متن ترسید!

  • حامد احمدی

    ما اون موقع بچه بودیم ، یه کوچه بود و توپ بازی

    کامپیوتر نمیدونستن چیه )))

  • محمد

    منم با نوکیا n70 دارم مار بازی ميکنم!!!!
    دلتون بسوزهههههه

  • arash_free

    انوقت ما یه دوچرخه تو بچگی می خواستیم باید از هفت خوان رستم رد بشیم آخرم برامون نمی خریدن !

    واقعا خیلی عواقب بدی داره .

    خواهر زاده ام از دو سالگی تبلت براش خریدن میشینه ساعت ها پای این تبلت به حدی که چشماش قرمز میشه !!!!این بچه عصبی شده مخصوصا بازی ها خشن خارج از سنش بازی میکنه بعدش عصبی میشه جیغ میزنه دعوا می کنه . یه مدت بهش نداد کاملا خوب شده بود.

  • amir hosein

    ما که تا 10 سالگی اول صبح می رفتیم تو کوچه شب با شلوار پاره می اومدیم خونه تازه یه گوشی هوشمند دستمون می گیریم بعد چند ماه کمر درد از یکجا نشینی و تغذیه نادرست و ...مشکل برامون پیش میاد
    اینا که از یک سالگی با این وسیله ها بزرگ میشن مشخص نیست تو 40 یا 50 سالگی سکته کنن بیافتند بمیرند
    بعدشم وای به حال زندگیشون

  • اَلِــــــــکــــــس

    یه بچه هنو پخته نشده. اول باید توی دنیای واقعی پخته بشه بعدا دنیای مجازی رو در اختیارش بذاریم. البته در اختیار گذاشتن + محدودیتهایی معین کنیم.

  • كيومرث شيدى(ورژن امينم ٢!)

    اونوقت من ١٩ سالمه يه تبلت دارم صداى همه در مياد :/
    :|

    • Hamed_Sepas

      بنظر من تبلت داشتن بچه نشان از ثروتمندی مالی خانواده اش و فقر فرهنگیشونه، تبلت و گوشی برای بازی و... نیست من جدیدا چشام بدلیل خوندن چندتا کتاب تو گوشی خیلی ضعیف شده، من pc رو برای بچه ها بیشتر دوس دارم اکثرا یادتونه وقتی یه گیمی می خریدیم کلی پول جمع می کردیم بعد نصب ارور میداد میرفتیم دلیلشو پیدا می کردیم و کرک و دمون تولز و... یاد می گرفتیم اما بچه های امروز تبلتو می برن میدن گیم می زنن بازی می کنن، زمان ابتدایی ما خودمون تو اشتیاق یادگیری بیل گیتس بودیم اما ابتدایی ای الان تنبلن و بی ذوق، بچه های خواهرام که همشون تنبل و اصلا اشتیاقی به یادگیری ندارن

  • مهدیار

    الان به این چیزا عادت کردن خدا به داد بعدانشون برسه :D

  • امیر پارسا

    اتفاقا اگر سیم کارت و وای فای و امواج نداشته باشه عالیه
    برادر زاده ام که حدود 2 سالشه ایپد مینی داره!
    وقتی هماهنگی حرکت دستاشو و دقت انجام کاراشو و کنجکاویشو با بچه های حتی بزرگتر از خودش مقایسه میکنی از تعجب شاخ در میاری!
    2 سال جلوتره از همسن هاش
    دلیل اش رو هم مطمینم تبلته
    .
    حیف بچه ندارم وگرنه واسش مک پرو می خریدم تا دانشمند بشه!
    :)

    • مهدیار

      نه دوست عزیز ظاهرش خوبه.ولی در اصل بچه به عرصه الکترونیک معتاد میشه و در اینده هم از این قضیه ضربه میبینه

      • KOCHIK#

        اخه ما که معتاد نشدیم چه گلی به سر پدر و مادرامون زدیم.
        بزار حد اقل هوش بچه بره بالا

        • مهدیار

          دوست عزیز اولا قضیه رو به سمت ایران نبر چون اصل بحثمون سر این نیست.
          دوما شما می دونستی بعضی از کودکان انقدر به عرصه رایانه معتاد شدند که گوارش غذا در بدنشون به درستی انجام نمیشه و باعث دل درد و عفونت میشه، چون مغزشون مشغول چیز دیگه ای و از گوارش غافل میشه.
          قدیما چرا سرطان ها کمتر بود برای این که این که تکنولوژی دیجیتال
          مثل الان نبود.
          البته بازی ها خوبی داره نمیگم فقط بده ولی اگه از صدتا بگیریم 80 تاش بده 20 تاش خوبه

          • KOCHIK#

            اتفاقا بحث در مورد ایرانه
            ??????
            مثلا میتونم بپرسم وقتی بازی نمیکنه مغزش به چی دچار میشه؟
            ینی وقتایی که بازی نمیکنه مغزش فکر نمیکنه؟
            یا موقعی که میره مدرسه؟
            بلا خره بچه یا با کامپیوتر بازی میکنه یا تو کوچه.
            فرقی نداره.
            منتهی بازی های کامپیوتری هوش بچه رو بالا میبرن.
            گوارش هم به پدر و مادرش ربط داره. خود ما ها هم تغذیه مون غلطه.
            اصن ربطی نداره این چیزا. بنظر من قطعا چیز خطر ناکی نیست.
            بچه هم باید مثل بقیه از تکنولوژی استفاده کنه. عقب مونده نباشه. حالا قرار نیست سهام رد و بدل کنه. در حد خودش

        • مهدیار

          هوش بچه به قیمت چه چیزی بره بالا؟
          بچه خودش رو در استفاده از این وسیله ها کنترل نمی کنه و باعث صدمه میشه

          • KOCHIK#

            دوست عزیز چیو کنترل کنه؟
            همه چیز که ماشالا فیلتره تو ایران . حتی یوتیوب نسخه بچه ها
            هیچ میدونی بازی های کامپیوتری تا چه حد هوش و استعداد بچه ها رو بالا میبره؟
            تمرکز و استعداد بچه ها شکل میگیره.

      • مرتضی توسلی

        حرف درستو زدی!درسته که باعث باهوش ترشدن بچه میشه اما عواقبش نافرمانی فرزند هست که خیلی بد خواهد بود.

        • مهدیار

          من نمی گم بازی نکنه. بازی کنه ولی به اندازه و درتایم مشخص.
          اما در این سن شروعش با پدر ومادره و پایانش خدا میدونه.....

  • Ali

    استيو جابز فقيد حق داشت كه ميگفت به هيچ عنوان كودكان از اسمارت فون و تبلت استفاده نكنن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی