مرورگر اج حتی در نسخه RTM ویندوز ۱۰ قابلیت بهره گیری از افزونه ها را نخواهد داشت
روز گذشته کمپانی مایکروسافت در جریان مراسم آغازین کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ خود به صورت مفصل در مورد مرورگری که با اسم رمز پروژه اسپارتان شناخته می شود توضیحاتی را بیان داشت و ذکر کرد نسخه نهایی ...
روز گذشته کمپانی مایکروسافت در جریان مراسم آغازین کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ خود به صورت مفصل در مورد مرورگری که با اسم رمز پروژه اسپارتان شناخته می شود توضیحاتی را بیان داشت و ذکر کرد نسخه نهایی نرم افزار مورد بحث قرار است تابستان سال جاری و به همراه ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران قرار گیرد.
طی همین مراسم عاقبت نام پروژه ی اسپارتان نیز مشخص گشت و از این پس آن را "اج" خطاب خواهیم کرد. ضمناً مرورگر جدید از آخرین استانداردهای وب و افزونه ها نیز پشتیبانی به عمل می آورد؛ خبری که در زمان اعلامش سبب گشت بسیاری از حضار به وجد بیایند ولی اکنون معلوم گشته که قابلیت مذکور بلافاصله آماده ی استفاده نخواهد بود.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
در همین راستا وب سایت ویندوز سنترال ذکر نموده که امکان استفاده از افزونه ها بلافاصله در اولین نسخه های اج و یا حتی در نسخه ی RTM ویندوز ۱۰ نیز در دسترس نخواهد بود. مایکروسافت تلاش دارد اج را از طریق طرح اینسایدر خود در اختیار کاربرانش قرار داده و قابلیت های جدید را از این طریق بررسی نماید و در نهایت وقتی از عملکرد یک امکان تازه اطمینان حاصل شد به روز رسانی های مرتبط توسط استور این کمپانی به دست عموم خواهد رسید.
با این تفاسیر اج مرتباً و حتی پس از ارائه ی نسخه ی RTM نسل آتی ویندوز نیز شاهد اضافه شدن قابلیت هایی جدید و بهینه خواهد بود تا بهترین سطح کارایی و امکانات را عرضه نماید.
افزونه ها عملاً یکی از مواردی بودند که سبب شدند اینترنت اکسپلورر در نبرد مرورگرها چندان موفق نباشد، ظاهراً غول نرم افزاری ساکن ردموند هم به خوبی این نکته را درک کرده و حالا تلاش دارد بهره گیری از تعداد زیادی افزونه را برای مرورگر تازه خود میسر نماید.
بدین منظور مایکروسافت شب گذشته اعلام کرد توسعه دهندگان قادر خواهند بود با انجام تغییراتی مختصر در کدهای افزونه هایی که قبلاً برای کروم یا فایرفاکس توسعه داده اند، آنها را قابل بهره گیری در اج نمایند.
اهالی ردموند نهایت تلاش خود را کرده اند تا روند یاد شده به شدت ساده باشد و ضمناً تلاش دارند نشان دهند که نسبت به مرورگر اج کاملاً متعهد هستند و آن را در آینده به حال خود رها نخواهند نمود، تا از این طریق توسعه دهندگان نیز دلگرم شده و با این مرورگر همراه گردند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
تا وقتی که این تیم روی توسعه ویندوز فون و ویندوز کار میکنن مایکرو هیچ حرفی برای گفتن نداره در مقابل اندروید و ای او اس
خیلی راحت اپل ، گوگل و موزیلا میتونن توی این روند اختلال ایجاد کنن با یکمی تغییرات توی SDK هاشون
در ضمن اگر یه مقدار سواد علمی داشتی می دونستی توسعه دهندگان اگه بخوان نرم افزار های اندرویید و ios رو پورت کنن مخالف با بلک بری حتمن باید نرم افزار رو تغییر بدن با شرایط ویندوز فون / در ضمن اینکه همیشه با دست پر می یاد کنفرانس رو انجام می ده و همه طرفداراش خوشحال و راضین عیب محسوب نمی شه استاد
من دارم كنفرانس ميبينم ادغام كورتانا با اج و ... فراتر از تصور
پيشنهاد ميكنم شديد
ویندوزسنتر داره کنفرانس رو پوشش میده
http://windowscenter.ir/post/5956/
نمی دونم چرا دیجیاتو نداده
ضعف ماکروسافت توی جذب توسعه دهندگان برای مرورگر خودش (اینترنت اکسپلورر) و وینفون (اپلیکیشن ها) باعث شده دست به دامان توسعه دهندگان افزودنه ها و app های کروم ، فایرفاکس ، اندروید و ios بشه که البته سیاست جاه طلبانه ای هستش اما از سر نا امیدیه. انوقت به ماکروسافت میگن غول نرم افزار :)
یعنی اینقدر درکش سخته که قرار نیست ماکروسافت اپ های کسی رو بدزده، فقط تبدیلشون به وینفون رو راحت کرده؟؟؟؟؟؟
اصلا چرا به این دید نگاه کنیم آخه
میگیم همین کد نویسی که فلان شرکت واسه اندروید و ios انجام داده ، طرف حوصله نداشته؛ سختیش میگرفته واسه وینفون هم انجام بده، مایکروسافت اومده گفته تویی که سختیت میگیره، من یچیز ساختم بیا همین کدها رو بزن تو این، تبدیل میشه به برنامه وینفون!
دیگه ساده تر از این نمیشه توضیح داد بخدا
برنامه های اندروید ارث بابای گوگل که نیست! شرکت ها ساختن پول در بیارن، مایکروسافت اومده کاری کرده که سختیشون نگیره واسه اونم بسازن
پووووففففففف
حرف های قشنگ زدن فسفر سوزوندن نمیخواد. جالبه اول میای تیکه میندازی بعد تحلیل میکنی... ؟ همون اول تحلیل کن.
به اون راحتی هم که فکر میکنی شما نیست. کار داره یه قسمت هایی بازنویسی نمیخواد. توسعه دهنده نمیاد وقت و هزینه بزاره بعد ضرر کنه. به هر حال سخته واسه 3 درصد سهم بازار قمار کرد.
کسی نگفت کار نداره، گفتم کارشون رو راحت تر کرد
اگه 100 خط باشه مثلا، بشه 20 تا خودش خیلیه، که میدونم کمتر از ایناست نسبتش
در ضمن قرار نیست توسعه دهنده ضرر کنه وقتی میبینه مایکروسافت اینقد خوب خودشو کشیده جلو
میبینه هلولنز چقد خوبه
میبینه ویندوز 10 چقد روش کار شده
میبینه یکپارچگیه وینفون با ویندوز چیه
همین الانشم خیلیا فقط بخاطره کمبود برنامه سمت وینفون نمیرن، میتونی پرس و جو کنی مشکله اصلی وینفون چیه!
وین 10 هم واسه همه گجت ها بیاد که دیگه همه چی تغییر میکنه
جالبه انگار همه توسعه دهنده ها از زیر دست شما رد میشن و نظرشون رو میدونی، که ساختن اپ واسه مایکرو شده غمار!
شما هستی ما هم هستیم اینجا، وضع مایکروسافت رو تا چند مدت دیگه میبینیم، بعد قضیه تازه جالب میشه
فکر میکنی برنامه نویسی فقط کده که 100 خط باشه ؟ برنامه درست حسابی داریم که 100 خط باشه ؟ برادر من این تمثیل هارو از اهل فن جستجو کن بعد بزن.
اصلا توسعه دهندگان به وینفون توجه نمیکننن . کدوم یکپارچگی ؟؟ اسم وینفون عوض شده به ویندوز. اگر قرار بود یکپارچه بشه خوب بود یک نسخه ویندوز از معماری های mips ، arm ، X86 پشتیبانی کنه.
الان وینفون شده ویندوز 10 موبایل و ویندوز آرتی هم که هنوز هست اسمش رو یادم نیست نسخه ویژه از ویندوز.
امیدوارم زبان انگلیسیت خوب باشه برو 4 تا انجمن خارجی ببین چی میگن راجع به ویندوز فون ...
بله غمار شما میای وقت هزینه میزاری واسه 2.66 درصد از سهم بازار موبایل که آیا دانلود بکنن یا نکنن
مثل این میمونه من و یه شخص دیگه باید بریم مثلا استادیوم فوتبال
بعد من ماشین بگیرم برم، طرف پیاده بیاد، آخر برگرده بگه پاهات ضعیفن که کار نکشیدی!
آخه مرده مومن هدف رسیدن به مقصده، این چه حرف مسخره ایه که میزنی
حالا حکایته ماکروسافته، این جریان شده ضعف مایکروسافت توی جذب توسعه دهنده :D فسفر بسوزونین یکم دوستان
عزیزم طرفدار هستی باش... اما متعصب نباش.
من خودم طرفدار دو آتیشه اندرویدم. اما باید قبول کنیم مایکروسافت دیشب ترکوند.
همیشه همینه کنفرانس قبلی هم همین بود. چون ماکروسافته (آره مثلا قرار دوسال دیگه فاتح دره سیلیکون باشه). اگر یه برند دیگه بود وضعیت به این شکل نبود .. یکی از دوستان سایت همسایه صحبتاش جالب بود میگفت ما ایرانیا همین جوری هستیم شورشو در میاریم البته جسارت به شما نباشه ولی بنظرم بهتره یکم واقع بین باشیم .
می خوای واقع بین باشی ، واقع بینی اینه که نرم افزاراش داخل پلتفرم های رقیب بهتر از خود اپلیکشن های سازنده پلتفرم هستن ، واقع بینی یعنی سازندگان اندرویید رو اوردن به اپلیکشن هاش ، داخل cloud همه رقیباش رو درو کرده / غول نرم افزاری یعنی کاری کنی که هیچ کس نتونه بکنه یه نرم افزار بساز توی ایکس باکس ، تلفن ، هولو لنز و ... گسترشش بده /
یه مجموعه افیسی هستش که من منکرش نیستم.وضعیتش توی پلتفرم های رقیب بهتر از پلتفرم خودشه. سازندگان اندروید رو کی اورده ؟ نکنه پیشگو هم شدی من که انگیزه ای ندیدم توی توسعه دهندگان اندروید. لابد فکر میکنی ما تیتانیوم بکاپ ، لاکی پچر ، wps hacker ، سواپر های و ...ها رو میتونیم با این وضعیت توی وینفون ببینیم. کلود هم که ما بیشتر اپلود توی گوگل درایو دیدیم تا وان درایو . آژور هم که معلوم نیست وضعیتش مگر اینکه پیشگو باشی. مورد آخری هم که قبلا توی اوبونتو انجام داده بودن .خسته نباشی
لگوش خیلی شیکه اینترنت لکسپلورر یه جوون ساده بود بعد این موهاشو فشن کرده زده بالا کلی هم ژل زده :D
به هر حال میدونم که میترکونه
آینده در دستان ویندوز 10 ـه :)
an Android fan
لوگوي قشنگي داره !
یکم هم گیج کنندس...
یه جوریه که با اولین نگاه ازش رد نمیشی. یکم باس تحلیلش کنی :دی