ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همراه اول از سیم کارت کودک خود با نام «درسا» رونمایی کرد

پس از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات که اپراتورهای تلفن همراه را ملزم به ارائه سیم کارت های همراه با محدودیت ویژه کودکان و نوجوانان می کرد، مقرر شد سه شرکت همراه اول، ایرانسل ...

حامد قاسمی نراقی
حامد قاسمی نراقی منتشر شده در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۴:۲۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پس از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات که اپراتورهای تلفن همراه را ملزم به ارائه سیم کارت های همراه با محدودیت ویژه کودکان و نوجوانان می کرد، مقرر شد سه شرکت همراه اول، ایرانسل و رایتل تا پایان اردیبهشت سال 94، سیم کارت کودک خود را ارائه دهند.

اپراتور سوم ماه گذشته خود را به عنوان اولین ارائه دهنده سیم کارت کودک معرفی کرد. حالا پس از رایتل، همراه اول نیز به جرگه عرضه کنندگان سیم کارت های مختص کودکان و نوجوانان پیوسته است.

این اپراتور طی مراسمی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در قم، از سیم کارت کودک خود رونمایی کرد. برای اطلاع از چند و چون این سیم کارت ها با دیجیاتو  همراه باشید.

طی مراسمی که به مناسبت بهره برداری از خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم برگزار شد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از غرفه همراه اول در حاشیه این مراسم بازدید کردند که در حضور ایشان از سیم کارت کودک، ضد بدافزار «گریپ فروت» و فناوری «وای فای آفلودینگ»  استان قم (همان وای فای شهری و به صورت هات اسپات است) رونمایی شد.

وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران ضمن تشریح ویژگی های سیم کارت کودک همراه اول گفت: در پی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مبنی بر ارائه خدمات ویژه اپراتورها به کودکان و نوجوانان، همراه اول با تکیه بر توان داخلی سیم کارت کودک خود را با نام تجاری «درسا» ارائه کرده است.

مدیر عامل همراه اول افزود: این سیم کارت از کودکان، نوجوانان و حریم خانواده در مقابل خطرات فضای مجازی محافظت می کند و به والدین اجازه می دهد بر فرزندان نظارت داشته باشند.

رونمایی از درسا

وی ضمن اشاره به اینکه با سیم کارت کودک، امکان مکالمه و ارسال پیامک وجود ندارد، بیان کرد: کودکان از طریق درسا می توانند شبکه های تلویزیونی را مشاهده نمایند، بازی های مناسب سن خود را داشته باشند و appهای مورد نیاز شان را از بازار خرید کنند. همچنین والدین می توانند با «درسابان» نحوه استفاده کودک خود را از تلفن همراه، کاملاً کنترل نمایند.

به گفته صدوقی، به زودی سیم کارت های کودک با نام تجاری «درسا» از طریق فروشگاه های زنجیره ای همراه اول عرضه می شود.

مدیرعامل ارتباطات سیار در ادامه به معرفی ضد بدافزار گریپ فروت پرداخت و اعلام کرد:  "گریپ فروت" برای حمایت و محافظت از مشترکین اپراتور اول در مقابل بدافزارها و همچنین حفظ حریم خصوصی آنها ارائه شده.

وی ذکر نمود: امروز فناوری «وای فای آفلودینگ» همراه اول در استان قم راه اندازی می شود. با این فناوری مشترکین همراه اول می توانند با سرعت بسیار بالاتری از اینترنت موبایل خود استفاده کنند.

لازم به ذکر است، «وای فای آفلودینگ» همان فناوری وای فای شهری است که در محیط های بیرونی و پر ترافیک به صورت هات اسپات در اختیار کاربران قرار می گیرد. پیش از این نیز وای فای شهری ایرانسل در منطقه کوهستانی توچال تهران راه اندازی شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • nooria

    اینکه هیچ قابلیتی نداره؟؟!!

  • NaSer

    من می خوام این سیم کارتو برای بچه خواهرم بخرم، باید چیکار کنم؟
    کسی خریده؟

  • ناتنو

    فقط دلم می خواست این پیامک رو بشه داد

    • ناتنو

      می تونی مسیر یابی هم کنی بدونی الان کجایی؟

  • ناتنو

    عالی

  • نسرین

    واقعا نداره قابلیت مکالمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه ضایع

  • Young G

    حداقل قابلیت مکالمه داشته باشه شاید در موقعیت اضطراری قرار بگیرن !

  • Chris

    خداییش حیف بودجه نیست که حروم این چیزا بشه؟

    خیلی محتوای کودک تو ایران هست که بخواد با این سیمکارت بهش دسترسی پیدا کنه؟
    من یه ریال نمیدم چنین سیمکارتی که نه زنگ میزنه و نه پیامک بخرم
    حداقل باید طوری بود که موقع زنگ زدن یه پیامک به والدین بده که بچت به فلانی زنگ یا پیامک زده نه کلا قطعش کنن...

    • iPooya

      يا با اپ "درسابان" ميشد گفت بتونه به كيا زنگ بزنه!

  • pooli

    فعلا نام سیم کارت (کودن) بیشتر بهش میخوره
    :D

  • عـــامـروفـسـکی

    یعنی فقط میشه بهش زنگ زد ؟
    اینجوری اگر باشه خیلی خوبه. توروستای ما از بچگی به بچه هاشون گوشی میدن اونم همش مدل بالا بماند چقد مردم آزاری میکنن ،یه بار یکیشون گوشیشو داد به من براش درست کنم وقتی خواستم بازار براش نصب کنم وقتی تو گوگل زدم دانلود دیدم یه چیزای اومد که من خجالت کشیدم ، خلاصه اینکه این طفلان معصوم رو از الان با اشتباهاتمون وارد بازی بزرگترا نکنیم

    • حامد قاسمی نراقی

      دوست عزیز و گرامی
      با این سیم کارت ها میشه سایت های محدودی رو چک کرد و از قابلیت مکالمه خبری نیست
      بیشتر این سیم کارت ها برای تبلت ها به ویژه برای دانش آموزان دبستان و دوره اول دبیرستان کاربرد داره

      • power.man

        خب درسته طرف بچه است، ولی ایقدر عقلش میکشه که وقتی خواست هر نرم‌افزاری رو دانلود کنه، سیم کارت رو از دیوایسش در بیاره
        الحمدلله الان اکثر دستگاه ها هم بدون سیم کار میکنند دیگه!!

      • عـــامـروفـسـکی

        اگر اینجور دیگه عالی میشه

    • مرتضی توسلی

      حرفت بدون نقص بود!
      ...
      ایده خوبی هست،اما اجراکنندگانش ناشی!

مطالب پیشنهادی