سونی و آسان سازی نصب رام های غیر رسمی بر روی برخی مدل های اکسپریا
معمولا یک الی دو سال پس از عرضه تلفن های همراه اندرویدی، ارائه بروز رسانی های جدید برای آنها توسط سازنده متوقف می شود. در چنین حالتی، همواره برخی توسعه دهندگان نسخه های جدید اندروید ...
معمولا یک الی دو سال پس از عرضه تلفن های همراه اندرویدی، ارائه بروز رسانی های جدید برای آنها توسط سازنده متوقف می شود. در چنین حالتی، همواره برخی توسعه دهندگان نسخه های جدید اندروید را برای محصولات قدیمی تر پورت می کنند که اگرچه معمولا با باگ ها و مشکلاتی رو به رو هستند، اما جانی تازه در کالبد قدیمی این موبایل ها خواهند بخشید.
اکنون سونی، خود در اقدامی جالب، تلاش نموده تا نصب رام های غیر رسمی (و حتی پلتفرم های رایگان دیگر) را بر روی موبایل هایش آسان تر کند؛ این شرکت اخیرا بوت لودرهایی را منتشر نموده که بوت شدن موبایل را از پارتیشن ریکاوری ممکن می کنند، امکانی که برای نصب یک پلتفرم جدید بر روی موبایل های اندرویدی، ضروری است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
چنین حرکتی به آن معناست که حال کاربران می توانند به سادگی بیشتری اقدام به نصب رام های غیر رسمی و یا حتی سایر پلتفرم ها نمایند. با اجازه دادن سونی برای استفاده از ایمیج های ریکاوری بر روی پروژه اوپن سورس اندروید، کاربران حتی می توانند سایر پلتفرم های مشابه و نزدیک به اندروید را نیز بر روی موبایل خود نصب کنند؛ پلتفرم هایی نظیر Firefox OS و Ubuntu Touch.
اولین موبایل های سونی که بوت لودر ها را دریافت خواهند کرد، تلفن های هوشمند اکسپریا T2، T3، M2 و E3 خواهند بود که همگی از پردازنده هایی با هسته های کورتکس A7 بهره گرفته اند.
سونی هنوز این موضوع را به شکل رسمی عنوان ننموده اما هم اکنون علاقه مندان می توانند توسط ابزار (نرم افزار) فلش این کمپانی، بوت لودرهای جدید را دانلود کنند.
هنوز مشخص نیست سونی چه زمانی تمایل دارد این قابلیت را برای موبایل های رده بالاتر خود نیز در اختیار کاربران قرار دهد، اما در هر صورت حرکتی که آغاز گشته، آزادی عمل بسیار بالاتری را در اختیار کاربرانی که تمایل به بهره گیری از رام های غیر رسمی را دارند می دهد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این میتونه دولوپرها و گیک ها رو جذب برند سونی بکنه و در کل حرکت جالبی بود...
واقعا عالی شد.
ینی میشه فایرفاکس رو رو گوشیم تجربه کنم
خدایااااااااااااااااا
ممنون که ظ3 دارم :D
البته فکر نکنم بشه روش فایرفاکس ریخت فقط میشه رام هایی که دولوپر ها آماده کردند راحت تر نصب بشه
---------------------------------
سایت دانشجویان مهندسی پزشکی
Http://www.tjbme.ir
فک کنم رام های رسمی رو بشه نصب کرد . رام های غیر رسمی رو هم همینطور
ولی به روش راحت تر
الان رو xperia p ff os ریختن
وای خلاص شدیم از دنگ و فنگ نصب کاستوم رام رو گوشیهای سونی .. انقدر اعصاب خورد کنه که ادم منصرف میشه بیشتر وقتها .. احتمال بریک شدن و افتادن تو حالت بوتلوپ هم زیاذه .. مرگ بر بوتلودر قدیمی .. امیدوارم واسه سری زد زودتر بساد
سونی بهترین دولوپر ها رو داره و همیشه هم دستشون رو باز میزاره!
قدیمی ترین گوشی های سونی همیشه به روز ترین کاستوم رام ها رو دارن!
ایول به سونی به این می گن یه تغییر درست و حسابی خیلی کار خوب و عالیه البته باید کنار این روی ul خودش هم بیشتر کار کنه و هم اپلیکشن های بیشتری بسازه / کنفرانس شروع شد ، لینک زیر
http://channel9.msdn.com/
بسیار حرکت جالبیه ولی این کار رو سامسونگ قبلا از زمان اولین گوشی های اندرویدیش انجام میداد
در حال حاضر htc بدترین حالت ممکن رو برای این کارا داره با اون بوت لودر حرفه ایش که در نسخه های جدید هیچ جوره s off نمیشن
اس اف چیکاره داره به بوتلدر
اس اف لازمه نصب کاستوم ریکاوری نیست
بوت انلاک کنی کاستوم ریکاوری بعدم هر کاری خواستی میشه کرد مثل ام هشت که مولتی رامم داره
در ضمن اس اف میشن ولی بیست پنج دلار هزینه داره
خو این کارا چیه؟؟؟
مثل آدم رام رسمی بده دیگه
من دوست دارم چیز های جدید رو رو گوشیم تجربه کنم
مثلا همیشه رو گوشیم والکمن سونی رو میریزم(گوشیم سونی نیست) یا مثلا از استاتوس بار های گوشی های دیگه استفاده میکنم
رام های غیر رسمی نصب میکنم(مثلا رام شبیه سازی شده ی اس 5 یا....
خیلی کار ها میشه با ریکاوری غیر رسمی کرد.
یا حتی کسایی که میخوان رام درست کنن هم کارشون راحت تر میشه
رام رسمی اندروید 5 رو تقربیا برای 10 تا گوشی منتشر کرده ولی بعضیا اصلا با رام رسمی حال نمیکنن یا به هر دلیل دیگه ای رام غیر رسمی رو ترجیح میدن!
الان دقیقا مشکل این کار چیه؟؟ :-)