ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گذراندن سربازی در شرکت های دانش بنیان امکان پذیر شد

گذراندن دوران سربازی برای فارغ التحصیلان پسر یکی از دغدغه های بسیار مهم محسوب می شود و این مساله مخصوصا برای افرادی که در کنار تحصیل خود در شرکت های خصوصی، کار کرده اند نیز ...

حامد قاسمی نراقی
حامد قاسمی نراقی منتشر شده در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۸:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گذراندن دوران سربازی برای فارغ التحصیلان پسر یکی از دغدغه های بسیار مهم محسوب می شود و این مساله مخصوصا برای افرادی که در کنار تحصیل خود در شرکت های خصوصی، کار کرده اند نیز اهمیت بیشتری دارد.

فارغ التحصیلان دانشگاه ها معمولا دوست دارند در رشته خود، دوره سربازی را سپری نمایند تا در مسیر خدمت به کشور از علوم و استعدادشان استفاده مناسب شود.

خوشبختانه باید به اطلاع تان برسانیم که به تازگی تسهیلاتی برای دانش آموختگان و افراد متخصص مشغول به کار در شرکت های دانش بنیان به منظور گذراندن دوره خدمت نظام وظیفه سربازی در نظر گرفته شده است.

به موجب تعاملات انجام شده میان سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و بنیاد ملی نخبگان، مشمولان نظام وظیفه سربازی قادر خواهند بود دوره خدمت خود را در یکی از شرکت های دانش بنیان بگذرانند.

برای اطلاع از چند و چون کار در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

این تسهیلات به صورت پروژه های تخصصی و تحقیقاتی است که به مدت یک سال افراد متخصص مشمول خدمت نظام وظیفه را قادر می سازد تا به جای دوره سربازی در خدمت شرکت های دانش بنیان بوده و فعالیت کنند. به موجب این توافقات مقرر شده تا بنیاد ملی نخبگان حقوق یک ساله این افراد را نیز تقبل کند.

علاقمندان واجد شرایط پس از کسب تاییدیه از بنیاد ملی نخبگان، به دفتر نخبگان نیروهای مسلح استان محل زندگیشان معرفی می شوند، تا خدمت سربازی آنها در شرکت های دانش بنیان طی شود.

همچنین مقرر گردید تا در راستای ایجاد انگیزه برای بازگشت دانش آموختگان و متخصصان ایرانی به کشور، امکان استخدام این افراد در شرکت های دانش بنیان فراهم شود.

دانش آموختگان و متخصصان ایرانی حاضر در کشورهای دیگر،  می توانند با وارد کردن نام و رشته تحصیلی خود در سایت بنیاد ملی نخبگان درخواست شان را برای همکاری با شرکت های دانش بنیان فعال در کشور اعلام و ثبت کنند تا رسیدگی های لازم از سوی نهادهای مربوطه صورت پذیرد.

از سوی دیگر، شرکت های دانش بنیان نیز می توانند با اعلام نیازمندی های خود در حوزه های تخصصی مورد نظرشان نسبت به جذب متخصصان و دانش آموختگان ایرانی دانشگاه های خارج از کشور فراخوان بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Ghadr Alipour

    سلام .من لیسانس معماری دارم میتونم در این شرکت ثبت نام کنم وبه عنوان سربازی مشغول شم

  • ali

    مثل یه مرد میرم سربازی دوسال هدر میدم ..میام

  • google_user_86

    دوسال از بهترین لحظات عمر آدم هیچ و پوچ میره
    اونایی هم که میگن خاطرات خوش و لذت و ...
    مطمئنا هیچی از زندگی و پیشرفت و خوش گذروندن و ... نمیدونن
    تو این دوسال الافی میشد کلی سابقه کارو و سرمایه و علم و... کسب کرد

  • امیر

    کل خبر و شرایطش اینجا هست:
    http://bmn.ir/index.aspx?siteid=3&fkeyid=&siteid=3&pageid=1243%20&newsview=5287
    فقط به درد کارشناسی ارشد و دکترا میخوره! یعنی منی که 4 ساله توی شرکت دانش بنیان با Grade A کار میکنم و دو سال هم جایزه شرکت فناور برتر استان رو به شرکت ما دادن، نمیتونم از این تسهیلات استفاده کنم! چرا؟ چون تصمیم گرفتم با مدرک کارشناسی وارد بازار کار بشم!!!
    به نظر من کسی که برای زندگیش، علایقش و عمرش ارزش قائل هست هیچوقت زیر بار 2 سال بیگاری بی معنی نمیره، به هیچ قیمتی...

  • محمد

    دوستان چرا همه چی رو اینقدر پیچیده و مشکل میکنین، سربازی خدمت به وطنه، اولش یه سختی هایی داره ولی خداییش جزء خاطرات شیرین زندگی میشه، اکثر کشورهای دنیا هم خدمت سربازی رو دارن اگه خودمون به فکر خدمت به وطنمون و دفاع ازش نباشیم کی قراره این کار رو بکنه؟

    • احسان

      آقا محمد!
      شما یا نفست از جای گرم بلند میشه یا خودتو زدی به نفهمی!...اولا اینکه خدمت به وطن که باعث بشه دوسال از زندگیت بیفتی عقب خدمت نیست!بیشتر سربار بودنه!...خدمت اونه که بتونی به وطنت از همه لحاظ مخصوصا علمی و اقتصادی کمک کنی...دوما کدوم کشوره که سربازی توش اجباریه غیر از کشورهای عقب افتاده و جهان سوم مثل کشور ما؟!...
      لطفا تعصب خشک و مضخرفو بگذار کنار و سرتو مثل کبک زیر برف نکن!...بله...

    • ع

      میشه دقیقا بگی کدوم کشورا هستن ک خدمت سربازی داخلش اجباریه؟؟؟

    • امیر

      خدمت به وطن؟! :|

  • محسن

    آقا این توضیحات یه مقدار ناقصه
    درستش اینه:

    تعداد زیادی شرکت توسط معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به عنوان دانش بنیان انتخاب شده اند که لیستش از این سایت قابل دسترسی هست: daneshbonyan.isti.ir

    اما شرط لازم برای استفاده از این تسهیلات اینه که اولا مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا داشته باشید و ثانیا حداقل 6 ماه به طور مستمر و تمام وقت در این شرکت ها مشغول به کار باشید و در لیست بیمه رسمی شرکت حضور داشته باشید

  • محمد

    خدمت بیگاری تا کی؟ حتی افغانستان و لبنان که نا امن هستن خدمت سربازی رو حرفه ای کردن ولی توی ایران هر کی پولداره به نحوی خدمت رو میپیچونه ولی ما باید 2 سال از عمرمون تلف بشه.

  • علی

    والا این از قدیم هم امکان پذیر بوده
    دایی بنده 12 سال قبل بجای خدمت در شرکت صاایران کار کرد 18ماه

  • محمد

    سربازی =هدردادن ۲سال از بهترین سال های زندگی جوانان
    بد بختی اینه که برای کار هم هر جا بری میگن کارت پایان خدمت وگرنه کسی نمیرفت نمونش همین دیجیاتو
    والا...
    دوستان راسته که با معافیت پزشکی نمیتونی توی سازمان های دولتی کار کنی؟

    • محمد

      آره داداش، یکی از همکلاسی های ما معافیت پزشکی داشت، هیچ ارگانی استخدامش نمیکردن.

  • shoeib

    چهار روز دیگه باید برم 07 کازرون هر جور با خودم کلنجار میرم که این 21 ماه نگهبانی رو چجور بگذرونم نمیشه یعنی اگه برای خروج از کشور کارت رو لازم نداشتم عمرا که میرفتم

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی