گذراندن سربازی در شرکت های دانش بنیان امکان پذیر شد
گذراندن دوران سربازی برای فارغ التحصیلان پسر یکی از دغدغه های بسیار مهم محسوب می شود و این مساله مخصوصا برای افرادی که در کنار تحصیل خود در شرکت های خصوصی، کار کرده اند نیز ...
گذراندن دوران سربازی برای فارغ التحصیلان پسر یکی از دغدغه های بسیار مهم محسوب می شود و این مساله مخصوصا برای افرادی که در کنار تحصیل خود در شرکت های خصوصی، کار کرده اند نیز اهمیت بیشتری دارد.
فارغ التحصیلان دانشگاه ها معمولا دوست دارند در رشته خود، دوره سربازی را سپری نمایند تا در مسیر خدمت به کشور از علوم و استعدادشان استفاده مناسب شود.
خوشبختانه باید به اطلاع تان برسانیم که به تازگی تسهیلاتی برای دانش آموختگان و افراد متخصص مشغول به کار در شرکت های دانش بنیان به منظور گذراندن دوره خدمت نظام وظیفه سربازی در نظر گرفته شده است.
به موجب تعاملات انجام شده میان سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و بنیاد ملی نخبگان، مشمولان نظام وظیفه سربازی قادر خواهند بود دوره خدمت خود را در یکی از شرکت های دانش بنیان بگذرانند.
برای اطلاع از چند و چون کار در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.
این تسهیلات به صورت پروژه های تخصصی و تحقیقاتی است که به مدت یک سال افراد متخصص مشمول خدمت نظام وظیفه را قادر می سازد تا به جای دوره سربازی در خدمت شرکت های دانش بنیان بوده و فعالیت کنند. به موجب این توافقات مقرر شده تا بنیاد ملی نخبگان حقوق یک ساله این افراد را نیز تقبل کند.
علاقمندان واجد شرایط پس از کسب تاییدیه از بنیاد ملی نخبگان، به دفتر نخبگان نیروهای مسلح استان محل زندگیشان معرفی می شوند، تا خدمت سربازی آنها در شرکت های دانش بنیان طی شود.
همچنین مقرر گردید تا در راستای ایجاد انگیزه برای بازگشت دانش آموختگان و متخصصان ایرانی به کشور، امکان استخدام این افراد در شرکت های دانش بنیان فراهم شود.
دانش آموختگان و متخصصان ایرانی حاضر در کشورهای دیگر، می توانند با وارد کردن نام و رشته تحصیلی خود در سایت بنیاد ملی نخبگان درخواست شان را برای همکاری با شرکت های دانش بنیان فعال در کشور اعلام و ثبت کنند تا رسیدگی های لازم از سوی نهادهای مربوطه صورت پذیرد.
از سوی دیگر، شرکت های دانش بنیان نیز می توانند با اعلام نیازمندی های خود در حوزه های تخصصی مورد نظرشان نسبت به جذب متخصصان و دانش آموختگان ایرانی دانشگاه های خارج از کشور فراخوان بدهند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سلام .من لیسانس معماری دارم میتونم در این شرکت ثبت نام کنم وبه عنوان سربازی مشغول شم
مثل یه مرد میرم سربازی دوسال هدر میدم ..میام
دوسال از بهترین لحظات عمر آدم هیچ و پوچ میره
اونایی هم که میگن خاطرات خوش و لذت و ...
مطمئنا هیچی از زندگی و پیشرفت و خوش گذروندن و ... نمیدونن
تو این دوسال الافی میشد کلی سابقه کارو و سرمایه و علم و... کسب کرد
کل خبر و شرایطش اینجا هست:
http://bmn.ir/index.aspx?siteid=3&fkeyid=&siteid=3&pageid=1243%20&newsview=5287
فقط به درد کارشناسی ارشد و دکترا میخوره! یعنی منی که 4 ساله توی شرکت دانش بنیان با Grade A کار میکنم و دو سال هم جایزه شرکت فناور برتر استان رو به شرکت ما دادن، نمیتونم از این تسهیلات استفاده کنم! چرا؟ چون تصمیم گرفتم با مدرک کارشناسی وارد بازار کار بشم!!!
به نظر من کسی که برای زندگیش، علایقش و عمرش ارزش قائل هست هیچوقت زیر بار 2 سال بیگاری بی معنی نمیره، به هیچ قیمتی...
دوستان چرا همه چی رو اینقدر پیچیده و مشکل میکنین، سربازی خدمت به وطنه، اولش یه سختی هایی داره ولی خداییش جزء خاطرات شیرین زندگی میشه، اکثر کشورهای دنیا هم خدمت سربازی رو دارن اگه خودمون به فکر خدمت به وطنمون و دفاع ازش نباشیم کی قراره این کار رو بکنه؟
آقا محمد!
شما یا نفست از جای گرم بلند میشه یا خودتو زدی به نفهمی!...اولا اینکه خدمت به وطن که باعث بشه دوسال از زندگیت بیفتی عقب خدمت نیست!بیشتر سربار بودنه!...خدمت اونه که بتونی به وطنت از همه لحاظ مخصوصا علمی و اقتصادی کمک کنی...دوما کدوم کشوره که سربازی توش اجباریه غیر از کشورهای عقب افتاده و جهان سوم مثل کشور ما؟!...
لطفا تعصب خشک و مضخرفو بگذار کنار و سرتو مثل کبک زیر برف نکن!...بله...
میشه دقیقا بگی کدوم کشورا هستن ک خدمت سربازی داخلش اجباریه؟؟؟
خدمت به وطن؟! :|
آقا این توضیحات یه مقدار ناقصه
درستش اینه:
تعداد زیادی شرکت توسط معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به عنوان دانش بنیان انتخاب شده اند که لیستش از این سایت قابل دسترسی هست: daneshbonyan.isti.ir
اما شرط لازم برای استفاده از این تسهیلات اینه که اولا مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا داشته باشید و ثانیا حداقل 6 ماه به طور مستمر و تمام وقت در این شرکت ها مشغول به کار باشید و در لیست بیمه رسمی شرکت حضور داشته باشید
خدمت بیگاری تا کی؟ حتی افغانستان و لبنان که نا امن هستن خدمت سربازی رو حرفه ای کردن ولی توی ایران هر کی پولداره به نحوی خدمت رو میپیچونه ولی ما باید 2 سال از عمرمون تلف بشه.
والا این از قدیم هم امکان پذیر بوده
دایی بنده 12 سال قبل بجای خدمت در شرکت صاایران کار کرد 18ماه
سربازی =هدردادن ۲سال از بهترین سال های زندگی جوانان
بد بختی اینه که برای کار هم هر جا بری میگن کارت پایان خدمت وگرنه کسی نمیرفت نمونش همین دیجیاتو
والا...
دوستان راسته که با معافیت پزشکی نمیتونی توی سازمان های دولتی کار کنی؟
آره داداش، یکی از همکلاسی های ما معافیت پزشکی داشت، هیچ ارگانی استخدامش نمیکردن.
چهار روز دیگه باید برم 07 کازرون هر جور با خودم کلنجار میرم که این 21 ماه نگهبانی رو چجور بگذرونم نمیشه یعنی اگه برای خروج از کشور کارت رو لازم نداشتم عمرا که میرفتم