اپل که روزگاری اقدام به ثبت پتنت برای مستطیل با گوشه های گرد نموده بود، حالا ظاهراً پتنتی را برای مربع با گوشه های گرد ثبت کرده، یا حداقل به نوعی قصد اقدامی مشابه را دارد.
اکنون گفته می شود سازنده تلفن های هوشمند آیفون حق امتیاز پتنتی را برای اپل واچ خود به ثبت رسانده تا از کپی شدن طراحی اولین گجت پوشیدنی اش توسط سایر تولید کنندگان جلوگیری نماید.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
این پتنت شامل ظاهر مربع شکل بدنه ساعت و درگاه هایی که بندها در آنها جای می گیرند، چرخنده دیجیتالی (digital crown)، دکمه کناری و سنسورهای پشت اپل واچ می گردد و طراحی به کار رفته در همه ی این موارد را منحصر به کمپانی ساکن کوپرتینو می نماید.
طبق اطلاعات موجود پتنت فوق الذکر در ماه آگوست سال گذشته به اداره ی "ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده" ارائه شده، اما تائید و نهایی گشتن آن تا دیروز به طول انجامیده است.
در اسناد پتنتی که اپل برای ثبت ارائه نموده علاوه بر تصویری از ساعت خود این شرکت، جزئیات و اطلاعاتی در رابطه با محصولات رقبا از جمله ساعتهای Galaxy Gear سامسونگ، پبل، متاواچ و... نیز وجود داشته که همگی دارای بدنه ای تقریباً مربع شکل هستند و ظاهراً اداره ثبت اختراعات کلیه این گجت ها را با ابزار پوشیدنی کمپانی ساکن کوپرتینو به صورت کامل قیاس نموده و سپس یکتا بودن طراحی آن را پذیرفته است.
البته نباید فراموش کرد این پتنت تنها به ایالات متحده آمریکا مربوط شده و در صورتیکه شرکتی در سایر کشورها محصولی را بر خلاف آن تولید و وارد بازار نماید احتمالاً با مشکل چندانی مواجه نخواهد شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

خوشم میاد اپل پتنت میکنه. توی امریکا اپل حکومت میکنه :D
توی امریکا حکومت میکنه دیگه دروغ که نگفتم! منفی الکی ندید. درستی یا اشتباه بودن حرفمو ثابت کنید نه اینکه با منفی بگید که قبول ندارید.
این سیاست که یک جنس رو به هر نحو تولید کنی و بعد ابعاد اونو پتنت کردن به طور ناخودآگاه این ذهنیت رو بوجود میاره که با جنس مرغوبی روبرو هستیم که اینو پتنت کرده و مشتری رو درگیر می کنه واقعا سیستم مدیریتی اپل سیستم خوبیه ..کاری به گرون فروشی یا کپی و .... ندارم ولی ببینید این همه ساعت و موبایل تولید می کنن ولی شرکتی همچین کاری رو نمی کنه اگه هم انجام شده زیاد توی بوق تبلیغات نمی زاره.پس این یک ترفند برای جلب مشتری و قابل قبوله.دنیا دنیای رقابت و پوله
سامسونگ بیچاره شد :(
الآنه كه يك سري متعصب متوهم متكبر بيان بگن چيزي نداشته كه بخوان كپي كنند ! يا بگن اپل كپي كرده قبلا!! و يكمشت چرت و پرت ديگر ...
مربع با گوشه های گرد و کلید گردان در اطراف چیز خاصی محسوب میشه؟
نمیدونم سن شما قد میده یا نه، ساعت های دیجیتالی پلاستیکی قزمیتی که اوایل دهه 70 شمسی مد شده همین شکلی بود.
کاری که اپل با جیب مردم میکنه
شبیه کار این اقا با هندوانه است
.
http://s2.img7.ir/Equ1g.gif
دوست عزیز. همین که یک گوشی برای دو سال گوشی جدیدی حساب میشه و مدلش منسوخ نشه و قیمتش افت نکنه، خودش کلیه.
________________________________
امروز با S6 Edge کار کردم. خداوکیلی ماه بود. ولی خوشدست نبود. در عوض S6 خوشدست بود.
واووووووووو!!!
دمش گرم
مجبورت کرده بخری ؟
با چوب بالای سرت ایستاده که بخری ؟
کسی گفته مردم بیاید اپل با 2 برابر قیمت بخرید ؟
این همه شرکت ارزونتر برید بخرید
حالم بد میشه از شنیدن اینکه اپل گرون فروشه یا سامسونگ شرکتش کیفیتش بده یا ...
خوب عزیزم زورت که نکرده برو سمت یه برند دیگه
میخوای حالت بد بشه
فقط نگاه کن به اسم کاربریت
کسی زورت کرده گلکسی s6 بخری؟!
:sleep:
اپل جان
بقیه اگه بخوان کپی کنن؛میکنن
چه با پتنت چه بی پتنت
اینا رو ولش کنید ...
داعش برای مقابله به GLX اولین ساعت هوشمند خود را معرفی کرد .