ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی
تکنولوژی

فروش مایوس کننده One M9؛ کمترین درآمد برای ماه آوریل در ۶ سال گذشته

امروز شرکت تایوانی HTC آمار درآمدهای خود در ماه آوریل را منتشر نمود که از کاهش ۳۸.۶ درصدی نسبت به آوریل سال گذشته خبر می دهد. تحلیلگران نیز البته بیکار ننشسته و به سرعت این آمار ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۰۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

امروز شرکت تایوانی HTC آمار درآمدهای خود در ماه آوریل را منتشر نمود که از کاهش ۳۸.۶ درصدی نسبت به آوریل سال گذشته خبر می دهد. تحلیلگران نیز البته بیکار ننشسته و به سرعت این آمار اسفناک را به فروش نا امید کننده تلفن هوشمند One M9 نسبت داده اند.

صرفا یک ماه پیش بود که کمپانی تایوانی، گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ را ارائه داد که می شد آماری امیدوار کننده را در آن دید؛ اکنون ولی کمپانی مورد بحث نتایج فروشی را در ماه آوریل ارائه داده که در ۶ سال گذشته، با کاهشی بی سابقه رو به رو بوده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در آوریل سال ۲۰۱۴ اچ تی سی درآمدی ۷۱۹.۲۴ میلیون دلاری را از آن خود نمود؛ این درآمد اما در آوریلی که چند روز پیش به پایان رسید، صرفا ۴۳۹.۹۵ میلیون دلار بوده است. چنین درآمدی حتی از ماه قبلی، یعنی مارس نیز ۳۲.۲۶ درصد کمتر محسوب می شود؛ شرکت تایوانی در آن ماه به درآمدی ۶۵۲.۴۴ میلیون دلاری دست یافته بود.

یکی از محققان موسسه مشاوره مالی Yuanta که نامش فاش نگشته، اذعان دارد که اچ تی سی صرفا توانسته ۴.۷۵ میلیون دستگاه One M9 در ماه گذشته به فروش برساند که در برابر فروش هشت میلیونی ماه اول M8، دارای یک کاهش ۴۳.۷۵ درصدی است. در قیاس با فروش M7 نیز در سال ۲۰۱۳،‌ شرکت تایوانی با ۳۵.۷۱ درصد کاهش تقاضا رو به رو شده زیرا میزان فروش M7 در زمان یاد شده، ۷ میلیون دستگاه بود. در این میان البته شاید بتوان گفت درآمد ماه May تایوانی ها بهتر از آوریل باشد؛ HTC در این ماه موبایل های جدید و قدرتمند تر از پرچمدار اصلی خود به نام +M9 و +E9 را در کشور چین به بازار می فرستد.

تحلیلگری که نامش فاش نشده، ادامه می دهد که تایوانی ها شایعات عدم استقبال کاربران از چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ را نادیده گرفتند، همین مسئله یکی از دلایل بزرگ پرطرفدار نبودن One M9 است. پرچمدار جدید HTC پس از ورود به بازار، انتقادات بسیاری را برای گرم شدن بیش از حد بدنه، دوربین با کیفیت پایین (سنسور ساخت توشیبا) و البته طراحی تکراری به خود دید.

مدیران تایوانی پیشتر گمانه زنی کرده بودند که به درآمدی ۱.۵ الی ۱.۷ میلیارد دلاری در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ دست خواهند یافت؛ رقمی که تحلیلگران باور دارند بعید است HTC قادر باشد به قسمت کمتر آن نیز نزدیک گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • نیما

    خود کرده را تدبیر نیست ....

  • حمیدرضا مهربان

    گوشیهای پرچمدار خیلی به صرفه نیستن برای خرید! چون خیلی گرونن ، اما یکسال که بگذره از معرفیشون به شدت از نظر خرید صرفه دارن! شما در نظر بیار الان گوشی اس 5 یا زد 3 گوشیهایی هستن که به هیچ وجه هیچ نقصی ندارن و قیمتشون هم حوالی 1300 ه این گوشیها هم حالا حالاها میکشن! مردم ایفون میخرن چون از زمانی که میخرن تا 4 سال بعد هیچ هزینه ی اضافی بابت گوشی نمیپردازن و هر سال هم که بگذره گوشیهای جدید ایفون همون امکانات رو دارن و همون نرم افزارها روشون نصب میشن بدون تغییر کیفیت محسوس!
    به نظر من الکی پول تو جیب این شرکتها نریزین و سعی کنین مدل گوشیهای یه سال مدل خورده رو بگیرین که هم افت قیمتشو کرده و هم موقع فروش ضرر نمیکنید! فقط یکسال از گوشی روز عقب باشید! هیچ اتفاقی نمی افته!

    • حمید

      حرفت جالبه ...
      راستم میگی
      اما من میگم به فروش نیست ...
      اچ تی سی زورش رو تو ام 9 زد
      توی نرم افزار سنگ تموم گذاشت ...
      به نظرم بهترین دوربینی که میتونست رو هم واسه ام 9 گذاشت و مشکل این گوشی الگوریتماشه ... کلا باید پاک شه
      دوباره نوشته بشه ...
      وگرنه اینطوری ام 9 همه چیزو خراب میکنه یعنی
      1.خود اچ تی سی
      2.اسنپدراگون بخاطر cpu ش که الکی رفت زیرسوال (همه چی دست به دست هم داد ...)
      3.کیفیت لنزهای توشیبا
      4.تمام دولوپرهای اچ تی سی (این بماند ...)
      5...

  • Saafa

    چشم تحلیلگران روشن...!

  • Erfan_Moti

    متاسفانه سرنوشت شرکتی که توی صنعت الکترونیک بیاد درصد اهن استفاده شده توی دستگاهش رو اعلام کنه و اون افتخارش باشه بهتر از این نمیشه

    • 7.62mm

      آهن؟! المینیوم منظورته

    • Hesam

      اول برو یاد بگیر بدون ترول بازی نظر بدی بعد بیا در مورد کیفیت صحبت کن!!!((برا خودت میگم))
      در ضمن همین htc و برندای با کیفیت بودن ک باعث شدن فروش s5 افت زیادی داشته باشه و سامسونگ طراحیشو عوض کنه(به قول خودتون!!!!)

      • Erfan_Moti

        اولا اچ تی سی باعث افت فروش نبود
        به وجود اومدن هواوی و برند های دیگه باعثش بود
        دوما حقیقت ترول بازی نیست
        در صنعت الکترونیک الیاژ اهن و درصد فلز برتری نیست
        شرکتی که از خودش هیچی نداشته باشه مجبوره متوصل بشه به همین چیزا
        یکی مثل کوالکام هم خراب کنه اونم باهاش سقوط میکنه
        حقیقت تلخه شما قبول نکن قضاوت با بقیه

        • Hesam

          مگه سامسونگ همه چیشو از خودش نداره؟؟پس چرا اخرش متوسل شد به فلز؟؟چرا ادامه نداد پلاستیک زدنشو؟چرا هواوی باعث افت فروش s5 شد(به قول خودت) ولی در مقابل s6 هیچ حرفی نداره؟مگه غیر از اینه ک سامسونگ مثل سال قبل تمام اجزای گوشیو به روز کرد +*بدنه*؟؟
          سامسونگ فهمید ک با پلاستیک نمیشه ادامه داد و جنسشو عوض کرد,طرفداراش نمیخوان قبول کنن!!خیلی جابه :-)

          • ★Saeed ★saye

            من خودم طرفدار سامی هستم از اس5 هم متنفرم بخاطر طراحی و متریال مضخرفش ینی تا قبل از اس6 کلا سری اس رو پرچمدار نمیدونستم و عاشق نوت بودم الانم نوت 4 دارم ولی خب اس 6 بخاطر طراحیش + سخت افزار فوق العاده یه سر و گردن از بقیه پرچمدارا بالا تره منم قصد خریدشو دارم!

          • Erfan_Moti

            در ضمن اطلاعاتت رو همداز شیاومی بیشتر کن
            اولا که حیفه اچ تی سی رو اونقدر پایین بیاری که با شیاومی بنجل ساز مقایسه کنی
            شیاومی و بقیه چینی ها دزد هستن
            ایده و میدزدند و بدون پرداخت حق امتیاز ها مثل زالو به جون تکنولوژی افتادن برای همین میتونن با قیمت پایین تر به فروش برسونن و مردم هم میخرن و اینا رشد میکنن اما کسی که گوشی خوب بخواد طرف اون اشغالا نمیره
            با این حال شیاومی هم از نظر سخت افزاری و تولیدی ضعیفتر از اچ تی سی نیست

          • Erfan_Moti

            ببین عزیزم من نگفتم جنس خوب بدنه فاکتور منفی هست
            گفتم اولویت با داخل و سخت افزار و نرم افزاره
            کی از یه گوشی جواهرنشان بدش میاد؟
            اما من شخصا حاضر نیستم یه گوشی نوکیا 1100 از جنس طلای خالص رو نگه دارم چون چیز دیگه ای برام مهمتر از بدنه اونه و اون کارایی هست
            اول بخش داخلی رو درست کنه بعد خارجی
            ذرضمن اولا تولید داخل شرکت به معنی تفکر و قدرت مهندسی شرکت هست که اچ تی سی داغون ترین شرکته توش
            دوما قطعات داخلی سود شرکت رو بالا میبره که به این روز نیافته

          • Hesam

            بعدشم خیلی مسخرس ک گیر دادی به این ک همه چیشو خودش میزنه یا از یکی دیگه میگیره!!!!
            شیامی چیشو خودش میزنه؟؟مگه غیر از این ک فقط مونتاژ میکنه؟؟اگه به حرف شما بود الان باس برشکسته میشد جمع میکرد میرفت!!!!!!!!

      • آرمین

        سال 2014 از اولش تحلیل شده بود که فروش تلفن هوشمند کمتر خواهد بود ... فروش اس5 کم نبود !!
        اگر به پلاستیکی بود که اس4 از نظر جنس بدنه بدتر بود اما 80 میلیون فروش کرد ..
        بنظرم موفقیت سامسونگ برای طراحی کلید های هوم و برگشت سخت افزاریه. و رابط کاربیش .. در غیر اینصورت واقعا تلفن های دیگه زیبان .. خودم از زد3 و جی3 خوشم میاد .. اما یخاطر کلید های نرم افزاری نمیرم طرفشون ...

        • V@hid$28

          چه منطق جالبی داری شما ، حداقل میگفتی پردازندش بهتره بشه قبول کرد .... میدونید چرا من این جور جاها نظر نمیدم؟ چون صرفا یک مشت بچه زیر 20 ساله اومدن و متعصبانه از برندشون دفاع میکنن ... خنده داره واسم بیام با یک مشت بچه بحث کنم (البته به غیر از بعضی از دوستان مثل عامروفسکی و زاخار و...)

        • Hesam

          من نگفتم فروش s5 کم بود!گفتم افت داشت در مقایسه با نسل قبل خودش!!حالا تمام کارشناسا میگن ک به خاطر جنس بدنه بود,شما میگی نبود نبود بحثش جداس!
          پیش بینی شده بود درست ولی یه امار کلی بود برای تمام گوشی های فروخته شده نه صرفا s5!
          بعدش یعنی شما میگی بخاطر طراحی بدنش نبود ک فروشش کم شد؟؟(یا اصلا قبول نداری ک نسبت به قبلیا کم فروخت!؟)
          بعدشم اگه مشکل از جنس بدنه نبود ,سامسونگ مگه خود درگیری داره بیاد چیزیو ک مردم دوست دارنو عوض کنه؟
          (کلید هوم سخت افزاری هم یه سلیقه ی شخصی بیشتر نه تعیین کننده ی موفقیت یا شکست!)

        • SAEEDH

          اصلاً دلیلت نابودم کرد واقعاً قانع کننده بود من دیگه حرفی ندارم

  • kai

    به نظر من دلیل مایوس شدن مردم از خریدش این هستند :

    افت طراحی شدید :


    طراحی بسیار بسیار در فروش تاثیر داره .

    همین سامسونگ احساس خطر ک رد و طراحی پرچمدارهاش رو

    عوض کرد .

    سونی هم داشت ادامه میداد این طراحی رو که زنگ خطر به صدا

    دراومد و امسال طراحی جدیدی رو رو میکنه با Xperia Z5

    اما HTC با وجود زنگ خطر هنوز داره یک طراحی رو ادامه میده .و

    پافشاری میکنه که به نظرم اولین برند شکست خورده در دنیای

    اندروید خواهد بود .

    من سال ها پیش گوشی ویندوز موبایل داشتم از htc . و گوشی های

    زیادی داشتم . تنها گوشی که از این برند نظرمو جلب کرد HTC

    One بود . همه چی تموم بود . اما M8 افت شدیدی در طراحی

    نسبت به HTC one داشت . و M9 هم که همون قبلی بود و ادامه

    رویه قبل !!!!!!!

  • ★Saeed ★saye

    خو مگه کسی عقلش کم باشه m8 رو ول کنه m9 بگیره!!!

    مشکل اصلی m8 دوربینش بود که تو m9 نه تنها بهتر نشده بدتر هم شده تو پنجمارک دوربینی که چند روز پیش گذاشتن s6 اول بود m8 تولیست بود m9 اصلا نبود!!

    اسنپدراگون 810 هم که داغ میکنه یا فرکانسشو میارن پایین یا نمیشه باهاش کار سنگین کرد دستت کباب میشه پس همون 801 خیلی هم بهتره!!

    تغیر خاص دیگه ای هم که نداشته!

    پس چرا یک ملیون پول بی زبون بیشتر بدی برا دوربینو پردازنده ضعیف تر؟؟؟

  • M. Ali

    اينده اي براي اچ تي سي نميبينم سوني هم اگه صبر كنه يه پرچمدار درست حسابي همزمان با ايفون و نوت ٥ معرفي كنه شايد بتونه دوباره فروش خوبي داشته باشه

  • M. Ali

    قابل پيش بيني بود فروش خوبي نميتونه داشته باشه. فقط كيفيت بدنه فوقالعاده اي داره در بقيه موارد در مقابل سامسونگ اس ٦ ...

  • Alireza

    وقتی یک شرکتی یک پرچمدار معرفی میکنه ، بعد دو روز بعد میاد یک گوشی معرفی میکنه که از پرچم دارش هم امکانات بالاتری داره ، آخرش همین میشه.
    HTC هم بره دره شرکتش رو تخته کنه بهتره.

  • ava

    مردم بهتریت طراحی و بی نقص ترین گوشی رو نمیخوان
    یه چیز جدید میخوان که پزشو بدن اگر خوب از اب در اومد هم که چه بهتر
    وگرنه طراحی ام ناین و سونی یکی از بی نقص ترین و زیبا ترین ها هستن که فقط تکراری شدن

    • دونباله رو

      موافقم

مطالب پیشنهادی