ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در I/O امسال از اندروید M پرده برداری می کند

درست همانند سال های گذشته، گوگل قصد دارد در مراسم سالانه I/O که مخصوص توسعه دهندگان اش برگزار می کند، اندروید بعدی را معرفی نماید. البته گوگل به صورت رسمی این مسئله را تائید نکرده ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

درست همانند سال های گذشته، گوگل قصد دارد در مراسم سالانه I/O که مخصوص توسعه دهندگان اش برگزار می کند، اندروید بعدی را معرفی نماید. البته گوگل به صورت رسمی این مسئله را تائید نکرده اما بخشی از برنامه مدون مربوط به I/O 2015 در خود نام "Android M" را گنجانده است که البته حالا دیگر در وبسایت مربوط نمی توان این برنامه را مشاهده کرد.

سال گذشته، پیش از این که گوگل رسما اندروید Lollipop را معرفی کند، از نام اندروید L برای توصیف سیستم عامل جدیدش استفاده می کرد. همه این ها در حالی است که اندروید آبنبات چوبی یا اندروید L، هنوز کمتر از ده درصد سهم بازار سیستم عامل های اندرویدی را در اختیار دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

متاسفانه توصیفی که در برنامه ریزی گوگل آمده بود، توضیحات چندانی در ارتباط با مراسم نمی دهد. بخش Android at Work تنها می گوید که اندروید M، قدرت اندروید را به تمامی محل های کاری می آورد.

گوگل سال هاست که تلاش می کند اندروید را روی هر دستگاهی که می تواند قرار دهد. از تلفن ها شروع شد، به تبلت ها، تلویزیون ها و ماشین ها رسید و حالا هم کامپیوترهایی داریم که سیستم عامل کروم با هسته اندروید دارند.

و اما حالا به نظر می رسد تلاش گوگل برای رسیدن به جمعیت بزرگ تری است و می خواهد گامی بزرگ در جهت به دست آوردن توجه کسب و کارها بردارد.

قسمت دیگری از مراسم در ارتباط با مسئله اعلان هایی است که در اندروید لالیپاپ چوبی دستخوش تغییرات شد. بخشی دیگر به فرامین صوتی مربوط است. احتمالا در اندروید M، تلفن همراه ما فهم کلمات بیشتری خواهد داشت و به OK Google ختم نخواهد شد.

در توضیحات مربوط به این بخش آمده که بیش از یک میلیارد تلفن همراه اندرویدی وجود دارد و این آمار رو به افزایش است. گوگل قصد دارد شیوه جدیدی برای دسترسی آسان به تمام بخش های تلفن همراه را معرفی کند. Voice Access یک سرویس جدید است که به کاربر اجازه می دهد از طریق صدا به همه جای تلفن همراه اش سرک بکشد.

ساندار پیچای در روز 28 ماه مه، پنج شنبه 7 خرداد به روی صحنه می رود و I/O 2015 را شروع می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • کیپ کالم

    بذار اول L رو بریزیم بعد برو سر وقت M و N و O و غیره !

  • Reza

    فکر کنم M مخفف Muscle ( عضله ) ست .

  • Psycho ass

    فکر میکنم اسم نسخه بعدی اندروید Muffin باشه

  • سعید

    شاید بی ربط به نظر برسه اما مدتیه بشدت احساس میکنم کاش یوتیوب فیلتر نبود تا میتونستیم از انبوه دانش و اطلاعاتی که روزانه در این وبسایت ارائه میشه استفاده ببریم.

    سوال اینجاست که آیا نمیشه فیلترینگ هوشمند رو برای یوتیوب هم استارت زد؟ چه نگرانی هایی ممکنه وجود داشته باشه؟ البته غیر از اینکه قابل درکه که ممکن است بعضی از دوستان که از کپی داخلی یوتیوب نون فراوانی میخورند دچار چالش شند؟

    دیجیاتو ممنون میشم اگر پیگیری کنید.

  • TJBME.irدانشجویان مهندسی پزشکی

    من با کاستوم رام آندروید ۵ رو تجربه کردم واقعاً زیبا و روون بود

  • TWRP

    نمیفهمم اخه لالی پاپ که خیلی روون و خوب و بهینه اس،چرا مردم اپدیت نمیکنن پس؟؟:||

  • مهدیار

    من که یا همون کیت کت جونم خوشم.
    البته بتونم اپدیتش می کنم اما الانم جوابمو میده وازش راضی ام.

  • مرتضی توسلی

    دمش گرم ما هنوز اندرکف لالی جون هستیم،مولینیوش اومد!

  • اشکان

    جمع کنین بابا... لالی پاپ هم هنوز فراگیر نشده! -_-

  • یوتابایت مایکروسافتی

    من براتون دلیل میارم که چرا اندروید لالی پاپ سهم کمی داره.
    اول از همه کمتر کسی هست که به آپدیت علاقمند باشه.واقعیته.حالا شما خودتون گیک هستید ولی مثلا مردم عادی چی.حال و حوصلش رو ندارن.
    در ضمن فعلا تعداد گوشی هایی که با لالی پاپ «عرضه شدن» کم هستن.ولی با کیت کت زیادن.
    دلیل دیگه اینه کسی که هنوز S4 داره یا Z1 هنوز گوشیش از پس بازی های خیلی خیلی سنگین بر میاد.یا حتی برای برنامه نویسی.
    البته اینا برای کاربرای عادی هست و واااااا.
    شما خودتون اگه خونتون بزرگ باشه و خیلی هم راحت باشید میرید یه خونه ی دیگه میخرید؟
    تازه اونم با این قیمت گوشی و خونه؟
    خوتون بهش فکر کنید.
    آیا شمایی که s4 داری چه دلیلی داری که بری s6 معمولی بخری؟
    کاربر معمولی منظورمه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی