ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی دستگاه مقابله با گرافیتی که خرابکاران را «بو» می کشد

در سال گذشته میلادی، بودجه ای بالغ بر 34 میلیون دلار از محل مالیات های اخذ شده از شهروندان استرالیایی برای پاکسازی قطارهای شهرهای سیدنی از آثار گرافیتی صرف گردید. حال، وزارت حمل و نقل این ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در سال گذشته میلادی، بودجه ای بالغ بر 34 میلیون دلار از محل مالیات های اخذ شده از شهروندان استرالیایی برای پاکسازی قطارهای شهرهای سیدنی از آثار گرافیتی صرف گردید.

حال، وزارت حمل و نقل این کشور برای مقابله با این پدیده، نوعی «بینی» الکترونیکی طراحی کرده که مقامات را به صورت آنی در جریان رنگ شدن دیواره ها و سطوح قطارها قرار می دهد.

این دستگاه که اصطلاحا «تله موش» خوانده می شود به محض تشخیص هرگونه ابزار رنگ و اسپری فعال شده و بلافاصله از طریق دوربین های مداربسته شرح جرم را ثبت و ضبط نموده و سپس ماموران پلیس را باخبر می کند تا در نزدیک ترین ایستگاه مجرم را دستگیر نمایند.

در حال حاضر این پروژه در دست بررسی است تا عملیاتی بودن آن مشخص گردد و براساس خبری که در CBC News منتشر گردیده، سیستم مذکور موفق شده تاکنون 30 فرد خرابکار را به دام بیاندازد.

قطارهای شهری سیدنی توسط یک شرکت دولتی اداره می شوند و هنوز مشخص نگردیده که در جریان این پروژه چه تعداد از آنها قرار است که به دستگاه های یاد شده مجهز شوند و تنها عنوان شده که این سیستم ها به صورت تصادفی در قطارهای مختلف به کار گرفته می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • amin.digiato

    اگه ایران باشه اینقدر رو بینی بو های مختلف میدن تا مختل بشه !

  • H A M E D

    من که گرافیتی (واقعی) رو از خیلی نقاشی های مدرن بیشتر میپسندم

  • reza

    گرافیتی که خیلی خوب و قشنگه.تو ایران طرف با چاقو رو صندلی اتوبوس کنده کاری میکنه. اونم چه جملاتی :|

  • HO3EIN-1

    واقعا هیچ جای دنیا ارزش این گرافیتی ها رو نمیفهمن.
    به قول داریوش سرباز:
    این احمقا ارزش هیچی رو نمیفهمن/تو ایران همه چی باید پولی باشه حتما

    • jahanjkb

      بطور عجیبی باهات موافقم
      واقعا شعور یسریا ب این چیزا نمیرسه

  • A Sky full of Stars

    یادش بخیر سه سال پیش بین دوست صمیمیم و نامزدش اختلاف افتاد بعد دوستم برای آشتی کردن باهاش یه گرافیتی روی دیوار شهرکشون زد..
    تا همین چند ماه پیشم بود ولی مدیر شهرکشون داد پاکش کنن..
    یه اثر عاشقونه ی به یاد موندنی بود ! :))
    نمیدونم احساس میکنم گرافیتی یه جور داد زدن حرف آدمه, یه کار بزرگ !

  • دونباله رو

    پاستیل و آبرنگ و گواش
    قبل از نوشتن و بو دادن یه پارچه روی دوربین میندازن

مطالب پیشنهادی