ساخت نوعی دستگاه مقابله با گرافیتی که خرابکاران را «بو» می کشد
در سال گذشته میلادی، بودجه ای بالغ بر 34 میلیون دلار از محل مالیات های اخذ شده از شهروندان استرالیایی برای پاکسازی قطارهای شهرهای سیدنی از آثار گرافیتی صرف گردید. حال، وزارت حمل و نقل این ...
در سال گذشته میلادی، بودجه ای بالغ بر 34 میلیون دلار از محل مالیات های اخذ شده از شهروندان استرالیایی برای پاکسازی قطارهای شهرهای سیدنی از آثار گرافیتی صرف گردید.
حال، وزارت حمل و نقل این کشور برای مقابله با این پدیده، نوعی «بینی» الکترونیکی طراحی کرده که مقامات را به صورت آنی در جریان رنگ شدن دیواره ها و سطوح قطارها قرار می دهد.
این دستگاه که اصطلاحا «تله موش» خوانده می شود به محض تشخیص هرگونه ابزار رنگ و اسپری فعال شده و بلافاصله از طریق دوربین های مداربسته شرح جرم را ثبت و ضبط نموده و سپس ماموران پلیس را باخبر می کند تا در نزدیک ترین ایستگاه مجرم را دستگیر نمایند.
در حال حاضر این پروژه در دست بررسی است تا عملیاتی بودن آن مشخص گردد و براساس خبری که در CBC News منتشر گردیده، سیستم مذکور موفق شده تاکنون 30 فرد خرابکار را به دام بیاندازد.
قطارهای شهری سیدنی توسط یک شرکت دولتی اداره می شوند و هنوز مشخص نگردیده که در جریان این پروژه چه تعداد از آنها قرار است که به دستگاه های یاد شده مجهز شوند و تنها عنوان شده که این سیستم ها به صورت تصادفی در قطارهای مختلف به کار گرفته می شوند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اگه ایران باشه اینقدر رو بینی بو های مختلف میدن تا مختل بشه !
من که گرافیتی (واقعی) رو از خیلی نقاشی های مدرن بیشتر میپسندم
گرافیتی که خیلی خوب و قشنگه.تو ایران طرف با چاقو رو صندلی اتوبوس کنده کاری میکنه. اونم چه جملاتی :|
واقعا هیچ جای دنیا ارزش این گرافیتی ها رو نمیفهمن.
به قول داریوش سرباز:
این احمقا ارزش هیچی رو نمیفهمن/تو ایران همه چی باید پولی باشه حتما
بطور عجیبی باهات موافقم
واقعا شعور یسریا ب این چیزا نمیرسه
یادش بخیر سه سال پیش بین دوست صمیمیم و نامزدش اختلاف افتاد بعد دوستم برای آشتی کردن باهاش یه گرافیتی روی دیوار شهرکشون زد..
تا همین چند ماه پیشم بود ولی مدیر شهرکشون داد پاکش کنن..
یه اثر عاشقونه ی به یاد موندنی بود ! :))
نمیدونم احساس میکنم گرافیتی یه جور داد زدن حرف آدمه, یه کار بزرگ !
پاستیل و آبرنگ و گواش
قبل از نوشتن و بو دادن یه پارچه روی دوربین میندازن