ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل خبر از ارائه قابلیت هایی جدید برای دکمه Home می دهد

علیرغم تمام تغییراتی که در طول سالیان اخیر در آیفون به وجود آمده، اپل هرگز تصمیم نگرفته تا دکمه Home را از تلفن هوشمند خود حذف نماید. این دکمه همواره نقشهای مهمی را بر عهده ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۶:۲۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

علیرغم تمام تغییراتی که در طول سالیان اخیر در آیفون به وجود آمده، اپل هرگز تصمیم نگرفته تا دکمه Home را از تلفن هوشمند خود حذف نماید. این دکمه همواره نقشهای مهمی را بر عهده داشته و اپل از آن جهت ارائه تجربه کاربری بهتر به مشتریان، کمک گرفته است.

به تازگی پتنتی از سمت اپل به ثبت رسیده که نشان می دهد این شرکت برنامه های زیادی برای افزودن قابلیت های جدید به دکمه Home دارد.

بر اساس اطلاعاتی که در این پتنت آمده، دکمه Home قرار است در آینده در بازی های ارائه شده برای iOS نیز ایفای نقش کند. تصور کنید که مشغول انجام یک بازی اکشن هستید و نیاز دارید تا با هدف گیری دقیق، به دشمن شلیک کنید؛ اینجا همان حوزه ای است که دکمه Home با قابلیت های جدیدش وارد می شود.

به جای اینکه از دکمه های مجازی قرار گرفته بر روی صفحه استفاده کنید، می توانید انگشت خود را بر روی دکمه Home جا به جا کرده و بدین شکل هدف گیری لازم را انجام دهید.

دکمه Home در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی Touch ID برای باز کردن قفل دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، اما اگر این پتنت به واقعیت بپیوندند، بی شک امکانات بیشتری را برای آن می توان متصور بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • پوریا

    اچ تی سی وایلدفایر قدیمی من هم این ویژگی را داشت. دستت را که روی سنسور اپتیکال پایین میکشیدی، میشد بالا، پایین، چپ یا راست حرکت کرد. چطوری پتنت ثبت کرده؟!!

  • SAEED DASTMARD

    بهترین کار ممکن میخاد بکنه دمش گرم کلی روحم شاد شد.

  • sadeq

    من قدیما با خودم فکر میکردم کاش میشد با سوایپ کردن افقی روی کلید هوم سامسونگ ورق زد یا بصورت عمودی اسکرول کرد..
    ولی چه فاییده نه میشه این فکرا رو جایی ثبت کرد نه ثبت کرد جایی این فکرا رو!

  • امیر پارسا

    حذف دکمه هوم فیزیکی یکی از بزرگترین اشتباهات گوگل و مایکی بود
    من خودم(هرچند نظر من معیار نیست!) بشدت علافمندم به هوم ایفون و سامی
    یه جور حس خاص فشاردادن اون دکمه معناش اینه که من رییسم!
    .
    بنظرم خیلی توی تجربه کاربری مفیده و نقشش بزرگه این دکمه فیزیکی
    و خصوصا که سنسور بزودی فراگیر میشه
    و تقریبا بهترین جا واسش دکمه هومه
    (پشت گوشی هم هست اما باعث ضخامت گوشی میشه و بد دسته)
    با این پتنت ها امیدوارم شاهد تغییر سخت افزاری ایفون 6اس باشیم

  • ali

    خیلی پتنت هارو اپل ثبت کرده و استفاده نشده اینم شاید یکی از اونا باشه

  • سوتابایت منتظر...

    البته همین الانم عملی شده به صورت محدود که دوبار لمس دکمه هوم همه چیز رو میاره پایین حتما همون طور که خود دیجیاتو تو بررسی آیفون ۶ گفت کاربرد های بیشتری ازش خواهیم دید!!تو آینده!!

  • سوتابایت منتظر...

    البته خیلی مطلب درمورد این پتنت تو نارنجی منتشر شد و البته ایده صحفه نمایش حساس به فشار با این پتنت به ثبت رسید! پس حتما تو آیفون بعدی می بینیمش!!

  • سوتابایت منتظر...

    تصویر مطلب تصویر مطلب نارنجی ام بود!!
    -گریه حضار!! :((

  • A.R.T

    پس به دوستانی که قصد دارن طرح مفهومی از آیفون ۷ و آیفون های آینده رو رندر بگیرند پیشنهاد میدم با توجه به این پتنت دکمه ی هوم رو دست نزنن.

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

    دمش گرم اپل حال میده به مشتری هاش خوش به حالشون

    منم دلم خوشه اچ تی سی مشکلای اندروید 5 رو حل کنه :(



    حیف ازت خوشم نمیاد اپل وگرنه آیفون میگرفتم سودت بره بالا :D


    الکی مثلا من آیفون بگیرم اپل میشه شرکت 900 میلیاردی :D

مطالب پیشنهادی