کلید موفقیت ویندوز ۱۰ در دست استور یکپارچه جدید و توسعه دهندگان است
[digisqoute person="ساتیا نادلا" image="https://digiato.com/wp-content/uploads/2015/04/0130-satya-nadella-630x420-300x300.jpg" ]ویندوز ۱۰ اهدافی بسیار بلندپروازانه تر از صرفا حضور در کامپیوترهای شخصی دارد. ویندوز حال تبدیل به یک هسته شده، یک فروشگاه نرم افزاری جامع خواهد داشت و در مجموع یک ...
ساتیا نادلا
ویندوز ۱۰ اهدافی بسیار بلندپروازانه تر از صرفا حضور در کامپیوترهای شخصی دارد. ویندوز حال تبدیل به یک هسته شده، یک فروشگاه نرم افزاری جامع خواهد داشت و در مجموع یک پلتفرم کامل است.
نادلا در مصاحبه هفته اخیر خود با مجله Fortune چنین می گوید و به سادگی برنامه و اهداف مایکروسافت را پیش از عرضه رسمی ویندوز در انتهای تابستان جاری، برایمان مشخص می سازد.
مایکروسافت جدید، اهمیت نمی دهد ویندوز ۱۰ را در چه محصولی به کار خواهید گرفت زیرا برنامه های زیرکانه ای برای اپلیکیشن های یکپارچه خود دارد و تلاش می کند تا یک نوع از رابط کاربری را به کاربران و در همه محصولات خود تقدیم کند؛ این همان «یک هسته» و «یک پلتفرم جامعی» است که نادلا در خصوصش سخن رانده و می خواهد تا نهایتا سه سال آینده، ویندوز ۱۰ را با همین راهکار، راهی یک میلیارد دستگاه بکند.
اما در حال حاضر، ابعاد و بار حجمی اندک فروشگاه ویندوز فون و فروشگاه ویندوز، نقطه ضعف این پلتفرم در برابر اندروید و iOS و حتی Mac App Store است. در چنین موقعیتیست که ایده ی «یک فروشگاه» نادلا، وارد میدان می شود و مشخصا در شرایط فعلی، تنها راه موفقیت و پیروزی ویندوز ۱۰، استفاده از یک فروشگاه یکپارچه و جامع برای همه محصولاتی که از این نسخه ویندوز بهره می گیرند است. با دیجیاتو همراه باشید.
نظرتان چیست ابتدا اندکی تاریخ را مرور کنیم؟ در گذشته نه چندان دور، خبری از فروشگاه های یکپارچه از طرف شرکت ها نبود. کاربران برای دریافت یک اپلیکیشن، مجبور بودند مراحل بسیاری را طی کنند؛ ابتدا جستجو در اینترنت، سپس دانلود نرم افزار، بعدا نصب آن و... . حتی گاهی برای نصب یک نرم افزار، به یک اپلیکیشن جانبی دیگر نیز نیاز بود. حال به این نکته نیز توجه داشته باشید که پروسه ای به نام بروز رسانی خودکار نیز اساسا وجود خارجی نداشت و برای آپدیت نرم افزار ها، مجبور بودیم تمام مراحل فوق را دوباره تکرار کنیم. در برخی موارد هم ابتدا نیاز بود تا نسخه پیشین حذف گشته و سپس نسخه جدید نصب شود.
در ابتدا موبایل ها این موضوع را بهبود بخشیده و «درد» را کاهش دادند. اپل، اپ استور را معرفی کرد، سپس غول جستجو با گوگل پلی برای اسمارت فون های اندرویدی به میدان آمد. [گوگل حتی اجازه داد تا فروشگاه های جانبی نیز برای اندروید به کار مشغول شوند.]
پروسه بسیار آسان تر شد، درد نصب نرم افزار و اپلیکیشن ها نیز کاهش یافت؛ اپ مورد نظرتان را پیدا کنید، بر رویش کلیک کرده و نصبش کنید. به همین راحتی. پروسه بروز رسانی هم، همین آسانی را به همراه دارد. حتی اگر موبایلی جدیدتر تهیه کردید نیز مشکلی نیست، لیست اپلیکیشن های شما در اکانتتان موجود هستند و به راحتی می توانید همه را دوباره و با اشاره انگشتتان نصب کنید. در این شرایط، عملیات پیچیده نصب شدن از چشمان کاربران پنهان بوده و پس از چند لحظه می توان به راحتی با اپلیکیشن جدید کار کرد.
در این بین، کار برای توسعه دهندگان نیز بسیار آسان شد و این افراد می توانستند درآمدهای خود را افزایش داده و به راحتی نیز سهم خود از خریدهای کاربران را دریافت کنند؛ هرچند که فروشگاه های یاد شده معمولا بخش قابل توجهی از درآمد را برای خود نگه می دارند.
مایکروسافت هم در این میان دنباله روی ایده اپل و گوگل شد و فروشگاهی برای ویندوز فون ارائه داد اما مشکلش اینجاست که هنوز نتوانسته تعداد اپ ها را به میزان قابل توجهی برساند و یا برخی اپلیکیشن های ضروری و مورد نیاز کاربران را به آن وارد کند.
حتی در صورت وجود اپ ها، بیشترشان نسخه هایی ضعیف تر از نمونه های نوشته شده برای iOS و اندروید هستند. در همان زمان نیز بود که مایکروسافت حاضر شد پول های بسیاری را هزینه کند تا اپلیکیشن ها -هر نوع اپلیکیشنی- به فروشگاه ویندوز فون نیز وارد شوند.
کاربران اما هنوز تمایلی به رها کردن اپ استور و پلی استور و پیوستن به ویندوز فون نشان نداده اند؛ دلیلش هم مشخص است: اپلیکیشن های کاربردی یا برای ویندوز فون وجود ندارند و یا نسخه های ضعیف تری از iOS و اندروید برای پلتفرم مورد بحث سر هم بندی شده اند. به طور کلی توسعه دهندگان هم دلیلی نمی دیدند تا فروشگاه های پر سود دیگر را رها کرده و برای نوشتن اپلیکیشن در یک پلتفرم نوپا، وقت خود را هدر دهند. نتیجه حال مشخص است؛ ویندوز فون با سهم بازار اندک خود از موبایل های هوشمند، حرفی برای گفتن در برابر دو پلتفرم رقیب ندارد. کاربران تمایل دارند به پلتفرمی پا بگذارند که اپلیکیشن های زیادی برای استفاده داشته باشند نه اینکه در انتظار برای نوشته شدن اپ ها بنشینند.
در همین حین، ویندوز ۸ هم برای خود یک فروشگاه اپلیکیشن دارد اما ضعف کار در آنجاست که فروشگاه ویندوز ۸ و ویندوز فون به شکل کامل از یکدیگر جدا هستند. همین موضوع باعث می شود که اگر یک کاربر بخواهد یک اپ را بر روی موبایل و کامپیوتر خود داشته باشد، مجبور به پرداخت دو هزینه برای دریافت آن گردد. از طرف دیگر جدا بودن فروشگاه ها، منجر خواهد شد تا توسعه دهنده نیز مجبور شود دو بار و به شکل کاملا جداگانه اپلیکیشن خود را برای دو پلتفرم پی سی و موبایل بنویسد.
اکنون نادلا وعده می دهد که ویندوز ۱۰، می آید تا همه این مشکلات را حل کند؛ یک فروشگاه بزرگ که همه محصولات ویندوزی را پشتیبانی خواهد کرد، زیرا اپلیکیشن ها قرار است به گونه ای نوشته شوند که در همه محصولات ویندوزی به شکلی تقریبا یکسان مشغول به کار گردند.
این در حالیست که حتی اپل هم نتوانسته ایده Mac App Store را به درستی اجرا کند. مشکل اینجاست که اپل می خواهد کنترل و نظارت بیش از اندازه ای بر روی اپلیکیشن های نوشته شده داشته باشد و از طرف دیگر توسعه دهندگان مدعی هستند از اپ هایی که برای مک می نویسند پول زیادی دریافت نمی کنند زیرا به طور کلی این اپلیکیشن ها فروش چندان بالایی ندارند.
مایکروسافت خود می گوید که توسعه دهندگان صرفا لازم است یک اپلیکیشن بنویسند تا کاربران بتوانند آن را بر روی تمام محصولات ویندوز به اجرا در آورند، اما مسئله ای که باعث تردید می شود، آن است که تحلیلگران اذعان دارند به طور کلی نوشته شدن چنین اپلیکیشن هایی به هیچ عنوان آسان نیست.
اگر این اتفاق رخ دهد، کاربران ویندوز به راحتی می توانند بدون داشتن پروسه ای غم انگیز برای یافتن و نصب دستی اپ ها، به استفاده از آنها بپردازند و مایکروسافت با راهکار خود، و در صورت موفقیت، می تواند مشکلات نسخه های قدیمی ویندوز را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و پلتفرم خود را جذاب تر کرده و به آرزوهای بلند پروازانه خود نیز برسد.
اگر این اتفاق رخ ندهد اما، باز هم با شلختگی اپلیکیشن های ویندوز رو به رو خواهیم بود. باز هم باید برای دریافت اپ ها، دست به دامن گوگل شویم و هیچ ضمانتی هم وجود نخواهد داشت که پس از دانلود و نصب یک اپلیکیشن در سرفس خود، بتوانید از قابلیت های لمسی دستگاهتان نیز استفاده کنید. نحوه ساخته شدن اپلیکیشن های یکپارچه و کارکرد صحیحشان نیز از موارد ضروری دیگر است. اگر کاربران نتوانند به درستی از تمام قابلیت های یک اپ در همه دستگاه هایشان بهره گیرند، ماهیت اپ های یکپارچه به شکل کامل زیر سوال خواهد رفت و صرفا باعث سردرگمی بیشتر کاربران خواهند شد.
اگر ایده های مایکروسافت به حقیقت تبدیل نشوند و یا در سناریویی غم انگیز تر، توسعه دهندگان همکاری و مساعدت لازم را با این شرکت نداشته باشند، می توان گفت دوباره باید با راه و روش قدیمی برای ویندوز، نرم افزار پیدا کنیم، چرا که توسعه دهنده می تواند اپلیکیشن خود، که با صرف وقت فراوان نوشته را در فضای مجازی برای دانلود قرار دهد و به شکل مستقیم از کاربران پول دریافت کند. ردمونی ها نیز مجبور خواهند شد تا ایده فراگیر شدن ویندوز ۱۰ را به همراه تمام آرزوهای زیبایشان، به دست فراموشی بسپارند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.



اونای که ویندوز فون دارن میدونن چی میگم هر برنامه که شما بگی تو آپ استور هست شاید اسمش فرق داشته باشه ولی هست مخصوصا حالا که پای ایرانیهای برنامه نویس وسط کشیده شده هر روز به مراتب بهتر میشه مثل یک دانشجوی هست که به سرعت داره واحدها پاس میکنه
رفتم پاپ كورن خريدم براي كامنت هاي اين پست،اصن يه فيلم سينمايي اين جور پستا. :)
آقایون بزرگ و ابوالفضل@
در خوب بودن ویندوز شکی نیست
اما ویندوز کلا شاخه ای جداست توی دنیای مورد بحث ما
ویندوز یه وسیله ای حرفه ای بوده تا امروز
درصورتی که طیف وسیعی از کاربران حدود 90% فقط استفاده کنندگان از محتوا هستند
شکی نیست در برتری ویندوز در مقابل اون دوتا
اما مگر چند درصد از کاربران نیاز به برنامه حسابداری دارند؟!
و واسه یه کاربر عادی شبیه ماها که با متلب کاری نداریم اندروید و ios اقتصادی ترو کارا تره
کــاربر عادی!
چون ویندوز الان اپ های لازم واسه یه کاربر عادی رو واقعا نداره
مثال هم زدم
اما ادر اینده میتونه داشته باشه
هیچ چیز خاصی توی ویندوز 10 نمیبینم در واقع بنظرم ویندوز 10 همون 8 هستش با کمی بهبود. ماکروسافت اومده نسخه های مختلف ویندوز اسماشون رو یکی کرده استور هاشون هم ادغام بقول خودش انقلاب کرده.
استور یکپارچه و اپ یونیورسال شعاره. برنامه هایی که برای arm نوشته میشن با برنامه های x86 تفاوت های ریشه ای دارن.
دوست عزیز همین الان توی استور ویندوز ۱۰ گوشی برنامه هایی وجود داره که از x86 x68 arm پشتیبانی میکنه زیاد با کلمات بازی نکن اینا شعار نیست. دوست داشتی بگو بهت لینک بدم
عزیزمشما برای وینفون برنامه نوشتی و یا صرفا بخاطر اینکه پردازنده arm ویا x86 هست این حرف را زدید؟
مهم کدهای یکسان و اتصال به سرور های مایکروسافت هست...
امیدوارم به عنوان یه مصرف کننده که
استور پر بشه از اپ های استفاده از محتوا
واتز اپ وایبر لاین اینستا و برنامه های گوگل
.
امیدارم مایکی بتونه توسعه دهندگان عادی نتها شرکت ها رو اشتی بده با ویندوز(چون اون ها باعث قوت ios و اندروید شدند)
.
امیدوارم مایکی دست از زیاده خواهی و پولپرستیش برداره و تمامه نسخه های فروخته شده و قانونی بعد از7 رو رایگان به 10 اپدیت کنه تا همه راحت و بی دردسر بتونن از زحمتاش استفاده کنه و احترام بزاره با این کار به مشتری هاش
منی که پول پرداختم بابت ویندوز 8 روی سرفیس 3ماه پیش نباید بازهم بابت 10 باید با نهایت احترام باهام برخورد بشه
همین طور سایر خریداران ویندوز
ماها خدمتی بنام ویندوز خریدیم نه شماره ویندوز
الآن متوجه نشدم...استور ویندوز،یا ویندوز ۱۰ و یا کلا ویندوز؟...اگه نیازات رو بر آورده نمی کرد که ۱.۵ میلیارد آدم بیکار نبودند سمتش برند...
خیلی بد اشتباه برداشت کردی... قراره فقط از کسانی که ویندوز غیرقانونی دارند مقداری پول بگیره و اونطور که من تو سایت های مختلف خوندم کاربر کرکی آپگرید می کنه ولی ویتدوزش جنیون شده نیست و برای پروداکت کی باید پول بده وگرنه واتر مارک مخصوص میاد که میگه ویندوز قانونی نیست...درضمن به راحتی میشه با اینسایدر شدن ویندوز قانونی داشت...
اقا من الان اندروید دارم، گوشیمم زی ۳ هست لالی پاپ استفاده میکنم . میخوام یه گوشی ویندوز فونی در کنار اندرویدم استفاده کنم .
واقعا کسانی که ازش استفاده میکنن از مارکت و محیط سیستم عامل راضی هستن یا نه؟ اگر نکات منفیش رو بگین ممنون میشم.
نکات منفیش نبود بعضی بازی ها اگه اهل بازی هستید ولی 80 درصد بازی های محبوب درون ویندوز وجود داره دوم که شما با اندروید کار کردید چقدر با شخصی سازی درگیر بودی اگه اره که مطمئن باشید ویندوز براتون کسل امیز میشه ولی در ویندوز 10 همه چیز تغییر کرده شما تایل ها رو می تونید 5 حالت تغییر بدید میتونید بکگراند رو به سه ورژن دربیارید و .... ولی بازم میگم لذتی که تو ویندوز هست نمیشه درون اندروید پایین رده حس کرد 10
من آمار دقیق فروش لبتاپ ها به اصلاح های-اند (بوگاتی ) نمیدونم
ولی امیرپارسا عزیز ظاهرا یه نکته فراموش کردن ویندوز یه محصول نرم افزاری هست و میشه روی مکبوک نصب کرد اتفاقا خیلی ها هم نصب میکنند حتی من بعضی از دولوپر net. ( فریمورک مخصوص مایکروسافت ) دیدم روی مکبوک خود ویندوز و VS نصب کردن
خوب به نظر من mac os برای کارهای مالتی مدیا و گرافیکی (بیشتر2D برای 3D اگه نرم افزارش باشه کارها سبک ) و طراحی معماری (نه مهندسی ) خلاصه کلا هنری ها خوبه . مک هم با ظرافتش با روحیه شون سازگاره :)))
من از تمامه دارندگان تئوری توطئه مثله این دوستمون درخواست میکنم خودشون رو به روانپز شک نشون بدن!
:)
.
و از خدای منان درخواست شفا واسشون دارم!
چطور مگه دوست من توهم توطه خيلي ها دارن منم روش
رفتن به روان پزشك دوره اي من به همه توصبه ميكنم
رفتم شام ولي شما دليل بگي بد نيست دوستان استفاده ميكنن
.
من منظور بدي نداشتم ميخواستم فريب آمار نخورن بچه ها شما را هم دوست دارم دليليش بدن ميگم
.
راستی معنی خانخوله چیه اصطلاح جنوبی
من مخالفتی با شما ندارم
اما حرف اون روز من دلیل اش حرف دوستان مبنی بر برتری ویندوزی ها به دلیل فروش بالاشون نسبت به مک بوک ها
200میلیون در مقابل 20 میلیون
اما وقتی بازار رو جدا میکنید به ارزون ها 300دلاری(دوچرخه)
میانه تا 800دلاری(کمری)
و های اند تا 1400 دلار(بوگاتی)
و لبتاپ های غول گیم و ورک استیشن تا 7000دلار(شاتل)
منم واسشون نتیجه گرفتم اگر شما فروش های اندهای ویندوزی رو با مک های مقایسه کنید میبینید که یک پنجم میفروشند!
چون صحیح نیست ما دوچرخه رو با شاتل مقایسه کنیم
و این صحبتم هیچ کردیتی مبنب بر بهتر بودن مکبوک نداشت
هرچند که صحبت شما رو درباره وکلا و پزشکان رو میشه خریداران الترابوک های ویندوزی هم بسط داد
و همچنین کلا مک بوک وسیله ای حرفه ای نیست و حرفه ای ها(کلاس شاتل)مک پرو رو در مقابل دارند
و من منکر سرفیس نیستم چون کاربرش هستم اما ایراداتی بهش دارم
که دوستان همه چیز رو باهاش خونی برخورد میکنند که باعثر مجادله میشه
و در آخر واقــــعا ببشخید که کامنتم اشتباه پست شد
شما بزرگوارید
واقعا شرنده داداش
در این اشفته بازار کامنت ها که سایت تا کامنت میدی برمیگرده به یک ساعت پیشش اشتباه میشه
این کامنت در جواب دوست دیگری بود!
من تا امروز اینقدر یه جا شرمنده نبودم!!!!!!
تازه ايشون حوزه كاريش رايانه بود من ميگم دانشجوي عمران و مكانيك و برق كلا مهندسي با ديد باز تري انتخاب كنن تا تو يادگيري نرم افزار تخصصي رشته و كارشون مشكل ايجاد نشه چون مقطع حساسي از زندگيشون. تحت تاثير تبليغات و جو رواني قرار نگيرن (خودمم دانشجوم ميبينم ديگه ) اگه از همكارا و متخصص حرفه اي هم بپرسه بد نيست نه مثل دوست من
حالا ويندوز نگيرين برن تو نماز خونه دانشگاه گيم مولتي بزنن :)
براي بقيه هم صلاح مملکت خویش خسروان دانند
موفق باشيد
متاسفانه منم اون موقع عضو سايت نبودم تا از نظر شما استفاده كنم نا آگاه قضاوت كردم
.
اتفاقا من از نزديك شاهد نصب sql server روي ويندوز مك پرو بودم و جدا كاراي يك لپ تاپ ويندوزي (بستگي به مدلش ) تو اين رده قيمتي نداشت صاحب مك پرو هم يه دانشجويي IT بود كه پولش با زحمت زياد در آورده و اندازه پولي كه خرج كرده بود كاركرد نداشت براش و قبل از خريد انتظارات بالاي داشت و فكر مي كرد مك پرو در محيط ويندوزي به خوبي mac os هست
خوب شرایط ذهنی مشتری هم باید در نظر گرفت با پولی که میده دوتا سیستم عامل درصورت تمایل با 50 تا 100 دلار صاحب ویندوز میشه حتی با وجود کارکرد ضعیف تر در حالت ویندوزی نسبت به لبتاپ هم قیمت بلکن ارزان تر
و با وجود کاربردی تربودن ویندوز در مشاغل و اگر فرد مثل لبتاپش های-اند باشه و استفاده های-اند بکنه حداقل از نظر کاری ضرر میکنه و برد روحی روانی بستگی به طرز فكرش داره
اینم میدونم اکثر کسانی که لبتاپ/ التورابوک های-اند میخرن استفاده های-اند ندارن اتفاقا برعکس مثل وکیل و دکترها و مدیران ارشد (غیر اجرایی ) و کلا کسانی که تولید محتوا رایانه ای یا ندارن یا خیلی کم و تعریف های-اند به شکل دیگه دارن و مكبوك براشونم خیلی عالی هم هست
من میگیم اون دانشجویی که چهار روز هفته کار میکنه دو روز دانشگاه میره نره وسیله های-اند به تعریف شما بگیره که به اندازه پولش تو رشته و زمینه کاریش کاربردی نباشه. اگه یه PC قوی دارن پیشنهاد من مکبوک اگه کیبورد خوب و mac os لازم ندارن سرفیس پرو هم یه تبلت برای مطالعه هم با win سازگار تره سبک ترم هم هست
اينم بگم بعضي از نرم افزار تخصصی کاربردی نرم افزار و IT هم هست برای mac os مخصوصا براي شركت كه با مايكروسافت تو محصول مشترك رقيب هستند مثلا يه اوراكل (Oracle ) خسته تو محيط mac os ديدم
بازم اینم بگم سرفیس پرو تو کارهای هنری که گفتم نمیتونه جای مکبوک پرو بگیره ولی دیدن این http://www.aparat.com/v/Gq295 خالی از لطف نیست به نظرم اگه تو فکر خرید تبلت هستن برای خرید کمک بکنه هرچند تبلیغات با واقیعت معمولا تفاوت داره
انشا لله منظورتون استور وین فون هست دیگه؟
چون فکر نکنم خود ویندوز از کمبود app و game چیزی کم داشته باشه مخصوصا game که مک حرفی واسه گفتن نداره.
App ـهای بزرگ هم انقدر گستردگی دارن که نیازی به وجودشون توی استور نیست اونم بعلاوه plugin ـها.
این تصور غلط گستردگی اپ های ویندوز(جز گیم)برای حرفه ای هست و نه کاربران عادی
وقتی نیاز کاربران عادی رو میبینی که معمولا وات اپ و اینستاگرام می خوان و نه اتوکد و پریمیر میبینی ویندوز هم فقیر توی اپ!
مگه چند درصد از کاربران تولیدکنندگان محتوا هستند؟!
درصورتی که برای کاربران عادی ios و اندروید خیلی خیلی بیشتر اپ دارند و برنامه ها خیلی کاراتره
منم گفتم، چرا دقت نمیکیند؟ گفتم منظورتون چین فونه دیگه؟ چون خود ویندوز گستردگیش بیشتره.
فقط جواب میدید بجای با دقت خوندن
فقط جواب میدی بجای با دقت خوندن!
گسترگی ویندوز برای یه کاربری عادی(90% از کاربران) کجاست؟!
لطفا معادل های اسنپ چت و اینستا و واتزاپ و لاین و فتوادیتور و اخرین خبر و فکس دات ار و و و رو نام ببر!
.
دقیقا نویسنده داره میگه ویندوز(نه وینفون) یه بیابون واسه اپ هایی که کاربران عادی نیاز دارن
و امیدواره که با کمک توسعه دهندگان این از بین بره و وین تن در این صورت موفق میشه
واقعا اطلاعاتت کمه. هم واتس اپ داره هم لاین داره هم اینستاگرام (6tag) برنامه غیر رسمی اسنپ چت هم داشت از سری ۶ رودی فکس دات آی آر هم داره برنامه اخبار هم زیاد داره. خواستی لینک بدم. اطلاعاتت خیلی کمه رفیق
مگه چندنفر حاضرند برای یه روتوش عادی عکس 700دلار فتوشاپ رو بپردازند؟!
همون رو با یه اپ ساده بدون پیچیدگی و مجانی میشه انجام داد
بریزید بیرون تصوراتتون رو
در تعدد اپ تولید محتوا برای ویندوز شکی نیست
اما درمقابل ios و اندروید برای کاربران عادی(90%از کاربران) ویندوز یه بیایابون خشکه!
اگرم وایبر یا لاین نسخه ویندوز دارند فقط جزیی از امکانات رو به کاربران اونم دست و پا شکسته میدهند
نویسنده منظورش اینه که با اپ های یکپارچه همچین اپ هایی وارد استور بشه که الان وجود نداره
داداش هیچ وقت سیستم عامل دسکتاپ رو با گشی یکی نکن چرا که جبهه کاریشون فرق میکنه اینجا الان بحث سره وینفون هستش و اگر نه بیشترین کسانی که ویندوز مصرف میکنند مطمئنا برای محتوا می خوان نه برای بازی کردن crossy road یا اسفالت اگه اینطور باشه مغز.... خورده باید بره طرف دیوایس وینفونی یا اندروید ای او اس در کل ویندوز کارش چیز دیگه هست پس وجود یا نبود استور زیاد لطمه ای به ویندوز نمیزنه همونجور که به مک وارد نمیشه
شما ویندوز دسکتاپ رو با اندروید و ای او اس مقایسه میکنی؟
امیر پارسا بنظر من ویندوز سیستم عامل خیلی خوبی هست . قبول دارم که ما خیلی از کارامون رو با اندروید و ای او اس انجامدمیدیم اما یه سری کار هام هم هست که اصلا نمیشه با اینا انجام داد . مثلا استفاده از نرم افزار های حسابداری که الان فروشگاه ها همشون استفاده میکنن. منظورم همون کار های خاص کاری یا حرفه ای هست . اما فارغ از همه اینا هنوز صنعت گیم بهترین رابطه رو در بین سیستم عامل ها با ویندوز داره .
دقت کن همون ویندوز رو تبلت های ۷ اینجی یا سرفیس هم هست که بالاخره بهشون نیازه!!
دقیقا!
واسه عموی من یا بابای شما که نه با اتوکد کاری داره و نه با پریمیر
نهایت کارش هم جواب دادن وایبره و رتوش عکس با فتوادیتور و اینستا دیدن
کدوم راحت تر و بی دردسر تر و کاراتر و ارزون تر و سبک ترو بهتره؟!
ایپد مینی 300 دلاری
سرفیس 800 دلاری؟!
ویندوز یا اندروید؟!
چند درصد از کاربران با کامیپوتر و تبلت کار حرفه ای میکنند در حد اتوکد و متلب؟!
3%؟!
4%؟!
پس این همه موفقیت ios و اندروید بی دلیله؟!
این تصور غلط گستردگی اپ های ویندوز(جز گیم)برای حرفه ای هست و نه کاربران عادی
وقتی نیاز کاربران عادی رو میبینی که معمولا وات اپ و اینستاگرام می خوان و نه اتوکد و پریمیر میبینی ویندوز هم فقیر توی اپ!
مگه چند درصد از کاربران تولیدکنندگان محتوا هستند؟!
درصورتی که برای کاربران عادی ios و اندروید خیلی خیلی بیشتر اپ دارند و برنامه ها خیلی کاراتره
مگه چندنفر حاضرند برای یه روتوش عادی عکس 700دلار فتوشاپ رو بپردازند؟!
همون رو با یه اپ ساده بدون پیچیدگی و مجانی میشه انجام داد
بریزید بیرون تصوراتتون رو
دوست عزیز اطلاعاتت خیلی کمه. همه این نرم افزارایی که میگی توی ویندوزفون هست
قيمت بالا براي اپل نقطه قوتش هست چون:
با قيمت بالا ميتونه مواد با كيفيت عالي استفاده كند
با قيمت بالا ميتواند خدمات و پشتيباني بي نظير ارايه كند
با قيمت بالا ميتواند در فناوريهاي جديد سرمايه كذاري كرده و يا شركتهاي ديگر را بخرد
با قيمت بالا ميتواند از قطعات گرانتر و بهتر استفاده كند
با قيمت بالا ريسك پذيري كمپاني بهتر شده و ميتواند در محصولات جديد سرمايه كذاري كرده ولي اگر خوشش نيومد توليد نكند ! نمونش تلويزيون اپل كه اين اتفاق براش افتاد
و...
بخاطر کیفیتش بود خم میشد؟
Iphone 5 به خاطر کیفیت رنگش میرفت بعد از یه مدت؟
بهترین کار اپل شستشوی مغزی کاربرانشه
فن آوری های جدید اپل رو میتونی نام ببری از فروش گرانش؟ کم کردن port و گرفتن پول بیشتر برای برگردوندن port ـها؟ یا تاچ آی دی که قبلا تو لپ تاپ ها بوده؟
واقعیت مجازی گوگل، بالون های اینترنت، ماشین خودران، گوگل گلس، گوشی ها ماژولی و و و ...
ماکیروسافت: هولو لنز، اَژور، وین ۱۰ بیش از حد یک پارچه و و و ...
یه سوال اونایی که از گوگل نام بردی چه قدر وارد زندگی ت شده!! اما تاچ آی دی همین الان می تونی استفاده کنی ! می خای لپ تاپ نازک داشته باشی همین الان می تونی داشته باشی و فورس تاچ هم با اپل واچ!! بد بین نباش و همه جانب رو ببین !! اگر یه پنچ سال دیگه ام بگذره آره حرفت درسته می تونی از تمام نوآوری های گوگل استفاده کنی!!
ایران مجدودیت وجود داره،دلیل نمیشه ایشان خارج از اینجاهم دسترسی به این هارو نداشته باشند...
حالا میشه این را ضعف دونست...
الان نظرت چه ربطی به پست مایکی داره عزیز من این که شما میگید یعنی کلاه برداری مثلا می خوام خونه بخرم برم گرون فروشی کنم پدر مردم هم در بیارم البته این سیاست اپل نیست این از ذهن توهمی شما میاد بیرون به طور کل حاشیه سود اپل بالاست
قیمت لومیا 930 چقدر با ایفون 6 فرق داره؟!
قیمت 1520 چقدر با 6پلاس فرق داره؟!
قیمت سرفیس با کیبورد معادل مک بوک ایر پقدر باهاش فرق داره؟!
هــــــــــــــــــــــــــــــچی!
پس مایکی هم گرون فروشه؟!
میشه قیمتاشونو بگی
برای من سوالی پیش اومد...مک بوک رو فقط با لنوو مقایسه می کنید یا ایسوس،دل،اچ پی، ایسر ،اپسرو.. را حساب کردید؟
کمتر کسی هست که از مدل های سلرون و پنتیوم استفاده کنه،حتی سراغ i3 هم بیشتر نمیرند...
لپ تاب های های اند ویندوزی سقفشون تا ۷.۳۰۰ تومن هست و اصلا شاتل واری نیست،البته هست با قیمت ۱۳ میلیون که در حد یک pc گیم ۷ تومنی بازده نمیده...
طبیعی هست...
هنوز جانشینی برای این دو گوشی نیومده....همانند کنسول های نسل هشت،عمرا از ۱.۳۰۰ بیاد پایین.
...
بحث سرفیس هم دلایل مختلفی داره.
مهندسی عالی،استفاده از ssd،جنس بدنه،صفحه نمایش،قلم،لایسنس ویندوز و...
وهمون بحث جانشین...
اقای پارسا این داداش ما خودش داره تو دهن همه بچه ها می زاره که اپل گرون فروشه ولی میگم اون سیاستی که از ذهن شما میاد بیرون کلاهبرداریه مگه بقیه شرکت ها کارمند ندارن یا تحقیقات ندارن در اخرش گفتم سیاست اپل با حاشیه سود گره خورده که متاسفانه این بنده حقیر دلیلش رو هیچ وقت درک نکردم ولی اینم یک سیاسته
ممنون بابت مطلب،مثل همیشه عالی بود ...
...
اندروید و ...قبلا همین روزگار را داشتند،اون موقع ویندوز موبایل و سیمبین هم در کنار ویندوز هم مین طور بود...اما دور اندیشی اندی رابین و جابز کلید موفقیت این دو پلتفرم بود...
...
روشنایی داره به مایکروسافت چشمک میزنه...