ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل، توییتر و فیسبوک توسط روسیه تهدید به فیلتر شدند

دولت روسیه اخیرا طی نامه ای که برای غول های دنیای تکنولوژی ارسال نموده، آن ها را به فیلتر شدن تهدید کرده است. آنطور که در این نامه آمده گوگل، توییتر و فیسبوک در صورتی ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۴:۳۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دولت روسیه اخیرا طی نامه ای که برای غول های دنیای تکنولوژی ارسال نموده، آن ها را به فیلتر شدن تهدید کرده است. آنطور که در این نامه آمده گوگل، توییتر و فیسبوک در صورتی که قوانین داخلی روسیه را رعایت نکنند، مخاطبین خود در این کشور را از دست خواهند داد.

یکی از مسئولین روسی در این رابطه می گوید: «ما در نامه خود به این شرکت ها عواقب عدم رعایت قانون را یادآوری کردیم». این مسئول اضافه می کند که به خاطر تکنولوژی رمزنگاری استفاده شده در این سرویس ها، امکان فیلتر کردن قسمت خاصی از آن ها وجود ندارد، و روسیه مجبور است در صورت لزوم، دسترسی به کل مجموعه را ببندد.

بر اساس قانون روسیه، شرکت های مذکور باید اطلاعات افرادی که روزانه مطالبشان توسط بیش از ۳ هزار نفر خوانده می شود را تحویل دولت دهند. این مجموعه ها همچنین مجبور هستند وبسایت هایی که اطلاعاتی مخالف نظر دولت منتشر می کنند را از دسترس خارج کنند.

جالب است بدانید که ولادیمر پوتین، که زمانی در سازمان اطلاعاتی روسیه فعال بوده، در گذشته «اینترنت» را یکی از پروژه های CIA توصیف کرده است.

دولت روسیه در سال گذشته برای در اختیار گرفتن اطلاعات کاربران، دو درخواست را برای فیسبوک ارسال کرد که هر دوی آن ها توسط این شرکت، رد شد.

نکته جالب اینکه فیسبوک در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۴، برای افشای اطلاعات کاربران بیش از ۱۴ هزار درخواست از سمت دولت آمریکا دریافت کرده که به ۸۰ درصد آن ها پاسخ مثبت داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Yahya

    ۱۴ هزار درخواست از دولت آمریکا ....

  • Mr. Nick

    پا جا پا چين ميخواد بزاره چين روي عملكرد شركت IT تاثير ميزاره براي مثال نتايج جستجو گوگل در چين در بعضي زمينه كاملا متفاوت با اينترنت آزاده
    خوب براي شركت ها از دست دادن كاربراش خيلي مهمه جايگزين كردن شبكه اجتماعي كه همكاري لازم ميكنه كاري نداره برا روسيه
    احتمالا دفتر فیس بوک در روسيه كميته تشكيل بده صفحه هاي مشكل داره حدف بكنه ولي اطلاعات صاحب صفحه را لو نميده و سلطه اطلاعاتي آمريكا با فيلتر كم نميشه حقوق بشر زياد دردش نميگيره
    نه سيخ مي سوزه نه كباب

    • Mr. Nick

      گوگلم راضي ميشه فرض كن ياهو يا بينگ با همكاري بيشتر يا با مستقر كردن سرور داخل روسيه باعث اعتماد روسيه بشن و روسيه سرعت گوگل با كمك ISP پايين بياره
      اگه ايده عال بخوايم نگاه كنيم زياد بدم نيست اطلاعات مردم يه كشور چرا بايد دست غريبه ها باشه ولي سانسور و لو دادن اطلاعات شخصي حتي به دولت ها چيزي جز بي آبروي براي شركت ها نيست
      راستي قبلا گفتم لينك نزاشته بودم اصلا براي همين ادامه نوشتنم
      .

      • Mr. Nick

        لينك حذف شد ولي سرج كنيد
        گوگل*** روزی که گوگل بد شد (صوتي و متني هست)
        ...............
        من يادم نميداد موقع ثبت نام قانون دیجیاتو بود يا نه الانم لينكي پيدا نكردم اگه قانون براي نظر در نظر بگيريد بهتره

  • رضا

    روسیه خودش vk.com داره که هیچ از فیسبوک کم نمیاره.

  • javad.H

    نکته جالب اینکه فیسبوک در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۴، برای افشای اطلاعات کاربران بیش از ۱۴ هزار درخواست از سمت دولت آمریکا دریافت کرده که به ۸۰ درصد آن ها پاسخ مثبت داده است.

    نه آقا فیسبوک که به درد نمی خوره فقط شبکه های اجتماعی داخل هستن که از اطلاعات شما بسیار مراقبت می کنن.




    الکی مثلا مشکل عقلانی پیدا کردم

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

    از روسیه خیلی خوشم میاد
    به هرکی دوست داره زور میگه :D

    • Mr. Android

      دیگه دوران شوروی گذشت الان هم دستش رو امریکا از خیلی جاها کوتاه کرده مثل گرجستان یا اوکراین ... گویا میخوان دوباره به دوران شکوه و عضمت سابق برگردند ولی محقق نخواهد شد
      تهدید روسیه که عملی نمیشه اگه دموکراسی در کشورشون باشه و مردم این قانون چرتشون رو قبول داشته باشن اما شرکت های امریکایی هم به هیچ وجه اختیارشون رو دست روس ها نمیدن

      • BOZORG#

        دومین ارتش دنیاست . البته نیروی هواییش حرف اول رو میزنه ، بزرگترین پایگاه و انبار اتمی هم متعلق به روسیه ست . بعد از تحریم پارسال هم ۴۰٪ افزایش در بخش بودجه نظامی داشته که معلوم مشده برای چی هست ولی میگن داره بمب اتم هاش رو زیاد تر میکنه

        • 7.62mm

          نیروی هواییش هم بزرگترینه، با فاصله

          • BOZORG#

            ممنون داداش لیست خوبی ارائه دادی .
            البته من یه نکته رو بگم اونم اینکه این لیست فقط بلحاظ بودجه و کمیت مقابسه کرده . برای مثال روسیه در بحث جنگنده ها su 37 مانور پذیر ترین جنگنده جهان رو داره. و یا su 47 شاهکار و بتازکی pekfa که رقیبی نداره . ژنرال امریکا در سال 2013 در نمایشگاه هوایی پاریس با دیدن su 37 اعتراف کرد که در زمینه جنگنده هوایی امریکا از روسیه عقب افتاده. و قراره تا سال 2022 جنگنده نسل 6 روسیه وارد بازار شه که امریکا تا سال 2031 نمیتونه. موفق باشید

        • 7.62mm

          دوست عزیز دوران مقایسه قدرت ارتشها با تعداد سرباز گذشته، چیزی که مهمه تکنولوژی و کارآمدی تجهیزات و افراده که فکر نمیکنم روسیه وضعیت خوبی داشته باشه در زمینه تکنولوژی!

          • BOZORG#

            منم همچین مقایسه ای نکردم. شما نمیدونم چرا چنین برداشتی کردی اما تکنولوژِی روسیه واقعا چیزی نیست که جهان بخواد بهش شک کنه منم چون علاقه دارم و دلم میخواست اگاهیم بالاتر بره مطالعات زیادی کردم تو این مبحث. بهترین راه برای فهمیدن حقیقت برای شما هم همون مطالعه هست که میتونید از منبع اینترنت هم کمک بگیرید

        • R3D

          اولین ارتش چین ه دومین آمریکا سومین در کمال نا باوری هندوستان و چهارمی روسیه و پنجمی کره شمالی.

          • BOZORG#

            داداش میشه لینک بدی ؟ چون من بازم سرچ زدم امریکا اول بود ، روسیه همچنان دوم بود ، چین ، هند و انگلستان بود .
            فقط یه لیست پیدا کردم با گفته شما مطابق بود که اونم مربوط به رده بندی بلحاظ بودجه در سال ۲۰۱۰ بود

    • BOZORG#

      :D

  • دونباله رو

    ها ها ها
    اطلاعات تمام دنیا رو داره به آمریکا میفروشه هیچکی هیچی نمیگه
    الان که میخاد اطلاعات خودشونو به روسیه بفروشه ببین چه کارمیکنن
    کار هر سه تا فیسبوک امریکا و روسیه کثیفه
    اما آخرش با رسانه ها آمریکا حامی صلح و روسیه حامی خشم و تروریست میشه
    همشون کثیفن
    اما چرا کثافت یکی مخفی میشه و محبوب؟

    • اشکان

      یه نکته دیگه هم اینکه اطلاعات رو "نمیفروشن"، طبق دستور قضایی یا درخواست سازمان های امنیتی کشور های مختلف بهشون میدن.

    • اشکان

      چون روسیه تقریبا دیکتاتوریه، این کار به خاطر منافع شخصیه یه عده محدودیه، ولی تو آمریکا به خاطر کل کشوره، به خاطر امنیتشونه. نمیگم آمریکا خوبه و سرزمین صلحه و... ولی خیلی فرق بین آمریکا و روسیه هست. تو آمریکا مخالفت کنی با دولت یا به رییس جمهور فحش بدی ترورت نمیکنن. یارو اطلاعات فوق سری کشورش رو پخش کرد فقط انداختنش زندان، تو روسیه یکی از پوتین انتقاد میکنه کنار کرملین ترورش میکنن.

  • عـــامـروفـسـکی

    بازم ماشالله به خودمون که بدون تهدید فیلترشون میکنیم

    • عـــامـروفـسـکی

      بابا اینا دیگه خیلی زور میگن ، میخوان به سرویسای سری دسترسی داشته باشن ببینن چی میگن و چی میفرستن که اگر به مذاق دولت خوش نیومد بزنن منهدمش کنن

مطالب پیشنهادی