ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل می خواهد جیلبریک آیفون را غیر ممکن سازد

مارک گورمن از وب سایت 9to5Mac گزارش های جالبی در خصوص iOS 9 به رشته تحریر در آورده است. همانگونه که امروز صبح هم برایتان نوشتیم، در این نسخه از پلتفرم موبایل اپل، نوعی هسته مرکزی به ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲ خرداد ۱۳۹۴  |  ۲۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مارک گورمن از وب سایت 9to5Mac گزارش های جالبی در خصوص iOS 9 به رشته تحریر در آورده است. همانگونه که امروز صبح هم برایتان نوشتیم، در این نسخه از پلتفرم موبایل اپل، نوعی هسته مرکزی به کار گرفته خواهد شد تا بر روی محصولات قدیمی تر نیز قابل اجرا گردد.

اما قابلیت دیگری که گورمن از آن خبر داده، «Rootless» است. گفته شده که این ویژگی در iOS و OS X حضور خواهد داشت و قادر است تا از فعالیت هر گونه بد افزار جلوگیری به عمل آورد. از سوی دیگر Rootless دسترسی به فایل های سیستمی را نیز به شدت کاهش خواهد داد، در نتیجه، می توانید کم کم با جیلبریک خداحافظی کنید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کاربران برای مقاصد مختلف محصولات اپل را جیلبرک می کنند؛ برخی تمایل دارند تا دسترسی های بالاتری داشته و شخصی سازی بیشتری در iOS انجام دهند. برخی دیگر نیز می خواهند اپ ها را به شکل رایگان از طریق منابع دیگر به دست آورده و آنها را به شیوه غیر قانونی مورد استفاده قرار دهند.

حال در گزارش جدید آمده که Rootless، به عنوان یک ویژگی امنیتی جدید، به iOS اضافه می گردد تا در کنار جلوگیری از فعالیت بدافزارها، چنین دسترسی های را نیز مختل نماید که البته این موضوع، جوامع جیلبرک را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

اپل پیشتر عنوان نموده بود که جیلبرک کردن محصولاتش، منجر به باطل شدن گارانتی آنها می شود و از طرف دیگر نیز تلاش نموده بود تا انجام چنین پروسه ای را در نسخه های iOS جدید، مشکل تر سازد. اما این بار و توسط Rootless، کمپانی مورد بحث می تواند با آسانی بیشتری از این کار جلوگیری به عمل آورد.

برخی از کاربران ترجیح می دهند که آیفون، آیپد یا Apple Tv خود را جیلبرک کنند تا از این طریق امکان استفاده از اپلیکیشن ها یا امکاناتی را بیابند که استفاده از آنها روی سیستم عامل این شرکت امکان پذیر نیست یا قانونی به حساب نمی آید.

برخی دیگر نیز برای دانلود نسخه های رایگان مدیا و اپلیکیشن های پولی به صورت غیر قانونی اقدام به چنین کاری می کنند.

اما با عرضه Rootless کار اپل برای کم کردن علاقمندی کاربران به جیلبریک و پیشگیری از این کار راحت تر شده و حتی آن دسته از کاربرانی که دسترسی شان در سطوح مدیریتی است هم نمی توانند به برخی فایل های حفاظت شده مشخص روی محصولات اپل دست پیدا کنند.

برای جیلبریک کردن یکی از محصولات اپل، دسترسی به فایل های حفاظت شده مذکور ضروری است و به همین دلیل ظاهرا اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته اند که امنیت فایل های یاد شده را بالا برده و شانس موفقیت آمیز بودن این عمل را به حداقل میزان ممکن برسانند.

گارمین در گزارش خود آورده است که «برخی منابع در داخل اپل علاقه خاصی به Rootless دارند» اما جامعه هکرها سیستم جدید را قطعا به عنوان جدیدترین مانع پیش روی خود قلمداد خواهند کرد.

براساس این گزارش انتظار می رود که اپل، سیستم Rootless را در کنار iOS 9 و Mac OS X 10.11 در کنفرانس توسعه دهندگان خود در تاریخ 8 ژوئن رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • نیما

    انگار اپل تا الان میخواسته جیلبریک ممکن باشه حالا نمیخواد!!! خب عزیز من همیشه آرزوش همین بوده که کسی جیلبریک نکنه...
    واقعا برای این استراتژیشون متاسفم بجای اینکه هرروز به سمت دنیای فری و باز قدم بردارن هرروز دارن بسته تر میکنن...
    من یکی با اینکه بدجوری اپلی هستم ولی اگه جیلبریک غیرممکن بشه با موبایل های اپل برای همیشه خداحافظی میکنم

  • Mr.M

    جيلبريك نابود بايد گردد
    جيلبريك كردن نشانه شخصيت شما است
    ممكنه اسمهاي زير براي تيترهاي بعدي بكار رود!
    آيا جيلبريك كنندگان هم به بهشت ميروند؟
    آخرين جيلبريك كننده محصولات اپل كه بود؟
    جيبريك كنندگان چگونه اشخاصي هستند؟
    اصلاح جيلبريك خورندگان يعني چه؟!!!
    جيلبريك زيبا يا زشت !
    جيلبريك گمشده !
    جيلبريك ديليت شد!
    و در آينده دور
    تاريخ فراموش شده جيلبريك
    حراجه دستگاه آپديت نشده با قابليت فوق العاده جيلبريك فقط ٣ برابر قيمت دستگاه !

  • Mr.M

    عالي است !
    مرگ بر جيلبريك !
    مرگ بر ضد عقايد استيو جابز!!
    مرگ بر ضد اپل !
    مرگ بر طراحي افتضاح ios 7 به بعد جاني آيو !
    روح مني تيم كوك !
    اندريد شكني تيم كوك !
    روح استيو جابز اومد ! (تيم كوك)

    • Erfan_Moti

      تورو میبینم نسبت به تصمیمم شک میکنم....

  • Meqdad

    فك كن rootless يه گزينه انتخابي باشه
    يني اگه خواستي فعال كني واس امنيت
    اگه نخواستي غير فعال كني اونوقت گوشي خودكار جيل بشه











    الكي :| :|

  • dani

    كلا از وقتى جيلبرك فروخته شد به چينى ها من يكى هر محصول اپلى كه داشتم جيلبرك نكردم ، اين خبر از يه جهت ديگه مى تونه بد باشه ، يعنى تمركز اپل بيشتر تو موضوع امنيتى باشه ، پس تغييرات ios 9 چى ميشه

  • Hesam

    خودشو خسته میکنه!!ps3 هک شد!!این میخواد هک نشه؟؟؟؟؟؟؟‌ :-)

    • احسان ح

      ps3 رو هکرها هک نکردن، از کمپانی سونی لو رفت وگرنه شاید نمیتونستن هک کنن

  • AZJAGUAR

    یکی میگفت سیستم عامل یه تابلوی هنریه! یکی میکشه و بقیه مباید دستش بزنن! یسری بدجور مخالفن! ولی منه مصرف کننده این حرف به دلم نشست

  • knight.bivatan

    سورپرایز اپل خواستم بگم بیلاخ اپل دیدم مودبانه نیست ااااااا گفتم
    وای ببخشید :-D درک کنید یه شوخیه واقعن شوخیه
    هکرها همواره می توانند وگرنه هکر نبودند بچه ها اصلن سابقه داشته یه سیستم هک نشده باشه؟
    کامنتام بعد از 4یا 5 ماه عضویت هنوز خیلی دیر تایید میشن

  • Kasra_shi

    جيلبريك كردن يعني غير قابل مقايسه كردن ايفون،خدايي يه قابليت هايي بهت ارايه ميده كه تو اندرويد خوابشم نميبينيم
    مولتي تسكي كه من رو ايپد دوستم ديدم،بدون هيچ لگي ٢تا اپ رو ميزاشت كنار هم،مثلا هم يوتوب باز بود هم سافاري هم iMessage

  • zoroastrian

    بهتر .

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی