ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل اینتل: ویندوز 10 تأثیری بر میزان فروش ما در بازار PC ندارد

بیش از 95 درصد از درآمد عملیاتی اینتل در سال گذشته میلادی از فروش چیپ های کامپیوتری حاصل شده بود و علت اصلی توجه این شرکت به بازار PC نیز در واقع همین مساله است. ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بیش از 95 درصد از درآمد عملیاتی اینتل در سال گذشته میلادی از فروش چیپ های کامپیوتری حاصل شده بود و علت اصلی توجه این شرکت به بازار PC نیز در واقع همین مساله است.

با این همه، بازار کامپیوتر به طور کلی این اواخر رکود قابل توجهی را  شاهد بود و در سه ماهه نخست سال، فروش این محصولات افتی 5.2 درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل تجربه کرد.

بیشترین کاهش متوجه بازار کامپیوترهای دسکتاپی بود که در واقع بخش عمده مشتریان اینتل نیز به همین بازار مربوط می شوند. این شرکت باید حدود یک میلیارد دلار از میزان فروش پیش بینی شده خود برای ماه مارس بکاهد و علت هم تقاضای کمی است که برای بازار PCهای دسکتاپی و آپگریدهای مربوط به ویندوز XP وجود دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

و باید بگوییم که اینتل انتظار ندارد به این زودی، پیشرفت قابل توجهی در فروش خود از بازار PC داشته باشد و حتی عرضه ویندوز 10 در اواخر امسال نیز تاثیری در این مساله نخواهد داشت.

Brian Krzanich مدیر عامل این شرکت در جریان نشست سالانه اش با سهامداران اینتل اظهار داشت: «ما در حال ورود به دوران گذار دیگری هستیم که با ارائه آپگریدهای ویندوز 10 عملیاتی می شود. البته میزان فروش سه ماهه به سه ماهه ما بهتر شده با این همه، پیش بینی هایمان در دراز مدت حکایت از آن دارد که این  آمار روندی نزولی خواهند داشت.»

اما از حرف های Krzanich اینطور استنباط می شود که اینتل چندان هم نگران تاثیر این مساله روی رشد کلی فروشش نیست. او در مقابل، از رشد فروش شرکت متبوعش در حوزه های دیگر (بخصوص کسب و کار آن در حوزه دیتاسنترها) سخن می گوید و پیش بینی کرده که این رشد، هرگونه ضرر اینتل در بازار پی سی را جبران می کند.

کسب و کار اینتل در پایگاه های داده ای، سال گذشته رشدی 18 درصدی داشت و پیش بینی می شود که ارزش این کسب و کار امسال، به رقم 14 میلیارد دلار برسد. او در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: «ما این بازار را بزرگ ترین موتور رشد خود در مرحله بعدی می دانیم.»

هنوز مشخص نیست که بازار رو به رکود پی سی چطور می تواند بر فروش چیپ های اینتل در این بخش تاثیر بگذارد. این کمپانی گزارش داده که فروشش در بخش های کامپیوتر و موبایل که مجموعا با نام Client Computing Group از آنها یاد کرده، زیان 4 میلیارد دلاری آن که پیشتر برای واحد موبایل پیش بینی کرده بود را جبران کرده است.

درآمد عملیاتی این شرکت در گروه دیتاسنترها برابر با 1.7 میلیارد دلار در سه ماهه گذشته گزارش گردید که بیشتر از هر بخش دیگری است و مجموعا 65 درصد از کل درآمد آن را به خود اختصاص می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • abas

    شركت هايي مثل سامسونگ از ويندوز تو تبلتاشون استفاده نميكنند
    شركتهاي چيني دارن ميتركونن!

  • pooriya

    ویندوز باید چند تغییر داشته باشه به نظر من :
    1- ارتقاء امنیت
    2- ارتقاء رابط کاربری
    3- کاهش قیمت

    من نزدیک 8 سال کاربر ویندوز بودم و الان نزدیک 7 سال هست که کاربر مک هستم. البته هنوز هم در مواردی از ویندوز استفاده میکنم. مک به صورت قابل توجهی در مسائل ذکر شده از ویندوز بهتر هست. البته خب شاید کسی چیز های دیگه ای رو ترجیح بده. این نظر شخصی من هست.

    • ali

      از نظر امنیت که در چند بررسی منتشر شده مشخص شد که ویندوز در مقابل مک چه طوری عمل میکنه
      رابط کاربری هم امری سلیقه ای ایست که از نظر من ویندوز 10 خوب عمل کرده
      در مورد کاهش قیمت هم که هر طور حساب کنیم مک رایگان برای کاربر گران تر از ویندوز پولی در می یاد

  • mohammadmj

    شاید با ورود ویندوز 10 بازار دستگاه های هیبریدی یه تکون اساسی بخوره حالا اگه قیمت تبلت های ویندوزی بصرفه بشه واقعاخرید دستگاهایی که اندروید , ios ساپورت می کنند احمقانه به نظر میر سه ..........

  • s.p

    تصویر زیر نشان می دهد عملکرد قوی هسته در حالت رقابتی در مورد اینتل بهتر خود را نشان می دهد.

    مقایسه سی پی یو های اینتلو AMD
    این تفاوتها می تواند حاشیه ای باشد و یا برای شما کمتر قابل توجه باشد اگر در حال برنامه ریزی برای آورکلاکینگ هستید و یا از چندین هسته برای یک اپلیکیشن بهره بگیرید و این به خصوص زمانی خود را نشان می دهد که پردازنده هایی مانند AMD را با تعداد هسته بیشتر ن ارزان تر تهیه کرد.
    متاسفانه در پردارنده نسل جدید هاسول در قسمت دسکتاپ ، با 4 هسته و ساعت فرکانسی مانند مدل های قبلی تعریف شده تفاوت چندانی دیده نمی شود. عملکرد و پرفورمنس فقط 10 درصد افزایش پیدا کرده و تفاوتهای شاخص، دیده نمی شود. (بخش دسکتاپ و لپ تاپ)
    البته، خیلی هم نباید بد بین بود چرا که در بخش موبایل کامپیوتینگ و لپ تاپ، سی پی یوی هاسول عمر باطری را به طرز قابل توجهی افزایش داده (کمتر داغ شده و انرژی مصرف می کند) و عملکرد آن را بالا برده است.
    در عوض،سی پی یو باید 7 روز هفته ، برای دریافت ایمیل، پیام های شبکه های اجتماعی ، دانلود آپدیت ها در حال فعال باقی بماند که این موضوع نیز معضلی برای کاربران و فشار آمدن به دستگاه و سی پی یو است..

  • SAEED DASTMARD

    تاُثیر میزاره نه به مقدار زیاد.

  • administrator

    این بابا در حال حاضر میگه که دیگه کسی پی سی نمیگیره

    قبلنا مایکروسافت نون رو بر سر سفره هاشون میذاشت

  • مرتضی توسلی

    خدایشم نمیشه...مگه جادو می کنه...؟

    • R3D

      واقعا نمیشه چون بازم تبلت ها و اسمارت فون ها کار خیلی هارو راه میندازه.از طرفی هم این ویندوز برای دارندگان 7 مجانیه که جمع کثیری از 7 استفاده میکنن درنتیجه بدون اینکه سخت افزار جدیدی بخرن به 10 آپدیت میکنن.

  • knight.bivatan

    ینی می خواد بگه ضرر ما تیر آهنی نیست که به این تورنادوها بلرزه؟

مطالب پیشنهادی