ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین تلفن هوشمند One M9 بدترین عملکرد را در میان پرچمداران امسال دارد

اغلب صاحب نظران روی این موضوع اتفاق نظر دارند که One M9 موبایلی فوق العاده است اما به خاطر عملکرد ضعیف دوربینش در جایگاهی که شایستگی اش را دارد قرار نگرفته. بدتر از همه آنکه همین مساله ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۴ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اغلب صاحب نظران روی این موضوع اتفاق نظر دارند که One M9 موبایلی فوق العاده است اما به خاطر عملکرد ضعیف دوربینش در جایگاهی که شایستگی اش را دارد قرار نگرفته. بدتر از همه آنکه همین مساله را می توان در مورد پرچمدار سال قبل اچ تی سی یعنی One M8 گفت و همه اینها بدان معناست که این شرکت تایوانی نتوانسته مشکل قابل توجه پرچمدارانش را حل کند و این مساله استقبال کم رنگ از پرچمدارنش را به دنبال داشته است.

اما مشکل دوربین One M9 تا چه اندازه وخیم است؟ آزمایشگاهی به نام DxOMark که یک منبع معتبر و شناخته شده در زمینه عکاسی است عملکرد دوربین این پرچمدار را مورد ارزیابی قرار داده که نتایج آن چندان هم به مذاق کمپانی سازنده اش خوش نخواهد آمد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس ارزیابی های انجام شده، One M9 جایگاه بیست و دوم را در رنکینگ موبایل DxOMark به خود اختصاص داده که پس از تلفن همراه فایر فون از آمازون، آیفون 4S و گلکسی S3 قرار می گیرد.

پرچمدار امسال اچ تی سی با کسب امتیاز 69 به سختی توانست One M8 را با 68 امتیاز پشت سر بگذارد. اما نگران کننده ترین خبر این است که دوربین این پرچمدار مایل ها تا رقبای قدر خود از جمله کهکشانی های S6 و S6 Edge (که با کسب 86 امتیاز در جایگاه اول قرار دارند)، Nore 4 (با امتیاز 83)، آیفون 6 و iPhone 6 Plus (با کسب 82 امتیاز) و گلکسی S5 و اکسپریا Z3 (هر دو با کسب امتیاز 79) فاصله دارد.

htc-one-m9-dxomark-710x419

DxOMark خاطر نشان می کند که One M9 عملکرد خوبی را در روشنایی از خود نشان می دهد اما در نور کم، تصاویر چشم را می زنند و توازن رنگ سفید در آنها دقت کافی ندارد. علاوه بر این، عکس هایی که با استفاده از دوربین این موبایل در نور کم گرفته می شوند در قسمت گوشه ها شارپ نیستند.

دوربین One M9 در زمان فیلم برداری هم عملکرد نامطلوبی را از خود به نمایش گذاشت (تنها 61 امتیاز را کسب کرد) که از جمله ایرادات وارده به آن می توان به ثبات نداشتن تصاویر، حذف جزئیات و روشن شدن بیش از اندازه آنها اشاره نمود.

اما صرفا به این دلیل که DxOMark، عملکرد دوربین تلفن هوشمند One M9 را ضعیف ارزیابی کرده، نمی توان گفت که آن را دوست نخواهید داشت. انتظارات و ارزیابی های شما قطعا با نظر این آزمایشگاه متفاوت خواهد بود و شاید فاکتورهایی نظیر ثبات ویدئوها یا توازن رنگ سفید اهمیتی برایتان نداشته باشد. از همین رو، بهتر است که پیش از خرید این موبایل، آن را از نزدیک تست کنید و با اطمینان خاطر اقدام به این کار نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • نیما

    به نظرم این آزمایشگاه یه جورایی سامسونگ رو الکی بزرگ و HTC رو خیلی کوچیک به حساب آورده...واقعا خنده داره که M8 کیفیتش از S3 بدتر باشه.یه نکته دیگه که هست اینه لنز اپل و سامسونگ رو سونی میزنه پس واقعا ابلهانه است که فکر کنیم خود سونی که لنز بقیه رو درست میکنه،از بقیه کیفیتش بدتر باشه..اینی که میگم به خدا عین واقعیته :من با Note 4 و S6 و Z2 توی شرایط یکسان عکس گرفتم و گذاشتم کنار هم.بدون اغراق عکسای S6 و Note 4 نسبت به Z2 واقعا تمسخرآمیز بودن.عکسای سامسونگا خیلی بی رنگ و روح تر از سونی بودن و توی جزییات به قول دیجیاتو کهکشانی سامسونگ هیچ حرفی واسه گفتن نداشت در برابر Z2.شاید فک کنید از رو تعصب به سونی این حرف رو زدم ولی اینطور نیست.من خودم قبلا سامسونگ داشتم و از دوربینش راضی بودم ولی از وقتی با دوربینای سونی عکس گرفتم،عکس گرفتن با گوشیایی دیگه برام خنده داره...

  • peyman

    قبول دارم دوربینش بده ولی مشکل از الگوریتم های خود اچ تی سی هم هستش یعنی لنز ۲۰مگا پیکسلی سونی هم میذاشتن همین بود چون اچ تی سی کار نمیکنه رو برنامه دوربینش یا سنسور تشخیص رنگ نمیزاره یا لرزشگیر اپتیکال نمیزاره فقط یه لنز میزاره تمام البته با آپدیت امکان درست شدنش هست چون لنز ، لنز خوبیه ولی اونقدم ک این سایت شلوغش کرده نیست به خدا من هفته ای یه بار میرم بازار موبایل کار میکنم باهاش خدایی انقدم بد نیس دیگه ک از اس ۳ پایین تر باشه :|

  • مهدی

    دوستان فکر نکنم دوربینش انقد ضعیف باشه میشه گفت یکم از بقیه ضعیف تره ولی تقریبا دوربین گوشی ها همه در یک حد هستن

  • BOZORG#

    z3 و s5 هردو 79

    • BOZORG#

      همچنین z2

  • ali

    در اینکه دوربین m9 افتضاحه شکی نیست.اما شد یه مقاله بیاد از برتری اسپیکراش یا رابط کاربری پختش حرفی بزنه؟فروشش به اندازه کافی کم هست دیگه ولش کنید.دهنشو سرویس کردید :o
    در قدرت مانورهای تبلیغاتی همین بس که اگه یه روز لازم باشه اسلات مموری میشه شاهکار یه روز دیگه که صلاح نباشه میشه بدترین اختراع قرن!

  • ayub

    این سایت چرا الجی جی 3 و جی 4 رو نمیزاره!! دوربین جی 4 رو خیلی تعریف میکنن ببینیم رتبه چندو میاره اگه بررسی کنه !!

  • amir-gh

    در جا زدن واسه یه شرکت چقد میتونه بد باشه!

  • mm98

    بعضی گوشی ها وقتی عرضه میشن مشکلات دوربین دارن و با آپدیت درست میشه که این سایت اونا رو تاثیر نداده.یا حتی ویژگی های جدید میگیرن.
    مثل m9 يا 930.

  • AliPC

    مسخره ترین بنچمارکی که دیدم و بازم یه تبلیغ برای سامسونگ یعنی دوربین s5 و z3 یکیه؟
    دیگه تبلیغ به این مسخرگی ندیده بودم.

    • javad

      رابط کاربری سنس 7 چیز ان چنانی نداره که عالی باشه بعدشم بدنه m9 نسبت به m8 فرقه زیادی نداشته فقط کمی از مشکلات برطرف شده

  • Mr.M

    واقعا عجيب مردمي داريم ما ! ميرن جنس درجه ٣ چين ميخرن ! با قيمت بيشتر از جنس درجه يك !
    نمونش خودروي ليفان ! اين خودرو تو خود چين هم كسي نميخره !
    MVM خم جزو درجه ٣ ها هست
    حالا خودروي مثل جك تو جوي كه به نظرم جنس درجه يك هست و زيباتر هم هستش و ايمنيش از بعضي خودروهاي اروپايي هم بالاتره نميخرند ! تازه ارزونتره !!!
    خدايا اين مردم را شفا بده ! آمين

    • Alireza

      حالا این چه ربطی به کیفیت بد دوربین HTC M9 داشت ؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی