ظاهرا هر روز شایعات مرتبط به نسل بعدی تلفن هوشمند آیفون و دوربین آن در حال داغ تر شدن هستند. در همین راستا برخی منابع ساکن کشور چین اخیراً گزارش نموده اند که اپل تصمیم گرفته یک سنسور جدید و ویژه از سونی را به کار گیرد که ثبت تصاویر در نور کم را به مراتب بهتر از گذشته انجام می دهد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
کمی قبل و به نقل از کوین وانگ، مدیر بخش تحقیقات کمپانی IHS Technology در چین، شنیدیم که قرار است آیفون های آتی به جای دوربین های ۸ مگاپیکسلی دوربین هایی ۱۲ مگاپیکسلی را به خدمت گیرند و البته در خبر مرتبط به همین موضوع آماده بود که اندازه پیکسل های این دوربین های جدید نسبت به گذشته کاهش خواهند یافت که این امر می تواند سبب پدید آمدن نویز بیشتر در عکس هایی گردد که در نور کم ثبت می شوند.
اما گزارشی که امروز به رسانه ها راه یافته می گوید اپل به سراغ سنسورهای جدیدی از سونی که دارای تکنولوژی RGBW هستند رفته تا مسئله ی پیش تر اشاره شده را برطرف نماید. در سنسورهای مذکور علاوه بر ساب پیکسل های معمول RGB، ساب پیکسل های W یا همان سفید نیز به کار گرفته می شوند تا با کاهش ابعاد پیکسل های عکس، از کیفیتش در شرایطی که نور کم باشد کاسته نگردد.
آنطور که از شواهد بر می آید کمپانی ساکن کوپرتینو تمایل داشته تا از تکنولوژی یاد شده برای آیفون ۶ و ۶ پلاس استفاده کند، اما بر حسب استانداردهای بالایش در زمینه تولید در نهایت ترجیح داده یک سال صبر نموده و از موثر بودن سنسورهای جدید و کارایشان اطمینان حاصل نماید.
ناگفته نماند که قبلاً خبر دیگری اشاره به توسعه ی دوربینی دارای لنز دوگانه و بهره مند از امکان زوم اپتیکال توسط اپل داشت، ولی با گذشت زمان و انتشار شایعات بیشتر اکنون به نظر می آید که مبحث مذکور بسته شده و چندان صحیح نبوده است.
Ming-Chi Kuo، تحلیل گر کمپانی KGI Securities، اولین کسی بود که خبر از تجهیز آیفون های بعدی به دوربین هایی ۱۲ مگاپیکسلی داد و اکنون این شایعه در حال بال و پر پیدا کردن به سر می برد. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده در مورد سایر جزئیات همانند بهره گیری نمایشگر نسل بعدی موبایل های اپل از تکنولوژی فورس تاچ نیز اطلاعات بیشتری به بیرون درز پیدا می کند یا خیر.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
فقط خدا کنه 2 مدلش دوربینشون لرزشگیر اوپتیکال داشته باشه
حالا هِی بیایید و بگید چینی ها از بقیه کپی کاری میکنن.
خب اینم یه کپی کاری اپل از روی دست Huawei P8
نمیدونم سونی براچی برای گوشی خودش از این لنزا استفاده نمیکنه
حالا که اپل از هواوی کپی کرده ما باید چیکار کنیم؟!
این همون دوربین p8 هست که حالا آیفون میخواد استفاده کنه.
چه جالب اپل از هواوی p8 تقلید کرده...!!!
اوه اوه اپل 8 میزنه همرو میترکونه 12 مگاپلیکسلش چی بشه!
مثل اینکه رقابت امسال خیلی داغ میشه احتمال میدم رزولیشن رو هم بالا ببره...
نوت5 هم هست در مقابل 6s+!
با وجود اینکه اس6 اج دارم اما بازم عاشق عکس گرفتن با آیفون 6 هستم ،فوکوس عالی سهولت و سرعت عاشق اینا هستم گوشیتو بیار بیرون عکس بگیر تمام چیزی که تو اس6 اج با اون چیپست قویش هم امکانش نیست
کاری ندارم آیفونو داری یا نداری
اس سیکس اجو داری یا نداری
اصن هر کیم میخوای باش
ما به تو و امثال تو میگیم chos kelas
داشته ها و نداشته هاشونو به رخ دیگران میکشن
کسی باور نداره حرفمو بره تو پروفایلش کامنتاشو ببینه :D
منم به امثال تو میگم فضول کار مردم، من برای مردم زندگی نمیکنم برای خودم زندگی میکنم پس حرف تو وامثال تو هم برام برام مثل بادیه که از الاغ جدا میشه :)
مطمعنی اس6 داری؟؟؟؟
اس6 سرعت دروبینش چیزی کم از آیفون6 نداره داداش
نه مطمئن نیستم ، خوب شد گفتی برم یه نگاه دیگه بهش بندازم
سهولت عکاسی چیزی هست که عکاسی با ایفون رو فوق العاده میکنه. سرعتش هم واقعا بدون مکث هست
البته با اس 6 کار نکردم
کارکنی میبینی چیزی کم نداره!
داداش اس ۶ واقعا رابط کاربری خوب و سر راست و پخته ای داره! کم کم داره توی سهولت و راحتی و سرعت آیفون رو میگیره سامی! به شما قول میدم اولین باری که اس ۶ رو ببینی از نزدیک به حرف من پی میبری.
هروقت این کم کم از بین رفت و شد در حدش دیگه بیا اینجا تز بده که کی چه گوشی رو داره کی نداره اوکی آقا، تو اگربابات داره من خودم دارم
با عرض پوزش، قصد توهین ندارم ولی بشخصه شک دارم شما اس ۶ ادج داشته باشید! من پدرم اس ۶ خریده و بشخصه با این موبایل خیلی زیاد کار می کنم تو طول روز و اصلا هیچ مشکلی با دوربینش ندارم! سرعت فوکوس هم که همه ی سایت ها میگن سریع تر از آیفون ۶ هست بنده هم با گوشیه دوستم مقایسه کردم به همین نتیجه رسیدم! نمی دونم شما منظورتون از نبود امکانش چیه!
منتظریم تا بیاد و ببینم چجوریه ،8 مگاپیکسلش خودش یه چالش بود حالا با 12 و اونم این تکنولوژی جدید قطعا یه چیز خیلی خوبه
خوبه ،از سوني هم خوشمان مياد :Dاميدوارم تو ايفون بعدي ايراد هاي نسل قبل رفع بشه و خوب تراز قبلي بشه