ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنسور دوربین نسل بعدی آیفون ساخته شده توسط سونی و دارای تکنولوژی RGBW است

ظاهرا هر روز شایعات مرتبط به نسل بعدی تلفن هوشمند آیفون و دوربین آن در حال داغ تر شدن هستند. در همین راستا برخی منابع ساکن کشور چین اخیراً گزارش نموده اند که اپل تصمیم ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۵ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۲:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ظاهرا هر روز شایعات مرتبط به نسل بعدی تلفن هوشمند آیفون و دوربین آن در حال داغ تر شدن هستند. در همین راستا برخی منابع ساکن کشور چین اخیراً گزارش نموده اند که اپل تصمیم گرفته یک سنسور جدید و ویژه از سونی را به کار گیرد که ثبت تصاویر در نور کم را به مراتب بهتر از گذشته انجام می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمی قبل و به نقل از کوین وانگ، مدیر بخش تحقیقات کمپانی IHS Technology در چین، شنیدیم که قرار است آیفون های آتی به جای دوربین های ۸ مگاپیکسلی دوربین هایی ۱۲ مگاپیکسلی را به خدمت گیرند و البته در خبر مرتبط به همین موضوع آماده بود که اندازه پیکسل های این دوربین های جدید نسبت به گذشته کاهش خواهند یافت که این امر می تواند سبب پدید آمدن نویز بیشتر در عکس هایی گردد که در نور کم ثبت می شوند.

اما گزارشی که امروز به رسانه ها راه یافته می گوید اپل به سراغ سنسورهای جدیدی از سونی که دارای تکنولوژی RGBW هستند رفته تا مسئله ی پیش تر اشاره شده را برطرف نماید. در سنسورهای مذکور علاوه بر ساب پیکسل های معمول RGB، ساب پیکسل های W یا همان سفید نیز به کار گرفته می شوند تا با کاهش ابعاد پیکسل های عکس، از کیفیتش در شرایطی که نور کم باشد کاسته نگردد.

آنطور که از شواهد بر می آید کمپانی ساکن کوپرتینو تمایل داشته تا از تکنولوژی یاد شده برای آیفون ۶ و ۶ پلاس استفاده کند، اما بر حسب استانداردهای بالایش در زمینه تولید در نهایت ترجیح داده یک سال صبر نموده و از موثر بودن سنسورهای جدید و کارایشان اطمینان حاصل نماید.

ناگفته نماند که قبلاً خبر دیگری اشاره به توسعه ی دوربینی دارای لنز دوگانه و بهره مند از امکان زوم اپتیکال توسط اپل داشت، ولی با گذشت زمان و انتشار شایعات بیشتر اکنون به نظر می آید که مبحث مذکور بسته شده و چندان صحیح نبوده است.

Ming-Chi Kuo، تحلیل گر کمپانی KGI Securities، اولین کسی بود که خبر از تجهیز آیفون های بعدی به دوربین هایی ۱۲ مگاپیکسلی داد و اکنون این شایعه در حال بال و پر پیدا کردن به سر می برد. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده در مورد سایر جزئیات همانند بهره گیری نمایشگر نسل بعدی موبایل های اپل از تکنولوژی فورس تاچ نیز اطلاعات بیشتری به بیرون درز پیدا می کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • چــي شـده ؟!

    فقط خدا کنه 2 مدلش دوربینشون لرزشگیر اوپتیکال داشته باشه

  • شاهین

    حالا هِی بیایید و بگید چینی ها از بقیه کپی کاری میکنن.
    خب اینم یه کپی کاری اپل از روی دست Huawei P8

  • Ali

    نمیدونم سونی براچی برای گوشی خودش از این لنزا استفاده نمیکنه

  • AmirHossein_HPr

    حالا که اپل از هواوی کپی کرده ما باید چیکار کنیم؟!

  • JEFRiUM

    این همون دوربین p8 هست که حالا آیفون میخواد استفاده کنه.

  • بچه فامیل

    چه جالب اپل از هواوی p8 تقلید کرده...!!!

  • ★Saeed ★saye

    اوه اوه اپل 8 میزنه همرو میترکونه 12 مگاپلیکسلش چی بشه!

    مثل اینکه رقابت امسال خیلی داغ میشه احتمال میدم رزولیشن رو هم بالا ببره...

    نوت5 هم هست در مقابل 6s+!

  • ali

    با وجود اینکه اس6 اج دارم اما بازم عاشق عکس گرفتن با آیفون 6 هستم ،فوکوس عالی سهولت و سرعت عاشق اینا هستم گوشیتو بیار بیرون عکس بگیر تمام چیزی که تو اس6 اج با اون چیپست قویش هم امکانش نیست

    • زامبی

      کاری ندارم آیفونو داری یا نداری
      اس سیکس اجو داری یا نداری
      اصن هر کیم میخوای باش
      ما به تو و امثال تو میگیم chos kelas
      داشته ها و نداشته هاشونو به رخ دیگران میکشن
      کسی باور نداره حرفمو بره تو پروفایلش کامنتاشو ببینه :D

      • ali

        منم به امثال تو میگم فضول کار مردم، من برای مردم زندگی نمیکنم برای خودم زندگی میکنم پس حرف تو وامثال تو هم برام برام مثل بادیه که از الاغ جدا میشه :)

    • ★Saeed ★saye

      مطمعنی اس6 داری؟؟؟؟

      اس6 سرعت دروبینش چیزی کم از آیفون6 نداره داداش

      • ali

        نه مطمئن نیستم ، خوب شد گفتی برم یه نگاه دیگه بهش بندازم

      • BOZORG#

        سهولت عکاسی چیزی هست که عکاسی با ایفون رو فوق العاده میکنه. سرعتش هم واقعا بدون مکث هست
        البته با اس 6 کار نکردم

        • ★Saeed ★saye

          کارکنی میبینی چیزی کم نداره!

        • amirhossein

          داداش اس ۶ واقعا رابط کاربری خوب و سر راست و پخته ای داره! کم کم داره توی سهولت و راحتی و سرعت آیفون رو میگیره سامی! به شما قول میدم اولین باری که اس ۶ رو ببینی از نزدیک به حرف من پی میبری.

          • ali

            هروقت این کم کم از بین رفت و شد در حدش دیگه بیا اینجا تز بده که کی چه گوشی رو داره کی نداره اوکی آقا، تو اگربابات داره من خودم دارم

    • amirhossein

      با عرض پوزش، قصد توهین ندارم ولی بشخصه شک دارم شما اس ۶ ادج داشته باشید! من پدرم اس ۶ خریده و بشخصه با این موبایل خیلی زیاد کار می کنم تو طول روز و اصلا هیچ مشکلی با دوربینش ندارم! سرعت فوکوس هم که همه ی سایت ها میگن سریع تر از آیفون ۶ هست بنده هم با گوشیه دوستم مقایسه کردم به همین نتیجه رسیدم! نمی دونم شما منظورتون از نبود امکانش چیه!

  • عـــامـروفـسـکی

    منتظریم تا بیاد و ببینم چجوریه ،8 مگاپیکسلش خودش یه چالش بود حالا با 12 و اونم این تکنولوژی جدید قطعا یه چیز خیلی خوبه

  • steve

    خوبه ،از سوني هم خوشمان مياد :Dاميدوارم تو ايفون بعدي ايراد هاي نسل قبل رفع بشه و خوب تراز قبلي بشه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی