آیفون های جدید با برچسب «ساخته شده در هند» در راه هستند [شایعه]
گفته می شود پیمانکار اپل در زمینه ی تولید تلفن های هوشمند یعنی کمپانی فاکسکان، که احتمالاً مسئولیت ساخت ۷۰ درصد از آیفون های بعدی نیز به آن سپرده شده چراغ سبز لازم برای ایجاد کارخانه ...
گفته می شود پیمانکار اپل در زمینه ی تولید تلفن های هوشمند یعنی کمپانی فاکسکان، که احتمالاً مسئولیت ساخت ۷۰ درصد از آیفون های بعدی نیز به آن سپرده شده چراغ سبز لازم برای ایجاد کارخانه ای تازه در کشور هند را دریافت نموده.
در همین رابطه Devendra Fadnavis، یکی از وزرای کشور مورد بحث، ذکر کرده که مسئولان در حال بررسی امکان احداث کارخانه یاد شده در ایالت غربی "ماهاراشترا" هستند که در حدود ۱۱۰ میلیون سکنه دارد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
در صورت به سرانجام رسیدن چنین قراردادی به نوعی می توان اپل را برنده ی اصلی ماجرا دانست، هندی ها به صورت معمول بسیار ملی گرایانه با محصولات در حوزه های مختلف برخورد کرده و ترجیح می دهند اولویت را برای مواردی قائل شوند که حداقل در این کشور تولید گشته باشند.
همین موضوع یکی از دلایلی بوده که سبب شده «آیفون ها ساخت چین» چندان در بین اهالی این کشور جایی نداشته و کمپانی ساکن کوپرتینو در فروش آنها با چالش مواجه باشد.
ایجاد کارخانه ای در سرزمین فیل ها که موبایل های اپل را با بر چسب «تولید شده در هند» آماده ی عرضه نماید به تیم کوک و همراهانش این فرصت را می دهد سهم بزرگتری از بازاری به دست آورند که به باور گوگل بخش اعظمی از "۵ میلیارد کاربر آینده هستند".
ساکنین مانتین ویو ظاهرا بسیار قبل از اپل به اهمیت بازار یاد شده پی بردند و تلاش کردند از طریق پروژه ی اندروید وان جای خود را در آن تثبیت نمایند، هر چند که گفته می شود این پروژه نیز هنوز به موفقیت مورد انتظار دست پیدا نکرده است.
گزارش ها در همین رابطه می افزایند دولت تنها در شرایطی با ایجاد کارخانه ی فاکسکان موافقت قطعی خواهد نمود که اطمینان حاصل کند این کارخانه و خروجی آن می توانند بسیار سریع بر روی اقتصاد منطقه اثرگذار باشند. آقای Fadnavis می گوید کمپانی چینی در استان "هنان" کشور خودش کارخانه ای با ۳۳۰.۰۰۰ کارگر و کارمند دارد و از همین رو انتظار داریم کارخانه ای که در هند قرار است تاسیس شود نیز حداقل همین تعداد فرصت شغلی را پدید آورد.
البته نباید فراموش کنیم هنوز حضور شرکت مورد بحث و تاسیسات آن در کشور فوق الذکر قطعی نیست و در ابتدای راه اندازی کارخانه ی جدید نیز شاید تنها تولید برخی از قطعات مورد نیاز ساخت آیفون در آن صورت گیرند و مونتاژ این محصول به صورت کامل به زمانی موکول گردد که مهندسین خطوط تولید تازه، به اندازه ی کافی تجربه کسب کرده باشند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
احتمالا در آینده شاهد واردات آیفون از هند بجای بدهی های این کشور به ایران خواهیم بود...
حداقل از برنج بهتره? ?
دیجی انگار به کلمه نفت حساسه...
شایدم بدهی های نفتی
خیلی هم خوبه.
هندی ها افرادی هستن بسیار قانع و انسان دوست تو دوبی یا قطر بعضی از کارگرا هندی تو اتاق 12 متری 12 نفری میخوابن تازه دوری از خانواده و....
.
فاکسکان تولید کننده محصولات بسیاری از کمپانی ها ( دل , اینتل , اپل و موتورولا و ....) هست مردم هند داری شغل تو کشور خودشون میشن هم محصولات ارزانتر مثل موبایل و کنسول و .... می خرند
.
این توضیح واضحات دادم که گفتم منبع کو اسپم نباشه
توی سن دیگو و سن فرانسیسکو هندی زیاده / اکثرشون هم داخل شرکت های کامپیوتری مثل کوالکام و اینتل و .... کار می کنن / هندی ها خیلی باهوشن
بله تو آزمون دانشگاهی مثل مخصوص ریاضی gre subject mat و آزمون GMAT رقیب ایرانی ها هستن ;) تو دانشگاه ایران دانشجو ها خیلی دل خوشی ازشون ندارن :)))
تو زمینه مهندسی مرتبط به رایانه که دیگه.....
به آیفون که امیدی ندارم تو ایران کارخونه ای داشته باشه ولی به سامسونگ و الجی میشه امیدوارم بود هر چند اونام خیلی بعیده :(
هند هرچی باشه از چین برای ما ایرانی ها بهترهما ایرانی ها نسب به چین ذهنیت خوبی نداریم.
چیزیشون نیست ولی چون در زمینه تکنولوژی چیز زیادی برای گفتن ندارن و وقتی هند کلمش رو میگن آدم یاد بالیوود و فیلم های چاخانش میافته اثر بدی روی ما گذاشته !
منم بالشخصه نمیتونم با این قضیه کنار بیام ...
Designed In India یاد سلمان خان میافتم :| بعد از گوشیم بدم میاد میندازمش دور(البته جرات این کارو ندارم :دی)
البته این اقدام اپل برای فروش بیشتر این محصولات در خاک هند هست و همچنین به دلیل ارزان بودن مزد کارگر اپل علاقه ای داره که اونجا کارخونه بزاره ! همیشه تو کشورهای پرجمعیت(مثلاً چین و هند)
چون درخواست زیادی برای کار هست و کار پیدا نمیشه همیشه تولید کننده ها از این روش استفاده میکنن برای سود بیشتر و کم کردن هزینه وگرنه خود اپل تو آمریکا هستش نمیتونه اونجا کارخونه بزاره ؟ میتونه ولی کارگر آمریکایی کم کم 7 8 برابر کارگر چینی و هندی قراره بگیره به همید دلیل اپل سیاست هوشمندانه ای رو در نظر گرفته که هزینه هاش رو کم کنه و کاری با رعایت حال کارگرها نداره ! کارگرهای چینی مجبوراً هر روز بیشتر از 14 ساعت کار کنن !
بمب خبری امروز / کورتانا برای اندرویید و ios داره اماده می شه و مرحله های اخرشه ، دموشو داخل اندرویید هم نشون دادن
چقدر هم بازخوردهای وینفونی ها مثبت بود :D
چرا استقبال نکنن ؟؟
استفاده بیشتر از کورتانا باعث هر روز بهتر شدنش با الگوریتم خودآموز میشه که به نفع ویندوز موبایلی ها هم هست
با هزار تا دلیل دیگه که هم به نفع مایکروسافت هم استفاده کننده
این یه خبر خیلی خوبه برای همه / ویندوز فونی ها هنوز دلیل برتری زیاد دارن نمونش کوانتینیوم ، بعد همین کورتانا می تونه نقطه مثبت برای جذب کاربر بیشتر باشه ، چون هر چی باشه باز تجربه کورتانا مثل ویندوز فون نمی شه و البته برای همه خوبه خیلی ها ممکنه از 3 تا سیستم عامل استفاده
یه تجربه عالی برای همه مردم / همیشه موافق و مخالف وجود داره
توپ های جام جهانی هم توی پاکستان تولید میشد،کشور مهم نیست،مهم قیمت و کیفیت
واسه همین این همه ایراد گرفتن اون سال 2010 اما تو 2014 تو پاکستان تولید نشده
یاد روزای اوج نوکیا افتادم اونم دقیقا یه کارخونه تو هند زد بعد تو افق محو شد
وقتی همه چی نوکیا بود!
پ.ن:دیشب بعد از رول بک از 10 به 8.1
Assembled in India !!
باهاش نمی تونم کنار بیام !!
با همین Assembled in China !! راحت ترم !!
حالا بهونه جدید فروشنده ها....پارت نامبر آمریکا ساخت چین میخوای یا ساخت هند؟؟؟؟
ساخت چین دویست چوق گرونتره...چون گوشی ها ساخت هند سری اولشونه و مشکلاتشون زیاده....
؟؟؟؟ مگه هندی ها چشونه ؟؟ الان گوگل و مایکروسافت توسط دو تا هندی مدیریت می شن
هند چش نیست؟
نوکیا خدا بیامرز زمانی که خط تولید هند رو زد بی کیفیت ترین محصولات ساخت نوکیا رو تولید میکرد که تو ایران هم میومد حتی کیفیتش از چین هم بدتر بود
یاد نوکیا های ساخت مجارستان و فنلاند بخیر ...... چه عشقی میکردیم وقتی گوشیمون ساخت فنلاند بود
نه از اون نظر نمی گم !! وگرنه هر دوشون عالین!!
از نظر فروش تو ایران گفتم و بهونه جدید فروشنده ها!!
-------
البته بعید نیست اولاش یه سری مشکلات سر تولید داشته باشه!!
چه بهونه ای ؟؟ بعدشم شاید اصلن یه نفع ایران باشه ، ممکنه قیمتش پایین تر بیاد
چه ربطی داره ؟ چرا به نفع ایران باشه ؟؟؟ چرا قیمتش پایین تر بیاد ؟ چه فرقی داره ؟ مگه برنج صادراتیه ؟ مگه خود هند سرمایه گذاری کرده که به ایران به جای پول نفت برنج و آیفون بده !؟؟
عزیزم اون کارخونه ای که تو هند میخوان بسازن سهامش مال شرکت های چینی هست ! که اونا کنترلشون میکنن و اپل ساخت محصولات خودشو تو این کارخونه جات به شرکت های چینی میسپاره !
یعنی محصول آخری در مالکیت شرکت آمریکایی اپل هستش نه شرکت های چینی و نه دولت هند !
Assembled In India همون قیمتی میشه که Assembled In China
امان از برداشت بد
اونا ایفون درست میکنن ما باید قطعات چینی روی هم سوار کنیم که بشه جی ال ایکس
مهم برای اپل فروششه ،هندیا هم وطن پرست اینجوری بیشتر به خریدش علاقه نشون میدن