ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کارخانه هوشمند آئودی؛ کارگاهی که از آینده خواهد آمد

آئودی یک شرکت سازنده اتومبیل است که همواره تلاش داشته تا خلاقیت خود را در زمینه های مختلف اثبات نماید. جدا از ارائه هایی جذاب برای جدیدترین محصولات، این کمپانی همواره تلاش نموده تا در ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۵ خرداد ۱۳۹۴  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آئودی یک شرکت سازنده اتومبیل است که همواره تلاش داشته تا خلاقیت خود را در زمینه های مختلف اثبات نماید. جدا از ارائه هایی جذاب برای جدیدترین محصولات، این کمپانی همواره تلاش نموده تا در خط تولید خود نیز از خلاقیت و نبوع بهره گیرد.

در ماه فوریه بود که این شرکت از یک صندلی بی پایه ی ارگونومیک با فیبر کربن پرده برداشت؛ این صندلی در اصل به کارگران خط تولید کمک می کرد تا از مشکلات کشش بیش از حد پا و همچنین خستگی از ایستادن بیش از اندازه، جلوگیری به عمل آورند.

اکنون آئودی در مجله ی آنلاین خود به نام Encounter، از بلندپروازی های دیگری سخن می گوید که همه دست به دست هم می دهند تا یک «کارخانه هوشمند» را به پیش رانند. کارخانه ای که گویی از فیلم های علمی تخیلی سر برافراشته است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دکتر Hubert Waltl، عضو هیئت مدیره ی آئودی می گوید: «تولید اتومبیل به نحوی که حال آن را می شناسیم، در آینده وجود نخواهد داشت. همه اتفاقات به شکل پیوسته و متصل، هوشمندانه تر و همچنین با مصرف انرژی کمتری رخ خواهند داد.»

به شکل کلی، برند مورد بحث آینده ای را برای کارخانه هایش متصور است که در آن، همکاری انسان و ربات موج می زند؛ خودروها نیز پس از تکمیل و ورودشان به چرخه ی حیات، با پای خود، خط تولید را ترک می نمایند.

دکتر Waltl ادامه می دهد: «متخصصین بیشتری وارد حوزه ی ساخت خودرو خواهند شد؛ برای مثال مهندسین شبکه. با تخصص این افراد در زمینه IT، ماشین آلات می توانند به شکل هماهنگ با انسان ها به همکاری مشغول گردند.»

rsz_at150285_medium-724x1024-w600

اهداف آئودی بلندپروازانه هستند و این در حالیست که کارخانه های تولید اتومبیل این شرکت، در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین ها هستند. آنگونه که مجله ی آنلاین Encounter اذعان دارد، بسیاری از کارخانه های آئودی مجهز به ابزاری از نوع واقعیت افزوده به نام «Window to the World - پنجره ای رو به جهان» هستند که به مهندسین این شرکت اجازه می دهد به شکل دیجیتالی، اجزای خودرو را به شکل سه بعدی تماشا کنند. اگرچه این تکنولوژی بیشتر به آنچه در فیلم «Minority Report - گزارش اقلیت» دیده ایم شباهت دارد اما آئودی اعتقاد دارد با این روش، به شکل کم هزینه و با سرعت زیاد، می تواند به طرح های مفهومی مورد نظر خود دست پیدا کند. چنین طرح هایی برای پروسه طراحی این کمپانی حیاتی محسوب می گردند.

هم اکنون در کارخانه ی شرکت مورد بحث در شهر اینگولشتات آلمان، ربات ها شانه به شانه ی انسان ها مشغول به کار بوده و نقش دستیار جراح را بازی می کنند؛ آن هم با سرعتی دقیقا هماهنگ با کارکرد انسان ها.

آئودی همواره شرکتی بوده که چشم به آینده و استفاده از نوین ترین تکنولوژی ها داشته اما گویا، آینده برای این شرکت همین حالاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • nokisoft

    بی ربطه ولی مایکروسافت کورتانا رو واسه اندروید و ای او اس تا یک ماه دیگه عرضه میکنه
    فعلا هم رو اندروید یه نمایش کوچیک داده
    من که از این کارش خوشم نیومد نادلا دیگه خیلی جو گیره

    • nokisoft

      http://www.aparat.com/v/HUyf1

  • Mr.M

    من كه خودروهاي چيني را ترجيح ميدهم به بعضي خودروهاي ٢٠ الي ٣٠ سال پيش كه اينجا نو ميفروشند ! خجالت هم خوبه يعضي وقتها بكشند !
    خودرويي مثل جك تو جوي كه ٥ ستاره ايمني از اروپا داره ! برخلاف خيلي از چينيهاي گرانترش در داخل مثل ليفان بي كيفيت آشغال ! و از اين آشغالها قيافه بهتري هم داره !! چون

  • knight.bivatan

    در ماه فوریه بود که این شرکت از یک صندلی بی پایه ی ارگونومیک با فیبر کربن پرده برداشت؛ این صندلی در اصل به کارگران خط تولید کمک می کرد تا از مشکلات کشش بیش از حد پا و همچنین خستگی از ایستادن بیش از اندازه، جلوگیری به عمل آورند.
    این یعنی تکریم کارگر وانسان واسه ما قابل تصور هم نیست فقط داریم درجا میزنیم

  • فردید

    به زودی هم وارد کشور میشه، توسط کولاک موتور اما با قیمتی فزاینده

  • SAEED DASTMARD

    سمند خودروی ملی ماست و خودروی ملی به این معناست که همه ی اقشار جامعه توانایی خریدش رو داشت باشن ولی متاسفانه به این شکل نیست.

  • SAEED DASTMARD

    بعد مدیران سایپا فقط جلسه میزارن چطور از کیفیت قطعات پراید کم کنند تا محصول ارزون تری رو با قیمت بیشتر به مردم غالب کنند واقعا از اینکه در ایران زندگی میکنم ناراحتم.

    • BOZORG#

      دادا وقتی ایرانخودرو دستمال کاغذی فابریک ماشینو دونه ای ۱۰ هزار تومن به نمایشگاهیا میفروشه دیگه چه انظاری داری؟ روکش نایلون صندلی ها ، ضربه گیرای کنار در ، برچسب های کنترل شد ، همه و همه مجموعه عظیم درامد های ایرانخودرو را تشکیل میدن :D

    • Rivekan

      اینم داستان کشور ماست که باید خودتو تغییر بدی / دیگران رو نمیتونی مجبور به تغییر کنی
      الان سرمایه ازاد ایران خودرو و سایپا چقدره؟ چقدر نمایندگی (از نظر ارزش ملک) دارن؟ چقدر هزینه طراحی محصولات جدید میدن (0%) چقدر برای اپشن های مختلف پول میگیرن؟ چرا تمام پول ماشینو (+نرخ روز) قبل از تحویل میگیرن؟ اینم محصول انحصار گرایی صنعت ما (کمک به تولید ملی!)

      • Rivekan

        الان تو صف جمع شدند که پرسپولیس و استقلالو بخرند! کسی نیست بهشون بگه اخه با این همه پول برو کیفیتو بالا ببر برو چند تا محصول جدید بساز (عوض کردن پوسته ماشین نه) ی نگاه به خودرو سازای اونور بکن دارن رو خودرو برقی و با سوخت های سالم کار میکنن اما شما هر روز بدتر از دیروز یعنی پراید 84 رو با 94 مقایسه بکنی میفهمی کیفیت چی شده / اسباب بازی میدن دست مردم و البته قاتل متحرک در جاده ها :|

        • SAEED DASTMARD

          اینجا قاتل متحرک سوار میشن اونجا کشتی زمینی.
          افسوس این نباید وضع یه ایرانی باشه عرب فراری سوار میشه عجم نون شب نداره بخوره.

          • Amin-NarHeyl

            به کجا داریم میریم
            نژاد پرستی تو روز روشن!
            همه دنیا روز به روز پیشرفت میکنن مردم ما تازه دارن نژاد پرست میشن.

          • Amin-NarHeyl

            توی عجم چه گلی به سر کسی زدی که اون عرب نزده؟
            واقعا با این حرفت نشون دادی که خلایق هر چه لایق!

  • Mr.M

    اين هم بگم الآن آئودي آماده است خودروي بدون نياز به رانندش را عملا به بازار بفرسته منتها مقررات دست و پا گير و جديد بودنش كه اين معني را ميدهد كه تا بياد قانونهاي مربوطه بهش تأييد شود ... معلوم نيست كي بشود:D

    • BOZORG#

      تو همین دیجیاتو یه پست بود راجع به ائودی A7 بدون راننده که با سرعت خیلی زیادی پیست رو دور میزد ، خیلی حال کردم با اون

  • Mr.M

    اين شركت جزوي از گروه عظيم شركت فولكس واگن هستش ! جالبه خود آئودي ! تشكيل شده از چند برند هست و اون حلقه ها هم كه شبيه حلقه المپيك هست همون معني را ميدهد (معني اتحاد)
    به نوعي پيشرفته ترين ابزارهايش را فولكس واگن روي آئودي تست ميكرد و ميكند و بعدش براي خودروهاي با برند خودش و در نهايت ميار با برندهايي مثل سئات اسپانيا و اشكودا و ... هم عرضه ميكند
    جاي دسته موتورهاي فولكس واگن چند دهه است بدون تغيير مونده !!! عظمت خودش را ديكته كرده با اينكار !

    • Rivekan

      کلا تجارت اتومبیل اروپا دست دو تا شرکته فولکس‌واگن ای جی / فیات
      من خودم از زیر شاخه های فولکس‌ واگن ائودی و بنتلی رو بیشتر دوست دارم

    • SAEED DASTMARD

      فولکس واگن =خودروی مردمی و ارزان

مطالب پیشنهادی