ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: کورتانا به اندروید و iOS می آید

مایکروسافت امروز به شکل رسمی اعلام نمود که دستیار صوتی اش به نام «کورتانا» را به پلتفرم های رقیب، یعنی iOS و اندروید خواهد فرستاد. غول نرم افزاری تصمیم دارد دستیار صوتی مذکور را به شکل ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۶ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکروسافت امروز به شکل رسمی اعلام نمود که دستیار صوتی اش به نام «کورتانا» را به پلتفرم های رقیب، یعنی iOS و اندروید خواهد فرستاد. غول نرم افزاری تصمیم دارد دستیار صوتی مذکور را به شکل یک اپلیکیشن جداگانه برای پلتفرم های یاد شده، ارائه نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت هنوز نسخه کامل کورتانا را در اختیار کاربران قرار نداده و آنچه ارائه گشته، هنوز در حد یک نسخه ی پیش نمایش، با قابلیت های بسیار محدود است.

در هر صورت شرکت یاد شده وعده می دهد که دستیار دیجیتالی اش، می تواند در سایر پلتفرم ها نیز به سوالات کاربران پاسخ گفته و همانند نسخه ی ویندوز عمل نماید. لازم به ذکر است که کورتانا در اواخر ماه ژوئن برای دو پلتفرم های اندروید و iOS منتشر خواهد شد.

cortanagif.0

اگرچه مایکروسافت می گوید که دستیار صوتی اش در سایر پلتفرم ها نیز به شکل همسان عمل خواهد کرد اما مشخصا این اتفاق به دلیل عدم وجود یکپارچه سازی هایی که میان کورتانا و ویندوز صورت می گیرد، در دیگر پلتفرم ها وجود نخواهد داشت، با این حال،‌ کمپانی ساکن ردموند اعلام نموده که کورتانا از قابلیت اطلاع رسانی در خصوص نوتیفیکیشن ها در دیگر پلتفرم ها، برخوردار خواهد بود. کاربران اندروید و iOS می توانند توسط کورتانا از نتایج ورزشی مورد علاقه شان، پروازها و... آگاه گردند.

مایکروسافت در خصوص پردازش موبایلی رویکرد تازه ای را در پیش گرفته و تلاش می کند محصولات و سرویس های خود را به شکل فرا-پلتفرمی ارائه داشته تا کاربرانی که از کامپیوترهای ویندوزی بهره گرفته و در کنار آن یک موبایل با پلتفرم های دیگر دارند نیز بتوانند از همه ی سرویس های این شرکت بر روی تلفن هوشمند خود نیز بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • مرتضی توسلی

    قبلا blu شریک مایکروسافت گفته بود که با سیانوژن مد خواهد اومد...
    البته کمی به نسخه آی او اسش شک دارم...فکر نکنم دسترسی زیادی داشته باشه،یعنی محدود هست...
    البته دوستان وینفونی پروژه انیشتین برای ویندوز در راه هست...

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    خخخ چه ادم های جالبی پیدا می شه که نقاط قوت رو بد می دونن / تازه علاوه بر جوک هر روز معما هم بهت می ده و البته اطلاعات عمومی / نشون دادن trailer ها و اخبار جدید و fitness و کوپن های خرید دیگه هم جای خود

  • R3D

    با این سیاست جدید مایکروسافت به نظر من سهمشو تو موبایل ها نباید به فروش لومیا ها بدونیم،سهمشو باید به میزان استفاده و محبوبیت برنامه هاش برای همه پلتفورم ها بدونیم.

  • Mr.M

    اين برادر من به اسرار خودم رفت وينفون خريد :D بعد همش بهش دلداري ميدادم كه درست ميشه (خودش ميخواست روان باشه و من بزرگش كردم ميدونم چي ميخواست ) ولي چشمتون روز بد نبينه ! شده متعصب دو آتيشه مايكروسافت ! ميگه كورتانا باهام درو دل ميكنه :D اصلا اپل را حساب نميكنه !! منم خوشحالم حداقل به چيزي كه دلش ميخواد رسيد
    اون با ios نميتونه كار كنه من با وينفون :D
    لوميا 820 گفتم بخره سال پيش بود يا دو سال قبل ٨٢٠ هزار تومان براش پول داد ! پيشنهاد خودم بود ! هنوز هم همون حدود قيمته البته خودش ميگفت :D

  • Mr. Nick

    بعضی از دوستان وینفونی ظاهرا ناراحت شدن و حس تئودور در فیلم her به هشون دست وقتی سامانتا داشت به هزار نفر دیگه حرف میزد.
    خوب به اندرویدی حق بده که منشی با صدا عصا قورت داده هست میگه این مدارک خودت پیدا کن (جستجو گوگل) خودت جواب سوال پیدا کن (ج .گ) بزارید برای تلطیف روحیشون شده با کورتانا بحرفن .
    سیری کورتانا هم که خواهر ناتنی (تنی از بینگ) هستن کورتانا خوب نقش نون زیر کباب داره. باشه استفاده میکنن دیگه شیطونم هست جوک میگه
    (شوخیه جدی نگیرید)

  • حسن

    يكي از دوستان چند تا پست قبل درباره تنوع و اين كه چرا قصد خريد سرفيس ٣ رو دارم و اونو با مك بوك مقايسه كرد من چند تا سوال دارم كسي جواب بده ممنون مي شم
    اول قيمت مك بوك پايه و سرفيس ٣ پايه
    دوم وجود نرم افزار مگني فاير كه روي ويندوز موجوده ذربين خيلي عاليه
    وجود نرم افزاراي ويندوز وجود قلم ،لمسي بودن
    ولي اگه كسي مشابه نرم افزار مگني فايز برايي مك رو معرفي كنه ممنون ميشم
    راستي زماني كه استيو جابز بزرگ ايپد رو معرفي كرد خيلي ها همين جمله شتر گاو پلنگ رو به كار بردن ولي جابز كاري كرد كه بخشي از فرهنگ و ديدگاه ما تغيير پيدا كنه
    حالا همه عاشق گوشي هاي نازكن
    همه عاشق صفحات لمسي هستم
    همه عاشق دوربين مباياشون هستم
    جابز هيچ كدوم رو اختراع نكرد بلكه با اعتماد به نفس بالا باب كرد به طوري كه الان به استاندارد تبديل شده.

  • JEFRiUM

    کورتانا جوووون !

  • Mr. Android

    مکمل خوبی برای گوگل پلی هستش. چون هر کدوم توی یه سری زمینه برتری دارن. حتما دانلودش میکنم

    • Mr. Android

      شرمنده گوگل ناو

  • Alireza2000

    هورااااااااااااااااااااااااااااااااا
    مطمعن هستم که یکی از برترین برنامه های اندروید میشه تو پلی استور

  • HO3EIN-1

    ما منتظریم...

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی