چرا امید کردستانی از گوگل رفت و سپس به آن بازگشت؟
کردستانی در سال ۱۹۹۹ به گوگل پیوست؛ لری پیج به همراه سرگئی برین ایده یک پلتفرم بسیار قوی را در سر داشتند، اما به تنهایی نمی توانستند تبدیل به یک کمپانی سودآور و بزرگ واقعی ...
کردستانی در سال ۱۹۹۹ به گوگل پیوست؛ لری پیج به همراه سرگئی برین ایده یک پلتفرم بسیار قوی را در سر داشتند، اما به تنهایی نمی توانستند تبدیل به یک کمپانی سودآور و بزرگ واقعی گردند. در نتیجه از امید کردستانی به عنوان «موسس تجاری» گوگل نیز یاد می شود؛ کسی که به کسب و کار اولیه گوگل پر و بال داده و برنامه هایش تجاری اش را ارتقاء بخشید.
وی باعث شد تا گوگل بتواند همکاری های بسیار بزرگی با AOL ،Netscape و یاهو داشته باشد. تحت نظارت تجاری او، گوگل در سال ۲۰۰۱ تبدیل به یک کمپانی سودآور تبدیل گشت. امید کردستانی در سال ۲۰۰۴ و پس از ارتقا شغلی، ثروتمند شد و سپس در سال ۲۰۰۹، گوگل را ترک کرد. با دیجیاتو همراه باشید.
او هفته گذشته در کنفرانس Re/code حضور به هم رساند و با Kara Swisher مصاحبه کرد؛ در پاسخ به اینکه چرا در آن زمان از گوگل رفت عنوان نمود: «من هرگز در زندگی ام متوقف نشده بودم. هرگز اینچنین، مکث نکرده بودم.»
وی سپس عنوان می کند که در سال ۲۰۰۹، مشاهده کرده که نقل و انتقالات بسیاری در میان مدیرهای سطح بالا صورت می گیرد؛ مدیرانی نظیر تیم آرم استرانگ به سرپرستی AOL منصوب می شوند و از طرف دیگر شخصی نظیر شریل سندبرگ، با فیسبوک خداحافظی می کند. در نتیجه او نیز تصمیم می گیرد که وقتش رسیده قدمی به سوی عقب برداشته و مسئولیت ها را به دست نسل مدیران جوان تر در گوگل بسپارد.
در هر صورت، کردستانی تصمیم می گیرد تا سمت خود را با عنوان «معاون ارشد بخش فروش جهانی» رها سازد و بیشتر وقت آزادش را در کنار خانواده و همچنین ارائه مشاوره به استارتاپ ها نظیر اسپاتیفای صرف کند. از طرف دیگر او به تنیس و گلف نیز علاقه ای بسیار داشت و اکنون وقتش رسیده بود تا به علایق ورزشی اش نیز توجهی نشان دهد.
کردستانی در خصوص این مقطع از زندگی اش می گوید: «بی نظیر بود که برای اولین بار در زندگی، اختیار کامل برنامه هایم را خود در دست گرفته بودم.»
البته شاید برایتان جالب باشد که لری پیج، به هیچ عنوان دوست نداشت چنین مهره ای را از دست دهد، و هنگام رفتن او از کمپانی مورد بحث، به کردستانی می گوید که بهتر است به شکل یک مشاور، همچنان گاهی در کنار گوگل بماند. در نتیجه به طور کلی می توان گفت که کردستانی هیچگاه به شکل کلی از مدار گوگل خارج نگشته است.
وی در مقاطع یک ماه در میان به مقر اصلی گوگل سر زده و مدتی را با لری پیج به مشغول گفتگو می شد. پنج سال بعد، در ۲۰۱۴، معاون ارشد بخش کسب و کار گوگل به نام Nikesh Arora قصد هجرت از کمپانی یاد شده را پیدا کرد و لری پیج هم بلافاصله دستور به بازگشت کردستانی، به گوگل داد.
کردستانی در این خصوص می گوید: «در تابستان گذشته لری به من گفت که Nikesh قصد رفتن از گوگل را دارد و سمت شغلی او را به من پیشنهاد داد؛ نمی دانستم که آیا می توانم چنین مسئولیتی را قبول کنم یا خیر زیرا از زمانی که گوگل را ترک کرده بودم، این کمپانی سه برابر بزرگ تر شده بود.» در نهایت وی تصمیم می گیرد تا به دستور لری پیج احترام گذاشته و البته به شکل موقت، به گوگل بازگشته و ببیند آیا می تواند از پس یک شغل مدیریتی در شرکتی که اکنون صدها میلیارد دلار ارزش داشت برآید یا خیر.
Swisher از کردستانی پرسید: «شما ثروتمند و البته بازنشسته بودید؛ دلیل برگشت چه بود؟» کردستانی در پاسخ به این پرسش می گوید که به ندای قلبم گوش دادم و می دانستم باید به چنین موقعیتی، دست کم یک شانس بدهم: «دوباره عاشق کار کردن در گوگل شدم.»
رشد درآمدهای مربوط به هسته اصلی کسب و کار گوگل یا همان جستجو، در این اواخر با مشکلاتی رو به رو بوده و منتقدان مکررا پایین آمدن درآمدهای این بخش را زیر سوال می برند. در گزارش مالی مربوط به سه ماه نخست سال ۲۰۱۵، این شرکت به سرمایه گذاران و تحلیلگران اطمینان داد که به دلیل فروش تبلیغات بیشتر در یوتوب، نمی تواند به اندازه قبلا از مشتریان بابت تبلیغات کلیکی پول دریافت کند و از طرف دیگر، تبلیغات یوتوب نیز قیمت چندان بالایی ندارند.
مبحث دیگری که باعث نگرانی سرمایه گذاران بوده، این است که شرکت مذکور هنوز نتوانسته به اندازه ی دنیای کامپیوترهای شخصی، از موبایل ها و فروش تبلیغات در آن، کسب درآمد نماید. باید دید حضور کردستانی یک بار دیگر چگونه به کمک گوگل و مشکلات فعلی اش در زمینه کاهش درآمدها خواهد آمد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

چقدر شماها متعصبید وقتی فامیلیش کردستانیه و اکر یکم فک کنید فامیلی از کجا میاد اونوقت میفهمید ایشون ریشه ی کوردی دارن و قطعا کورد هستن! تو بیان اون ویکی پدیای فارسی هم همینکه آخرش نوشته کورد بودنش دروغه همه چیزو میگه!!
خیلی جالبه دیجیاتو هم همه چیز توشته به جز حتی مختصری از بیوگرافی ایشون که نوسینده هم از کورد بودن ایشون دل خوشی ندارن یا عمدا این کارو کردن یا!
یا خودشونم شک دارن بچه پیرانشهر هستن یا تهران!
اخه چه ربطی داره؟ ایشون تهرانی هستن والسلام ، حتی اگر یه زمانی جد و ابادشون کرد باشن هم دلیل نمیشه قبل از اون از جای دیگه ای نیومده باشن ، ممکنه قبل از کرد بودنشون المانی بوده باشه :| از کجا معلوم؟ اینجوری نیست که از خاک سر در بیارن بیرون بگن من کردم من فارسم یا ترکم :| موفقیت یه ادم ربطی به کرد بودنش نداره
هیچ وقت درک نکردم آدمای متعصب و کور دل که ضمن نژاد پرستی، توهم توطئه هم دارن!!!
دوست عزیز من هیچ وقت اینجا نظر ندادم ولی شما منو مجبور به نظر دادن کردید.
فقط یه چیز بگم اگر به فکر خودت، خانواده و همه عزیزانت هستی، این افکاری که باعث شد این نظر رو اینجا بدی هیچ وقت به نسل بعدی منتقل نکن!
------------------------------------------------------------------------------
امید برای ایرانی بدون پس رفت...
دم آقای کردستانی گرم که با پشتکار به اینجا رسیده .....ایرانی ، آمریکایی،هندی مهم نیست مهم اینه همه انسانیمو میتونیم به این جا برسیم
فکر کنم یکی از دلایلی که گوگل از همون ابتدا زبان فارسی را پشتیبانی میکرد بخاطر حضور همین آقای امید کردستانی بوده. به هر حال کم تاثیر نیس.
منم همین فکرو میکنم
فقط پشتکار
نه مثل بنده که شب تصمیم میگیرم فردا یادم میره
گوگل یه ضعف خیلی بزرگ داره ! رفته سراغ پروژه هایی که خیلی زوده و تو آزمایشگاه مخفیش پروژه هایی رو به انجام مبرسونه که فعلاً کاربرد چندانی نداره ! مثل لون !
به نظر من خیلی بهتره گوگل یه رفرشی بده تو پروژه های روبه رشدش و بیشتر به فکر همگام سازی سیستم عامل کرومش با اندروید باشه ! مثل ویندوز 10 که یه قابلیت محصوب میشه ... تمامی پلتفرم ها با کد های یکسان ولی انتعطاف پذیر
یعنی بهتره که روی سیستم عاملی کار کنه که رقیب سیستم عامل های دسکتاپ مثل ویندوز و OS X باشه ...
و خیلی خوب میشه که الگوریتم های تشخیص جستجو خودش رو پیشرفته سازی کنه و حق استفاده از اوناره به شرکت های دیگر نرم افزاری بفروشه ... مثل کاری که وانسون IBM انجام میده :دی
من مدیر عامل گوگل بودم کاریو میکردم که واجبه و نیاز هست !
و روی پروژه های لون متمرکز نمیشدم که میدونم هیچ سودی برای شرکت گوگل نداره چون تو جاهایی صعب العبور که مردم دسترسی به اینترنت مخابراتی ندارن کمتر کسی هست که بخواد از اینترنت استفاده کنه و هزینه تولید و تعمیر و نگه داری و کرایه STM 1 ها برای اینترنت برای گوگل گرون تموم میشه!
یعنی به نوعی اتلاف پول و پتانسیل پژوهشی گوگل تو این زمینه :دی
در زمینه خودرو های بدون راننده گوگل خوب عمل کرده و آینده رو از الان داره میسازه !
پروژه آرا گوگل هم خوبه ولی به شرطی که سرعتش بهش ببخشن و طوری پروژه رو توسعه بدن که مصرف کننده نهایی حاضر به استفاده از موبایل های Ara گوگل بشن!
با توجه به کنفرانس اخیر گوگل من امیدوارم و احتمال میدم که گوگل پس از افت خیز کوتاه مدت باز به جایگاه خودش برمیگرده و پروژه های بهتری رو برای سودآوری خودش به ارمغان میاره.
این بود نظر من در مورد حال و آینده گوگل! چی میشد اگه من مدیر عاملش بودم ! :دی
دمش گرم...نتیجه فرار مغزهاست...
زنده باد امید کردستانی و زادگاهش کردستان 3>
تیم ملیه یارگیری میکنی؟؟؟
جهت اطلاع زادگاهش تهرانه.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF_%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C
یه تشکر اساسی کنبم از اقای مستکین که این چند وقت سنگ تموم گذاشتن ،کلا مقاله هاشون چه از کمی چه کیفی فوق العادس.
راستی کاش دیجی یه قابلیت اضافه میکرد کاربرا میتونستن به مطالب هم مثبت و منفی بدن.
نویسنده ها هم امتیاز دار میشدن، خوب میشه نه؟!
نه بابا بیچاره نویسنده ها؛ بعضی از نویسنده ها هستن که کاربرها باهاشون لج هستند.
اونوقت هی منفی میدن و تا ته قضیه برو....
افتخار آمیزه ....
کلن دیجیاتو در کلش اف کلنز افتتاح شد.دست به دست هم دهیم تا گسترشش دهیم و به کلن های نامی ایران تبدیلش کنیم.ما کاربران دیجیاتو منتظر حضور گرمتان هستیم.
Digiato با پرچم ابی
سر بلندمون کن
موفق باشی :-D
خب که چی بشه !؟ چرا اسپم میکنی هی تو هر پست !؟؟
اکثر کاربران دیجیاتو تشنه اخبار تکنولوژی و علم هستن نه بازی کلش!
و واقعاً براتون متاسفم که وقت خودتون رو تو محیطی صرف میکنید که صرفاً برای اتلاف وقت شما و سودآوری شرکت سازنده بازی ساخته شده...
هرجا میرم ملت کلش بازی میکنن ! از بچه 7 8 ساله تا پیرمرد 65 ساله
آدم که بیکار باشه همین میشه!
خدارو شکر وقتم رو صرف بازی هایی نمیکنم که آخرشم حرصم بگیره چرا اول نشدم ! چرا بهم حمله شد ! چرا نمیتونم Gem بخرم و بعضی خرپول ها میتونن بخرن ... مسخرست!
یکی بازی میسازه پول در میاره ! یکی هم بازی رو انجام میده و پول و عمر و وقتشو به هدر میده...
سرویس کردی مترو....آقا شرکت کنید راحت شیم...
رفتِی رو تکرار فکر کنم بیست بار تا الآن این کامنتُ از تو دیدم
موفق باشی
این «رفتِی» ینی چی؟!