کمپانی AMD نسل ششم از پردازنده های سری A خود را با ۱۰ و ۱۲ هسته معرفی کرد
روز گذشته برایتان نوشتیم که اینتل سری جدید پردازنده های برادول خود با گرافیک مجتمع Iris Pro را معرفی نموده است. از طرف دیگر کمپانی AMD امروز در نمایشگاه Computex، از آخرین پردازنده های سری A ...
روز گذشته برایتان نوشتیم که اینتل سری جدید پردازنده های برادول خود با گرافیک مجتمع Iris Pro را معرفی نموده است. از طرف دیگر کمپانی AMD امروز در نمایشگاه Computex، از آخرین پردازنده های سری A خود با ۳ مدل مختلف پرده برداشت که برای بهبود تجربه ی استریم آنلاین و همچنین بازی های کامپیوتری، طراحی گشته اند. پردازنده های مورد بحث به هسته های مجزای گرافیکی Radeon R6 و R7 مجهز گشته اند که به طور کلی باعث می شوند با چیپ هایی ۱۰ تا ۱۲ هسته ای رو به رو باشیم.
به معنای آنکه با یک چیپ چهار هسته ای که با معماری x86 توسعه یافته اند طرف هستیم و از سوی دیگر نیز ۶ تا ۸ هسته ی جداگانه مخصوص پردازش گرافیکی بر روی چیپ نصب شده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
نام کد پردازنده ها Carrizo است و از معماری اختصاصی AMD به نام "Excavator" در ساخت آنها استفاده شده. همه ی پردازنده ها برای کامپیوترهای همراه یا همان لپ تاپ ها طراحی گشته اند. پردازنده های A10-8700P و A8-8600P جدا از ۴ هسته ی پردازشی، از ۶ هسته ی گرافیکی Radeon R6 برخوردار هستند و این در حالیست که نمونه ی قوی تر با نام FX-8800P، در کنار چهار هسته ی پردازشی خود، از ۸ هسته ی گرافیکی Radeon R7 بهره می گیرد.
کمپانی AMD امیدوار است تلاش هایش در توسعه ی چیپ های یاد شده، بتوانند باعث رونق یافتن بازار لپ تاپ ها شوند؛ بازاری که برای مدت زمان زیادیست که در رکود به سر می برد. ذکر این نکته نیز جالب است که در سال گذشته، ۴۵.۱ میلیون نوت بوک به فروش رفته اند که چیپست به کار رفته در ۹۰ درصد آنها را اینتل ساخته است.
AMD نیز تصمیم گرفته تا به جای رقابت با اینتل در بازار پردازنده های قدرتمند، بیشتر به ساخت محصولات ارزان قیمت و میان رده توجه کند؛ پردازنده هایی که معمولا در نوت بوک ها با رنج قیمت ۴۰۰ الی ۷۰۰ دلار جای می گیرند.
همانگونه که در ابتدای خبر نیز گفتیم، سه چیپ جدید معرفی شده، در راستای ارائه یک تجربه کاربری بهتر برای استریم آنلاین ویدیو های 4K توسعه یافته اند. از سوی دیگر AMD اذعان دارد که می توانید بازی های آنلاین بسیاری را نیز با این چیپ ها به راحتی تجربه کنید؛ برای مثال کاربر نوت بوکی که از این پردازنده ها استفاده کند، می تواند بدون اتصال نوت بوک به منبع تغذیه، تا ساعت با رزولوشن Full HD و با بیش از ۳۰ فریم بر ثانیه به انجام بازی Dota 2 بپردازد.
مدیر ارشد کمپانی یاد شده به نام Kevin Lensing می گوید: «در پردازش گرافیکی، ما برنده هستیم. با چیپ های ما می توانید عملکردی دو برابر بهتر از یک چیپ اینتل Core i7 داشته باشید.»
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سلام خدمت اساتید
می خواستم یه لپ تاپ سری y700 لنوو بگیرم با توجه به اینکه این مدلی که من میخوام بگیرم AMD هست و من بیشتر کارهای گرافیکی نه خیلی سنگین رو می خوام انجام بدم به نظرتون AMD با این مشخصات جواب کار من رو میده این هم لینکشه
متشکرم از پاسختون
https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/baerbar-computer/baerbar-pc/lenovo-ideapad-y700-15acz-gaming
دوست عزیز
نصیحت دوستانه میکنم:
لنووو کیفیت ایسوس رو نداره!
خنکی ایسوس رو نداره!
در ضمن صفحه نمایش ایسوس به اندازه ای چشاتو محو خودش میکنه که فکر 4 کا رو هم نمیکنی
در نهایت تصمیم با خودته
برای دانشگاه هم لپ تاپ با این مشخصات خیلیه
هرچی سبک و جمعو جور تر باشه به نفع خودتونه
اینارو وقتی متوجه میشین که خریدین...
من ایسوس N56Jn دارم و واقعا ازش راضی ام
تو دانشگاه با مدل های لنوو مقایسش کردم بچها اکثرا میارن ...
در مقایسه با اونا کلا خیلی سر تره خیالت راحت.
برای خرید لپتاپ تا نسل ۵ یا ۶ اینتل صبر کنید و برای دسکتاپ حتما از نسل ۶ بگیرید.
amd هم هیچ وقت در زمینه هسته های پردازشی به اینتل نمیرسه (فعلا)
از زمان آیوی بریج واقعا عقبه.
تمرکزش رو گذاشته رو گرافیک.
League Of Legends رو عشقه!
لنوو کیفیتش افتضاحه
اگه میتونی مک بوک ایر یا پرو 13 اینچی بگیر اگه نه همون ایسوس بگیر
به این اعداد و ارقام زیاد کار نداشته تو استفاده داستان کاملا فرق میکنه
سلام دوستان من کنسول دارم اگه بخاید یه لپتاب در حد تا سه تومن معرفی کنید که باهاش تودانشگاه ببرم سبک باشه و از همه مهمتر تو کار های روز مره مثل برنامه نویسی و اینا کم نیاره چی معرفی میکنید ممنون
این 2 سیستم به نظر من مناسب هستند :
لنوو z510
http://www.digikala.com/Product/DKP-24106/Lenovo-IdeaPad-Z510-B/لپ-تاپ-لنوو-آيدياپد-Z510
ام اس آی cx61
http://www.digikala.com/Product/DKP-41354/MSI-CX61-2PC-C/لپ-تاپ-ام-اس-آي-CX61-2PC
تو این رنج قیمت خیلی از لپتاپ ها از cpu های سری U استفاده کردن که خیلی ضعیف عمل می کنند ولی این مدل ها cpu مناسبی دارند و به نظر من برای کاربری شما مناسب است.
به نظرتون تا سری پنجم سی پی یو های اینتل و وین 10صبر کنم یا نه برای خرید لپتاب؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون
اگر برای خرید عجله ای نداری صبر کنی خیلی بهتر است چون نسل پنج های موجود برای لپتاپ ها خیلی قدرت پردازشی کمی دارند ولی این چند مورد جدید که در همین چند روز پیش معرفی شدند کارایی خوبی دارند و ارزش صبر کردن دارند و احتمال کاهش اندک قیمت ها در صورت توافق هسته ای هم امکان دارد پس اگر عجله نداری صبر کنی بهتر است.
ایسوس با گارانتی معتبر بگیر پشیمون نمیشی
اگر حرف آخرش درست باشه و بتون i7 رو پشت سر بزاره حتما از استقبال خوبی برخوردار میشه
نههه ایشون فرمودن تو پردازش گرافیکی فقط .. منظورش چیپهای مجتمعگرافیکه ... پردازنده های amd با همون معماری بولدوزر ساخته میشن و تفاوت چندانی باهاش ندارن و تا خر خره هم اوورکلاک شدن .. دلیلش هم تا جایی که بدونم به خاطر خسیس بازیه اینتل که امتیاز اصلی x86 و مخلفاتش برا اونه .. تو بازار موبایل وقتی دید باخته اینور amd رو نابود کرد ..
امیدوارم ای ام دی زودتر به روزای اوجش برگرده!
کلا ای ام دی ذر تمام موارد جلوی اینتل در هر زمان سوسکه.اینو همه میدونند.غیر از بعضیا.اگر چیزی هم داره از لطف اینتله که اجازه داده تو رده پایین بازار اونم یه حرکتی کنه... اخه اونم باید نون بخوره
دوستان میدونم مرتبط نیست ولی لطفا راهنمایی کنید
افرادی که میگن لپ تاپ لنوو با مشخصات زیر بگیرم مثبت بدین
http://digikala.com/Product/DKP-80874/Lenovo-Y5070-2015-A/%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-%D9%84%D9%86%D9%88%D9%88-Y5070
وافرادی که میگن لپ تاپ ایسوس با مشخصات زیر بگیرم منفی بدین
http://www.digikala.com/Product/DKP-50142/ASUS-G56JK-B/%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-%D8%A7%D9%8A%D8%B3%D9%88%D8%B3-G56JK
و اگه لپ تاپی از ایسوس با مخصات بهتره بود تا 4 میلیون تو پاسخ بگین لطفا به همه چی مشخصات حتی لوازم در جعبه هم دقت کنید
ممنون
مدل لنوو خیلی مناسب تر هست چون برای حمل به دانشگاه هم لازم داری لنوو هم خیلی جمع و جور تر و کوچیکتر از مدل ایسوس که یعنی جای بیشتری در کیفت برای حمل وسایل دیگه داری. مدل لنوو سبک تر هم هست فقط دو نکته منفی دارد که درایو dvd روی خود لپتاپ ندارد و پورت vga برای اتصال به پروژکتور ندارد که باید یک تبدیل همراهت باشه. من که خودم از dvd خیلی وقته استفاده نمیکنم ولی در صورت استفاده باید درایو اکسترنال هم همراه خودت همیشه داشته باشی. از نظر کارایی هم که از همه نظر لنوو بهتره cpu بهتر، رم بیشتر و گرافیک قوی تر.
پارسا جان اگه برای بازی نمی خوای به مکبوک های پرو 13 اینچی هم می توانید نگاهی بندازید خیلی شیک و با کلاس هستند مخصوصا برای محیط دانشگاه
لنوو y5070 محشرهههه .. حتما همینو بگیر .. قیمتش عااالیه .. اصلا قابل مقایسه با اون asus نیست .. کاملا جدید و به روز
دوست عزیز تجربه من میگه ایسوس البته نظر شخصی خودتون هم مهم هست اما شما با این قیمت لپ تاپ های لنوو سخت افزار بهتری نسبت به ایسوس دارن اما کیفیت ساخت دستگاه های ایسوس رو ندارن و البته باگهای امنیتی نیز دارن که شاید از نظر شما مهم نباشه.در آخر اگر اهل بازی هستین اشتباه من رو مرتکب نشین و کیس ببندین :)
دوست عزیز لپ تاپ میخوام به دلیل حمل کردنش و یکدفعه چیزی باشه که تو دانشگاه هم استفاده کنم
پس اگه سخت افزار مهمه لنوو و اگه کیفیت ساخت بالا ایسوس و البته این به این معنا نیست که سخت افزار ایسوس ضعیفه بلکه در یک رنج قیمت نسبت به لنوو کمی ضعیف تر عمل کرده
لنوو سری یوگا هم باریکه و هم تبدیل به تبلت میشه یه نگاهی هم به اونا بنداز
توي لنوو فقط تينك پد قبول دارم هرچي يغور تر زشت تر باشه كارايش بهتر . براي بازي نديدم ولي زير كاراي سنگين محاسباتي فوق العاده هستن لامصب مثل سرور ;)
.
بنظر من يه pc يا كنسول در كنار يه تبلت كارت راه ميوفته خيلي زود از بردن لپ تاپ خسته ميشي ;(
.
اگه براي گيم تو نماز خونه دانشگاه مي خوايي من با كسي كه مزاحم خواب بقيه ميشه حرفي ندارم ولي دسته بازي يادت نره براي فيفا :)
اگر برای بازی میخواین این مدل lenovo بهتره ولی صفحش برخلاف اون یکی IPS نیست ولی عوضش 4K هست با این که لنوو GPU قوی تری داره و 4 گیگ وی رم داره خیلی از بازی ها رو باید روی 1080 بازی کنین تا فریم ریت مطلوبی داشته باشین
ضعف صفحه های tn که همون زاویه دید هستش تو مدلهای 4k به چشم نمیاد