ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی AMD نسل ششم از پردازنده های سری A خود را با ۱۰ و ۱۲ هسته معرفی کرد

روز گذشته برایتان نوشتیم که اینتل سری جدید پردازنده های برادول خود با گرافیک مجتمع Iris Pro را معرفی نموده است. از طرف دیگر کمپانی AMD امروز در نمایشگاه Computex، از آخرین پردازنده های سری A ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۳ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۰:۰۳

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز گذشته برایتان نوشتیم که اینتل سری جدید پردازنده های برادول خود با گرافیک مجتمع Iris Pro را معرفی نموده است. از طرف دیگر کمپانی AMD امروز در نمایشگاه Computex، از آخرین پردازنده های سری A خود با ۳ مدل مختلف پرده برداشت که برای بهبود تجربه ی استریم آنلاین و همچنین بازی های کامپیوتری، طراحی گشته اند. پردازنده های مورد بحث به هسته های مجزای گرافیکی Radeon R6 و R7 مجهز گشته اند که به طور کلی باعث می شوند با چیپ هایی ۱۰ تا ۱۲ هسته ای رو به رو باشیم.

به معنای آنکه با یک چیپ چهار هسته ای که با معماری x86 توسعه یافته اند طرف هستیم و از سوی دیگر نیز ۶ تا ۸ هسته ی جداگانه مخصوص پردازش گرافیکی بر روی چیپ نصب شده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نام کد پردازنده ها Carrizo است و از معماری اختصاصی AMD به نام "Excavator" در ساخت آنها استفاده شده. همه ی پردازنده ها برای کامپیوترهای همراه یا همان لپ تاپ ها طراحی گشته اند. پردازنده های A10-8700P و A8-8600P جدا از ۴ هسته ی پردازشی، از ۶ هسته ی گرافیکی Radeon R6 برخوردار هستند و این در حالیست که نمونه ی قوی تر با نام FX-8800P، در کنار چهار هسته ی پردازشی خود، از ۸ هسته ی گرافیکی Radeon R7 بهره می گیرد.

کمپانی AMD امیدوار است تلاش هایش در توسعه ی چیپ های یاد شده، بتوانند باعث رونق یافتن بازار لپ تاپ ها شوند؛ بازاری که برای مدت زمان زیادیست که در رکود به سر می برد. ذکر این نکته نیز جالب است که در سال گذشته، ۴۵.۱ میلیون نوت بوک به فروش رفته اند که چیپست به کار رفته در ۹۰ درصد آنها را اینتل ساخته است.

AMD نیز تصمیم گرفته تا به جای رقابت با اینتل در بازار پردازنده های قدرتمند، بیشتر به ساخت محصولات ارزان قیمت و میان رده توجه کند؛ پردازنده هایی که معمولا در نوت بوک ها با رنج قیمت ۴۰۰ الی ۷۰۰ دلار جای می گیرند.

همانگونه که در ابتدای خبر نیز گفتیم، سه چیپ جدید معرفی شده، در راستای ارائه یک تجربه کاربری بهتر برای استریم آنلاین ویدیو های 4K توسعه یافته اند. از سوی دیگر AMD اذعان دارد که می توانید بازی های آنلاین بسیاری را نیز با این چیپ ها به راحتی تجربه کنید؛ برای مثال کاربر نوت بوکی که از این پردازنده ها استفاده کند، می تواند بدون اتصال نوت بوک به منبع تغذیه،‌ تا ساعت با رزولوشن Full HD و با بیش از ۳۰ فریم بر ثانیه به انجام بازی Dota 2 بپردازد.

مدیر ارشد کمپانی یاد شده به نام Kevin Lensing می گوید: «در پردازش گرافیکی، ما برنده هستیم. با چیپ های ما می توانید عملکردی دو برابر بهتر از یک چیپ اینتل Core i7 داشته باشید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Hamid Soltanie

    سلام خدمت اساتید
    می خواستم یه لپ تاپ سری y700 لنوو بگیرم با توجه به اینکه این مدلی که من میخوام بگیرم AMD هست و من بیشتر کارهای گرافیکی نه خیلی سنگین رو می خوام انجام بدم به نظرتون AMD با این مشخصات جواب کار من رو میده این هم لینکشه
    متشکرم از پاسختون
    https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/baerbar-computer/baerbar-pc/lenovo-ideapad-y700-15acz-gaming

  • milad

    دوست عزیز
    نصیحت دوستانه میکنم:

    لنووو کیفیت ایسوس رو نداره!

    خنکی ایسوس رو نداره!

    در ضمن صفحه نمایش ایسوس به اندازه ای چشاتو محو خودش میکنه که فکر 4 کا رو هم نمیکنی

    در نهایت تصمیم با خودته
    برای دانشگاه هم لپ تاپ با این مشخصات خیلیه
    هرچی سبک و جمعو جور تر باشه به نفع خودتونه

    اینارو وقتی متوجه میشین که خریدین...

    من ایسوس N56Jn دارم و واقعا ازش راضی ام
    تو دانشگاه با مدل های لنوو مقایسش کردم بچها اکثرا میارن ...
    در مقایسه با اونا کلا خیلی سر تره خیالت راحت.

  • mm98

    برای خرید لپتاپ تا نسل ۵ یا ۶ اینتل صبر کنید و برای دسکتاپ حتما از نسل ۶ بگیرید.


    amd هم هیچ وقت در زمینه هسته های پردازشی به اینتل نمیرسه (فعلا)
    از زمان آیوی بریج واقعا عقبه.
    تمرکزش رو گذاشته رو گرافیک.

  • بدشانس !

    League Of Legends رو عشقه!

  • Ramtin

    لنوو کیفیتش افتضاحه
    اگه میتونی مک بوک ایر یا پرو 13 اینچی بگیر اگه نه همون ایسوس بگیر
    به این اعداد و ارقام زیاد کار نداشته تو استفاده داستان کاملا فرق میکنه

  • sasan

    سلام دوستان من کنسول دارم اگه بخاید یه لپتاب در حد تا سه تومن معرفی کنید که باهاش تودانشگاه ببرم سبک باشه و از همه مهمتر تو کار های روز مره مثل برنامه نویسی و اینا کم نیاره چی معرفی میکنید ممنون

    • نوید

      این 2 سیستم به نظر من مناسب هستند :
      لنوو z510
      http://www.digikala.com/Product/DKP-24106/Lenovo-IdeaPad-Z510-B/لپ-تاپ-لنوو-آيدياپد-Z510

      ام اس آی cx61
      http://www.digikala.com/Product/DKP-41354/MSI-CX61-2PC-C/لپ-تاپ-ام-اس-آي-CX61-2PC
      تو این رنج قیمت خیلی از لپتاپ ها از cpu های سری U استفاده کردن که خیلی ضعیف عمل می کنند ولی این مدل ها cpu مناسبی دارند و به نظر من برای کاربری شما مناسب است.

      • sasan

        به نظرتون تا سری پنجم سی پی یو های اینتل و وین 10صبر کنم یا نه برای خرید لپتاب؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون

        • نوید

          اگر برای خرید عجله ای نداری صبر کنی خیلی بهتر است چون نسل پنج های موجود برای لپتاپ ها خیلی قدرت پردازشی کمی دارند ولی این چند مورد جدید که در همین چند روز پیش معرفی شدند کارایی خوبی دارند و ارزش صبر کردن دارند و احتمال کاهش اندک قیمت ها در صورت توافق هسته ای هم امکان دارد پس اگر عجله نداری صبر کنی بهتر است.

  • milad

    ایسوس با گارانتی معتبر بگیر پشیمون نمیشی

  • عـــامـر

    اگر حرف آخرش درست باشه و بتون i7 رو پشت سر بزاره حتما از استقبال خوبی برخوردار میشه

    • erfaan

      نههه ایشون فرمودن تو پردازش گرافیکی فقط .. منظورش چیپهای مجتمع‌گرافیکه ... پردازنده های amd با همون معماری بولدوزر ساخته میشن و تفاوت چندانی باهاش ندارن و تا خر خره هم اوورکلاک شدن .. دلیلش هم تا جایی که بدونم به خاطر خسیس بازیه اینتل که امتیاز اصلی x86 و مخلفاتش برا اونه .. تو بازار موبایل وقتی دید باخته اینور amd رو نابود کرد ..

  • Apadana

    امیدوارم ای ام دی زودتر به روزای اوجش برگرده!

    • GOW

      کلا ای ام دی ذر تمام موارد جلوی اینتل در هر زمان سوسکه.اینو همه میدونند.غیر از بعضیا.اگر چیزی هم داره از لطف اینتله که اجازه داده تو رده پایین بازار اونم یه حرکتی کنه... اخه اونم باید نون بخوره

  • parsa

    دوستان میدونم مرتبط نیست ولی لطفا راهنمایی کنید
    افرادی که میگن لپ تاپ لنوو با مشخصات زیر بگیرم مثبت بدین
    http://digikala.com/Product/DKP-80874/Lenovo-Y5070-2015-A/%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-%D9%84%D9%86%D9%88%D9%88-Y5070

    وافرادی که میگن لپ تاپ ایسوس با مشخصات زیر بگیرم منفی بدین
    http://www.digikala.com/Product/DKP-50142/ASUS-G56JK-B/%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-%D8%A7%D9%8A%D8%B3%D9%88%D8%B3-G56JK

    و اگه لپ تاپی از ایسوس با مخصات بهتره بود تا 4 میلیون تو پاسخ بگین لطفا به همه چی مشخصات حتی لوازم در جعبه هم دقت کنید
    ممنون

    • نوید

      مدل لنوو خیلی مناسب تر هست چون برای حمل به دانشگاه هم لازم داری لنوو هم خیلی جمع و جور تر و کوچیکتر از مدل ایسوس که یعنی جای بیشتری در کیفت برای حمل وسایل دیگه داری. مدل لنوو سبک تر هم هست فقط دو نکته منفی دارد که درایو dvd روی خود لپتاپ ندارد و پورت vga برای اتصال به پروژکتور ندارد که باید یک تبدیل همراهت باشه. من که خودم از dvd خیلی وقته استفاده نمیکنم ولی در صورت استفاده باید درایو اکسترنال هم همراه خودت همیشه داشته باشی. از نظر کارایی هم که از همه نظر لنوو بهتره cpu بهتر، رم بیشتر و گرافیک قوی تر.

    • Bazy rozegar

      پارسا جان اگه برای بازی نمی خوای به مکبوک های پرو 13 اینچی هم می توانید نگاهی بندازید خیلی شیک و با کلاس هستند مخصوصا برای محیط دانشگاه

    • erfaan

      لنوو y5070 محشرهههه .. حتما همینو بگیر .. قیمتش عااالیه .. اصلا قابل مقایسه با اون asus نیست .. کاملا جدید و به روز

    • suger man

      دوست عزیز تجربه من میگه ایسوس البته نظر شخصی خودتون هم مهم هست اما شما با این قیمت لپ تاپ های لنوو سخت افزار بهتری نسبت به ایسوس دارن اما کیفیت ساخت دستگاه های ایسوس رو ندارن و البته باگهای امنیتی نیز دارن که شاید از نظر شما مهم نباشه.در آخر اگر اهل بازی هستین اشتباه من رو مرتکب نشین و کیس ببندین :)

      • parsa

        دوست عزیز لپ تاپ میخوام به دلیل حمل کردنش و یکدفعه چیزی باشه که تو دانشگاه هم استفاده کنم

        • suger man

          پس اگه سخت افزار مهمه لنوو و اگه کیفیت ساخت بالا ایسوس و البته این به این معنا نیست که سخت افزار ایسوس ضعیفه بلکه در یک رنج قیمت نسبت به لنوو کمی ضعیف تر عمل کرده

        • gadget

          لنوو سری یوگا هم باریکه و هم تبدیل به تبلت میشه یه نگاهی هم به اونا بنداز

          • Mr. Nick

            توي لنوو فقط تينك پد قبول دارم هرچي يغور تر زشت تر باشه كارايش بهتر . براي بازي نديدم ولي زير كاراي سنگين محاسباتي فوق العاده هستن لامصب مثل سرور ;)
            .
            بنظر من يه pc يا كنسول در كنار يه تبلت كارت راه ميوفته خيلي زود از بردن لپ تاپ خسته ميشي ;(
            .
            اگه براي گيم تو نماز خونه دانشگاه مي خوايي من با كسي كه مزاحم خواب بقيه ميشه حرفي ندارم ولي دسته بازي يادت نره براي فيفا :)

    • gadget

      اگر برای بازی میخواین این مدل lenovo بهتره ولی صفحش برخلاف اون یکی IPS نیست ولی عوضش 4K هست با این که لنوو GPU قوی تری داره و 4 گیگ وی رم داره خیلی از بازی ها رو باید روی 1080 بازی کنین تا فریم ریت مطلوبی داشته باشین

      • erfaan

        ضعف صفحه های tn که همون زاویه دید هستش تو مدلهای 4k به چشم نمیاد

مطالب پیشنهادی