ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به زودی سهم کمتری از درآمدهای توسعه دهندگان را خواهد بلعید

از زمانی که فروشگاه اینترنتی «اپ استور» تاسیس شد و توسعه‌دهندگان اپ‌های خود را آنجا برای فروش قرار دادند، اپل ۳۰ درصد از مبلغ فروش اپلیکیشن ها را برای خود نگه می دارد و ۷۰ ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۶ خرداد ۱۳۹۴  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

از زمانی که فروشگاه اینترنتی «اپ استور» تاسیس شد و توسعه‌دهندگان اپ‌های خود را آنجا برای فروش قرار دادند، اپل ۳۰ درصد از مبلغ فروش اپلیکیشن ها را برای خود نگه می دارد و ۷۰ درصد باقی مانده را نیز به توسعه دهندگان می دهد؛ درصد هایی که گفته می شود در آینده نزدیک دستخوش تغییر خواهند شد.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، اپل به زودی سهم ۳۰ درصدی خود را برای خرید سرویس استریم موسیقی، ویدیو و حتی اپلیکیشن ها در اپ استور کاهش خواهد داد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هنوز کاملا مشخص نیست نسبت درآمد اپل از اپلیکیشن ها چگونه خواهد بود و تا چه مقدار کاهش خواهد یافت، اما بسیاری از کارشناسان این حوزه، اعتقاد دارند که اپل به علت معرفی سرویس موسیقی خود در روز دوشنبه، تمایل دارد تا الگوی کاری خود را تغییر دهد.

برخی از اپلیکیشن ها صرفا یک بار از سوی کاربران خریداری می شوند؛ اپل هم مشخصا ۳۰ درصد سهم خود را از فروش این اپ ها برداشته که البته در میان فروشگاه های اینچنینی، یک استاندارد است و از این جهت اپل مبلغی اضافه تر را از توسعه دهندگان دریافت نمی کند.

اما مشکل این شرکت در اصل با اپلیکیشن هایی است که اشتراک خود را به شکل ماهانه می فروشند. برای مثال اسپاتیفای؛ اگر مایل باشید تا اکانت اسپاتیفای خود را به شکل ماهانه از اپ استور شارژ کنید، باید مبلغ ۱۲.۹۹ دلار را پرداخت کنید در صورتی که این مبلغ در وب سایت سرویس مذکور صرفا ۹.۹۹ دلار است. در اصل سرویس های اینچنینی، به علت اینکه اپل در هر دوره ماهانه، ۳۰ درصد از از درآمد آنها را می بلعد، سرویس های خود را در این فروشگاه مجازی به شکل گران تری عرضه می کنند که جلوه بسیار بدی برای اپل را ایجاد کرده است.

اپلیکیشن هایی که به شکل ماهانه سرویس های خود را ارائه می دهند، از سهم ۳۰ درصدی و ماهانه اپل گلایه های بسیاری داشته اند و همین موضوع نیز باعث می گردد تا شرکت مذکور تحت فشار قرار گرفته و نحوه برخورد خود را با سرویس های استریم تغییر دهد. برخی از این سرویس ها به طور کلی درآمد چندانی کسب نمی کنند و به همین علت نمی توانند یک سوم درآمد خود را نیز در هر دوره ی ماهانه، به اپل بدهند. حتی خود اسپاتیفای نیز این روزها به علت پخش رایگان موسیقی علاوه بر تبلیغات، نمی تواند درآمد بالایی را کسب کند و کاربران معمولا تمایلی به خرید اکانت های این سرویس ندارند.

تغییراتی که در آینده به وجود خواهند آمد مختص سرویس های موسیقی نبوده و به سرویس های استریم ویدیویی و حتی اپلیکیشن های دیگر نیز راه خواهند یافت. لازم به ذکر است که به شکل فعلی، حتی مایکروسافت نیز در ازای فروش سرویس های ابری آفیس در اپ استور مجبور به پرداخت ۳۰ درصد به شکل ماهانه به این شرکت خواهد بود.

بلومبرگ نیز اخیراً گزارش داده که اپل در روز دوشنبه سرویس استریم موسیقی خود را معرفی خواهد کرد؛ این شرکت برای ارائه سرویس یاد شده مجبور گشته تا دست و دل بازی های دیگر را نیز به خرج داده و ۶۰ درصد از درآمد حاصله از سرویس مورد بحث را به شرکت های پخش کننده موسیقی بدهد؛ لازم به ذکر است که اسپاتیفای اکنون ۵۵ درصد از درآمد خود را به شرکت های پخش کننده موسیقی پرداخت می کند. اپل مشخصا با آغوش باز به سراغ بستن چنین قراردادهایی نرفته اما در هر صورت، اکنون می توان گفت با نوع قرارداد اپل برای سرویس موزیک، هنرمندان نیز درآمدی بیشتر [هرچند اندک] کسب خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • BOZORG# ابدی

    والا میگن احترام بذار به سلیقه م :|
    انگار به دین و مذهبشون توهین کردی
    اقا ملت نمیان از چیزی که خوبه انتقاد کنن
    حالا شما بخواب شبا رویای ویندوز فون ببین‌
    من بازم میام اینجا و میگم ویندوز فون مسخره ترین سیستم عامل جهانه ، میخواد بشما بر بخوره میخواد نخوره
    شما احساس کن من به سلیقه ت توهین کردم راحت باش
    تو کل کره زمین فقط پنج درصد احساس میکنن مضخرف نیست حالا شما بشینین همه شونو متهم کنین که به سلیقه تون احترام نمیزارن

  • constantine

    رفقا من نویسنده وبسایت آی تی رسان بودم. اما بخاطر فعالیت کم، امروز اخراج شدم. خب من دانشجوی برق خواجه نصیرم. درسام کمرشکنه. وقت آزاد زیاد ندارم که همش مقاله بنویسم.
    حالا تو این شهر لامصب خرجمو چجوری در بیارم خدا...؟؟ :(

  • Divan Greedy (Aj Lee)

    نمی خواستم مثل دیروز داخل این بحث شرکت کنم ، اما یه چیزهایی ادم می خونه نمی دونه چی کار کنه / اخه قران چه ربطی داره به بسیجی ها ؟؟ در ضمن همه کتاب الهی چه قران ، انجیل و ... هم شایسته احترام هستن ، لزومی نداره بیایی بگی من خوشم می یاد یا ... لابد منم هر چی مسیحی و ... داخل خیابون دیدم که داره راجب مسیح صحبت می کنه باید با مشت بزنم توی دهنش ؟؟ (پست ios 9 ) ادم یه چیزهایی می خونه اصلن شکه می شه

    • Siamak Gol

      واقعا..
      قران دست هر کی ببینن میگن چه کتاب بدی!!
      نمیگن د لامصب یه دزد م قران بگیره دستش قران بَده یا دزد؟
      یکم جلو تر رو نگا کنیم... فقط یکم..

      • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

        جوابتو اونجا دادم

        عزیزم هرکی هر اعتقادی داره باید بهش احترام گذاشت

        مثلا همین دیوان ممکنه مسیحی باشه یا ... با اینکه از اخلاقش خوشم نمیاد ولی کاملا به اعتقاداتش احترام میزارم

        هیچوقت به اعتقاد یه نفر نباید توهسن کنی

        این سایت هم جاس این چیزا نیست خواهشا ادامه ندید

        • مرتضی توسلی

          قرآن اتفاقا سخنانی داره که باید تو علم راجع ب اون تحقیق کرد...دلیل مرگ...وجود روح...خلقت...تکامل ... زاد و ولد ... وحتی فشار هوا...و...
          ...
          جالبه ...خیلی جالبه که...نمیشه عقاید را بیان کرد حتی تو پست مرتبط ... داخل قرآن از مرگ و ابعاد اون سخن گفته شده...

          • BOZORG# ابدی

            لطف کنید در مورد کتابی که تا حالا تا صفحه دومش نخوندین اظهار نظر نکنین

        • Siamak Gol

          خیلی جالب بود...
          ینی هیچکس هیچی تبلیغ نکنه تا مردم‌خودشون برن سمتش...
          اصا مگه ممکنه؟
          تو یه محصولی رو تبلیغ نکنی کسی میخره؟
          هر چه قدر هم خوب باشه... بازم کسی نمیخره...
          کل مبلغ های دین عمری کار غلط میکردن...

        • Divan Greedy (Aj Lee)

          متوجه نمی شم نوشتن چهار تا جمله از قران چه ربطی به توهین عقاید داره ؟؟ توهین به عقاید رو شما داری انجام می دی که می گی از قران بدت می یاد (پست ios 9) حالا یه چیز جالب تر برات بگم ، خیلی وقت ها شده در خونه رو می زنن یه بابایی می یاد راج به مسیح و ... صحبت می کنه وشما رو به کلیسا و ... دعوت می کنه یا مثلن داخل کالج و ... انجیل پخش می کنن ، این توهین به عقیده من نیست ، تبلیغ دینه

          • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

            چرا داداش توهین به عقایده اونم تو سایتی که اصلا نه جاشه نه چجیزی

            من نگفتم من بدذم میاد گفتم شاید یکی بدش بیاد اصلا فرض کن من بدم میاد این اصلا به هیچ احدی ربطی نداره
            عیسی به دین خود موسی به دین خود
            همون امام حسینشم میگه دین نداری حداقل آدم باشه
            دعوت کردن هم اشتباهه چون همه عقل و شعور دارن خوداشون میرن سمت چیزی که میخوان

  • Divan Greedy (Aj Lee)

    همین موضوع اتفاق افتاده بود بین اپل و مایکروسافت که اومدن افیس با تاخیر مواجه شد / فقط یه نکته ای امیدوارم دوستان منظور اپدیت های preview رو بدونن دلیل نمی شه هر چی الان برای ویندوز فون می یاد حتمن داخل نسخه نهایی هم باشه ، با توجه به ویدیویی هم که چند وقت پیش لو رفته بود ، بخش settings کاملن عوض شده بود ، شده بود عین ویندوز ، تا اونجایی هم که من یادم می یاد settings سیستم ios پس زمینه سفید داره ، حالا سفید ویندوز فون و ios چه فرقی می کنه که یکی شده بد یکی خوب فقط خدا می دونه

    • A.R.T

      کسایی که دوست نداشتن اگه نسخه ی نهایی شکل دیگه ای باشه نظرشون عوض میشه.
      زبان طراحی اپل و گوگل چه توی ستینگ چه هر محل دیگه جذابتر از وینفونه. مقایسه ی چشمی اینو میفهمونه (پس زمینه سفید داره این معنی رو نمیده که حتما همون شکلیه).

      • Divan Greedy (Aj Lee)

        ؟؟؟ اینکه شما زبان طراحی اپل و گوگل رو بیشتر می پسندی یه عقیده شخصی ، بنده با شما کاملن مخالفم ، دلیل های خودمو دارم / من استارت اسکرین ویندوز فون رو با هیچی عوض نمی کنم ، برنامه های msn هم همین طور برای مثال هم با یه تغییر رنگ داخل سیتینگ منو ها و حتی یه چیزهای خیلی کوچیکی تغییر رنگ می دن که این خودش عالیه و البته شخصی های لاک اسکرین که محشره / منم نگفتم شبیه به همن دوستان گفتن چرا از سفید و سیاه پشتیبانی می کنه داخل تنظیمات منم گفتم رنگش شبیه بقیه است

        • A.R.T

          سلیقه که سرجاشه بحث این بود که بیروحه. فکر هم نمیکنم البته زیاد مهم باشه مگه چندساعت ینفر توی ستینگ میمونه که این بیروحی آزارش بده

          • مرتضی توسلی

            درسته تو وینفون ۸،۱ قبل از gdr2 واقعا بخش تنظیمات اعصاب خرد کن بوده و پیچیده اما بخش تنظیمات وین موبایل ۱۰ اگه مثل دسکتاپ باشه واقعا عالی میشه...
            ...
            رنگ بندی هم سلیقه ای هست...ولی باید تنوع رنگ و نوع شان هم زیاد بشه...
            ...
            من از لانچر ۸پرو استفاده می کنم با لایو والپیپر واقعا زیبا شده ،کاشی ها هم شیشه ای فیروزه هست...
            ایکاش تو uservoice پشتیبانی از لایو والپیپر هم باشه...

    • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

      تو همه کامنتات فقط دنبال بحث و دعوا و گیر دادنی :|

      خوب آدمِ ........ بیا یه کم از اطلاعاتت اشتراک بزار که هم جو سایت خراب نشه هم مفید باشه

      چی بهت رسیده از این همه طرفداری و متعصب بودن و خراب کردن شرکتای دیگه ؟ :(

  • administrator

    Air 3 رو معرفی کنه کار شاخی کرده

  • کلاغ شب زی

    به طرق مختلف و گاها جالبی فقط پول می خوره@ ههه ! البته بهترین سروریس رو می ده !! :))
    من که کلا موسیقی گوش نمی دم و شاید هم اصلا سراغ سرویس پخش موسیقیش نرم!

  • kamyab98

    یکی با کافه بازارم صحبت کنه کمتر ببلعه

    • کلاغ شب زی

      مگه چه قدر می بلعه؟! چه قدر درآمد داشتی ازش؟! :))

      • kamyab98

        من کلا یک اپ غیر رایگان ۴ سال پیش دادم زیاد درامد نداشتم حدود ۲ میلیون ۳ ۴ تا اپ رایگان هم که درآمد خاصی نداشته..
        ---
        اون بلعیدنشم که دوستمون کامل توضیح دادن

      • SMT

        30 درصد خودش می گیره.، 9 درصد هم مالیات می خوره! اوج بی انصافی این هست که توسعه دهنده باید مالیات بر ارزش افزوده رو حساب کنه. یعنی باید بکشه رو قیمت نرم افزار که قیمت رو نامعقول می کنه. البته کاربر هم حق داره. چرا یک اپ که ۱۰۰۰ تومن ارزش داره باید با قیمت بالاتر برچسب بخوره (کاربر از پشت پرده که خبر نداره)؟! کلا خلاصه حرفم اینه که مالیات به این زیادی باید حین پرداخت از کاربر گرفته بشه تا قیمت نرم افزار نامعقول به نظر نیاد.

        • امین

          در مورد بحث مالیات بر ارزش افزوده و نحوه نمایش اون به کاربران، در یک پست از وبلاگ توسعه‌دهندگان بازار مفصل توضیح داده شده. به آدرس زیر مراجعه کنید:
          http://developersblog.cafebazaar.ir/1394/03/02/more-about-VAT

  • knight.bivatan

    انگار یه بار تو گذشته یه قسمت از اپل بلعیده شده :-D

مطالب پیشنهادی